ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Α. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ Πολιτικός Μηχανικός Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Αξιολόγηση:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Burnout Εκπαιδευτικών
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Ενότητα 1_1 ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΣΙΚΑΣ     ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Α. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ Πολιτικός Μηχανικός Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Αξιολόγηση: Επιστημονικές Προσεγγίσεις και Προοπτικές Η ιδιαίτερη περίπτωση των Προτύπων-Πειραματικών Σχολείων Επιστημονική Ημερίδα 29/3/2014

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ - ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1980 NΕΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ- ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ – ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΠΕΡΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1980 Προσπάθειες εκσυγχρονισμού-βελτίωσης Θετικά βήματα : –Κατάργηση επετηρίδας στις 2 πρώτες βαθμίδες –“Εκδημοκρατισμός” (σε όλες τις βαθμίδες) –Προσπάθεια εκσυγχρονισμού των σχολικών βιβλίων –Κατάργηση του θεσμού της έδρας στα πανεπιστήμια Αρνητικά βήματα και συνέπειες : –Ισοπέδωση προς τα κάτω –Κατάργηση των αξιολογήσεων, αντικατάσταση επιθεωρητών από συμβούλους –Γενική αποδοχή των καταλήψεων –Πτώση μορφωτικού επιπέδου αποφοίτων σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες –Ουσιαστική κατάργηση προτύπων γυμνασίων –Κακή αντιγραφή του αμερικανικού συστήματος για τα Παν/μια –Λαϊκισμός, κομματισμός, υπερβολές (π.χ. συμμετοχές φοιτητών σε εκλεκτορικά σώματα και όργανα διοίκησης, αυτόματη εγγραφή στο επόμενο έτος, κλπ)

Τελικό αποτέλεσμα: Μετάβαση από τον αυταρχισμό στην ασυδοσία Αδυναμία εύρεσης σημείου ευσταθούς ισορροπίας Συνεχής καθοδική πορεία μέχρι σήμερα

ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ Νέες νομοθετικές παρεμβάσεις από φιλόδοξους υπουργούς (και το ράβε-ξήλωνε καλά κρατάει) Επανίδρυση Προτύπων-Πειραματικών σχολείων Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Σειρά Νόμων που δεν εφαρμόστηκαν Π.Δ του 2014 (Υπό συζήτηση ;;)

ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ Πολύ καλός εργαστηριακός εξοπλισμός (σε σύγκριση με μη πρότυπα σχολεία) Υψηλότερο επίπεδο μαθητών (εισαγωγή με εξετάσεις) Καθηγητές επιλεγμένοι. Κάποιοι εξαιρετικοί κάποιοι όχι. Οι εξαιρετικοί δίδασκαν πολλά πράγματα πέραν της προβλεπόμενης ύλης. Άλλοι βέβαια δεν κάλυπταν ούτε την προβλεπόμενη ύλη Ο Γυμνασιάρχης είχε το βαθμό του Γεν. Επιθεωρητή και αυτός αξιολογούσε τους καθηγητές του προτύπου Λειτουργούσαν ως «φυτώρια» μελλοντικών γυμνασιαρχών για άλλα σχολεία ανά την Ελλάδα Μεγάλα ποσοστά επιτυχίας στα Πανεπιστήμια Σημαντική και συχνά αναγνωρίσιμη διαφορά γνώσεων από αποφοίτους κοινών γυμνασίων

ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥΣ Πειραματικές εφαρμογές: –Νέων αναλυτικών προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας, εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής κ.λπ. –καινοτόμων διδακτικών πρακτικών και δημιουργικών δράσεων –προγραμμάτων αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων –νέων μοντέλων διοίκησης και λειτουργίας του σχολείου –Προώθηση δημιουργικότητας, καινοτομίας και αριστείας, με τη δημιουργία ομίλων –Προώθηση και εκπαίδευση μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές δυνατότητες και ταλέντα αλλά και η υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες Δυνατότητες συνεργασίας με Πανεπιστήμια

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΑ Κύριος και βασικός στόχος –Βελτίωση του παραγόμενου έργου δηλ. της εκπαίδευσης και αγωγής του μαθητή Μέθοδος - δυσκολίες –Διάφορες μέθοδοι που ποικίλουν στον τρόπο, το βάθος και την πολυπλοκότητά τους –Η δυσκολία σε σύγκριση με αξιολογήσεις άλλων εργαζομένων έγκειται στο ότι το έργο του εκπαιδευτικού δεν είναι εύκολα μετρήσιμο –Απόλυτη ή σχετική κλίμακα με σταθερές ποσοστώσεις –Προβλήματα «ομογενοποίησης» (λόγω διαφορών μεταξύ σχολείων και αξιολογητών)

ΤΟ ΠΡΟΤΑΘΕΝ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ Κριτήρια και βάρη (για όσους διδάσκουν) Ι Εκπαιδευτικό περιβάλλον 0.75 ΙΙ Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας 0.50 ΙΙΙ Διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών 1.25 IV Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια 2.0 V Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού 0.50 Η προτεινόμενη μέθοδος στο υπό συζήτηση Π.Δ. θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μετά από διάφορες βελτιώσεις, όπως, π.χ. Κριτήριο ΙΙΙ να γίνει: Διδακτική απόδοση (πόσο καλός δάσκαλος) με βαθμό 2,5 ή 3,0 Κριτήριο IV να γίνει : Υπηρεσιακή συνέπεια με βαθμό 1.0 ή 0.5

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ - ΒΑΡΩΝ Μόρφωση και εξέλιξη Μαθητών 45% Παρατήρηση απόδοσης και πρακτικής καθηγητή 40% Απόψεις συναδέλφων ή γονέων 10% Συνολική απόδοση σχολείου ή αξιολόγηση μαθητών 5%

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Δεν διαφέρει ουσιαστικά από αυτή των εκπαιδευτικών των λοιπών σχολείων Είναι όμως περισσότερο επιτακτική και αναγκαία στα πρότυπα σχολεία Οι όποιες διαφορές εντοπίζονται: –Στα δευτερεύοντα στοιχεία της αξιολόγησης (όχι στο βασικό κριτήριο της απόδοσης ως δασκάλου) –Ενδεχομένως στον τρόπο και στα όργανα που διενεργούν την αξιολόγηση –Στις συνέπειες για τον εκπαιδευτικό

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Δημιουργία Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) Δεν προβλέπει συνέπειες (π.χ. θετικές ή αρνητικές για τους Διευθυντές των σχολείων)

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ –Αντικειμενικότητα σε όλες τις διοικητικές βαθμίδες –Ομογενοποίηση (για αντιμετώπιση συστηματικών αποκλίσεων) –Η ορθή αξιολόγηση να αποτελεί δεσπόζον κριτήριο στις αξιολογήσεις όσων αξιολογούν –Σαφής σύνδεση της εξέλιξης του εκπαιδευτικού με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης –Εξέλιξη εκπαιδευτικού: σύνδεση με οικονομικά και άλλα κίνητρα αναγνώρισης ( όπως ιεραρχική ανέλιξη, ηθικές ανταμοιβές, κ.λπ. )

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ Ισχύουν οι προϋποθέσεις ; –Αντικειμενικότητα: Όχι πάντα – Ομογενοποίηση: Δεν έχει προβλεφθεί – Ορθή αξιολόγηση ως βασικό κριτήριο στις αξιολογήσεις όσων αξιολογούν: Όχι (π.χ. Σχολικοί Σύμβουλοι 1/3, Διευθυντές 1/5) –Υπάρχει σύνδεση αξιολόγησης με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού; Με οικονομικές και άλλου τύπου ανταμοιβές; Πιθανόν αλλά όχι ξεκάθαρες

Επομένως η προσπάθεια μάταιη; ΟΧΙ ( βέβαια )

Απαιτείται όμως Αξιοκρατία Συνεχής εφαρμογή και συνεχής βελτίωση Μακροχρόνιος σχεδιασμός Συνέχεια της Διοίκησης

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΕΣ (Ανασταλτικοί παράγοντες βελτίωσης της εκπαίδευσης και γενικότερα της προόδου της Ελληνικής κοινωνίας) 1.Μεγάλο έλλειμμα αξιοκρατίας 2.Έλλειμμα λογοδοσίας 3.Έλλειμμα στο συστηματικό μακροχρόνιο σχεδιασμό και συνεπώς πρόχειρες, ευκαιριακές και άρα πρόσκαιρες, λύσεις 4.Έλλειμμα στη συνέχεια της Διοίκησης 5.Εν τέλει, έλλειμμα πραγματικής και ουσιαστικής δημοκρατίας και επομένως ανοχή σε όλα τα παραπάνω ελλείμματα

ΔΙΑΤΕΛΕΣΑΝΤΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: 1981-ΣΗΜΕΡΑ Μεταρρυθμίσεις όχι μόνο με κάθε αλλαγή Κυβέρνησης αλλά και με αλλαγές Υπουργών !! 1. Βερυβάκης Αρσένης Κακλαμάνης Ευθυμίου Τρίτσης Γιαννάκου Γ. Παπανδρέου Στυλιανίδης Σημίτης Σπηλιωτόπουλος Κοντογιαννόπουλος Διαμαντοπούλου Σουφλιάς Μπαμπινιώτης Φατούρος Αρβανιτόπουλος 12 – σήμερα 9. Γ. Παπανδρέου Μέσος Όρος Χρόνου στο Υπουργείο: ~ 1.9 έτη Χαρακτηριστικά των διαφόρων αλλαγών: Έλλειψη σοβαρού μακροχρόνιου σχεδιασμού, έλλειψη συνέχειας. Αποτέλεσμα: Ράβε-Ξήλωνε

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Πρότυπα σχολεία; ΝΑΙ Αξιολογήσεις εκπαιδευτικών; ΝΑΙ Απαιτούνται αλλαγές στο προταθέν σύστημα αξιολόγησης αλλά και στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, γενικότερα; ΝΑΙ Οι αλλαγές αυτές συναρτώνται με την εξάλειψη βασικών παθογενειών της σύγχρονης Ελληνικής κοινωνίας που σχετίζονται άμεσα με το πολιτικό μας σύστημα άλλα και τη δομή και λειτουργία της Ελληνικής Πολιτείας; ΝΑΙ

Πολλές από τις προαναφερθείσες παθογένειες σχετίζονται με το μορφωτικό επίπεδο του λαού. Είναι επομένως προφανές πως: Ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των τριών βαθμίδων μπορεί να γίνει καθοριστικός για τη βαθμιαία εξάλειψη τους. Αρκεί βέβαια να το ενστερνισθούν αυτό και οι πολιτικοί μας και να λειτουργήσουν κάποτε με κύριο κριτήριο το μακροχρόνιο όφελος του τόπου και όχι με το τι θα τους βοηθήσει να επανεκλεγούν.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ