Το φεστιβάλ των Καννών Ο Χορός των Όσκαρ “Όταν πέθανε ο γιος μου, ο Δημήτρης, όλοι έκλαιγαν. Εγώ; Σηκώθηκα και χόρεψα. Είπαν: ‘Ο Ζορμπάς τρελάθηκε!’. Ο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Support.ebsco.com Εκπαιδευτικό μάθημα για το Δικό μου EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Εκπαιδευτικά υλικά.
Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Στην ταινία «Άρωμα Γυναίκας» υπάρχει μια αξέχαστη σκηνή...
ο Σύστημα Ψηφιακής Διαδραστικής Ξενάγησης σε ανοικτούς χώρους Το Xenagos city είναι ένα ισχυρό εργαλείο που αναβαθμίζει την αξία του Ασύρματου δικτύου.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ & ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
Πληροφορίες στο διαδίκτυο. Δραστηριότητα: Ας βοηθήσουμε τη Γεωργία και τον Παντελή.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Σύγκριση Λαγούτο - Ούτι
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Είναι σωστό να κατεβάζω ταινίες και μουσική μέσω Ίντερνετ? Όχι, καθώς κάποιος άνθρωπος έχει τα πνευματικά δικαιώματα επειδή το δημιούργησε. Ναι, αφού γλυτώνω.
Παγκόσμια Ημέρα Κινουμένων σχεδίων
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
Συνεδρίαση διευθυντών
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Αντωνιάδου Άννα Κωτούλα Βασιλική.
Διαφορές Κανονάκι - Σαντούρι
Το αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη στην ψηφιακή μορφή του.
KINHTO.
 Ένας τόπος μπορεί να αξιοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις νέες τεχνολογίες για να προβάλει τα πλεονεκτήματα του.  Τα παρακάτω μέσα χρησιμοποιούνται πολύ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
Η ιστορία του πιάνου ξεκινάει στην Padua της Ιταλίας το 1709, στο κατάστημα ενός κατασκευαστή τσέμπαλου, του Bartolomeo di Francesco Cristofori ( ).
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Λύρα και βιολοντσέλο Ομοιότητες και διαφορές
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
Ο ΕΥΚΛΕΊΔΗΣ ΣΕ ΛΕΠΤΟΜΈΡΕΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΣΧΟΛΉ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ ΤΟΥ ΡΑΦΑΉΛ
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Εργασία του Α2 1ο Γυμνάσιο ΒΥΡΩΝΑ
Πληροφορίες στον Παγκόσμιος Ιστός
ΝΙκοΣ ΚαζαντζΑκηΣ 18/02/ /10/1957
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΠΑΙΔΕΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το φεστιβάλ των Καννών Ο Χορός των Όσκαρ “Όταν πέθανε ο γιος μου, ο Δημήτρης, όλοι έκλαιγαν. Εγώ; Σηκώθηκα και χόρεψα. Είπαν: ‘Ο Ζορμπάς τρελάθηκε!’. Ο χορός όμως, μόνο ο χορός, σταματούσε τον πόνο…” - Αλέξης Ζορμπάς Αυτό ακριβώς χαρακτήριζε τον Ζορμπά ως προσωπικότητα. Οι ενστικτώδεις αντιδράσεις του και στη χαρά και στη λύπη. Αξέχαστες παραμένουν οι σκηνές που σηκώνεται ο Ζορμπάς και χορεύει σα λυσσασμένο ζώο που λαχταρά να εξωτερικεύσει αυτά που υπάρχουν μέσα του με τον πιο πρωτόγονο και αυθεντικό τρόπο. Αξέχαστη παραμένει και η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη, με το βασικό θέμα της ταινίας να αποτελεί μία από τις πιο γνωστές μελωδίες παγκοσμίως. Μετά το “χορό του Ζορμπά” ακολούθησε ο “χορός των Όσκαρ”. Η ταινία προτάθηκε συνολικά για επτά βραβεία από την Αμερικάνικη Ακαδημία. Ο Κουίν προτάθηκε για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου και ο Κακογιάννης προτάθηκε για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, αλλά όταν ήρθε η στιγμή δεν πήγε στην τελετή απονομής των βραβείων. Βρισκόταν, τότε, στη Νέα Υόρκη και ζήτησε από τον Φρεντ Ζίνεμαν να παρασταθεί αντ’ αυτού. Τελικά ο “Αλέξης Ζορμπάς” απέσπασε τρία Όσκαρ. Η Λίλα Κεντρόβα κέρδισε το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την μοναδική της ερμηνεία. Ο Γουόλτερ Λάσαλι κέρδισε Όσκαρ Φωτογραφίας σε Ασπρόμαυρη Ταινία (η ταινία είχε γυριστεί σε ασπρόμαυρο φιλμ εξ’ αιτίας της ποιότητας του ελληνικού φωτός και λόγω των συντελεστών της ταινίας που επέμεναν στο ασπρόμαυρο αφού πίστευαν ότι θα ταίριαζε περισσότερο στο ύφος της). Τέλος αν και χρησιμοποιήθηκαν κυρίως φυσικές τοποθεσίες, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Διονύσης Φωτόπουλος που προσάρμοσε τους τοπικούς δρόμους των χωριών και το σπίτι της Μαντάμ Ορτάνς, και είχε την ευθύνη για τα εσωτερικά ντεκόρ και κοστούμια, κέρδισε το τρίτο Όσκαρ του “Αλέξη Ζορμπά”.

Σαντουρι Το σαντούρι, σε σχήμα ισοσκελούς τραπεζίου, έχει μεταλλικές χορδές κατά μήκος των δυο παράλληλων πλευρών του. Σε κάθε φθόγγο αντιστοιχούν 3-5 χορδές κουρδισμένες στον ίδιο τόνο. Είναι τοποθετημένο πάνω σε βάση, πάνω από τα γόνατα του οργανοπαίκτη. Πολλές φορές είναι κρεμασμένο στους ώμους, όταν στον γάμο πηγαίνουν να πάρουν τη νύφη, σε πατινάδες κλπ, (έθιμο που στις μέρες μας τείνει να εκλείψει). Παίζεται με δυο λεπτά ραβδάκια, τις μπαγκέτες, τυλιγμένα στις άκρες με βαμβάκι ή δέρμα. Οι μπαγκέτες, με το άκρο τους γυρισμένο λίγο προς τα πάνω, κρατιώνται ανάμεσα στον δείκτη και το μεσαίο δάκτυλο, με τη βοήθεια του αντίχειρα. Στο παίξιμο χρησιμοποιείται κυρίως ο καρπός του χεριού και λιγότερο τα δάκτυλα. Η ονομασία του μάλλον προέρχεται από το βυζαντινό όργανο ψαλτήρι (μιας και φαινομενικά μοιάζει με το κανονάκι), και μέσα από τους αιώνες έφτασε να ονομάζεται σαντούρι: ψαλτήρι -> σαντίρ -> σαντούρι. Κατά μια άλλη εκδοχή, η ονομασία προέρχεται από τις περσικές λέξεις "σαν ταρ" = εκατό χορδές. Σαντούρια επίσης μπορούμε να βρούμε στη Ρουμανία, καθώς και σε χώρες της Μέσης Ανατολής (Αραβία, Ιράν κλπ) αλλά διαφέρουν από λίγο εως πολύ από το ελληνικό σαντούρι. Αρχικά το σαντούρι ήταν όργανο μελωδίας.`Επαιζε τη μελωδία μαζί με τα άλλα όργανα, ενώ παράλληλα μπορούσε να κρατήσει ένα ίσο στην τονική (βάση) ή την πέμπτη της κλίμακας. `Αλλοτε συνόδευε τη μελωδία με απλές συνηχήσεις. Με τον καιρό, και με την επίδραση της δυτικής εναρμονισμένης μελωδίας, το ίσο και οι συνηχήσεις μετατρέπονται σε συγχορδίες. Σήμερα μπορεί να παίζει τη μελωδία, είτε μόνο του είτε μαζί με τα άλλα όργανα, καθώς και να παίζει τις συγχορδίες πάνω στο

H μουσική της ταινίας και οι φωτογραφιες της  Οι Σελίδες Νίκου Καζαντζάκη εμφανίσθηκαν στο Διαδίκτυο το 1997, με τη συμπλήρωση σαράντα χρόνων από το θάνατο του συγγραφέα. Η Εταιρία Κρητικών Ιστορικών Μελετών, που τις δημιούργησε, διατηρεί και φυλάσσει στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης το μεγαλύτερο μέρος του αρχείου του Νίκου Καζαντζάκη καθώς και τη βιβλιοθήκη και το γραφείο του, που εκτίθενται σε ειδικές αίθουσες του Μουσείου. Η ιστοσελίδα ( την οποία επιμελήθηκε ο Αλέξης Καλοκαιρινός, απευθύνεται με διαφορετικούς στόχους σε διαφορετικές κατηγορίες χρηστών του Δικτύου. Το ίδιο ισχύει για το CD που ετοιμάστηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Καζαντζάκη της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και που αποτελεί μια εμπλουτισμένη και επικαιροποιημένη μορφή της αρχικής καταχώρησης. Απευθύνονται στον επισκέπτη του Ιστορικού Μουσείου, ο οποίος θα θελήσει να περιηγηθεί τις εκθέσεις, να ξεφυλλίσει το άλμπουμ των φωτογραφιών, να δει τα εξώφυλλα των βιβλίων (μαζί με μερικές καταπληκτικές εικονογραφήσεις τους) και ν' ακούσει τη φωνή του συγγραφέα. Απευθύνονται επίσης στον αναγνώστη της λογοτεχνίας που θα θελήσει να μάθει περισσότερα για το έργο του συγγραφέα και για την απήχησή του στους συγχρόνους του, να ενημερωθεί για τη σημερινή αποτίμηση του έργου αυτού, αλλά και να γίνει κοινωνός των φιλοσοφικών και πολιτικών προβληματισμών του, όπως αποτυπώνονται στις αυτόγραφες επιστολές του προς τους ανθρώπους που αγάπησε. Τόσο η ιστοσελίδα όσο και το CD απευθύνονται τέλος στους μελετητές της λογοτεχνίας, στους οποίους προτείνουν αναλυτική εργογραφία και βιβλιογραφία, σύντομα επιστημονικά μελετήματα, ένα αρχείο τύπου και ένα πειραματικό σύστημα αντιπαραβολής διαδοχικών μορφών κειμένου (από την πρώτη γραφή μέχρι την προσαρμογή για την όπερα). Οι Σελίδες Νίκου Καζαντζάκη δημιουργήθηκαν για να δώσουν στον χρήστη του ηλεκτρονικού μέσου πρόσβαση σε ευρεία, σημαντική και ποικιλόμορφη πληροφορία, χωρίς την πρόθεση να ενισχύσουν μια συγκεκριμένη εικόνα του συγγραφέα, το έργο του οποίου έγινε και γίνεται ακόμα αντικείμενο αντίθετων κρίσεων. Υπάρχει πάντως η πρόθεση να αναδειχθεί, μέσα από ενδείξεις, ένα σύνθετο φαινόμενο λογοτεχνικής παραγωγής και πνευματικής παρουσίας που αντιστέκεται σε απλουστεύσεις. Οι Σελίδες Νίκου Καζαντζάκη έχουν οργανωθεί με τη μορφή μιας μικρής εγκυκλοπαίδειας, με πυκνό δίκτυο αμοιβαίων παραπομπών που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να χαράξουν τις προσωπικές τους διαδρομές και, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, είτε να συγκεντρώσουν την προσοχή τους στη μελέτη θεματικών ενοτήτων, είτε να αφεθούν σε μια περιπλάνηση που θα αξιοποιεί το συνειρμικό δυναμικό του ηλεκτρονικού μέσου.