ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ : Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΕΙΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΚΑΤΣΑΔΩΡΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
«O αλυσοδεμένος ελέφαντας.» Του Χόρχε Μπουκάι.
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του «ασώτου υιού»)
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή
Τα παραμυθεια.
Η κοκέτα ποντικίνα.
Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
Management lessons  Εδώ θα βρείς 3 τρόπους, και οδηγίες του πως θα ανέλθεις επαγγελματικά, που μας τις έστειλαν 3 μεγάλες πολυεθνικές.  Θα σε βοηθήσουν.
Μαθήματα Management - 1 Ξαφνικά, εμφανλιστηκε μια τίγρις,
Ο ΔΟΥΛΕΥΤΑΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Κ ΕΊΜΕΝΑ Ν ΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉΣ Λ ΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Μ ΑΡΊΑ Μ ΟΥΡΚΟΚΏΣΤΑ Τ ΜΉΜΑ Α'2 Το σοφό σπουργίτι.
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Άρης το σαλιγκάρι Άντον Κρινγκς.
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
Ο βασιλιάς των βατράχων
Ο ΦΟΙΒΟΣ, Ο ΑΪ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΟΗΘΟΙ ΤΟΥ
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
A ARTE DE VIVER JUNTO Η τέχνη της συμβίωσης Automatic.
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
Managing lessons YΠAΡXOYN ΑΛΛΑΓΕΣ… Εδώ θα βρείς 3 αλλαγές, στις οδηγίες του πως θα ανέλθεις επαγγελματικά, που μας τις έστειλαν 3 μεγάλες πολυεθνικές.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Ανθρωπιστικών επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής.
ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙΓΟΜΑΣΤΕ!
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΣεβΟμαστε τη διαφορετικΟτητα…
Το Λιοντάρι, ο Κυνηγός και ο Λοτόμος (Αισώπου μύθοι)
ΜΥΡΜΗΞ ΚΑΙ ΤΕΤΤΙΞ. Ένα μυρμήγκι έτρωγε μόνο του το σιτάρι που είχε μαζέψει το καλοκαίρι.
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ
Οι δύο φίλοι και η αρκούδα
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Ο Γεωργός και τα Παιδιά του
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΡΟΔΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΙΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΑΙΣΩΠΙΩΝ.
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Ο Κύριος παρουσιάστηκε στον Αβραάµ, κοντά στη ∆ρυ Μαµβρή, ενώ αυτός καθόταν στο άνοιγμα της σκηνής του κατά το µεσηµέρι. Σήκωσε τα µάτια του και είδε.
Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας. Τραλαλί, τραλαλό, τι ωραία που είμαι εδώ ! Πρέπει να βιαστώ! Έρχεται βροχή και δεν θα προλάβω! Ουφφφ… Τελειώνω σε λίγο!
Αγαπημένο μου παιδί....
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
17/09/2015 ΣΤ΄2. ΑΙΣΩΠΟΣ Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα λιοντάρι που δεν ζούσε σε μια σπήλια όπως τα άλλα λιοντάρια αλλά σε ένα παλάτι, γιατί ήταν ο.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Αγαπημένο μου παιδί....
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή
10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ - ΟΛΟΗΜΕΡΟ
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή
Α α Το αρκουδάκι ακουμπά ένα αστέρι και γελά και στην άμμο περπατά
Η ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας
Η μάγισσα του βουνού.
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή
Η Κοκκινοσκουφίτσα.
Managing lessons YΠAΡXOYN ΑΛΛΑΓΕΣ…
Ο Ιησούς Χριστός ως διδάσκαλος - Εισαγωγή στις παραβολές του
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Ένα ανοιξιάτικο πρωινό ένας λαγός είχε βγει έξω από την φωλιά του και έτρωγε φρέσκο χορταράκι. Καθώς έτρωγε, είδε μια χελώνα να περνάει λίγο πιο μακριά.
Managing lessons YΠAΡXOYN ΑΛΛΑΓΕΣ…
Το λιοντάρι και το ποντίκι Από τα παιδιά της Β’ τάξης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ : Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΕΙΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΚΑΤΣΑΔΩΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ : 2011-2012

Υ Π Ο Δ Ε Ι Γ Μ Α Τ Ι Κ Η Δ Ι Δ Α Σ Κ Α Λ Ι Α Υ Π Ο Δ Ε Ι Γ Μ Α Τ Ι Κ Η Δ Ι Δ Α Σ Κ Α Λ Ι Α ΓΙΑ ΤΗΝ Γ΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ με βάση τους Αισώπειους μύθους ΑΦΟΡΜΗΣΗ: «Λιοντάρι και Αγριόχοιρος» Αισώπειος μύθος από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Γ΄& Δ΄ Δημοτικού

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΙΣΩΠΟ Αίσωπος ήταν αρχαίος Έλληνας μυθοποιός, γεννήθηκε κατά πάσα πιθανότητα, από οικογένεια δούλων, το 625 π.Χ., στο Αμόριο της Φρυγίας. Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο Αίσωπος ήτανε ταπεινής καταγωγής και πραγματικό τέρας ασχήμιας: μαυριδερός, καμπούρης, τραυλός, κοντόλαιμος, στραβοπόδης με μύτη πλακουτσωτή και κεφάλι τριγωνικό, αλλά παράλληλα ήταν ευφυέστατος. Κάποτε έφτασε και στη περιοχή των Δελφών κι επισκέφθηκε το περίφημο Μαντείο. Ο Αίσωπος ειρωνεύτηκε τους ιερείς ότι μαντεύουν για να πλουτίζουν. Αυτό του το θράσος εξόργισε τους ιερείς του Μαντείου οι οποίοι τον παγίδεψαν, βάζοντας ένα χρυσό ποτήρι στις αποσκευές του και κατόπιν τον κατηγόρησαν για κλέφτη κι ιερόσυλο. Έτσι τον δίκασαν άδικα και τον καταδίκασαν σε θάνατο.

Μύθοι του Αισώπου Οι δυο φίλοι και η αρκούδα Αλεπού και τα σταφύλια Το λιοντάρι και το ποντίκι Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας Η κολοβή αλεπού

Οι δυο φίλοι και η αρκούδα Κάποτε δυο φίλοι βάδιζαν στον ίδιο δρόμο. Εκεί που περπατούσαν ξαφνικά μια αρκούδα παρουσιάστηκε μπροστά τους, στην μέση του δρόμου. Ο ένας άντρας, έτρεξε γρήγορα σε ένα κοντινό δέντρο, άρπαξε ένα κλαδί και σκαρφάλωσε και γλίτωσε από την αρκούδα. Ο άλλος άντρας, έμεινε για μια στιγμή ακίνητος στο έδαφος, χωρίς να αναπνέει, με σκοπό να υποκριθεί ότι είναι νεκρός. Το άγριο θηρίο, έτρεξε αμέσως πάνω από τον άντρα που ήταν στο έδαφος, αλλά απομακρύνθηκε γιατί νόμισε ότι είχε βρει ένα πτώμα. Όταν ο άλλος φίλος αισθανόταν πλέον ασφαλής αφού δεν έβλεπε την αρκούδα κατέβηκε από τον δέντρο και ρώτησε τον σύντροφο του «Πες μου φίλε μου, τι σου είπε η αρκούδα όταν ήσουν ξαπλωμένος;» Κι εκείνος του απάντησε: «Να μην ταξιδεύω από δω και μπρος με φίλους που με εγκαταλείπουν την ώρα του κινδύνου».

Ηθικό Δίδαγμα «Οι συμφορές δοκιμάζουν τους γνήσιους φίλους»

Το λιοντάρι και το ποντίκι Μια φορά ένα λιοντάρι κοιμότανε στη σπηλιά του. Ξαφνικά, ένιωσε στον ύπνο του πως κάτι το γαργαλούσε,πάνω στο κορμί του. Ήταν ένα ποντίκι! Θύμωσε και ετοιμάστηκε να το φάει. Αλλά το ποντίκι άρχισε να το παρακαλάει κλαίγοντας «Άφησέ με βασιλιά μου να ζήσω κι εγώ μπορεί μια μέρα να σου ξεπληρώσω την καλοσύνη που θα μου κάνεις». - Σου χαρίζω τη ζωή, μόλο που ποτέ δε θα μπορούσες εσύ να με βοηθήσεις! Κάποτε το λιοντάρι έπεσε σ’ ένα λάκκο – παγίδα που είχαν ανοίξει κάποιοι κυνηγοί, κι εκείνοι του έδεσαν τα πόδια με χοντρά σκοινιά. Ύστερα από λίγη ώρα, έτυχε να περνάει από εκεί ο ποντικός και άκουσε βογκητά. Κατέβηκε τότε στο λάκκο, Κι άρχισε με τα σουβλερά του δόντια, να ροκανίζει τα χοντρά σκοινιά, που έδεναν τα πόδια του λιονταριού έτσι κατάφερε μ’ ένα πήδημα, να βγει από το λάκκο – παγίδα. Σ ευχαριστώ πολύ! Του είπε συγκινημένο το λιοντάρι. Σου είχα υποσχεθεί πως θα ξεπλήρωνα την καλοσύνη που μου έκανες, και κράτησα την υπόσχεσή μου, αποκρίθηκε το ποντίκι. Πρέπει να ξέρεις, πως κι οι πιο αδύνατοι μπορούν να ξεπληρώσουν το καλό που κάνουν οι δυνατότεροί τους.

Ηθικό Δίδαγμα «Σε περίπτωση αλλαγής καταστάσεων και οι πολύ δυνατοί έχουν την ανάγκη των πιο αδυνάτων»

Η κολοβή αλεπού Μια αλεπού πιάστηκε κάποτε σε ένα δόκανο που είχε στήσει ένας κυνηγός στο δάσος. Μετά από πολλές προσπάθειες, η αλεπού κατάφερε να ελευθερωθεί, αλλά τα δόντια της παγίδας, της είχαν κόψει την ουρά. Πονηρή όμως καθώς ήταν, δεν άργησε να βρει λύση στο πρόβλημα της. Το μόνο που είχε να κάνει, ήταν να πείσει όλες τις αλεπούδες να κόψουν τις ουρές τους. Έτσι θα ήταν όλες ίδιες και δεν θα ντρεπόταν για την εμφάνιση της. Πράγματι, λίγες μέρες μετά, μαζεύτηκαν όλες σε ένα ξέφωτο του δάσους και η κολοβωμένη αλεπού άρχισε να τις μιλάει για το φλέγον θέμα της ουράς. Καθώς, όμως, δεν ήταν η μοναδική αλεπού με πονηριά, μόλις σταμάτησε να μιλάει, πήρε τον λόγο μια άλλη αλεπού και της είπε: - Άκουσα με προσοχή όσα μας είπες αλλά αναρωτιέμαι. Αν δεν σε συνέφερε να κόψουμε τις όμορφες ουρές μας, θα μας τα έλεγες όλα αυτά;

Ηθικό Δίδαγμα «Πολλές φορές οι συμβουλές στους άλλους δε δίνονται από αγάπη, αλλά για το δικό τους συμφέρον»

Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας Κάποτε ήταν ένα τζιτζίκι και ένα μυρμήγκι. Το τζιτζίκι είχε φτιάξει τη φωλιά του στα κλαδιά ενός δέντρου ενώ το μυρμήγκι στις ρίζες του. Ήταν καλοκαίρι και μόλις ανέτειλε ο ήλιος, το μυρμήγκι ξεκινούσε την εργασία του. Εργαζόταν από την ανατολή μέχρι την δύση του ηλίου. Από την άλλη μεριά, το τζιτζίκι, ξυπνούσε αφού είχε σχεδόν μεσημεριάσει. Εκτός από το να τρώει και να τραγουδάει δεν έκανε τίποτα άλλο όλη μέρα. Έτσι περνούσαν οι μέρες η μία μετά την άλλη και ήρθε ο καιρός που έφυγε το καλοκαίρι και έδωσε την θέση του στο φθινόπωρο. Το μυρμήγκι είχε αρκετές προμήθειες για να περάσει μέχρι την άνοιξη. Από την άλλη μεριά, το τζιτζίκι έψαχνε απεγνωσμένα να βρει κάτι να φάει. Μην αντέχοντας άλλο την πείνα, πήγε στον γείτονα του, το μυρμήγκι, και του είπε: - Καλέ μου γείτονα, σε παρακαλώ, δώσε μου κάτι να φάω. Καλά, όλο το καλοκαίρι τι έκανες; Ρώτησε το μυρμήγκι. - Α! Το καλοκαίρι δεν πρόλαβα να μαζέψω τροφές γιατί είχα πολύ κέφι και τραγούδαγα όλη μέρα. - Ε! Αφού τραγούδαγες το καλοκαίρι, ήρθε τώρα ο καιρός να χορέψεις.

Ηθικό Δίδαγμα «Η αμέλεια μπορεί να σε οδηγήσει σε λύπες και συμφορές»

Αλεπού και τα σταφύλια Μια αλεπού πεινασμένη είδε πάνω σ' ένα δέντρο πλεγμένη μια κληματαριά γεμάτη χοντρόρωγα, κατακίτρινα σταφύλια. Τα ζήλεψε και πολύ επιθυμούσε να τα δοκιμάσει, μα πώς ν' ανεβεί. Ωστόσο, δοκίμασε κάμποσες φορές. Πιάστηκε από δω, πιάστηκε από κει, τίποτα δεν κατάφερνε. Καθότανε μόνο κάτω, σήκωνε τα μάτια της στα σταφύλια, τα κοίταζε καλά καλά κι ο καημός τους την έτρωγε. Στο τέλος απελπισμένη, για να παρηγορηθεί, κορόιδεψε η ίδια τον εαυτό της: - Δε βαριέσαι, δεν πειράζει, ας πάμε παρακάτω... Εξάλλου αυτά δεν τρώγουνται. Αγίνωτα είναι ακόμη... Τα σταφύλια, ακούοντάς τη, μοιάζανε να την ειρωνεύονται να την περιγελούν. - Ακούς εκεί... Είμαστε, λέει, αγίνωτα!... Εμείς, κυρα-αλεπού, αγίνωτα δεν είμαστε. Γλυκά σαν το μέλι είμαστε. Μα αφού δε μας φτάνεις, τι να πεις... μας λες αγίνωτα, για να ξεγελάσεις την ανημποριά σου!...

Ηθικό Δίδαγμα «Μερικοί άνθρωποι όταν δεν μπορούν από αδυναμία να πετύχουν κάτι προφασίζονται ότι τους εμποδίζουν οι περιστάσεις»

Σας ευχαριστώ !!