Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Advertisements

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ (ΑΣΚΗΣΗ) Λάμπρος Πόλκας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γεωργιάδης Μιχάλης Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων. 1 η φάση (σε ολομέλεια) : Ποιο είναι το θέμα μας; (ιδεοκαταιγίδα, αφήγηση εμπειριών, προβολή εικονιστικού.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής. Πρακτικά ζητήματα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Ωράριο, Δημιουργία τμημάτων ενδιαφέροντος Για τη διεξαγωγή των Ερευνητικών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος Συγκρότηση ομάδων Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος

Όψεις της ψυχονοητικής δραστηριότητας της ομάδας Ι. Βασική ομάδα (διέπεται από συναισθήματα και ενορμητικές ώσεις) ΙΙ. Ομάδα έργου (είναι προσανατολισμένη στην πραγματικότητα, αξιοποιεί το έλλογο σκέπτεσθαι, έχει δομή και οργάνωση……)

Διαμόρφωση ομάδων ως προς σχολική επίδοση Βασικό κριτήριo σύνθεσης ομάδων η ανομοιογένεια ως προς σχολική επίδοση φύλο χώρα προέλευσης ειδικές δεξιότητες ικανότητα επικοινωνίας …………………..

Διαμόρφωση ομάδων Σύνθεση ομάδων Με τυχαίο τρόπο

Διαμόρφωση ομάδων Σύνθεση ομάδων Στη βάση του ενδιαφέροντος για την έρευνα του συγκεκριμένου υποθέματος

Διαμόρφωση ομάδων Σύνθεση ομάδων Στη βάση κοινωνιομετρικών προσεγγίσεων ( προτιμήσεις μαθητών)

Διαμόρφωση ομάδων Σύνθεση ομάδων Συνήθως, ο συνδυασμός μαθητικών προτιμήσεων και παρεμβάσεων του εκπαιδευτικού διασφαλίζει λειτουργικές συνθέσεις εντάσσει όλους τους μαθητές σε μια ομάδα

Διαμόρφωση ομάδων Σύνθεση ομάδων Από το άτομο στη δυάδα και στη συνέχεια στην τετράδα (στη βάση αλληλεπιλογής των λιγότερο συνδεδεμένων)

Διαμόρφωση ομάδων Σύνθεση ομάδων Στη βάση επιλογής αγαπημένου προορισμού τόπου διακοπών χρώματος ποταμού/λίμνης ζωγράφου ποιητή/στίχου …………………..

Διαμόρφωση ομάδων Σύνθεση ομάδων Στη βάση δημιουργίας ομάδων ανάλογης δυναμικότητας 1η φάση Κατάταξη μαθητών σε ‘προσωρινές’ ομάδες ειδικών ενδιαφερόντων και ικανοτήτων, μετά από συμπλήρωση σύντομου ερωτηματολογίου 2η φάση Δημιουργία τελικών ομάδων, στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα μέλος από κάθε προσωρινή ομάδα, έτσι ώστε να δημιουργηθούν ομάδες ανάλογης δυναμικότητας, ως προς τα ειδικά ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των μελών

Ρόλοι των μελών στην ομάδα Συντονιστής Γραμματέας Υπεύθυνος Η/Υ Υπεύθυνος επικοινωνίας με τις άλλες ομάδες ……………………. Απαραιτήτως θα πρέπει να ενθαρρύνουμε την εναλλαγή ρόλων

Η δραστηριότητα της ομάδας έργου συχνά παρεμποδίζεται ή εκτρέπεται από ισχυρές δυνάμεις συνειδητών ή μη συναισθημάτων

Φροντίδα για το κλίμα των ομάδων Φροντίδα για το κλίμα των ομάδων Καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης Σεβασμός στους προσωπικούς ρυθμούς των μελών και προσπάθεια συντονισμού Παροχή δυνατότητας έκφρασης συναισθημάτων Ενθάρρυνση της ανατροφοδότησης - κυρίως της θετικής- μεταξύ των μελών της ομάδας (η διορθωτική αξιολόγηση γίνεται αποδεκτή όταν έχει αναπτυχθεί βασική εμπιστοσύνη) Αναγνώριση της προσφοράς του κάθε μέλους στο έργο Καλλιέργεια κοινού κώδικα

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ, ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ, ΤΟΥ ΔΙΣΤΑΓΜΟΥ….. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ, ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ, ΤΟΥ ΔΙΣΤΑΓΜΟΥ….. Η αξιοποίηση της διαφοράς οδηγεί στη διεύρυνση του αντιληπτικού πεδίου και στη σφαιρικότερη αντίληψη του θέματος Η σύγκρουση μπορεί να οφείλεται – μεταξύ άλλων- σε ασύμβατους στόχους μεταξύ των μελών, σε ανταγωνισμούς, σε διαφορετικές ερμηνείες μιας κατάστασης, σε προβλήματα οριοθέτησης κ.ά. Η έγκαιρη αντιμετώπιση της σύγκρουσης βοηθά στην αποσαφήνιση των στόχων, των κανόνων των ρόλων και των διαδικασιών Ο δισταγμός ή η απροθυμία για συμμετοχή μπορεί να εκφράζει μια επιφύλαξη για το ‘πως εγώ, ως μέλος, θα ανταποκριθώ σε αυτό που μου ζητείται’

ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ Ενεργοποίηση της προσωπικής ευθύνης των μελών Αξιοποίηση της ατομικής συμβολής (η προσωπική ευθύνη και η αίσθηση του‘ανήκειν’ ενεργοποιούνται στο βαθμό που κάποιος αισθάνεται χρήσιμος σε μια διεργασία) Θετική επαναπλαισίωση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (οι συμπεριφορές ως εκφράσεις της διεργασίας της ομάδας)

Προτεινόμενα ερευνητικά σχήματα κατανομής θεμάτων και οργάνωσης ομάδων

1οΣχήμα 1ο Σχήμα Ομάδες με κοινό θέμα και χαλαρή σύνδεση 1οΣχήμα 1ο Σχήμα Ομάδες με κοινό θέμα και χαλαρή σύνδεση

2οΣχήμα Επιμερισμός διαστάσεων του θέματος στις επιμέρους ομάδες

3οΣχήμα Επιμερισμός θέματος σε δύο υποθέματα και ανάθεσή τους σε ζεύγη ομάδων

4οΣχήμα Το θέμα προσεγγίζεται μέσω ενός κριτικά ερμηνευτικού κύκλου σε 4 φάσεις, από τρεις ομάδες και την ολομέλεια