Δημήτριος Βικέλας 1835-1908.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Advertisements

Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Ανδρέας Καρκαβίτσας Η ζωή και το έργο του  Γιατρός – Ταξίδι («αειφυγία»)  Σχέση με την παράδοση  Βιωματικό στοιχείο και το ιστορικό γεγονός.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΜΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΗΜΕΡΑ
ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΩΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗ PROJECT Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Α τάξης ΕΠΑ.Λ
Όνομα μαθητή / τριας , Καπετανέα Μάρθα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Παρουςιαςη βιβλιου Ουρανία Μαρία Παπαδάκη.
Κωστής Παλαμάς
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Υποστήριξη Βιβλιοθηκών Marge Melun Information Resource Officer U.S. Embassy, Rome
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Γεώργιος Βιζυηνός
Άσκηση απάντησης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θ.Κ.) ΓΒ, Το αμάρτημα της μητρός μου. Επεξεργασία της γλώσσας του αποσπάσματος. Ενότητα 2η, σσ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Το σεντούκι με τις 5 κλειδαριές
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Σταματίου Ιωάννα Επί πτυχίο Β0024 Πεπόνη Νικολέτα Ή παράταση Β00073 Πουλίση Ελένη Επί πτυχίο Β0022 ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Θέμα: Η βιβλιοθήκη του Βατικανού.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Μια αδελφή σκέτος μπελάς
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Αντωνιάδου Άννα Κωτούλα Βασιλική.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Ψηφιοποίηση Συλλογής Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης Ηρακλείου ΥΛΙΚΟ Βιβλία Συλλογής Βικέλα Χειρόγραφα-Kώδικες Περιοδικά Εφημερίδες.
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β ΝΤΑΚΑ ΜΑΡΙΑ Β
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΕΙΝΑΙ……
Μυθιστόρημα Romance: μεσαιωνική λέξη σήμαινε τις νέες γλώσσες roman:αποδόθηκε από τον Κοραή ως «μυθιστορία»
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
ΗΜΕΡΙΔΑ «Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα» Ενημέρωση για τις τέσσερις Θεματικές Προσκλήσεις Υποβολής Προτάσεων Συγγραφής Βιβλίων.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
Εκπαιδευτική εκδρομή Στ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Τήνου Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς όλα τα παιδιά της τάξης ονειρευόμασταν την εκπαιδευτική.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Αφήγηση αφήγηση.
Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VII : πολιτισμός, τέχνη, βιβλίο [410247]
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚEIΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Εργασία του Αργύρη Εφταλιώτη
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ Γεννήθηκε στην Αίνο το Τελείωσε τα Ζαρίφεια Διδασκαλεία της Φιλιππουπόλεως  και γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου.
Ασκήσεις.
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Επίσκεψη στο Κέντρο της Πάφου
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
η Μηλιά, ένας χώρος αφήγησης
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Οι τελευταίοι ήρωες της Λίτσας Ψαραύτη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημήτριος Βικέλας 1835-1908

Δημήτριος Βικέλας Σύρος Λόγιος έμπορος Συμμαθητής με τον Ροΐδη –Λύκειο του Χρήστου Ευαγγελίδη («Μέλισσα») Μεταφραστική δραστηριότητα (Σαίξπηρ, Γκαίτε, Όμηρος) Λουκής Λάρας: Αυτοβιογραφία γέροντος Χίου (Εστία, 1879). Τέρμα ή αφετηρία; (Βίτι) «Άσχημη αδερφή»(1891), «Παππα-Νάρκισσος» (1905) Μέλος της επιτροπής για τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Δημήτριος Βικέλας Σύλλογος προς διάδοσιν οφελίμων βιβλίων – 1899 Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη

Λουκής Λάρας Πρωτοπρόσωπη αφήγηση Δραματοποιημένος αφηγητής Προσγείωση του αφηγηματικού λόγου – ρεαλιστική αφήγηση Αντιηρωικό πνεύμα – παραδειγματικός χαρακτήρας της ιστορίας Τάση προς αφηγηματικό ρεαλισμό Εξιδανίκευση των χαρακτήρων

Πηγές Σαχίνης Απόστολος, Παλαιότεροι πεζογράφοι, Εκδόσεις Εστία, Αθήνα 1982, Σσ.93.     «Η αφορμή και, η πρώτη ύλη της συγγραφής (του Λ.Λ.) ήταν το χειρόγραφο του Λουκά Τζίφου, ενός Χιώτη εμπόρου τον οποίο είχε γνωρίσει ο Βικέλας στο Λονδίνο· όμως μόνο η πρώτη ύλη, γιατί ο Βικέλας την επεξεργάστηκε ελεύθερα και δημιουργικά και, ανέπλασε όλη την ιστορία, συνθέτοντας ένα νέο έργο κι εκφράζοντας, με το χειρισμό του θέματος, με τη διαγραφή των χαρακτήρων και με την απεικόνιση της συμπεριφοράς τους, τη δική του προσωπικότητα.»

Κριτική «Γέφυρα» από τον ρομαντισμό προς τον ρεαλισμό (ηθογραφία) Ήρωας της καθημερινότητας Απλοποιημένη καθαρεύουσα Ο Βικέλας στη Σερβία «Η άσχημη αδερφή», Πατρίδα 32 (1889) Λουκής Λάρας, Βελιγράδι (1913)