Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Advertisements

Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ.
2.
1.
Η προσέγγιση της αλήθειας:
Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας) Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Πνευματικά Δικαιώματα: Αμαλία Κ.
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
ΕΝΑΡΞΗ MADE BY. Kατά την περίοδο της ακμής του, το θέατρο έχει συγκεκριμένη μορφή και διακρίνεται σε τρία μέρη: την προεδρία την προεδρία τη σκηνή σκηνή,
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ ΑΠΘ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΑΛΑΝΤΗ-ΜΑΥΡΟΥ.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
ΜΑΣΚΕΣ.
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
Θεοδώρα Μπαφα Ε2 gr/Page_04-01.asp Αρχαία Θέατρα.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Τα μέρη της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη Κατά ποιόν μέρη
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μια θεατρική διαδρομή στο χρόνο. Ο Διόνυσος πάνω σε πλοίο (έργο του Εξηκία)
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Βικτώρια Μαργαρίτη & Θεοχάρης Συμεωνίδης Τάξη Α΄
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Πληβούρη Νικολίνα Ριγκλέα Μελίνα. Η ΖΩΗ Γεννήθηκε το 485 π.Χ. Κατάγονταν από την Φλύα, δήμο της Κεκρωπίας. Γονείς του ήταν ο Μνήσαρχος και η.
Καραγιάννη Μαρία Κόλλια Ελεάνα 1. Γενικά Βίος Δραματικοί Αγώνες Καινοτομίες Έργα 2.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 1. ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία: Εισαγωγή στο αρχαίο θέατρο © Θάνος Σταυρόπουλος Φιλόλογος, ΜSc. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ.
ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Συντονιστής: Λεωνίδας Σιφαλέρας Μέλη: Γιώργος Αφεντούλης Παναγιώτης Σαρβανίδης Διομήδης-Παναγιώτης Τσουρίδης.
TO ΔΡΑΜΑ ΣΟΦΟΚΛΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΟΙΗΣΗ Επική Λυρική Δραματική ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ Ιστοριογραφία Ρητορική Φιλοσοφία.
Ενότητα 7: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Γ΄ Στοιχεία παράδοσης και πρόσληψης του έργου του Ευριπίδη Αικατερίνη (Καίτη) Διαμαντάκου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
H όψις του δράματος της κλασικής εποχής : προβλήματα σύγχρονης επαναλειτουργίας των αρχαίων ελληνικών θεάτρων Νίκος Κ. Μπάρκας αναπληρωτής καθηγητής.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή

Καταγωγή Διονυσιακή Λατρεία Μεγάλα ή εν Άστει Διονύσια Μικρά ή κατ’ Αγρούς Διονύσια Λήναια Ανθεστήρια

Χαρακτηριστικά Διονυσιακής Λατρείας Ιερή Μανία Θεοληψία Έξαλλος ενθουσιασμός – Έκσταση

Μιμητικό στοιχείο Σάτυρος και Μαινάδα Σάτυρος και Μαινάδα

Μεταμφίεση

Διθύραμβος Θρησκευτικό Λατρευτικό άσμα Θίασος πιστών Συνοδεία αυλού Χορός γύρω από βωμό Αφήγηση για ζωή – παθήματα θεού Εξάρχων (αφηγητής) Χορός 50 χορευτών

Αρίων από τη Μήθυμνα Λέσβου Συνέθεσε πρώτος το Διθύραμβο Χορός σατύρων  Ευρετής του τραγικού τρόπου

Θέσπις από την Ικαρία (Διόνυσο) Θέσπις από την Ικαρία (Διόνυσο) 1ος υποκριτής Υποκρίνομαι = αποκρίνομαι Διάλογος με το χορό Συνδυασμός επικών + λυρικών στοιχείων  Γέννηση της τραγωδίας 534 π.Χ. Μεγάλα Διονύσια Τύραννος Πεισίστρατος Άρμα Θέσπιδος

Χαρακτηριστικά Δράματος Διατήρηση σύνδεσης με θρησκεία Θέματα απροσδιόνυσα Υπόθεση της πόλης (επώνυμος άρχων) Μαζική προσέλευση κοινού Παιδευτικός χαρακτήρας Σύνδεση με λειτουργία και αίγλη Αθηναϊκής Δημοκρατίας

Τραγωδία – Ορισμός κατά Αριστοτέλη Τραγωδία – Ορισμός κατά Αριστοτέλη ‘Έστιν οὖν Τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας καὶ τελείας μέγεθος ἐχούσης, ἡδυσμένῳ λόγῳ, χωρὶς ἑκάστου τῶν εἰδῶν ἐν τοῖς μορίοις, δρώντων καὶ οὐ δι’ ἀπαγγελίας, δι’ ἐλέου καὶ φόβου περαίνουσα τὴν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν.

Τυπική Διάρθρωση Τραγωδίας Μέρη κατά Ποσόν Μέρη κατά Ποιόν

Κατά ποσόν μέρη Επικά – Διαλογικά Λυρικά – Χορικά Πρόλογος Επεισόδια Έξοδος Συνεχής Λόγος Στιχομυθίες Αντιλαβές Ιωνική – αττική διάλεκτος Ιαμβικό τρίμετρο Τροχαϊκό τετράμετρο Λυρικά – Χορικά Πάροδος Στάσιμα Κομμοί Μονωδίες Διωδίες Ποικίλα μέτρα Δωρική Διάλεκτος

Κατά ποιον μέρη Μύθος (υπόθεση) Ήθος (χαρακτήρας τραγικού ήρωα) Μυθολογία, μυθικοί κύκλοι Θηβαϊκός Αργοναυτικός Τρωϊκός Πλοκή του μύθου: Περιπέτεια Αναγνώριση Τραγική Ειρωνεία  επιτείνουν δραματικότητα Ήθος (χαρακτήρας τραγικού ήρωα) Σκέψεις Ψυχικός κόσμος Τρόπος αντίδρασης

Λέξις Διάνοια Γλώσσα Ποικιλία εκφραστικών μέσων Ύφος Ιδέες Σκέψεις Επιχειρηματολογία χαρακτήρων

Μέλος (μουσική) Μελωδία Μουσική επένδυση Οργανική συνοδεία

Όψις Σκηνογραφία Περίακτοι Μηχανές Βροντείο Γερανός (από μηχανής θεός) Εκκύκλημα

Σκευή Ποδήρης χιτών Ανάλογα με κοινωνική θέση επωμίδες

Προσωπεία Αντικείμενα ήρωα Κόθορνοι

Έννοια του Τραγικού Σύγκρουση ήρωα με υπέρτερες δυνάμεις Μοίρα Θεία Δίκη Ανθρώπους Εαυτό του Αγώνας για ηθικές αξίες Άγνοια  Γνώση Ύβρις – Άτη – Δίκη Τίσις  επαναφορά ηθικής τάξης, λύτρωση

Δραματικοί Αγώνες Κρατική φροντίδα: Επώνυμος Άρχων Προαγών Επιλογή ποιητών 3 ποιητές x 1 τετραλογία 3 τραγωδίες 1 σατυρικό δράμα Εδίδου χορόν Υποδείκνυε χορηγό (έξοδα παράστασης) Χορός Χοροδιδάσκαλος Αυλητής Σκευή Επιλογή 10 κριτών (κλήρωση) Προαγών Απονομή βραβείων Στέφανος κισσού Χάλκινος τρίπους Αναγραφή ονομάτων = διδασκαλίαι

Συντελεστές της παράστασης Ηθοποιοί Επαγγελματίες Συντεχνία: οι περί τον Διόνυσον τεχνίται Θέσπις: 1ος Αισχύλος: 2ος Σοφοκλής: 3ος Αισχίνης: ρήτορας και ηθοποιός

Χορός 50 αρχικά Αισχύλος: 12 Σοφοκλής: 15

Το θέατρο κερκίδα διάζωμα Κοίλον-θέατρον κλίμακες εδώλια πάροδος ορχήστρα σκηνή πάροδος Θέατρο Δωδώνης

Θέατρο Επιδαύρου Σκηνή: πρόσοψη (είσοδος ναού ή παλατιού) λογείον

Σκηνή: Αρχικά ξύλινη Αργότερα μόνιμη κατασκευή Θέατρο Λάρισας Τοποθεσία: Πλαγιά λόφου Φυσική ομορφιά Σχήμα  Ακουστική Θέατρο Δελφών

Οι τρεις τραγικοί Αισχύλος Έργα Προμηθεύς Δεσμώτης Πέρσαι Ικέτιδες Αγαμέμνων Χοηφόροι Ευμενίδες Επτά επί Θήβας Αποσπάσματα

Σοφοκλής Έργα: Αντιγόνη Ηλέκτρα Τραχίνιαι Οιδίπους Τύραννος Αίας Φιλοκτήτης Οιδίπους επί Κολωνώ.

Ευριπίδης Έργα: Άλκηστις - 438 π.Χ. Ανδρομάχη - 420 π.Χ. Βάκχαι έτος άγνωστο Εκάβη - 425 π.Χ. Ελένη - 412 π.Χ. Ηλέκτρα - 413 π.Χ. Ηρακλείδαι - 417 π.Χ. Ηρακλής μαινόμενος - 424 π.Χ. Ηρακλής μαινόμενος Ικέτιδες - 420 π.Χ. Ιππόλυτος - 428 π.Χ. Ιφιγένεια εν Αυλίδι άγνωστο έτος Ιφιγένεια εν Αυλίδι Ιφιγένεια εν Ταύροις άγνωστο έτος Ιφιγένεια εν Ταύροις Ίων - 412 π.Χ. Κύκλωψ - (το μοναδικό σατυρικό), έτος άγνωστο. Mήδεια - 431 π.Χ. Ορέστης - 408 π.Χ. Ρήσος - 453 π.Χ. Τρωάδες - 415 π.Χ. Φοίνισσαι - 408 π.Χ.

Αρχαίο Ελληνικό Δράμα