Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
FACEBOOK ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΑ
Twitter & Facebook ΣΠΥΡΟΣ ΑΡΜΕΝΗΣ. Όλα ξεκίνησαν όταν δημιουργήθηκαν αυτά τα δύο sites.
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
1ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας Β΄ Τάξη
Μια ιστορία ενδιαφέρουσα και για σκέψη…. Φαντάσου ότι υπάρχει μια τράπεζα, η οποία κάθε μέρα καταθέτει στον λογαριασμό σου το ποσό των €. Αυτή.
Όνομα:______________________________Τάξη:Β΄
Μέσα Συγκοινωνίας ΑΙΜΙΛΙΑ ΑΡΙΣΤΕΙΔΟΥ.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Η Φ ι λ ί α.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Στην τάξη μου.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
Συγγραφείς: Βερόνικα Σαμαρά & Γεώργιος Κορμάς Εικονογράφηση των ιστοριών από τα παιδιά του:
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
 Ήταν κάποτε, μία παρέα παιδιών που συναντήθηκε σε μια όμορφη παραλία. Ενώ τα παιδιά συζητούσαν, άκουσαν βήματα. Κρύφτηκαν πίσω από τα αρμυρίκια, γιατί.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ειδικό Επαγγελματικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Κατάρτισης Ελευσίνας Οι εκπαιδευτικοί Παναγιώτα Καρτσάκη (ΠΕ30), Χριστίνα Μωραϊτη (ΠΕ 19.50) και Ρουντίν.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Τα σημεία στίξης Β΄τάξη.
Χρυσή Αλαμάνη- Ε’ τάξη- ΕΤΟΣ
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
Προετοιμασία της Βιβλικής
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Γεια σου χαίρομαι που σε γνωρίζω το όνομα μου είναι υπολογιστούλης και έχω να πω ότι είσαι πάρα πολύ όμορφη. Γεια σου είμαι η υπολογιστούλα και είμαι.
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο»
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Βδομάδα 3_ Hobbies and pastimes.
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Βδομάδα 9_10/3/16 Στόχοι The weather.
Γιατί δε μετράς προβατάκια!
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη Εργαστήρια στην Ελληνογαλλική Σχολή Ουρσουλινών και στο 1ο Πιλοτικό Γυμνάσιο Αχαρνών (Μάρτιος- Απρίλιος 2013)

Σχέδιο μαθήματος Στόχοι μαθήματος Κατανόηση των δύο εννοιών, αποδόμηση του Μενελάου Γεφύρωση των δύο πλευρών του ίδιου προσώπου Σύνδεση με την προσωπική ζωή των μαθητών/τριών

Προετοιμασία Ξεκαθαρίζω στους μαθητές τις τεχνικές που θα χρησιμοποιήσω παιχνίδι: στρατιωτάκια ακούνητα αμίλητα αγέλαστα = ακίνητες εικόνες δυναμικές εικόνες Άσκηση πατάω το play = όταν ακουμπώ τον ώμο σου μιλάς Παγόβουνο

Γνωριμία στον κύκλο- Πείτε μου το όνομά σας και μία φράση-λέξη για το τι σας έρχεται στο νου όταν ακούτε τη λέξη «εξαπάτηση». Ντυθείτε τώρα με τακούνια και σακάκια που έχετε φέρει από το σπίτι σας. Σε κοσμικό χορό της τάξης σε ξενοδοχείο, κινούνται στο χώρο και μιλούν- όλοι είστε χαρούμενοι, πετυχημένοι, όμορφοι (μουσική)

Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην προσωπική ζωή των μαθητών Η μουσική σταματά και όλοι στέκονται ακίνητοι- Όλοι θα πουν μια φράση ευτυχίας – τα συναισθήματά τους σε αυτήν τη στιγμή ευτυχίας (όταν εγώ πατήσω το play) Πίσω από τη δημόσια εικόνα, τι κρύβει ο καθένας; Ποιες οι ανασφάλειές του;Τι δεν του αρέσει πάνω του και στο χώρο στον οποίο βρίσκεται;

Ξανακινούμαστε στο χώρο και παγώνουμε με το σταμάτημα της μουσικής Όποιον ακουμπώ λέει τι πραγματικά κρύβει στο μυαλό του(άσκηση play) Χαλαρώνουμε - Σύντομο συμπέρασμα από όλους (Αναστοχασμός)

Παγόβουνο στον πίνακα Στην πάνω μεριά του παγόβουνου οι λέξεις και τα συναισθήματα που φαίνονται Στην κάτω μεριά του παγόβουνου οι λέξεις και τα συναισθήματα που κρύβονται

Στίχοι 464-478 και 1046-1052 και 445-449 Εγώ περιπλανιέμαι τόσον καιρό στο κύμα ο δόλιος, όσο χρειάστηκα την Τροία για να κουρσέψω. Και τώρα ναυαγός ο μαύρος, δίχως φίλους στη χώρα βγήκα εδώ. Με τα ρούχα μου κουρέλια ντρεπόμουν να ρωτήσω τους ανθρώπους. Τώρα με τυραννά σκληρά η ανάγκη ˙ ψωμί δεν έχω ή ρούχο. ... Γιατί θαρρώ – και καυχησιά δεν είναι- πως με καράβια οδήγησα στην Τροία στράτευμα πλήθος και όχι με τη βία σαν τύραννος, αλλά μ’ ακολούθησαν θέλοντας οι λεβέντες της Ελλάδας. Τα έργα μου στην Τροία θα ντρόπιαζα δειλιάζοντας. Όμως εγώ θα προτιμήσω τ΄αντρίκειο θάρρος

Παγόβουνο με Μενέλαο: στον πίνακα γράφουμε αυτά που φαίνονται/ αυτά που δε φαίνονται 4 ομάδες : Παριστάνουμε με ακίνητη εικόνα έναν Μενέλαο (οι τέσσερις σκηνοθετούν τον ένα) 2 ομάδες έναν Μενέλαο βασισμένο σε αυτά που φαίνονται 2 ομάδες έναν Μενέλαο βασισμένο σε αυτά που δε φαίνονται

Οι δύο Μενέλαοι

Οι δύο Μενέλαοι

Ο κοινωνικός περίγυρος Τρεις ομάδες Α. Στρατιώτες που ξεκίνησαν για τον πόλεμο μαζί του Β. Μανάδες στρατιωτών που έχασαν στον πόλεμο τα παιδιά τους Γ. Κάτοικοι της Αιγύπτου στη λαική όταν ο Μενέλαος τους ζητάει φαγητό Κάθε ομάδα θα σταθεί με τη στάση του σώματος απέναντι σε κάθε Μενέλαο (και στους 2)και θα του πει κάτι ένας από την ομάδα όταν πατήσω το play

Η ομάδα των μανάδων μιλάει στο Μενέλαο-ήρωα

Οι στρατιώτες μιλούν στον Μενέλαο- ήρωα

Να ενώσετε τους δύο Μενελάους σε κοινή εικόνα Η ομάδα των κατοίκων της Αιγύπτου να του πει μία φράση (αλλάζει η συμπεριφορά τους απέναντι στις δύο όψεις του ήρωα)

Οι πωλητές στη λαϊκή αγορά μιλούν στο Μενέλαο

Οι δύο πλευρές του Μενελάου

Η χρήση του προσωπείου Σε ποιο Μενέλαο να βάλω/να βάλει ο ίδιος τη μάσκα; Τι θέλω/ει να κρύψω/ει; Tο λιγότερο αληθινό πρόσωπο; Το λιγότερο πετυχημένο πρόσωπο; Πότε; -Ο Μενέλαος φτάνει στην Αίγυπτο -Ο Μενέλαος συναντάει την Ελένη -Ο Μενέλαος συναντά τις μητέρες των στρατιωτών

Ασκηση δημιουργικής γραφής Να γράψετε για μια τέτοια στιγμή που αναγκαστήκατε να φοράτε μάσκες Τι θελήσατε να κρύψετε; Το λιγότερο αληθινό σας πρόσωπο, το λιγότερο πετυχημένο;

Αναστοχασμός -Συζήτηση

Εδώ εναλλακτικά, μπορεί να δουλέψουμε ανά μαθητή και να του βάλουμε τη μάσκα συζητώντας μαζί του τη στιγμή που αναφέρει. Υποδυόμαστε ένα πρόσωπο του περιβάλλοντός του και δραματοποιούμε τη στιγμή κάνοντας ένα σύντομο διάλογο μαζί του.