Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής ΚΥΠΡΙΔΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ Αρχαιολογικό Μουσείο Λεμεσού Δ΄τάξη
Επιλογή του θέματος Σύνδεση με τη διδακτέα ύλη της Ιστορίας της Δ΄ τάξης (ενότητα Γ: Κυπροκλασική εποχή, ενότητα Δ: Ελληνιστική εποχή, στο βιβλίο Ο Άνθρωπος και η Ιστορία του. Aπό την Κυπρογεωμετρική μέχρι την Ελληνιστική Εποχή, Λευκωσία 2004) Σύνδεση με την τοπική Ιστορία Κύπρος-το νησί της Αφροδίτης Αρχαία Αμαθούντα ένα από τα κυριότερα κέντρα λατρείας της θεάς
Θεματολογία του προγράμματος Μύθοι σχετικοί με την Αφροδίτη Αρχαιολογικοί χώροι της Κύπρου που σχετίζονται με την Αφροδίτη Λατρευτικές συνήθειες και γιορτές προς τιμή της θεάς Σύμβολα της Αφροδίτης Απεικόνιση της Αφροδίτης στην τέχνη Άδωνης και Αφροδίτη Ακρόπολη Αμαθούντας
Επιδιώξεις του προγράμματος Τα παιδιά μέσα από δημιουργικές και ευχάριστες δραστηριότητες: Παρατηρούν εκθέματα και αντίγραφά τους που σχετίζονται με τη λατρεία της Αφροδίτης. Γνωρίζουν μύθους και παραδόσεις για τη θεά και τους συνδέουν με λατρευτικούς χώρους και τοποθεσίες της Κύπρου.
Εκφράζονται μέσα από υπόδυση ρόλων και «συμμετέχουν» σε πομπή προς το ναό της Αφροδίτης. Συνειδητοποιούν τη σημασία της Αφροδίτης για την Κύπρο και την αδιάκοπη παρουσία της στην παράδοσή μας. Έρχονται σε επαφή με έργα τέχνης που έχουν θέμα τους την Αφροδίτη από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Τα σχολεία που συμμετέχουν Τα σχολεία που συμμετέχουν Εφοδιάζονται με: Εγκύκλιο από το Επαρχιακό Γραφείο Παιδείας Λεμεσού Χρονοδιάγραμμα με την ημερομηνία και την ώρα της επίσκεψης Ενημερωτικό σημείωμα με τους στόχους και το περιεχόμενο του προγράμματος Aναλαμβάνoυν από μόνα τους τα έξοδα μεταφοράς των παιδιών. Τα μικρά σχολεία της υπαίθρου συνδυάζονται ώστε να χρησιμοποιήσουν κοινό μεταφορικό μέσο και επιχορηγούνται με ένα μικρό χρηματικό ποσό.
Προϋποθέσεις Τήρηση χρονοδιαγράμματος. Σε περίπτωση κωλύματος επικοινωνία με τις μουσειοπαιδαγωγούς. Αυτοκόλλητες ετικέτες στα μπλουζάκια των παιδιών με το μικρό όνομα του κάθε παιδιού. Κασετίνα με μολύβι, σβηστήρι και χρώματα Απαραίτητη η παρουσία του εκπαιδευτικού σε όλες τις φάσεις του προγράμματος. Δεν υπάρχει περιθώριο διαλείμματος
Βασικά στάδια: Πριν την επίσκεψη Κατά την επίσκεψη Μετά την επίσκεψη
Πριν την επίσκεψη
Δραστηριότητες προετοιμασίας Έννοια του μουσείου Οι άνθρωποι που δουλεύουν στο μουσείο Συμπεριφορά στο μουσείο Συλλογή πληροφοριών για το Αρχαιολογικό Μουσείο Λεμεσού και τη θεά Αφροδίτη Εισήγηση: Αξιοποίηση του βιβλίου «Μελέτη Περιβάλλοντος» Ενότητα 2: Ο πολιτισμός των Ελλήνων και των άλλων λαών Κεφάλαιο 3: Ένας διάλογος με τον πολιτισμό