ΠΡΟΤΥΠΟ –ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ Ταξη: Α 2 Μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα Θέμα: Διαφήμιση: τότε- τώρα Ομάδα: Μαριάνθη Γιακουμή Δήμητρα Κερασίδη Όλγα Κριεζή Ελπίδα Μαντζακοπούλου Μαρία Ματθαίου Υπ. Καθηγήτρια: Μαρία Κωττούλα
Διαφήμιση τότε & σήμερα Περιεχόμενα: Γενικά Χαρακτηριστικά του Τότε Γενικά χαρακτηριστικά του Σήμερα Διαφημίσεις ΙΟΝ σοκολάτας Ομοιότητες και Διαφορές
Γενικά Χαρακτηριστικά Τότε Ασπρόμαυρη ή έγχρωμη, έντυπη ή ραδιοτηλεοπτική, η διαφήμιση κατάφερε να αφήσει το ίχνος της στη συλλογική μνήμη του αιώνα. Τα πρώτα ίχνη της ανάγονται στην αρχαιότητα (προφορικές αγγελίες για επικήρυξη δούλων). Ρωμαϊκή αγορά: πινακίδες σχετικά με πωλήσεις ή θεατρικές παραστάσεις. Δημόσιος κήρυκας: όργανο διαφήμισης. 16ος και 17ος αιώνας: άνθηση επιγραφών.
Μέρος 1ο Μέρος 2ο Όργανο σύγχρονης εμπορικής διαφήμισης: τυπογραφία. 17ος αιώνας: οι πρώτες διαφημίσεις στις εφημερίδες. Βιομηχανική επανάσταση: μέσω αυτής η διαφήμιση αποκτά μεγαλύτερη σημασία. Η εικονογράφηση ήταν πολύ πρωτόγονη. Κύριοι φορείς διαφήμισης: εφημερίδες, περιοδικά, φυλλάδια, τοιχοκολλήσεις. 20ος αιώνας: αρχή της ιστορίας της ελληνικής διαφήμισης.
Γενικά Χαρακτηριστικά Σήμερα Η διαφήμιση αποτελεί μια μορφή επικοινωνίας για ένα προϊόν/ιδέα/αγαθό. Σαφής Σχεδιασμός Αισθητικά Ελκυστική Στόχος: να πείσει τον καταναλωτή Ευφυές Περιεχόμενο Κείμενο: Εύληπτο, διανθισμένο, υποσχόμενο Ήχος: γνωστός, μελωδικός, γρήγορος, αισθησιακός Σχεδιασμός: ενδιαφέρον, ελκυστικό, κατάλληλα χρώματα και μουσική επένδυση Εικόνα: έμφαση στο πρότυπο ζωής Στοιχεία Ενημέρωσης: ευχάριστα, πειστικά, απειλητικά Επιλογή ομάδας-στόχου
Μέρος 2ο Στοιχεία χιούμορ Σεξ Συγκινησιακά φορτισμένες εικόνες Κάθε διαφήμιση αποτελεί ένα μήνυμα. Η εκτέλεση του διαφημιστικού μηνύματος γίνεται με διάφορους τρόπους. Στοιχεία χιούμορ Σεξ Συγκινησιακά φορτισμένες εικόνες Αναφορά χαρακτηριστικών του προϊόντος Προτιμήσεις καταναλωτών: 1)Διασημότητα- Οικείο Πρόσωπο 2) Είδος ζωντανού ρεπορτάζ 3) Αστικό πρότυπο ζωής
Ομοιότητες διαφημίσεων Μείωση προϊόντων από τα ράφια διάφορες μέθοδοι τα λεγόμενα ‘’τρικ’’. Σε μία διαφήμιση εμφανίζονται: Άνθρωποι Στιχάκια Ηχητικά Εφέ Φανταχτερά Σκηνικά Απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες
Διαφορές Διαφημίσεων Ασπρόμαυρη εικόνα Περιορισμένα σκηνικά Η διαφήμιση παλαιά: Ασπρόμαυρη εικόνα Περιορισμένα σκηνικά Χαμηλότερη επιπέδου παραγωγή Καθαρεύουσα Απλή και ξέρη προβολή Μεγαλύτερη εστίαση στο προϊόν Η διαφήμιση σήμερα έχει πιο πολλές τεχνικές: Έντονα, πολλά χρώματα Πολλές εναλλαγές εντυπωσιακών εικόνων Εξελιγμένα εφέ Δημιουργία ιστορίας με συχνά έξυπνο χιούμορ Το λεξιλόγιο 1)κωδικοποιημένο 2) επαναλαμβανόμενο 3)ξενόφερτες εκφράσεις
Ευχαριστούμε πολύ!! Βιβλιογραφία: Google Εικόνες YouTube Τέλος Αναζητείστε τις διαφημίσεις http://www.youtube.com/watch?v=VQojNJQC0o4 http://www.youtube.com/watch?v=_dd0B-GjAq4 Ευχαριστούμε πολύ!! Βιβλιογραφία: Google Εικόνες YouTube Τέλος