«Το σύγχρονο αστικό περιβάλλον και οι επιδράσεις του στους ανθρώπους»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
«Πώς θα μειώσουμε τα σκουπίδια»
Δ’ Τάξη Ενότητα 13: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΑΠΕ ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΟΥ ,ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΟΥ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης Πυρόπληκτων Περιοχών Το πρόγραμμα της Φτέρης εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχεδιασμό που.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ
CEO & CSR Money Conference 2012 Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012 Ρ. Σουλάκη Δντρια ΕΚΕ Ομίλου.
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Επιμέλεια Εργασίας: Χαράλαμπος Ζέππος, Βασίλης Αλλοίμονος.
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ ΠΕΥΚΗ 2020 ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ Προχωράμε….. Καλώς ήρθατε.
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Τι είναι η κομποστοποίηση Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία.
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
Η Ανακύκλωση στη σχολική μας μονάδα Α’ τάξη Ομάδα 5 ης Ερευνητικής Εργασίας.
Αστικό και περιαστικό πράσινο
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
14Ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Ε΄ Τάξη
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΚΙΚΑΣ ΤΑΞΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ 1ο
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
ΑΡΧΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΚΑΛΕΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΖΕΡΒΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥΡΛΩΤΗΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Θ’ Δημοτικό Σχολείο Καψάλου (Κ.Β’) Μια παρουσίαση για τη περιβαλλοντική δράση του σχολείου μας κατά τη σχολική χρονιά
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Η μεταβολή της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην περίοδο κρίσης
Η σημασία και η αναγκαιότητα του αστικού και περιαστικού πρασίνου στις.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Τίτλος Δράσης: “Zούμε Αειφορικά στην Ε.Ε.”
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΤΑΡΑΤΣΕΣ ΣΕΡΕΤΗΣ ΣΠΥΡΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Photo © Andrea Bonetti/WWF Greece
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
Καλώς ορίσατε, μαθητές! Το όνομα του καθηγητή.
Μελέτη αστικού περιβάλλοντος ΚΠΕ Μουζακίου
Μελέτη αστικού περιβάλλοντος ΚΠΕ Μουζακίου
Μελέτη αστικού περιβάλλοντος ΚΠΕ Μουζακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Το σύγχρονο αστικό περιβάλλον και οι επιδράσεις του στους ανθρώπους» 2ο Γυμνάσιο Σπάρτης Σχολικό Έτος 2013-14 Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Το σύγχρονο αστικό περιβάλλον και οι επιδράσεις του στους ανθρώπους» Έξυπνες ιδέες για τη βελτίωση της ζωής στην πόλη της μαθήτριας Μαριάννας Φουντά Υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Σαχάμη Φωτεινή Κρανιδιώτη Βαρβάρα

Εβδομάδα χωρίς αυτοκίνητο Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο, 22 Σεπτεμβρίου, οργανώνουμε μια ολόκληρη εβδομάδα εναλλακτικής μετάβασης προς και από το σχολείο. Συνεννoούμαστε μεταξύ μας, εκπαιδευτικοί και μαθητές, και οργανώνουμε πεζοπορίες όλοι μαζί προς και από το σχολείο, ποδηλατοδρομίες, χρήση ΜΜΜ σε παρέες και το διασκεδάζουμε! Μπορούμε να φτιάξουμε απλές χειροποίητες κονκάρδες ή ένα αυτοκόλλητο με το λογότυπο και το μήνυμα της δράσης. Το φοράμε όλη την εβδομάδα και ενημερώνουμε τον κόσμο στη γειτονιά για την απεξάρτηση από το ΙΧ. Τονίζουμε ότι μετακινούμαστε οικονομικότερα, οικολογικότερα, και συμμετοχικά, αλληλοβοηθούμενοι, βοηθώντας, ιδίως, τα άτομα που έχουν ανάγκη.

Ανακαλύπτουμε το πράσινο της πόλης μας Πόσοι πράσινοι χώροι υπάρχουν στη γειτονιά του σχολείου. Ποιος τους διαχειρίζεται; Σε τι κατάσταση είναι; Είναι καθαροί; Έχουν κούνιες; Θα μπορούσαν να έχουν; Ήρθε η ώρα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Ας κάνουμε με την τάξη μας μια βόλτα στη γειτονιά κι ας καταγράψουμε τους ανοιχτούς χώρους που μας άρεσαν κι αυτούς που θα μπορούσαν να μας αρέσουν αν ήταν αλλιώς. Όταν γυρίσουμε στην τάξη θα καταλήξουμε σε έναν ή δύο που μας ενδιαφέρουν περισσότερο. Θα γράψουμε ένα γράμμα στον δήμο ζητώντας πληροφορίες για το νομικό καθεστώς και τον υπεύθυνο φορέα διαχείρισης (πιθανόν θα είναι η τεχνική υπηρεσία του δήμου). Θα κάνουμε έναν καταιγισμό ιδεών στην τάξη για λύσεις και ιδέες απλές και εφαρμόσιμες και θα τις χωρίσουμε σε τρεις κατηγορίες: Τι μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας (η τάξη), τι θα κάνουμε με τη βοήθεια της γειτονιάς, των γονιών μας, των φίλων μας, τι θα πρέπει να κάνει ο δήμος. Θα κανονίσουμε μια συνάντηση μιας υποεπιτροπής μαζί τους και θα τους παρουσιάσουμε τις ιδέες μας. Τέλος, ας υιοθετήσουμε συμβολικά τον χώρο αυτόν και ας τον αναδείξουμε, ας ευαισθητοποιήσουμε τους κατοίκους, ας οργανωθούμε ώστε κάποια μαθήματα να γίνονται εκεί, ας κάνουμε εθελοντικές δράσεις με τη γειτονιά, ας πιέσουμε τον δήμο να υλοποιήσει τις δράσεις που προτείναμε.

Κοινοτικό μποστάνι Ας ερευνήσουμε αν ο Δήμος μας διαθέτει ή ενδιαφέρεται να διαθέσει κάποια έκταση για καλλιέργεια στους δημότες. Αν ναι, εξετάζουμε τα κριτήρια (προτεραιότητα σε άνεργους, άπορους, νέους, φύτευση εποχικών και βιολογικών φυτών) και κινητοποιούμε γείτονες, οικογένεια και φίλους να μας στηρίξουν για να ξεκινήσουμε τη διαδικασία. Αφού βρούμε ενήλικες συμμάχους που μπορούν να αναλάβουν την υιοθεσία μιας έκτασης, και την καλλιέργεια, επιστρατεύουμε τις τσουγκράνες και τα φτυάρια. Σκεφτόμαστε πού θα διαθέσουμε την παραγωγή, εκτός από μεταξύ μας. Πιθανόν ο Δήμος να μας προτείνει ιδέες για αυτό. Εμπρός λοιπόν, ένας για όλους και όλοι για έναν!

Πρασινίζουμε τις στέγες ή τις ταράτσες μας Πράσινη πόλη στο σπίτι Υπήρχε παλιά ένα τραγούδι του Χατζή που έλεγε "Όταν κοιτάς από ψηλά, μοιάζει η γη με ζωγραφιά". Για πόσες από τις πόλεις μας άραγε μπορούμε ακόμα να το πούμε αυτό; Ίσως υπάρχει τρόπος να τις... ξαναζωγραφίσουμε και ταυτόχρονα να κάνουμε καλό στο περιβάλλον και στην τσέπη μας. Τα οφέλη είναι πολλά και αποδεδειγμένα με σχετικές έρευνες. Οι πράσινες στέγες των κτιρίων συμβάλλουν σημαντικά στην απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα και στην αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου. στη μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας και της σκόνης, της ηχορύπανσης και της απορροής των υδάτων έως και 90%,. - Ήρθε η ώρα οι μαθητές να πείσουν τις οικογένειες τους να πρασινίσουν το σπίτι τους. Ας γίνουμε η τάξη που έπεισε τις περισσότερες οικογένειες να πρασινίσουν την ταράτσα τους. Θα κάνουμε επικοινωνιακή εκστρατεία και θα ανεβάσουμε φωτογραφίες του πριν και του μετά της γειτονιάς μας.

Το δικό μας κυνήγι θησαυρού Αν στη γειτονιά υπάρχει κάποιο πάρκο, αλσάκι ή κάποιος άλλος μεγάλος ανοιχτός χώρος, μπορούμε να φτιάξουμε ένα ολόδικό μας παιχνίδι θησαυρού. Μάλιστα μόλις το φτιάξουμε, το ανεβάζουμε στον χάρτη της Καλύτερης Ζωής και ψάχνουμε να βρούμε για ποιους άλλους ανοιχτούς χώρους υπάρχουν αντίστοιχα κυνήγια, ώστε την επόμενη φορά που θα τους επισκεφτούμε να μην ξεχάσουμε να παίξουμε κι εμείς. Για πιο παραδοσιακά παιχνίδια θησαυρού, αν δεν θέλουμε να καταφύγουμε και πάλι στην τεχνολογία, μπορούμε να φτιάξουμε κάτι πιο απλό. Λίγη φαντασία και όλα είναι δυνατά. Ελάτε να παίξουμε δημιουργικά.

Το πεζοδρόμιό μας Ας καταγράψουμε τις ανάγκες συντήρησης/βελτίωσης των πεζοδρομίων που υπάρχουν στη γειτονιά μας. Ποια είναι χαλασμένα, ποια είναι επικίνδυνα, γιατί κάποια πλάκα λείπει ή προεξέχει; Ποια είναι πολύ στενά; Χωράνε τα παιδικά καρότσια; Χωράνε τα αναπηρικά καρότσια; Έχουν ράμπα, ώστε να μπορούν να ανεβαίνουν ή να κατεβαίνουν αυτά; Υπάρχει σήμανση ή και κολονάκια, ώστε να μην τα καταλαμβάνουν αυτοκίνητα/μηχανές; Πού θα μπορούσαν να μπουν γλάστρες ή παρτέρια; Τι γίνεται με τους καρπούς των δέντρων που είναι φυτεμένα; Ποιος τους μαζεύει, ποιος τα φροντίζει; Μετά την πρώτη καταγραφή, θα κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις που θα καταθέσουμε στο δημοτικό συμβούλιο. Είμαστε κι εμείς δημότες κι άρα έχουμε δικαιώματα!

Γειτονάκια και στην πολυκατοικία! Πολυκατοικία: «Το μεγάλο μας σπίτι» μπορεί να είναι ο τίτλος της δράσης που θα εμπνεύσουμε τους μαθητές να κάνουν στην πολυκατοικία τους. Το μήνυμα προς την πολυκατοικία είναι: «Αγαπητοί ένοικοι, Αντί να αγοράζετε προϊόντα που χρειάζεστε σπάνια (όπως πχ. επιπλέον καρέκλες για ένα κάλεσμα πολλών ανθρώπων, έξτρα κουταλάκια ή μαχαιροπίρουνα για μεγάλες συγκεντρώσεις κλπ), απλώς δοκιμάστε να δανειστείτε από τους ενοίκους της πολυκατοικίας! Θα σας καλοδεχτούν. Και θα έχετε κάνει μια αρχή. Την επόμενη φορά κάποιος άλλος θα ζητήσει κάτι και έτσι θα γλιτώσετε πολλές αγορές!»

Προσοχή στα τζάκια Σύμφωνα με έρευνα κοινής γνώμης που ανακοινώθηκε πρόσφατα, το 9% των νοικοκυριών χρησιμοποίησαν πέρυσι τζάκια και ξυλόσομπες ως βασική πηγή θέρμανσης. Ωστόσο, πέρυσι παρουσιάστηκαν σημαντικά προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών καταμέτρησε πολλά επεισόδια υπέρβασης συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων σε πολλές μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Ένα στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα του Αστεροσκοπείου είναι ότι ένα τζάκι εκπέμπει μέσα σε 4 ώρες τόσα αιωρούμενα σωματίδια όσα 1000 νέα αυτοκίνητα σε μία μέρα. Το πρόβλημα μάλιστα γίνεται μεγαλύτερο και ακόμα πιο επικίνδυνο, αν λάβουμε υπόψη ότι δυστυχώς πολλά νοικοκυριά έκαψαν κατεργασμένα ξύλα με αποτέλεσμα την έκλυση τοξικών ουσιών. Φέτος θα πρέπει να αποφύγουμε όσο μπορούμε τη χρήση τζακιού. Δεν ζεσταίνει, είναι ακριβότερο από το πετρέλαιο θέρμανσης και προκαλεί σημαντικά προβλήματα ρύπανσης.

Η Ελλάδα στη δεύτερη θέση ανακύκλωσης μπαταριών! Αν και στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εργοστασιακές μονάδες ανακύκλωσης μπαταριών, το αισιόδοξο μήνυμα που στέλνουν οι συμμετέχοντες ανά την  Ελλάδα είναι μεγαλόφωνο. 57.000 κάδοι ανακύκλωσης είναι ήδη διάσπαρτοι ανά την Ελλάδα. Οι πολίτες μπορούν να αναζητήσουν τους κάδους ανακύκλωσης μπαταριών στη γειτονιά τους και να ξεκινήσουν την ανακύκλωση μπαταριών ρίχνοντας μέσα στους κάδους το δικό τους θετικό φορτίο. Η ανακύκλωση μπαταριών δεν είναι μόνο θέμα παιδείας, είναι και θέμα υγείας και περιβαλλοντικής προστασίας!!

Πράσινο κυλικείο Kάθε φορά που αγοράζουμε κάτι από την καντίνα του σχολείου, επηρεάζουμε το περιβάλλον. Πώς; Αν προτιμάμε προϊόντα με πολλή συσκευασία, επεξεργασμένα αντί για φρέσκα, εισαγωγής, εκτός εποχής. Αξιολογήστε τα είδη του κυλικείου και ενθαρρύνετε την υπεύθυνη του κυλικείου να κάνει αλλαγές φιλικότερες στο περιβάλλον. Ας κάνουμε έρευνα για τα επεξεργασμένα και συσκευασμένα είδη του κυλικείου και ας μάθουμε πόσο κοστίζουν στον πλανήτη σε ενέργεια και φυσικούς πόρους, αλλά και στην υγεία μας. Θα αναζητήσουμε την ιστορία των τροφίμων του κυλικείου. Θα κοινοποιήσουμε τα αποτελέσματα σε όλη τη σχολική κοινότητα και οπωσδήποτε στον/ην κυλικειάρχη. Θα του/της ζητήσουμε να προμηθεύεται περισσότερα φρέσκα ελληνικά τρόφιμα εποχής και τοπικά, κατά προτίμηση βιολογικά (φρούτα, κρέμες, γιαούρτια, γάλα, σάντουιτς με λαχανικά, χορτόπιτες). Θα ζητήσουμε από τη διεύθυνση κάδους ανακύκλωσης κοντά στο κυλικείο και κάδο κομπόστ. Θα ερευνήσουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται είδη με λιγότερες συσκευασίες, καθώς και λιγότερα πλαστικά ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα, χαρτοπετσέτες και άλλα είδη μίας χρήσης.

Μπαζάρ με οικο-συνταγές Μας αρέσουν τα μπαζάρ και ιδιαίτερα όταν μπορούμε να φτιάξουμε κάτι εμείς οι ίδιοι. Να η ευκαιρία να οργανώσουμε ένα μπαζάρ με οικολογικές συνταγές και να διαθέσουμε τα έσοδα σε έναν κοινωνικό φορέα ή στο κοινωνικό παντοπωλείο της περιοχής μας. Θα έχουμε την ευκαιρία επίσης να αναδείξουμε τις μαγειρικές μας ικανότητες, να ανταλλάξουμε ιδέες και εμπειρίες και το καλύτερο, να διασκεδάσουμε! Θα βρούμε την ομάδα δράσης και θα κάνουμε ένα πλάνο κινητοποίησης της γειτονιάς για να συμμετέχει στο μπαζάρ, είτε ως πωλητής, είτε ως αγοραστής. Απευθυνόμαστε αρχικά στις καλές μαγείρισσες της γειτονιάς, ώστε να εξασφαλίσουμε μία επιτυχημένη ελάχιστη συμμετοχή.