«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Xρώματα Ολόκληρη Ασπρόμαυρες Με λίγα ενχρωμα στοιχεία
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Ταξιδεύοντας στον κόσμο της Μόδας
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Μόδα στην Ευρώπη Για γυναίκες
Γυναικεία αυτοπεποίθηση
ΟΜΑΔΑ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ Βασίλης Βασιλειάδης Θοδωρής Βασιλειάδης Γιάννης Βορδάκης Γιώργος Γούλας.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Το γέλιο στην ζωή μας !!! Γέλιο και χιούμορ !!!.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Σημασία της ενδυμασίας στη ζωή μας Συντάκτριες: Κωνσταντίνα Βέργου, Σοφία Βέργου, Ελένη Καρβουνίδου, Εύη Τοψαχαλίδου.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΥΠΟΔΗΜΑ Το Παπούτσι είναι ένα κομμάτι της ενδυμασίας και καλύπτει το κάτω μέρος του ποδιού. Εκτός από το απλό κάλυμμα βοηθάει και στο βάδισμα. Συνήθως.
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
ΣΤΕΜΝΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΩΡΤΖΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Β4  Πρόσφατα, ολόκληρο το τμήμα μας, το Β4, έγινε μια μικρή ομάδα ντέντεκτιβ!  Επισκεφθήκαμε το Βυζαντινό Μουσείο.
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Νίκος Παναγιωτόπουλος
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ.
Τα πράγματα στη μόδα... εξελίσσονται: Εν αρχή ην.... κάτι φυλλαράκια.
Τμήμα Project 1 ΕΠΑΛ Αξιούπολης Σχ. Έτος
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
PROJECT : ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Θέμα: Ενδυμασία και μόδα. Ανάγκη ή πολιτισμός; Ερευνητική εργασία 1 ο Γενικό Λύκειο Βόλου Α΄ Τάξη Λυκείου.
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Τα επαγγέλματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας;
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΝΤΥΣΙΜΟ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας» 2ο ΕΠΑΛ Σερρών 2012-2013 Θέμα: «Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας» Η ομάδα μας: Κατσιώλα Μαρία Κωστίδου Ελένη Λιαρίδου Γεωργία Τσενάι Γκερσιάν Τσομλεκτσής Αλέξανδρος

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ   Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Η Αμερικανίδα συγγραφέας Marilyn J. Horn χαρακτηρίζει την ενδυμασία ως δεύτερο δέρμα του ανθρώπου. Καθένας από τους ανθρώπους έχει την δική του άποψη για την ενδυμασία. Το ένδυμα δεν απασχόλησε μόνο τους ειδικούς ή και τους άλλους φιλόσοφους και καλλιτέχνες, αλλά έγινε η καθημερινή σκέψη των περισσότερων ανθρώπων καθώς και η απασχόλησή τους. Σε καθεμιά από τις περιοχές του κόσμου οι άνθρωποι έχουν διαφορετική ένδυση και άποψη για το ρούχο.

O ΟΡΟΣ «ΕΝΔΥΜΑ» Ο όρος ένδυμα, αν θέλουμε να κυριολεκτήσουμε, είναι κάθε τι που καλύπτει και διακοσμεί το σώμα του ανθρώπου. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ο πρωτόγονος χρησιμοποίησε το ένδυμα (φύλλα, δέρματα, ρίζες, φλούδες δέντρων, χάντρες κογχύλια) για να προφυλάξει το σώμα του από τις καιρικές συνθήκες. Άλλοι εθνολόγοι υποστήριξαν ότι αφετηρία για τη χρησιμοποίηση του ενδύματος ήταν το αίσθημα ντροπής που προέρχεται από τις ηθικές αντιλήψεις.

Η ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ Η ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ Στην αρχαία Ρώμη η ενδυμασία, κυρίως η toga με το σχέδιο και το χρώμα της αποτελούσε χαρακτηριστικό γνώρισμα τάξης, θέσης, επαγγέλματος και θρησκευτικών αντιλήψεων Στην ενδυμασία των βυζαντινών υπήρχαν σημεία, που δήλωναν την έντονη θρησκευτικότητα και ηθική, που κληροδοτήθηκε στην ιερατική ενδυμασία.. Η παραδοσιακή ελληνική φορεσιά είναι κατεξοχήν φορεσιά που αποκαλύπτει και χαρακτηρίζει αυτόν που τη φοράει. Ο σημειολογικός χαρακτήρας της είναι εντυπωσιακός αρχίζοντας από τα πουκάμισα, τα διάφορα κεφαλοδεσίματα, τις ποδιές, τις ζώνες, τα κοσμήματα και τον πολύμορφο διάκοσμο. Η ενδυμασία σήμερα έχει αλλάξει χαρακτήρα και δεν της προσδίδεται η ίδια σημασία όπως πριν. Η παγκοσμιότητά της, της αφαίρεσε τα ισχυρά σημεία διάκρισης των φύλων, των τάξεων και των κοινωνικών θέσεων των ανθρώπων.. Παραταύτα φαίνεται ότι θα αποτελεί πάντοτε σημείο διάκρισης των επαγγελμάτων.

Η ενδυμασία στην αρχαία Ρώμη-Βυζάντιο

  Η ΣΤΟΛΗ Είναι αναμφισβήτητο ότι η στολή χαρακτηρίζει ένα επάγγελμα και δημιουργεί δύναμη και εξουσία σε όποιον τι φορεί και για τους άλλους δηλώνει την κρατική εξουσία και συγχρόνως την πρόσφορα υπηρεσιών . Η στολή αυτή πολλές φορές βέβαια δημιουργεί ένα μύθο, ένα γόητρο και έναν εκφοβισμό, όταν μάλιστα ο υπάλληλος έχει αποκτήσει υπερεξουσία και δεν υπάρχει μέτρο στη συμπεριφορά του.

Οι στολές σε διάφορα επαγγέλματα

Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΤΟΛΗ Η στρατιωτική στολή, η οποία καλύπτει μια μεγάλη υπηρεσία του κράτους έφθασε στη σημερινή της μορφή περνώντας από πολλές αλλαγές και διαφοροποιήσεις. Η στρατιωτική μόδα έφθασε στο απόγειο της καλλιτεχνικής της έκφρασης στις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα, όταν τόσο τα καλύμματα της κεφαλής όσο και τα ενδύματα συναγωνίζονταν σε χρώματα, σχήματα και υλικά. Από τα τέλη του αιώνα ωστόσο και μετά την αποικιακή εμπλοκή των ισχυρών ευρωπαϊκών κρατών, η επίδειξη και ο στολισμός παραχώρησαν τη θέση τους στην πρακτικότητα και την απλότητα σύμφωνα με τις ανάγκες της εκστρατείας. Στις αρχές του 20ού αιώνα υιοθετήθηκαν στολές ουδέτερου χρωματισμού, ενώ κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο έγινε χρήση των στολών παραλλαγής.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ Η σωστή επιλογή των ενδυμάτων προκείμενου να οργανώσουμε την γκαρνταρόμπα μας απαιτεί γνώση, σκέψη και καλή διαχείριση των χρημάτων που διαθέτουμε. Η αγορά πολλές φορές γίνεται χωρίς ιδιαίτερη σκέψη αλλά αυθόρμητα και βιαστικά και μερικές φορές κάτω από ψυχολογική ανάγκη. Η επιλογή των ενδυμάτων μας είναι μια δύσκολη υπόθεση όσο κι αν φαίνεται απλή γι’ αυτό πρέπει να λάβουμε υπόψη μας σοβαρά όλους τους παράγοντες που είναι δυνατόν να την επηρεάσουν.  

Οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές των ενδυμάτων φαίνονται να είναι οι παρακάτω : 1.Η σωματική διάπλαση της γυναίκας (ψηλή, κοντή, αδύνατη, παχιά) 2.Η ηλικία (έφηβος, νέα, μεσήλικας). 3.Το επάγγελμα (καθηγήτρια, δικηγόρος, μανεκέν). 4.Οι ασχολίες και τα ενδιαφέροντα (αθλητισμός, συνέδρια, ταξίδια). 5.Ο τύπος της γυναίκας όπως μοντέρνα, απελευθερωμένη. 6.Η εποχή και η ώρα της ημέρας 7.Η οικογενειακή κατάσταση της γυναίκας (παντρεμένη, με παιδιά ή χωρίς)

ΤΥΠΟΙ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ   Τα πρωινά και τα σπορ είναι ενδύματα που φοράμε συνήθως στην εργασία μας. Πρέπει να είναι πρακτικά, εύκολα και άνετα, χωρίς να προκαλούν το κοινό αίσθημα με τα μεγάλα ντεκολτέ και τα μεγάλα σκισίματα. Τα απογευματινά ενδύματα από ύφασμα περισσότερο βαριά και πολυτελή σε γραμμή με βαθιά ανοίγματα στο λαιμό και στην πλάτη που χρησιμοποιούνται σε θεατρικές παραστάσεις. Τα επίσημα είναι εκείνα για εξαιρετικές περιπτώσεις από πολυτελή και ακριβά υφάσματα όπως: βελούδο, σατέν, μπροκάρ, λαμέ, μεταξωτό κ.α. σε γραμμή και ύφος εντυπωσιακό που συνοδεύονται από βαριά κοσμήματα. Αποτελούν το μικρότερο μέρος της γκαρνταρόμπας μας που όμως είναι αναγκαίο.

Αθλητικά ρούχα

Πρωινό ντύσιμο

Βραδινό ντύσιμο

ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΠΛΑΣΗ ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΠΛΑΣΗ Όπως ξέρουμε υπάρχουν διάφοροι τύποι σωμάτων. Για να κρύψουμε κάποιες ατέλειες θα πρέπει να ντυνόμαστε και ανάλογα με διάφορα αξεσουάρ, ζώνες, κοσμήματα κ.α. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων για όλους τους τύπους σωμάτων όπως κοντούς, ψηλούς, αδύνατους π.χ. όπως οι ζώνες πρέπει να είναι φαρδιές για τις αδύνατες και στενές για τις παχουλές. Θα πρέπει όλες οι γυναίκες να καταλάβουν ότι έχουμε όμορφα και άσχημα σημεία και για αυτό θα πρέπει να αγαπάμε το σώμα μας έτσι όπως είναι.  

Ρούχα για παχουλές

Ρούχα για αδύνατες