INTERACTIVE PHYSICS Χρήση για την υποστήριξη «δύσκολων σημείων» της Φυσικής του Λυκείου Καλφαγιάννης Θανάσης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχέση έντασης – διαφοράς δυναμικού στο ομογενές ηλεκτρικό πεδίο
Advertisements

Συμβολισμός ομογενούς μαγνητικού πεδίου
Φυσική του στερεού σώματος (rigid body)
Κεφάλαιο 9: Περιστροφή Στερεού Σώματος
Ταλαντωσεις – Συνθεση Ταλαντωσεων – Εξαναγκασμενες Ταλαντωσεις
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Έργο ροπής - Ενέργεια.
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κεφάλαιο 6: Κινητική Ενέργεια και Έργο
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Κινητική ενέργεια στερεού σώματος λόγω μεταφορικής κίνησης
Ενεργειακή αντιμετώπιση της σύνθετης κίνησης
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Καινοτομίες στην εργαστηριακή διδασκαλία των φυσικών επιστημών Δημήτρης Κολιόπουλος, ΤΕΕΑΠΗ Παν/μιου Πατρών.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 1. Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
Κεφάλαιο 5 Εφαρμογές των Νόμων του Νεύτωνα: Τριβή, Κυκλική Κίνηση, Ελκτικές Δυνάμεις Chapter Opener. Caption: Newton’s laws are fundamental in physics.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Φυσική του στερεού σώματος (rigid body)
Βαρυτική Δυναμική Ενέργεια
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου Επιμέλεια –παρουσίαση χ. τζόκας
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
Ενέργεια. Περιεχόμενα - Διαδικασία Το επιστημονικό αντικείμενο Οι δυσκολίες των μαθητών (misc….) Οι διδακτικοί στόχοι Οι δραστηριότητες.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Κίνηση φορτισμένου σωματιδίου σε ομογενές μαγνητικό πεδίο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Xρήση ηλεκτρικού χρονομετρητή
Εισαγωγή στο Μαγνητισμό
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός 1 Ας θυμηθούμε… Ορισμός της Έντασης ηλεκτρικού πεδίου σ’ ένα σημείο του Α ………………… Μονάδα μέτρησης.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός 1 Ας θυμηθούμε… Η ορμή ορίζεται από τη σχέση ………………….
Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας ΒΙΟΦΥΣΙΚΗ Μεταφορική κίνηση, Έργο, Ενέργεια.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός gspot.com 1 Καλώς ήρθατε. Καλή και δημιουργική χρονιά.
Προαπαιτούμενες γνώσεις από τη Φυσική της Α και Β Λυκείου Φυσική Γ’ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 1 ο ΓΕΛ Ρεθύμνου © Ν. Καλογεράκης.
Περιστροφή στερεού σώματος γύρω από σταθερό άξονα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ Κατασκευή πακέτου προσομοίωσης σε Matlab της κυκλικής.
Ερωτήσεις Ένα αυτοκίνητο κινείται προς το Βορρά, σε οριζόντιο δρόμο. Ποια είναι η κατεύθυνση της στροφορμής των τροχών του; Η στροφορμή ενός συστήματος.
Περιστροφική κίνηση Κυκλική κίνηση Ροπή αδράνειας Ροπή δύναμης
Περιστροφή στερεού σώματος γύρω από σταθερό άξονα
Η περίοδος της κίνησης είναι: α) 1 sec β) 2 sec γ) 3 sec
Κινητική ενέργεια στερεού σώματος λόγω μεταφορικής κίνησης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Φυσική του στερεού σώματος
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗΣ.
Καλή και δημιουργική χρονιά
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΡΓΟ - ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΗ ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
Μηχανικές Ταλαντώσεις
Επαναληπτικές ερωτήσεις στην ενέργεια
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
1. Ορμή– Γενίκευση νόμου Newton
1. Εισαγωγή Φυσικές επιστήμες Ιστορία των φυσικών επιστημών Μέθοδοι των Φυσικών Επιστημών Υπόθεση Θεωρία, νόμος, αρχή Γαλλιλαίος, 16 ος αίωνας, χρησιμοποίησε.
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

INTERACTIVE PHYSICS Χρήση για την υποστήριξη «δύσκολων σημείων» της Φυσικής του Λυκείου Καλφαγιάννης Θανάσης

Ιnteractive Physics 2000_GR Μέγεθος: 33,1 Mb (130 προσομειώσεις με πλήρη πρόσβαση και 40 μόνο εκτελέσιμες). Εγχειρίδια: 10,1 Μb Eλληνικές δραστηριότητες: 9,74 Μb (35 εξελληνισμένες προσομοιώσεις) http://www.interactivephysics.com

Τι είναι το Interactive Physics (I.P.); Συνδυάζει μια απλή διεπαφή του χρήστη με μια δυνατή μηχανή προσομοιώσεων φυσικών φαινομένων, κυρίως της Μηχανικής. Δεν απαιτείται προγραμματισμός.

Η εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ. Π Η εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση, έδωσε το έναυσμα για τη μελέτη, με τη βοήθεια του υπολογιστή, των πιο δύσκολων σημείων του περιεχομένου του αναλυτικού προγράμματος, δημιούργησε γόνιμο προβληματισμό στα τμήματα των επιμορφούμενων, βοήθησε σημαντικά τον μαθητή στην κατανόηση του περιεχομένου.

Διδακτικές προτάσεις Οι διδακτικές προτάσεις στηρίζονται σε συνδυασμό προσομοιώσεων του Interactive Physics που υποστηρίζονται από αντίστοιχα Φύλλα εργασίας και διαδραστικών παρουσιάσεων Power Point ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΚΥΛΙΣΗ ΤΡΟΧΟΥ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΩΝ

4. Μηχανική Στερεού σώματος Γ Λ/Κ Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Οι 3 προσομοιώσεις Δημιουργήσαμε τρεις προσομοιώσεις, ώστε κλιμακωτά να προχωρούμε στην εξαγωγή συμπερασμάτων μέσα από το Φ.Ε. Ανάλυση επιλεγμένων εφαρμογών και προβλημάτων από το σχολικό βιβλίο Ασκήσεις 4.61, 4.62, 4.67, σ.144-145 λυμένο παράδειγμα 4.13, σ.129 Η όλη διαδικασία είναι στενά συνδεδεμένη με την καθημερινή εκπαιδευτική αναγκαιότητα της σχολικής πράξης.

Οι λόγοι επιλογής του θέματος Οι πρόσφατες αλλαγές των αναλυτικών προγραμμάτων Δυσκολίες διδακτικής παρουσίασης με τον κλασσικό τρόπο διδασκαλίας Αδυναμία του κλασσικού εργαστηρίου καταγραφής και επεξεργασίας δεδομένων μέτρα τριβών ταχύτητα περιστροφής διάκριση του είδους της τριβής εμφάνιση των διανυσμάτων δημιουργία γραφικών παραστάσεων

1η προσομοίωση Κίνηση τροχού σε οριζόντιο επίπεδο Στόχοι: Πότε εμφανίζεται σε ένα σώμα η τριβή ολίσθησης Ποια είναι η φορά της Η στατική τριβή είναι μηδέν όταν το σώμα δεν ολισθαίνει.

1η προσομοίωση Κίνηση τροχού σε οριζόντιο επίπεδο

Στόχοι 2ης προσομοίωσης Πότε εμφανίζεται η στατική τριβή Το σώμα κάνει επιταχυνόμενη κίνηση, αλλά ο λόγος Ucm/ω παραμένει σταθερός και είναι ίσος με την ακτίνα του τροχού. H επιτάχυνση του κέντρου μάζας και η γωνιακή επιτάχυνση του σώματος παραμένουν σταθερές κατά τη διάρκεια της κίνησής του. Το έργο της στατικής τριβής είναι μηδέν. Για το στερεό σώμα ισχύει το θεώρημα μεταβολής της κινητικής ενέργειας

2η προσομοίωση Κίνηση τροχού σε οριζόντιο επίπεδο υπό την επίδραση εξωτερικής μη συντηρητικής δύναμης F

Στόχοι 3ης προσομοίωσης Το έργο της στατικής τριβής είναι μηδέν Η μηχανική ενέργεια του τροχού διατηρείται σταθερή, αν δεν ασκούνται σ΄ αυτόν μη διατηρητικές εξωτερικές δυνάμεις

3η προσομοίωση Κίνηση τροχού σε οριζόντιο επίπεδο υπό την επίδραση εξωτερικής συντηρητικής δύναμης B

Το φύλλο εργασίας Το Φ.Ε. σχεδιάστηκε σύμφωνα με το πρότυπο: πρόβλεψη, εκτέλεση προσομοίωσης, καταγραφή των τιμών από τους μετρητές, συμπεράσματα, επαλήθευση ή όχι της πρόβλεψης, υπολογισμοί και επαλήθευση βασικών αρχών, π.χ. της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας, του ΘΜΚΕ, χρονικών εξισώσεων Τροποποίηση των αρχικών συνθηκών γενικές και ειδικές σχεδιαστικές αρχές

Η διδασκαλία Γίνεται με παρουσιάσεις στις οποίες έχουν δημιουργηθεί υπερ-συνδέσεις με τις αντίστοιχες προσομοιώσεις, σε σημεία της παρουσίασης που έχουν επιλεγεί ώστε να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένες διδακτικές ανάγκες. Δεν είναι ακριβώς μετωπική (έστω και αν φαίνεται έτσι). Το μοντέλο αυτό υιοθετείται εύκολα από τους συναδέλφους γιατί είναι μεταβατικό στάδιο εφαρμογής των ΤΠΕ με στοιχεία μετωπικής διδασκαλίας αλλά και ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών.

Προσομοιώσεις Δημιουργήθηκαν προσομοιώσεις για: Κίνηση σε Ο.Η.Π. Κίνηση σε Ο.Η.Π. Με αρχική ταχύτητα παράλληλη στις δυναμικές γραμμές. Με αρχική ταχύτητα κάθετη στις δυναμικές γραμμές. Κίνηση σε Ο.Μ.Π. Υπό γωνία ως προς τις δυναμικές γραμμές. Με διαφορετική αρχική θέση (μέσα ή έξω από το πεδίο) Σύνθεση ταλαντώσεων ΘΕΜΑ 2005 Άσκ. 3.100 Β Λ/Κ