Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Advertisements

Κωνικές τομές Κωνικές τομές
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Γραφικά με Η/Υ Αποκοπή.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Παραστάσεις Καμπυλών και Επιφανειών 23 Οκτώβρη 2002.
Συνδιαστικά Λογικά Κυκλώματα
Robustness in Geometric Computations Christoph M. Hoffmann.
Μαθηματικοί Υπολογισμοί Χειμερινό Εξάμηνο η Διάλεξη Οθόνες γραφικών που βασίζονται σε εικονίδια (pixels) 24.
Εκπαιδευτής: Tάσος Μπούντης Τμήμα Μαθηματικών Πανεπιστήμιο Πατρών
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ & ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ
Θέση και μετατόπιση x2=8 Δx=8-3=5 x1=3 x1=-2 x2=3 Δx=3-(-2)=5
Αριθμητικές Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Θεωρία & Λογισμικό Τμήμα Πληροφορικής - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Ι. Η. Λαγαρής.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Πρωταρχικά στοιχεία. Προβολή σε ψηφιακή οθόνη Εκχώρηση τιμών σε pixel Με συναρτήσεις πχ SetPixel(x, y, color) Από Buffer ή πίνακα πχ FrameBuf[x][y] =
Κινηματική.
1. Ευθύγραμμη κίνηση. Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.
Ευθύγραμμη Ομαλή Κίνηση
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
1ο ΜΑΘΗΜΑ Οι έννοιες «γεωγραφική» και «σχετική» θέση
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
1 Εισαγωγή στη Γραφική Στόχοι του μαθήματος – Γενική περιγραφή της περιοχής – Βασική ορολογία – Παραδείγματα εφαρμογών – Βασικά βήματα ανάπτυξης εφαρμογών.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εξίσωση ευθείας. Παράδειγμα I Υποθέτουμε:Α = (0,1) και Β = (5,4) Τότε: m = (4-1)/(5-0)= 0.6 και b = 1, όπου 0  m  1 (1 o ογδοημόριο). Άρα:y = 0.6 x.
ΑΑΤ με αρχική φάση και αρχική χρονική στιγμή. Αν η μελέτη μιας ΑΑΤ αρχίζει μια χρονική στιγμή διάφορη του μηδενός (t 0 ≠ 0), τότε ισχύει: αρνητικές Οι.
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης.  Θέση - χρόνος - μετατόπιση - χρονικό διάστημα - ταχύτητα  Οι Στόχοι: 1.Να υπολογίζεις την ταχύτητα ενός σώματος.
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης
Οπτική Τριών Διαστάσεων & Συνθετική Κάμερα Β. Λούμος.
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
26/7/2015 Γραφικά-Εισαγωγή Ιωάννης Φούντος. 2 Ιστορικά.
 Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.  Από μια θέση πάει σε μια άλλη.  Πως θα μελετήσουμε την κίνηση; 1. Ευθύγραμμη κίνηση.
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διαστάσεις Εργαστήριο Μηχανολογικού Σχεδιασμού Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Επ. Καθηγητής Μπότσαρης Παντελεήμων Lesson 3 1 Γραμμές διαστάσεων.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Συστήματα CAD/CAM & Τρισδιάστατη Μοντελοποίηση 3 Κεφάλαιο 3: Μοντέλα Ακμών Αναπαράσταση Καμπυλών 1 Κεφάλαιο 3 – ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΚΜΩΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΜΠΥΛΩΝ.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Συναρτήσεις πολλών μεταβλητών ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Φ
Γραμμική κίνηση Η κίνηση είναι σχετική Βασικές έννοιες Ταχύτητα
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ξέρουμε από τα προηγούμενα:
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εκπαιδευτικής εφαρμογής.
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
Μετρήσεις Φυσικού Δυναμικού
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ «ΘΕΣΗΣ» ? Πού βρίσκεται;
Μαθηματικά: Βασικές έννοιες της αναλυτικής γεωμετρίας
Θέση Αλέξης Μπρες. o Φέρνουμε την ευθεία πάνω στην οποία είναι το αντικείμενο, τη θέση του οποίου θέλουμε να περιγράψουμε. o Επιλέγουμε ένα σημείο αναφοράς.
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Eυθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών Β. Λούμος

Βασικά Σχήματα Εικόνες Αντικείμενα Γεωμετρία & Θέση Αντικειμένων Συναρτήσεις Αναπαράστασης Σημείο & Ευφύγραμμο Τμήμα Κύκλος & Έλλειψη Κωνικές Τομές & Splines

Συντεταγμένες - Σύστημα Αναφοράς Συντεταγμένες οθόνης Απόλυτες & Σχετικές Συντεταγμένες

Παγκόσμιο Σύστημα Συντεταγμένων σε Δύο Διαστάσεις

Συναρτήσεις Αναπαράστασης Σημείου

Συναρτήσεις Αναπαράστασης Ευθείας

Αλγόριθμοι Σχεδίασης Γραμμών

Οι Εξισώσεις της Ευθείας 1/2

Οι Εξισώσεις της Ευθείας 2/2

Ο Αλγόριθμος DDA (Digital Differential Analyser)

Ο Αλγόριθμος του Bresenham για την Ευθεία 1/2

Ο Αλγόριθμος του Bresenham για την Ευθεία 2/2

Εφαρμογή του Αλγορίθμου 1/2 Καθορισμός των δύο άκρων του ευθυγράμμου τμήματος Χαρακτηρισμός του αριστερού άκρου ως (x0,y0) και σχεδίαση του πρώτου σημείου Υπολογισμός των σταθερών Δx, Δy, 2Δy & 2Δy-2Δx καθώς και της αρχικής τιμής της παραμέτρου Ρ0=2Δy-Δx

Εφαρμογή του Αλγορίθμου 2/2 Για κάθε xk κατά μήκος της γραμμής, αρχίζοντας από k=0, γίνεται ο επόμενος έλεγχος: Αν Ρk<0, το επόμενο pixel που σχεδιάζεται είναι το (xk+1, yk) & Ρk+1=Ρk+2Δy Αλλιώς, το επόμενο pixel είναι το (xk+1, yk+1) & Ρk+1=Ρk+2Δy-2Δx Επαναλαμβάνουμε το βήμα 5γ για Δx-1 φορές

Παράδειγμα Εφαρμογής 1/2 Έστω ότι θέλουμε να σχεδιάσουμε το ευθύγραμμο τμήμα με αρχή στο (20,10) & τέλος στο (30,18) Η κλίση της γραμμής είναι 0,8 & Δx=10, Δy=8 Η αρχική τιμή της παραμέτρου ελέγχου είναι P0=2Δy-Δχ=6 και τα βήματα για το υπολογισμό των ακόλουθων τιμών της παραμέτρου είναι 2Δy=16, 2Δy-2Δx=-4

Παράδειγμα Εφαρμογής 2/2 Αρχίζοντας από το σημείο (x0,y0)=(20,10) οι ακόλουθες θέσεις των pixels είναι:

Αλγόριθμοι Σχεδίασης Κύκλων Ιδιότητες των Κύκλων

Ο Αγόριθμος του Μεσαίου Σημείου για τον Κύκλο Συνάρτηση ελέγχου

Εφαρμογή του Αλγορίθμου Καθορισμός των τιμών της ακτίνας r, του κέντρου (xc,yc) και, Kαθορισμός του αρχικού σημείου στο (x0,y0)=(0,r) για κύκλο με κέντρο στο (0,0), Υπολογισμός της αρχικής τιμής της παραμέτρου p0=5/4 - r

Εφαρμογή του Αλγορίθμου Για κάθε θέση xk αρχίζοντας από k=0, γίνεται ο ακόλουθος έλεγχος Εάν pk <0 το επόμενο pixel στο κύκλο με κέντρο το (0,0) είναι το (xk+1,yk) & pk+1=pk+2x k+1+1 Αλλιώς, το επόμενο pixel είναι το (xk+1,yk-1) & pk+1=pk+2xk+1+1-2yk+1 όπου 2xk+1=2xk+2 & 2yκ+1=2yk-2

Εφαρμογή του Αλγορίθμου Καθορισμός των συμμετρικών σημείων στα άλλα ογδοη-μόρια του κύκλου Μεταφορά κάθε υπολογισμένου pixel με θέση (x,y) στον κύκλο με κέντρο στο (xc,yc) και σχεδιασμός των σημείων (x+xc,y+yc) Επανάληψη των τριών τελευταίων βημάτων μέχρι x>=

Παράδειγμα Εφαρμογής 1/2 Έστω κύκλος με ακτίνα r = 10. Εντοπίζουμε τα κατάλληλα pixels με χρηση του αλγορίθμου μεσαίου σημείο για το πρώτο ογδοη-μόριο του πρώτου τεταρτημόριου, από x=0 έως x=y Η αρχική τιμή της παραμέτρου είναι p0=1- r = -9 Για το κύκλο με κέντρο στο (0,0) και αρχικό σημείο (x0,y0)=(0,10) οι αρχικές τιμές για τον υπολογισμό της παραμέτρου ελέγχου είναι 2x0=0, 2y0=20 Εφαρμόζοντας την επαναληπτική σχέση βρίσκουμε τις τιμές του επόμενου πίνακα

Παράδειγμα Εφαρμογής 2/2

Αλγόριθμοι Σχεδίασης Έλλειψης 1/2 Ιδιότητες της Έλλειψης

Αλγόριθμοι Σχεδίασης Έλλειψης 2/2

Ο Αλγόριθμος Μεσαίου Σημείου στην Έλλειψη

Ο Αλγόριθμος Μεσαίου Σημείου στην Έλλειψη