ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Advertisements

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙΣ ΕΝΑ ΠΟΥΛΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΘΗΛΥΚΟ ή ΑΡΣΕΝΙΚΟ? Μέχρι τώρα δεν είμουν ικανός να ξεχωρίσω ανάμεσα σε δύο πουλιά ποιο είναι το αρσενικό.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αναδόμηση Σχεδίου Μαθήματος ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Αντικείμενο μελέτης της Φυσικής είναι:
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΓΕΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Νόμοι αερίων.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
1.Η σημασία των επιτόπιων μελετών - έρευνες με αποτελέσματα 2.Η κατάσταση σήμερα 3.Εφαρμογή της έρευνας πεδίου από μαθητές στην αλυκή της Λάρνακας Οι επιτόπιες.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδακτική Φυσικών Επιστημών Χρυσός Δημήτριος Η μάθηση μέσω μικρών ερευνών.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ - ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μέθοδοι έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης θετικές επιστήμες θεωρητικές επιστήμες θετικισμός: ποσοτικός σχεδιασμός 2 επιστημολογικά παραδείγματα από.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΑΙΣΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ-ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
H Ώρα Ρότζιος Γεώργιος, ΑΕΜ : 3960.
Το μέγεθος και η κλίμακα της νανοκλίμακας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Επιλογή κατάλληλης μεθόδου στην ποιοτική έρευνα
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ... Η αφετηρία της συλλογής δεδομένων και πληροφοριών σε όλες τις άλλες διαδικασίες. Μια σύνθετη εργασία που περιλαμβάνει χρησιμοποίηση των αισθήσεων, συστηματική παρατήρηση των λεπτομερειών του φαινομένου και του περιβάλλοντος γύρω από αυτό, διαπίστωση ομοιοτήτων και διαφορών και διάκριση της σειράς με την οποία λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα. Έχει δύο μορφές: ποιοτική (αφορά την επισήμανση χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων) και ποσοτική (αφορά ποσότητες). Η πιο σπουδαία λειτουργία της παρατήρησης είναι να βοηθήσει στην κριτική θεώρηση μιας υπόθεσης, με τα ερωτήματα που δημιουργεί. Πιθανόν να είναι αυθόρμητη ή οργανωμένη, ελεύθερη ή καθοδηγημένη, σύντομη ή μακράς διαρκείας.

ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ Το παιδί παρατηρεί τα γνωστά φαινόμενα του περιβάλλοντός του που το ενδιαφέρουν, και ενισχύει τις παρατηρήσεις του με απλά όργανα. Χρησιμοποιεί πολλές αισθήσεις για να παρατηρήσει αντικείμενα, φαινόμενα και γεγονότα, ξεκινώντας με απλά και γνωστά και προχωρεί στα σύνθετα και τα άγνωστα. Εντοπίζει απλές διαφορές και ομοιότητες και διαχωρίζει τα ευρήματά του. Παρατηρεί αλλαγές σε συνάρτηση με το χρόνο (μακροχρόνιες παρατηρήσεις). Επιλέγει κατάλληλα όργανα για τις παρατηρήσεις του. Συσχετίζει παρατηρήσεις για να εντοπίσει μοτίβα και να διατυπώσει γενικεύσεις.

ΠΩΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΑΙ Η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Με σύγκριση εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές. Με χρήση των αισθήσεων (όραση, αφή, ακοή, γεύση και όσφρηση με ΠΡΟΣΟΧΗ). Με παρατήρηση των αλλαγών που συμβαίνουν: στο μέγεθος / κίνηση / ταχύτητα / κατεύθυνση / βλάστηση / θερμοκρασία / χρώμα / συμπεριφορά / βάρος / πίεση / καταστάσεις της ύλης σε συνάρτηση με το άμεσο περιβάλλον. Με τρόπους που μεγιστοποιούν την παρατήρηση πχ χρήση οργάνων, χρήση περισσότερων αισθήσεων, αλλαγή της θέσης ή της οπτικής γωνίας του παρατηρητή, σχεδιασμός, χρήση οπτικού πλαισίου. Με στρατηγικές που εστιάζουν την παρατήρηση.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ Λογική ακολουθία: Το έντομο για να γίνει τέλειο ακολουθεί έναν κύκλο. Ξεκινά από αυγό, γίνεται σκουλήκι, κλείνεται στο βομβύκιο, μεταμορφώνεται σε προνύμφη και τέλος βγαίνει το έντομο. Συνοχή: Κάθε ζωντανό με φτερά είναι πουλί αν έχει ράμφος, δύο πόδια και γεννά αυγά. Μοτίβο: Καταγραφή της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος στην αυλή, τη βεράντα, την τάξη σε τακτούς χρόνους για μια βδομάδα. Μετά από παρατήρηση των καταγραφών, εντοπίζουμε ότι η θερμοκρασία ακολουθεί το ίδιο μοτίβο – αυξάνεται από το πρωί μέχρι το μεσημέρι καθημερινά.