ΓΡΑΣΕΠ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΒΑΛΑΣ Α.Ε. Ύδρας 10, 4 ος όροφος , Καβάλα Τηλ Fax e- mail : 11η Επιτροπή Παρακολούθησης.
Advertisements

Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 8/12/2010 Εύη Αποστολάκη Δ.Σ. Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
5ο επιστημονικΟ πεδΙο Γιανναράκης Μιχάλης Βαΐτσης Φίλιππος.
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 26/11/2010 Βάλια Αρανίτου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΙΝ. ΕΜ.Υ Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
PUBLICOPINIONGREEK. Ταυτότητα της έρευνας Α Επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ν. ΠΛΑΣΤΗΡΑ 86 ΤΗΛΕΦΩΝΟ:
1. ΒΟΛΟΣ Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011, 17.00’ ’ Ξενοδοχείο ΞΕΝΙΑ ΒΟΛΟΥ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (NQF): ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Οι τομείς παραγωγής της ευρωπαϊκής οικονομίας
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Η συμβουλή της ημέρας.
«Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης.
επιπτώσεις της στους νέους
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
8η ΔΙΑΛΕΞΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΙ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ Δεκαετία ογδόντα: ενδογενής ανάπτυξη Κινητοποίηση του ντόπιου δυναμικού μιας περιοχής (τοπικοί πόροι,
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Μονογραφία Επαγγέλματος
Το πρόγραμμα συντονίζουν :
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
3 ο Τ.Ε.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΘΕΜΑ «ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΕ ΤΕΙ ΚΑΙ ΙΕΚ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ.
Εργατικό Δυναμικό Στο εργατικό δυναμικό, ή στον οικονομικό ενεργό πληθυσμό συμπεριλαμβάνονται άτομα που μπορούν και επιθυμούν να συμμετέχουν στην παραγωγική.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Απασχόληση και Ανεργία Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ:ΔΗ.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
Αγροτική Κοινωνιολογία
2ο ΕΠΑ. Λ ΣΕΡΡΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΡΤΖΙΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗΣ ΚΑΘ. ΚΛ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
Ερευνητική εργασία Α Λυκείου Σχολικό έτος «Τα επαγγέλματα του τόπου μου : ποικιλία, συνθήκες άσκησης, ελλείψεις και προοπτικές άσκησης για.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Η έννοια της επιχείρησης
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
4ο Επαγγελματικό Λύκειο Καβάλας
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Διεύθυνση Έρευνας και Προγραμματισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΡΑΣΕΠ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΟΥΡΓΙΩΤΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΓΡΑΣΕΠ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

ΘΕΜΑ: Η ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Ο άνθρωπος είναι από τη φύση του κοινωνικό όν» Αριστοτέλης

ΚΟΙΝΩΝΙΑ Είναι: Οργανωμένο σύνολο ανθρώπων που συμβιώνει σε ορισμένο τόπο και χρόνο σύμφωνα με ορισμένους κανόνες.

Η συνοχή της κοινωνίας εξασφαλίζεται με την ύπαρξη κοινωνικών θεσμών. Δηλαδή, οργανωμένων και σταθερών σχέσεων και δραστηριοτήτων.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ Οικογένεια Εκπαίδευση Πολιτεία Οικονομία Θρησκεία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Η είναι μια λέξη που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή και μπορεί να σημαίνει πολύ απλά από την εξοικονόμηση χρημάτων μέχρι την οικονομική κατάσταση του κράτους. Πλέον επίσημα με τον όρο "οικονομία" χαρακτηρίζεται το σύνολο των λελογισμένων και συστηματικών ενεργειών ανθρώπων, που διαβιούν σε κοινωνία, προς εξεύρεση αγαθών για την ικανοποίηση των αναγκών τους.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Κοινωνικός Θεσμός Το σύνολο των: Δραστηριοτήτων Θεσμών και Μέσων που σχετίζονται με την παραγωγή και την κατανάλωση αγαθών(οίκον νέμειν/νέμεσθαι=η διαχείριση του οίκου από τον οικογενειάρχη)

ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ: Η Αγορά

ΑΓΟΡΑ Ο όρος αγορά αποδίδεται με τη σημασία κάποιου χώρου όπου γίνονται αγοραπωλησίες αγαθών, π.χ. Δημοτική Αγορά

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Ο Αλφρέδος Μάρσαλ, Βρετανός οικονομολόγος βασίστηκε στον ορισμό που είχε δώσει ο Γάλλος οικονομολόγος Α. Κουρνό που πρώτος έδωσε την έννοια του θεωρητικού χώρου, μέσα στον οποίο πωλητές και αγοραστές βρίσκονται σε ελεύθερη επικοινωνία, καθώς, και οι τιμές των ομοειδών αγαθών ταχύτερα και ευκολότερα τείνουν έτσι να εξισωθούν. π.χ. Το χρηματιστήριο

ΑΛΦΡΕΔΟΣ ΜΑΡΣΑΛ (1842-1924)

ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κάθε χώρος ή μέσο όπου εκδηλώνεται προσφορά και ζήτηση εργαζομένων (μικρές αγγελίες, πίνακας ανακοινώσεων, γραφεία εύρεσης εργασίας, internet κ.λ.π.)

Οι αγορές διακρίνονται κυρίως κατά: τόπο δραστηριότητας, κατά μορφή τύπο δραστηριότητας και κατά είδος διακινούμενου αγαθού.

Κατά τόπο δραστηριότητας οι αγορές διακρίνονται σε: "τοπικές", (Αγορά εργασίας Μαραθώνα) "εθνικές" και "διεθνείς ".

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Κοινωνικός θεσμός. Στόχος της: Η κοινωνικοποίηση των ανθρώπων. Δηλαδή: Η μόρφωση. Η ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Η ένταξή τους στην κοινωνία, σημαντικό στοιχείο της οποίας είναι και η αγορά εργασίας.

ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΠΑΔΕΥΣΗΣ Τυπική ( το σχολείο) Μη τυπική( η εκτός σχολείου εκπαίδευση π.χ. σεμινάρια, Ι.Ε.Κ κ.λ.π) Άτυπη(εργασιακή εμπειρία)

Ο αναλφάβητος του μέλλοντος δεν θα είναι ο άνθρωπος που δεν ξέρει να διαβάζει. Θα είναι εκείνος που δεν θα ξέρει πώς να μαθαίνει. Alvin Toffler, Αμερικανός συγγραφέας και διανοούμενος

Από το Σήμερα….. στο Νέο Σχολείο με Πρώτα το Μαθητή ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Από το Σήμερα….. στο Νέο Σχολείο με Πρώτα το Μαθητή

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Η ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

Η ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ Η αγορά εργασίας του Μαραθώνα έχει, λόγω θέσης και ιστορίας, το προνόμιο να έχει θέσεις εργασίας που ανήκουν και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης. Δηλαδή: Στον Πρωτογενή, Δευτερογενή και Τριτογενή τομέα

Αναλυτικά: Πρωτογενής Τομέας Στο Μαραθώνα μια από τις κύριες δραστηριότητες είναι η γεωργία και κατά δεύτερο λόγο η κτηνοτροφία. Επιπλέον, λόγω του ότι βρέχεται από τον Ευβοϊκό, οι κάτοικοι δραστηριοποιούνται σε μικρότερο ποσοστό στον τομέα της αλιείας.

Ο δήμος Μαραθώνα, είναι ένας δήμος που συνεχώς αναπτύσσεται. Δευτερογενής τομέας Ο δήμος Μαραθώνα, είναι ένας δήμος που συνεχώς αναπτύσσεται. O τομέας της μεταποίησης δεν έχει αναπτυχθεί, αν και θα μπορούσε με δεδομένο ότι είναι αναπτυγμένος ο πρωτογενής τομέας, παράγονται δηλαδή γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα. Ο τομέας των κατασκευών παρουσιάζει κάμψη.

Τριτογενής τομέας Ο τομέας των υπηρεσιών, του εμπορίου και του τουρισμού, είναι αναπτυσσόμενος στο δήμο Μαραθώνα.

Αναλυτικά: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Η ύπαρξη του λιμανιού της Αγίας Μαρίνας και η επικοινωνία με το νησί της Εύβοιας κάνει απαραίτητη την ύπαρξη υπηρεσιών για τη νόμιμη και ασφαλή διακίνηση επιβατών και αγαθών. Η σχετικά μεγάλη απόσταση από τις κεντρικές υπηρεσίες της πρωτεύουσας επιβάλλει την ύπαρξη δημοσίων αλλά και ιδιωτικών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των κατοίκων.

ΕΜΠΟΡΙΟ Οι εμπορικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στον τομέα της γεωργίας (εμπόριο γεωργικών προϊόντων) και της ανθοκομίας (φυτώρια και πώληση φυτών χονδρική και λιανική)

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ψυχαγωγικός (επισκέπτες για μονοήμερη ή πολυήμερη παραμονή) Αρχαιολογικός (επισκέψεις στους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους που διαθέτει ο Μαραθώνας και τα Μουσεία) Αγροτουρισμός (Συνδυασμός ψυχαγωγίας με δραστηριοποίηση και άσκηση των επισκεπτών)

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ Η διερεύνηση των χαρακτηριστικών της αγοράς εργασίας του Μαραθώνα έγινε με ερωτηματολόγια, τα οποία συμπληρώθηκαν από τους γονείς των μαθητών της Γ΄τάξης του γυμνασίου Μαραθώνα. Η επεξεργασία έγινε από τους\τις μαθητές\τριες, την ομάδα εργασίας στα πλαίσια του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΟΡΦΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟ ΦΥΛΟ

ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΜΟΡΦΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: ΑΝΤΡΕΣ Γεωργοί 26,67 % Ιδιωτικοί υπάλληλοι 22,22 % Γεωργοί 26,67 % Ιδιωτικοί υπάλληλοι 22,22 % Δημόσιοι υπάλληλοι 17,78 % Ελεύθεροι επαγγελματίες 15,56 % Επιχειρηματίες 6,67 % Έμποροι 2,22 % Κτηνοτρόφοι 2,22 %

ΓΥΝΑΙΚΕΣ Οικιακά 53,33 % Δημόσιοι Υπάλληλοι 15,56 % Οικιακά 53,33 % Δημόσιοι Υπάλληλοι 15,56 % Ιδιωτικοί Υπάλληλοι 13,33 % Ελεύθεροι επαγγελματίες 6,67 % Γεωργοί 4,44 % Επιχειρηματίες 2,22 % Έμποροι 2,22 %

ΑΝΤΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ Γεωργοί 26,67 % Ιδιωτικοί υπάλληλοι 22,22 % Γεωργοί 26,67 % Ιδιωτικοί υπάλληλοι 22,22 % Δημόσιοι υπάλληλοι 17,78 % Ελεύθεροι επαγγελματίες 15,56 % Επιχειρηματίες 6,67 % Έμποροι 2,22 % Κτηνοτρόφοι 2,22 % Οικιακά 53,33 % Δημόσιοι Υπάλληλοι 15,56 % Ιδιωτικοί Υπάλληλοι 13,33 % Ελεύθεροι επαγγελματίες 6,67 % Γεωργοί 4,44 % Επιχειρηματίες 2,22 % Έμποροι 2,22 %

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ Τα αποτελέσματα της έρευνας μας οδηγούν στα συμπεράσματα που ακολουθούν:

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η κύρια απασχόληση του αντρικού πληθυσμού είναι η γεωργία Η κύρια απασχόληση του γυναικείου πληθυσμού είναι τα οικιακά. Το ποσοστό όμως αυτό καταγράφεται είτε στα στοιχεία του Ο.Α.Ε.Δ σαν ποσοστό της ανεργίας, είτε ένα ποσοστό από αυτό δηλώνονται σαν συμβοηθούντα μέλη στις οικογενειακές κυρίως γεωργικές επιχειρήσεις. Η απασχόληση στον Δημόσιο τομέα είναι επιλογή ενός σημαντικού ποσοστού των κατοίκων του Μαραθώνα με μεγαλύτερο το ποσοστό των γυναικών. Τέλος , οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι επιχειρήσεις και γενικότερα η μη μισθωτή εργασία είναι επιλογή ενός μικρού ποσοστού των κατοίκων του Μαραθώνα, ανεξαρτήτως φύλου.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Η επιλογή επαγγέλματος είναι μια διαδικασία σημαντική για τον ίδιο τον/την ενδιαφερόμενο/η και η λήψη απόφασης αφορά αποκλειστικά τον ίδιο/α.

Ο σημαντικότερος παράγοντας στη λήψη απόφασης: Ο σημαντικότερος παράγοντας στη λήψη απόφασης: ΕΓΩ

Παράγοντες που συμβάλλουν: Οικογένεια Κοινωνικό περιβάλλον (σχολείο, παρέες, ΜΜΕ κ.λ.π.) Αγορά εργασίας

Ο ρόλος του ΣΕΠ Ο ρόλος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού είναι σημαντικός διότι: Προετοιμάζει τους/τις μαθητές και μαθήτριες, για την επιλογή του επαγγέλματός τους.

Ποια στοιχεία χρειαζόμαστε: Αυτογνωσία Πληροφόρηση Ανάπτυξη δεξιοτήτων: ενεργού αναζήτησης και κριτικής ανάγνωσης των πληροφοριών, επικοινωνίας, ευελιξίας, χρήσης Η/Υ, διαχείρισης και οργάνωσης χρόνου και δεδομένων, προσαρμογής, λήψης απόφασης, ανάλυσης δεδομένων, ανατροφοδότησης.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Να συμπεριληφθεί ο θεσμός του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο πρόγραμμα και των υπόλοιπων τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ο επαγγελματικός προσανατολισμός κρίνεται απαραίτητος στην εξάλειψη στερεοτύπων και προκαταλήψεων σχετικά με το ρόλο των φύλων μέσα στην κοινωνία και ειδικότερα στην αγορά εργασίας. Πρέπει λοιπόν να έχει ενεργό ρόλο στην ενημέρωση των πολιτών ανεξαρτήτως ηλικίας. Να υπάρχει ουσιαστική συνεργασία όλων όσων εμπλέκονται (μαθητής/τρια, οικογένεια, σχολείο, ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ, τοπική κοινωνία, αγορά εργασίας κ.λ.π.)

ΜΕΡΟΣ TΡΙΤΟ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ

ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ ΑΓΡΟΤΟΕΡΓΑΤΗΣ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΓΡΟΤΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ Η ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΤΗΣ ΣΕ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ (Αγροτοεργάτης) ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΕΜΠΟΡΟΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ Η ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ (Χονδρεμπόριο – Λιανεμπόριο)

ΑΓΡΟΤΗΣ Ασχολείται με καλλιέργεια φυτών, αγροτικών ή οπωροκηπευτικών προϊόντων Είναι κυρίως ατομικές επιχειρήσεις στις οποίες απασχολούνται και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Τα εισοδήματα του αγρότη δεν είναι σταθερά και εξαρτώνται από την παραγωγή της χρονιάς. Οι συνθήκες εργασίας είναι δύσκολες και η εξέλιξη των καλλιεργειών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (καιρικές συνθήκες) Για να ασχοληθεί κάποιος με το επάγγελμα του αγρότη πρέπει να αγαπά τη φύση, τη γη και τον άνθρωπο. Απαιτείται γνώση καλλιέργειας φυτών(εμπειρική κυρίως). Μπορεί ένας ενδιαφερόμενος να καταρτισθεί σε: Ι.Ε.Κ., σε σχολές του Υπουργείου Αγροτική ανάπτυξης.

ΕΡΓΑΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ Ασχολείται με την καλλιέργεια των φυτών και δεν χρειάζεται εξειδίκευση. Χρειάζεται αγάπη για τη φύση και τη γη και αντοχή στις δύσκολες συνθήκες εργασίας. Η γνώση του είναι εμπειρική. Είναι μισθωτός με χαμηλά εισοδήματα. Στην περιοχή του Μαραθώνα υπάρχουν πολλοί οικονομικοί μετανάστες που ασκούν το επάγγελμα αυτό.

ΕΜΠΟΡΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Ο έμπορος αγροτικών προϊόντων είναι ο μεσάζων ανάμεσα στον παραγωγό και τον καταναλωτή. Πολλές φορές το ρόλο του εμπόρου παίζει ο ίδιος ο παραγωγός ή κάποιο μέλος της οικογένειάς του. Διακρίνεται σε χονδρεμπόριο και λιανεμπόριο. Χονδρεμπόριο: Πώληση σε άλλους εμπόρους προς μεταπώληση στους καταναλωτές. Λιανεμπόριο: Πώληση απευθείας στους καταναλωτές. Εισόδημα: Εξαρτάται από τις πωλήσεις των Προϊόντων. Προϋποθέσεις άσκησης: Γνώσεις οικονομικών Γνώσεις λογιστικών Επιχειρηματικό πνεύμα Αγάπη στον άνθρωπο και στην προσφορά υπηρεσιών προς αυτόν. Οι προοπτικές είναι ευοίωνες κυρίως για τον έμπορο προϊόντων βιολογικής καλλιέργειας.

ΤΡΙΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΕΜΠΟΡΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΠΛΑΖ ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΣ

ΓΕΩΠΟΝΟΣ Σχεδιάζει και προτείνει εφαρμογές μελετών στο γεωργικό και κτηνοτροφικό τομέα. Εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας ή ως μισθωτός σε Εταιρείες ή βιομηχανίες φυτοφαρμάκων. Το εισόδημά του εξαρτάται από το είδος της απασχόλησης. Προϋποθέσεις άσκησης του γεωπονικού επαγγέλματος είναι οι σπουδές σε Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και η αγάπη για τη φύση και τον άνθρωπο. Το περιβάλλον εργασίας είναι συνδυασμός εσωτερικού(γραφείο ή κατάστημα) και εξωτερικού περιβάλλοντος(καλλιέργειες). Οι προοπτικές εξέλιξης του επαγγέλματος είναι ενθαρρυντικές.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΠΛΑΖ ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΣ

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Είδος τουριστικής επιχείρησης: Ταβέρνα, Καφετέρια, Ξενοδοχείο, Νυχτερινό Κέντρο Διασκέδασης κ.λ.π. Συνήθως είναι Ομόρρυθμες Εταιρείες ή Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης. Ασχολείται με την εξυπηρέτηση των πελατών της επιχείρησης. Παρουσιάζεται έντονη δραστηριότητα κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Το εισόδημα παρουσιάζει διακυμάνσεις ανάλογα με την εποχή. Το περιβάλλον εργασίας είναι ο χώρος της επιχείρησης. Το ωράριο εργασίας δύσκολο γιατί οι τουριστικές επιχειρήσεις λειτουργούν καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος: Οικονομικές γνώσεις Λογιστικές γνώσεις Γνώσεις ξένων γλωσσών Ικανότητες επικοινωνίας Σπουδές:, ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., Ι.Ε.Κ., Οικονομικό Πανεπιστήμιο, Α.Τ.Ε.Ι. Τουριστικών Επιχειρήσεων, Σχολές ξένων γλωσσών Προοπτικές: Είναι συνδεδεμένες με την προοπτική ανάπτυξης του τουρισμού.

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΠΛΑΖ Πρόκειται για εποχιακή απασχόληση Οι επιχειρηματίες μισθώνουν παραθαλάσσιες εκτάσεις που ανήκουν στο Δήμο. Οι συνθήκες εργασίας και το ωράριο είναι ιδιαίτερα δύσκολα. Τα εισοδήματα προέρχονται από την απασχόληση κατά τη θερινή περίοδο Προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος: Ικανότητες επικοινωνίας Γνώσεις οικονομικών Γνώσεις λογιστικής Επιχειρηματικό πνεύμα Εμπειρία και σπουδές σε Οικονομικές σχολές, Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, Α.Ε.Ι.. Α.Τ.Ε.Ι. Τουριτικών Επιχειρήσεων, ΕΠΑ.Λ, ΕΠΑ.Σ., Ι.Ε.Κ Αγάπη για το περιβάλλον, τη θάλασσα, τα σπορ, την ψυχαγωγία και τον άνθρωπο. Προοπτικές: Η προοπτική ανάπτυξης του τουρισμού στη χώρα μας θα λειτουργήσει θετικά για τα τουριστικά επαγγέλματα.

ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΣ Απασχολείται σε τουριστικές επιχειρήσεις.(Ταβέρνες, Εστιατόρια, Καφετέριες. Νυχτερινά Κέντρα, Πλαζ) Συνήθως είναι μισθωτός, εκτός εάν είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης. Φροντίζει για την εξυπηρέτηση των πελατών και την καλή εικόνα του καταστήματος. Στην περιοχή του Μαραθώνα η απασχόληση είναι καθόλη τη διάρκεια του έτους. Το περιβάλλον απασχόλησης είναι ο χώρος της επιχείρησης. Οι συνθήκες εργασίας είναι δύσκολες. Προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος: Ικανότητες επικοινωνίας. Ψυχραιμία Συνέπεια. Προσεγμένη εμφάνιση Γνώσεις ξένων γλωσσών Σπουδές:ΕΠΑ.Λ. ,ΕΠΑ.Σ., Ι.Ε.Κ. Ε. Α.Τ.Ε.Ι. Τουριστικών Επιχειρήσεων

ΠΡΟΤΑΣΗ: Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΟΥΣ ΤΟΜΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΥΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΓΕΝΟΥΣ

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ: 1. Η ενθάρρυνση δημιουργίας μεταποιητικών οικογενειακών επιχειρήσεων επεξεργασίας αγροτικών ή κτηνοτροφικών προϊόντων. 2. Η δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων επεξεργασίας προϊόντων που παράγονται στο Μαραθώνα. 3. Η ανάπτυξη αγροτουριστικών μονάδων. 4. Η δημιουργία μονάδων παραγωγής τουριστικών ενθυμίων με την ετικέτα Μαραθώνας (ενθύμια με σκοπό την προώθηση στους από όλο τον κόσμο επισκέπτες του Μαραθώνα όπως : ενθύμια σχετικά με την ιστορία του τόπου, μικρές συσκευασίες βιολογικών, αγροτικών ή κτηνοτροφικών προϊόντων κ.λ.π.) 5. Η ανάπτυξη επιχειρήσεων παραγωγής εναλλακτικών μορφών ενέργειας. 6. Η διαχείριση των σκουπιδιών, με σκοπό την παραγωγή ενέργειας .

ΓΡΑΣΕΠ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ Υπεύθυνη: Γουργιώτου Γεωργία Τηλ.- (22940 66128) E-mail:grasyep@gym-marath.att.sch.gr

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ (ΗΜΕΡΙΔΑ) Ευχαριστούμε