Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

2ο ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΜΜΕΡΙΩΝ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Η ΕΛΙΑ Η ελιά μεγαλώνει με τη ζεστή φροντίδα του ήλιου.
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
ΛΑΔΙ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Μαθητές: Στέλλα Γκούφα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με εμένα & με τους άλλους» Σχολικό έτος /Θ Δημ. Σχολ. Ροδοδάφνης.
Med Diet Όποιος προσέχει τον εαυτό του, με ακολουθεί Μεσογειακή Διατροφή 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Σχολ. Έτος:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Τα άγρια ζώα της Ελλάδας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η ελιά.
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Βασιλική Αρβανιταντώνη Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. Πειραιά
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Δ2’ Αλέξανδρος, Δημήτρης, Μάρκος
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
α. ο μ υ θ ο ς τ η ς π ε ρ σ ε φ ο ν η ς β. ο μ υ θ ο ς τ ο υ ε γ κ ε λ α δ ο υ γ. ο μ υ θ ο ς τ η ς α ρ α χ ν η ς.
«Η ελιά» 142ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Τμήμα Δ΄1. Μύθοι και αρχαιολογίa της ελιάς  Αγγειογραφίες  τοιχογραφίες  πιθάρια λαδιού - λυχνάρια  ιδεογράμματα.
Εκπαιδευτική εκδρομή Στ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Τήνου Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς όλα τα παιδιά της τάξης ονειρευόμασταν την εκπαιδευτική.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
9/θ Δημοτικό Σχολείο 3o Αριδαίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Η Ε Λ Ι Α 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΤΑΞΗ: Δ’
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας» Σχολικό έτος 2012-2013 26ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Σχοινά Ιωάννα ΠΕ70 Συνεργαζόμενοι:Ευθυμίου Άγγελος ΠΕ08, Αλεξανδροπούλου Μαρία ΠΕ32 , Σολωμού Αθανασία ΠΕ16 Τάξη:Β΄ Τμήμα:1ο

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΜΑΣ: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΓΕΥΣΗ, ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Για να αναδειχθεί η σημασία της ελιάς για τη χώρα μας, τους κατοίκους της, η ιστορία της και ο ρόλο της για το μέλλον της πατρίδας μας. Τα παιδιά γνωρίζουν από την οικογένειά τους και το σχολείο τη σημασία της στην υγεία κάθε ανθρώπου. Σύμβολο ειρήνης και δόξας από τα αρχαία χρόνια. Οι Έλληνες είναι ο πρώτος λαός που καλλιέργησε την ελιά και η Θεά Αθηνά φυτεύει την πρώτη ελιά στην Ακρόπολη.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Οι Δραστηριότητες μας : Επίσκεψη στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας. Με τη βοήθεια της ξεναγού τα παιδιά ενημερώθηκαν για τα αγγεία της καθημερινής ζωής και τους χώρους που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι, τον τρόπο με τον οποίο αποθήκευαν τα προϊόντα τους. Άκουσαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα σχετικά με την ελιά και το λάδι. Στο τέλος της ξενάγησης συγκεντρώθηκαν σε μια αίθουσα του Μουσείου στην οποία συζήτησαν, ζωγράφισαν για όσα είδαν και άκουσαν Δραματοποίηση του μύθου της Αθηνάς και του Ποσειδώνα μέσα στην τάξη με ενδυμασία ανάλογη του μύθου. Κατασκευή κολάζ της ελιάς και ατομικές εργασίες με χαρτόνι κάνσον, με μύθους και παροιμίες. Τραγούδια με την μουσικό σχετικά με την ελιά Φύλλα εργασίας σχετικά με την ελιά Παραμύθια και ιστορίες. Μαγειρικές συνταγές με κύριο συστατικό το ελαιόλαδο.

Επίσκεψη στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας.

Επίσκεψη σε ελαιοτριβείο και ελαιώνα Επίσκεψη σε ελαιοτριβείο στην περιοχή Μποζαΐτικα, στην οποία οι μαθητές είδαν από κοντά την διαδικασία παραγωγής του λαδιού. Παρακολούθησαν τη διαδικασία με τη χρήση διαφόρων μηχανημάτων. Αμέσως μετά τα παιδιά επισκέφθηκαν έναν ελαιώνα κοντά στο ελαιοτριβείο.

Μύθος Αθηνάς-Ποσειδώνα

Η παρουσίασή μας… Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στην σχολική κοινότητα. Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στην σχολική κοινότητα. Τα παιδιά παρουσίασαν παροιμίες, κατασκευές, ένα τραγούδι που το έγραψαν τα ίδια και απάγγειλαν ένα ποίημα που το δημιούργησαν τα ίδια και το οποίο το τοποθέτησαν πάνω στην αφίσα με το σύμβολο της ελιάς. Μοιράστηκε στη συνέχεια στους μαθητές ψωμί με ελαιόλαδο και ρίγανη.

Ας αξιολογηθούμε… Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για το ρόλο του ελαιόλαδου στη ζωή του ανθρώπου. Δούλεψαν ομαδικά, συνειδητοποίησαν τη διαχρονικότητα του ρόλου της ελιάς (μύθος Αθηνάς, παροιμίες κ.α.) Αναγνώρισαν τα ίχνη της ελιάς στη Μεσόγειο και έμαθαν για τις χρήσεις του ελαιόλαδου στην αρχαιότητα όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί στα αρχαία μνημεία, αγγεία, νομίσματα, τοιχογραφίες κ.α. Τα παιδιά σημείωσαν στο χάρτη περιοχές που έχουν μεγάλη παραγωγή λαδιού στην Ελλάδα. Τα παιδιά ανέτρεξαν στο Ολυμπιακό ιδεώδες και απέκτησαν πλούσιο λεξιλόγιο σχετικό με την ελιά.

Κλεινοντασ… Από την υλοποίηση του προγράμματος προέκυψε ένα σημαντικό μήνυμα για την ελιά: ΑΓΑΠΑΜΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΛΙΑ