ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΠ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΠ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ Αθηνά Χαραλάμπους Μάρτιος 2014
Γεωμετρία Δείκτες Επιτυχίας Προδημοτική Δείκτης: Τα παιδιά να κατασκευάζουν συμμετρικά σχήματα, χρησιμοποιώντας υλικά και λογισμικά. Στόχος: Τα παιδιά να φτιάχνουν συμμετρικές πίτσες Υλικά: 25 καπελάκια για μάγειρες, λεζάντα για την πινακίδα «ΠΙΤΣΑΡΙΑ ΚΑΛΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΟΡΕΙΝΗΣ», ξύλινη πίτσα με διάφορα ξύλινα υλικά, 100 χάρτινες πίτσες με διάφορα υλικά (διαφορετικός βαθμός δυσκολίας), 25 άδειες χάρτινες πίτσες, τραγούδι «I am a pizza»
Εμπειρίες των παιδιών για την συμμετρία Τα παιδιά την προηγούμενη μέρα του μαθήματος: παρακολούθησαν μια παρουσίαση για τη συμμετρία στη φύση (https://www.youtube.com/watch?v=fCKILUeV1xk) εντόπισαν συμμετρικές εικόνες στην τάξη διέκριναν συμμετρικές και μη συμμετρικές εικόνες εντόπισαν τον άξονα συμμετρίας σε διάφορες εικόνες ζωγράφισαν συμμετρικές εικόνες με τη μέθοδο της διπλωτικής
Πιτσαρία Καλού Χωριού Ορεινής Η τάξη μας μετατράπηκε στην πιτσαρία Καλού Χωριού Ορεινής. Τα παιδιά και η νηπιαγωγός εργάζονταν στην πιτσαρία! Ο φίλος μας ο Μάριος ήταν ο πρώτος πελάτης εκείνη τη μέρα στην πιτσαρία μας. Ο Μάριος μας είπε ότι εντυπωσιάζεται με οτιδήποτε είναι συμμετρικό. Μας παρακάλεσε να του φτιάξουμε μια συμμετρική πίτσα. Ο Μάριος εντυπωσιάστηκε όταν είδε τη συμμετρική πίτσα που του φτιάξαμε. Μας ευχαρίστησε.
Τα παιδιά φτιάχνουν συμμετρικές πίτσες Το κάθε παιδί πήρε, στη συνέχεια, τη δική του πίτσα με διάφορα υλικά στη μια της πλευρά και ένα πιάτο με διάφορα κομμένα υλικά. Στόχος ήταν να παρατηρήσει προσεχτικά τα υλικά της πίτσας στο μισό μέρος και να τοποθετήσει τα αντίστοιχα στο άλλο μισό ώστε να γίνει συμμετρική. Κάθε παιδί που έφτιαχνε τη συμμετρική του πίτσα, έπαιρνε άλλη. Τα παιδιά έφτιαξαν συνολικά τέσσερις πίτσες με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας. (Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε είναι από: http://www.sparklebox.co.uk/ previews/7126-7150/sb7138.html)
Φτιάχνουμε τέσσερις διαφορετικές πίτσες Τα παιδιά εργάστηκαν με προσοχή για να μπορέσουν να κάνουν τις πίτσες τους συμμετρικές. Πιο δύσκολο για αυτά ήταν να τοποθετούν τα υλικά στην ακριβή θέση. Πολλές φορές τα έβαζαν ανάποδα. Όταν όμως δίπλωσαν την πίτσα στη μέση μπόρεσαν να τοποθετήσουν όλα τα υλικά στη σωστή θέση. Oι τέσσερις πίτσες με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας 1 2 3 4
Φτιάχνουμε συμμετρική μια άδεια πίτσα Στη συνέχεια, τα παιδιά πήραν από μία άδεια πίτσα και τους ζητήθηκε να προσθέσουν διάφορα υλικά με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι συμμετρική. Στις φωτογραφίες φαίνονται κάποιες από τις πίτσες που έφτιαξαν τα παιδιά. Τα κατάφεραν περίφημα!
Συμμετρικές μπορεί να είναι και οι κινήσεις του σώματος μας Τέλος, τα παιδιά άκουσαν το τραγούδι «I am a pizza» (https://www.youtube.com/watch?v=0O16-V_JtYs). Τα παιδιά χόρευαν και όταν σταματούσε η μουσική έπρεπε να γίνουν αγάλματα αλλά οι κινήσεις του σώματος τους να είναι συμμετρικές.
Η επόμενη μέρα… Ελεύθερες Δραστηριότητες: Την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να φτιάξουμε αληθινές συμμετρικές πίτσες. Σε ένα τραπέζι υπήρχαν διάφορα λαχανικά τα οποία τα παιδιά έπρεπε να κόψουν για να τοποθετήσουν πάνω στις πίτσες. Τα παιδιά κατάλαβαν ότι έπρεπε τα λαχανικά τους να τα κόβουν το ίδιο μέγεθος για να μπορούν να είναι συμμετρικές οι πίτσες τους.
Τι νόστιμες οι συμμετρικές μας πίτσες! Αυτές είναι οι αληθινές συμμετρικές μας πίτσες! Η πίτσα ήταν χωρισμένη στη μέση με κέτσαπ. Τα παιδιά εργάστηκαν σε ζευγαράκια. Προσπαθούσαν να εντοπίσουν δύο ίδια λαχανικά που να έχουν το ίδιο μέγεθος. Έβαλαν τα δυνατά τους για να είναι συμμετρικές οι πίτσες τους! Είναι και συμμετρικές αλλά είναι και πολύ νόστιμες!
Η συνέχεια… Τα παιδιά ήταν πολύ ενθουσιασμένα με τις πίτσες που έφτιαξαν. Ζήτησαν να έχουν πίτσες στη γωνιά των μαθηματικών και υλικά για να τις κάνουν συμμετρικές Την επόμενη μέρα αποφάσισαν μόνοι τους να ζωγραφίσουν συμμετρικές πίτσες! Πολλές από τις κατασκευές που έκαναν με το οικοδομικό υλικό προσπαθούσαν να είναι συμμετρικές. Πολλοί γονείς εντυπωσιάστηκαν όταν τα παιδιά τους πήγαν στο σπίτι και έψαχναν να βρουν τον άξονα συμμετρίας σε διάφορες εικόνες. άρα…ο στόχος του μαθήματος επιτεύχθηκε!
Σας ευχαριστώ πολύ!