Διοίκηση Λιανικού Εμπορίου και Δικτύου Διανομής Χριστίνα Μπουτσούκη 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GB ( ) 5 1 ( ) ( ) ( /cm 2 ) 0.2 /30min·φ90 (5 /m 3 ) 0.4 /30min·φ90 (10 /m 3 ) /30min·φ90 (25 /m 3 )
Advertisements

Athens Hotel Branding Seminar Franchising στα Ξενοδοχεία 23/09/2005 Dr. Άρης Ίκκος Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
NEXT GENERATION SERVICES  SMART TECHNOLOGY  SPECIALIST SERVICE PERSONNEL.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Ιωάννης Κόμνιος Μεταπτυχιακή Διατριβή Τμήμα.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Το Προφίλ των Επενδυτών Profile of Prospective Franchisees.
Ο παράγων «Άνθρωπος» κινητήριος Μοχλός στην ανάπτυξη των σύγχρονων εφοδιαστικών αλυσίδων Σύστημα Bonus • Κατηγορία Β: Στόχοι Εταιρείας : Συντελεστής Βαρύτητας:
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Η μόχλευση σε ανταγωνιστική και χωρίς φόρους οικονομία
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
1 “ Η Καινοτομία στα συστήματα παραγωγής.” Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Καθηγητής Γιώργος Τσιότρας.
Best Practices of the Best Agents RE/MAX Europe 5 th Convention – Gil Li-ran, VP of Marketing RE/MAX Israel Οι καλύτερες πρακτικές από τους καλύτερους.
Ανάλυση του πλαισίου αλλαγών/ Case studies Γεώργιος Μιχαήλ Κλήμης ΜΒΑ, PhD Πάντειο Πανεπιστήμιο.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
Επικοινωνία & Λιανεμπόριο Η Επικοινωνία είναι Εργαλείο Πωλήσεων.
Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Διάδρομοι Μεταφοράς Δεδομένων
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
16- 1 ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ  Venture Capital  ΠΡΩΤΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ (The Initial Public Offering)  ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΔΟΣΗΣ –ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΜΕΤΟΧΩΝ.
ΘΕΜΑΤΑ Θεωρία Χαρτοφυλακίου κατά Markowitz
Θεσμική ποιότητα και επιδόσεις στην ελληνική αγορά εργασία Τράπεζα της Ελλάδας 22 Μαρτίου 2010 Ηλίας Κικίλιας ΟΑΕΔ και Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Retail vs e-tail Σπύρος Λούρος Marketing Director Multirama.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΔΠΘ, Ξάνθη 17/05/2003. Enterprise Project Management Διαχείριση Έργων με Παρελθόν και Μέλλον Μελίνα Γαλεάδη Information Worker Solutions Marketing Manager.
Αβιοτικό περιβάλλον οργανισμοί.
Management - Στρατηγική
1 Πραγματικοί Οικονομικοί Κύκλοι. 2 Βραχυχρόνιες διακυμάνσεις Σε συναθροιστικά οικονομικά μεγέθη: Προϊόν, απασχόληση, ανεργία. Ιδιωτικές επενδύσεις, κατανάλωση,
Παπαδάτου Φιερούλα Φραντζή Μαρία Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρονικά Περιοδικά και Υπηρεσίες Διαδανεισμού: Αντίπαλοι ή.
Copyright © 2006 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved 7- 1 McGraw-Hill/Irwin ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ  Η Ιστορία της Κεφαλαιαγοράς  Μετρώντας.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
1/5/ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ 1/5/ (πηγή: HELIOAKMI).
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #6: Απλές Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Διάγραμμα 1.1: Δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
1 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΧΑΚ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ  PHC Εισαγωγή  Ανασκόπηση Αποτελεσμάτων  2003  Στρατηγική για το μέλλον A g e n d a.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
Γιατί Disk Based Backup; Πολλά ψηφιακά δεδομένα Μεγάλος χρόνος λήψεως αντιγράφων ασφαλείας Χρονοβόρο restore αρχείων Έλλειψη σιγουριάς για την ποιότητα.
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Κανάλια Διανομής. Διακίνηση προϊόντων χωρίς ενδιάμεσους = Customer = Manufacturer A. Number of contacts without a distributor M x C = 3 X 3 =
Τρίτη 31 Iανουαρίου 2006 Πολύκαστρο Διάλεξη:Η ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δρ. Μηχ. - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΩΡΗΣ.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Προηγμένες υπηρεσίες προς τους Πολίτες Σταύρος Αλεξάκης Public Sector Lead– Microsoft Hellas.
Management – Διεθνείς τάσεις Κώστας Γαλανάκης Διδάκτορας Μηχανικός Συστημάτων Καινοτομίας και Σχεδίασης & Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Το σύστημα της Δικαιόχρησης (Franchising) και ο Επιχειρηματίας
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
Διοίκηση Δικτύων Διανομής
Λειτουργίες Επισιτιστικών Τμημάτων (Θεωρία) Κεφάλαιο 1:
Διοίκηση Δικτύων Διανομής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διοίκηση Λιανικού Εμπορίου και Δικτύου Διανομής Χριστίνα Μπουτσούκη 1

Διαδικαστικά Στρατηγικό Μάνατζμεντ Λιανικού Εμπορίου, (μετάφραση), Zentes, Morschett & Schramm-Klein, Εκδόσεις Παπασωτηρίου Βαθμολογία: 100% εξετάσεις Ιουνίου Εργασία προαιρετική 2

The Changing Retailing Environment Information and Communication Technology Entertainment in Retailing ­ Niketown, Disney Stores, Malls Globalization ­ McDonalds Mass Customization ­ Personal Fitted Levi’s Electronic Retailing ­ Amazon.com, 3

Προστιθέμενη αξία των επιχειρήσεων λιανικής Providing Assortment (Γκάμα προϊόντων) Breaking Bulk (παρτίδα) Holding Inventory (διατήρηση αποθεμάτων) Offering Services (υπηρεσίες) 4

Σημαντικότητα του Λιανικού Εμπορίου Επιχειρήσεις λιανικής σημαντική συνεισφορά στην ανάπτυξη της οικονομίας περίπου 20% των εργαζομένων σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης /ανάπτυξης επιχειρηματικές ευκαιρίες 5

Δίκτυο Διανομής ManufacturingWholesalerRetailerConsumer 6

Click to edit Master title style Click to edit Master text styles –Second level Third level –Fourth level Fifth level 08/20/97*7 *7 Irwin/McGraw-Hill © The McGraw-Hill Companies, Inc., /01/97*7 © The McGraw-Hill Companies, Inc., 1998 Μεγαλύτερες επιχειρήσεις των ΗΠΑ Irwin/McGraw-Hill Levy/Weitz: Retailing Management, 3/e 7

Store-Based Retailing Λιανικές Επιχειρήσεις «παραδοσιακής μορφής» 8

Τύποι ΕπιχειρήσεωνΤροφίμων Convenience stores (ευκολίας) Supermarkets Supercenters/ Hypermarkets (υπεραγορές) Επιχειρήσεις γενικού εμπορεύματος Department Stores (πολυκαταστήματα) Specialty Stores (εξειδικευμένα) Discount Stores (εκπτωτικά) Warehouse Club Catalog Show Room 9

Χαρακτηριστικά Επιχειρήσεων Γενικού Εμπορεύματος τύπος ποικιλίαβάθοςService τιμή Size (sq ft) SKUs τοποθεσία DepartmentBroadDeepAverageAverage100, ,000 Regional storesto averageto highto high200,000Malls TraditionalBroadAverageLowLow60, ,000-Stnd-alone discountto shallow80,000 30,000power storesstrip ctrs TraditionalNarrowDeepHighHigh4,000- 5,000Regional specialty12,000malls stores CategoryNarrowVery DeepLowLow50, ,000-Stnd-alone specialists120,000 40,000power strip ctrs WarehouseAverageShallowLowVery 80,000- 4,000-Stand- clubsLow100,000 5,000alone HypermarketsBroadAverageLowLow200,000 50,000Stand- alone 10

Services Retailers (Υπηρεσίες Λιανικής) Τύπος υπηρεσίαςεπιχειρήσεις AirlinesAmerican, Delta, British Airways, Singapore Airways Automobile rentalHertz, Avis, BanksCitibank Credit cardsAmerican Express, VISA, Mastercard EducationUCLA, Harvard Entertainment parksDisney, Universal Studios Express package deliveryFed Ex UPS Financial servicesMerrill Lynch 11

Merchandise/Service Continuum Wholesale club Supermarket Category specialist Speciality/department store Optical center Restaurant Airline Banks/University ALL GOODS/NO SERVICEALL SERVICE/NO GOODS 12

Services vs. Merchandise Retailers Intangibility (άυλη φύση) ­ αξιολόγηση ποιότητας ­ απόδοση της υπηρεσίας Simultaneous Production and Delivery (ταυτόχρονη παραγωγή και κατανάλωση) Perishability (αδυναμία αποθήκευσης) ­ δεν υπάρχουν αποθέματα, Must Fill Capacity Inconsistency of the Offering ­ σημαντικότητα HR Management 13

Τύποι Ιδιοκτησίας Independent, Single Store Establishments (ανεξάρτητες επιχειρήσεις) ­ Consumer Owned Cooperatives ­ Wholesaler Owned Cooperatives Corporate Chains (αλυσίδες) Franchises 14

Franchise Retailers NUMBER OF START-UP ROYALTY ENAM TYPE OUTLETS COST ($000) (% OF SALES) FAST FOOD/RESTAURANTS McDonald’s Hamburgers 17,407 $ % and up KFC Chicken, fast food 9, , Pizza Hut Pizza 8, , Burger King Hamburgers 8, , Taco Bell Mexican 4, Dunkin’ Donuts Donuts 4,

Θεωρίες Ανάπτυξης Λιανικού Εμπορίου CYCLICAL THEORIES (Κυκλικές) Wheel of retailing (price/service) Retail Life Cycle EVOLUTIONARY THEORIES (Eξελικτικές) Dialectic process (retailer) Natural selection (customer) 16

The Wheel of Retailing Mature Retailer Έλλειψη ευελιξίας συντηρητισμός μείωση ROI Innovation Retailer Innovation Retailer χαμηλή τιμή χαμηλό service Poor facilities μικρή ποικιλία Traditional Retailer Elaborate facilities βελτιωμένο service αναβάθμιση τοποθεσίας υψηλότερες τιμές διεύρυνση ποικιλίας Source: Reprinted with the permission of Macmillan College Publishing Company, from Retailing, 4th edition, by Dale M. Lewison. Copyright © 1991 by Macmillan College Publishing Company, Inc. Vulnerability phase Entry phase Trading-up phase 17

Διαλεκτική Διαδικασία Department store High margin Low turnover High price Full service Downtown location Plush facilities Discount department store Average margins Average turnover Moderate prices Limited services Suburban locations Modest facilities Discount store Low margin High turnover Low price Self-service Low rent location Spartan facilities Αντίθεση Θέση Σύνθεση Source: Reprinted with the permission of Macmillan College Publishing Company, from Retailing, 4th edition, by Dale M. Lewison. Copyright © 1991 by Macmillan College Publishing Company, Inc. 18

Department Stores: βασικά προβλήματα κληρονομιά, παράδοση: οικογενειακές επιχειρήσεις ευκολότερα διοικούνται τα ανεξάρτητα τμήματα επανάληψη διαδικασιών υψηλότερο κόστος υψηλότερο κόστος υψηλότερο περιθώριο κέρδους περιθώριο κέρδους αύξηση ανταγωνισμού 19

Department Stores: Merchandise Paralysis πολλά τμήματα και αγοραστές γραφειοκρατικές διαδικασίες σε μεγάλους οργανισμούς δεν υπάρχει καλή ροή πληροφόρησης παρακολούθηση τάσεων 20

Δομή πολυκαταστημάτων Συγχώνευση τμημάτων: προβλήματα ­ merging systems, SKUs ­ κάθε τμήμα έχει δικά του standards και διαδικασίες ­ υπάλληλοι συγκέντρωση και συνδυασμός λειτουργιών 21

Πολυκαταστήματα πλεονεκτήματα άνεση τοποθεσία επίπεδο εξυπηρέτησης 22

Ανάπτυξη Franchising Τεχνολογική πρόοδος Επικερδής χρησιμοποίηση πόρων επίτευξη “American Dream” Δημογραφική έκρηξη Συνέπεια προσφοράς προϊόντος/service 23

Αποτυχία; Inept management Fraudulent activities Market saturation 24

Πλεονεκτήματα του συστήματος Continuous market Market information Money Royalty fees Sales of products Rental and lease fees License fees Management fees 25

Franchiser Advantages / Disadvantages Advantages Rapid expansion, highly motivated franchisees do a good job, additional profits by selling franchisees products and services. Disadvantages Company-owned units may be more profitable, less control thαn independent retailers over advertising, pricing, personnel practices, etc. 26

Franchisee Advantages / Disadvantages Advantages Established/proven product/service, business and technical assistance, and reduction in risk. Disadvantages Loss of control since only semi-independent, franchisee outlets may compete with corporate- owned outlets, and high royalties, fees, costs on equipment, supplies, merchandise, rental/lease rates and mandatory participation in promotional and support services. 27