ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ : ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ» ΜΑΘΗΜΑ : «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΕΡΓΑΣΙΑ : «DESIGN OF.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Advertisements

Τεχνολογίες ανάκτησης και εξαγωγής δεδομένων με γλωσσική υποστήριξη - Εφαρμογές στο e-government και e-business - Εφαρμογές στο e-government και e-business.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
© 2007 Gov2U Η Ηλεκτρονική Δημοκρατία και η Συμμετοχή των πολιτών στην Ψηφιακή Κοινωνία. Βασίλης Κουλολιάς, Πρόεδρος, GOV2U.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Μάθημα 2 ο : Βασικές έννοιες 1 Ακαδημαϊκό Έτος
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ TEL. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» n Του καθηγητή Σαράντου Καπιδάκη n των φοιτητών: Βάμβα Ματίνα, Μόσχου Δημητρίου, Βρασταμινού.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Εργασία Μαθήματος Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ iBYZANTINE: Χρήση Προηγμένων Εφαρμογών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: MULTI-DOCUMENT SUMMARIZATIONS.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (METADATA HARVESTING) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
Αθήνα Ιανουάριος 2005 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ Ζ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Κ. ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ The NEDLIB Project Επιμέλεια παρουσίασης: Μαυρομιχάλη Μαρίνα, Νικάκη Θεοδώρα.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ “ USING MILOS TO BUILD A MULTIMEDIA.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ INFORMEDIA INFORMEDIA Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
Τι είναι η Ψηφιακή Επιμέλεια; Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» και Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο.
Διεργασίες ψηφιακής επιμέλειας και το πρόγραμμα δράσης της Μονάδας Ψηφιακής Επιμέλειας Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Ημερίδα «Στατιστικές και Μαζικά Δεδομένα (Big Data)»
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ : ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ» ΜΑΘΗΜΑ : «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΕΡΓΑΣΙΑ : «DESIGN OF A DIGITAL LIBRARY SYSTEM FOR LARGE-SCALE EVALUATION CAMPAIGNS.» «ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΓΙΑ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΥΡΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ.» ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ : ΓΚΑΡΝΑΡΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ :

ΠΕΡΙΛΗΨΗ Σχεδίαση και ανάπτυξη ενός Συστήματος Ψηφιακής Βιβλιοθήκης (DIRECT) ικανό να διαχειρίζεται και να οργανώνει τους διαφορετικούς τύπους πληροφοριών που παράγονται κατά τη διάρκεια διαγλωσσικών φόρουμ αξιολόγησης (CLEF). ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΝΩΣΗ ΣΟΦΙΑ Η ταξινόμησή τους μέσω του Συστήματος Ψηφιακών Βιβλιοθηκών (DIRECT) οδηγεί στη διανομή της γνώσης και διευκολύνει την παραγωγή επιστημονικών στόχων και επίσης η αξιολόγηση της ανάκτησης πληροφοριών (IR) αποτελεί πηγή σημαντικών επιστημονικών στοιχείων. (DISTRIBUTED INFORMATION RETRIEVAL EVALUATION CAMPAIGN TOOL=DIRECT CROSS-LANGUAGE EVALUATION FORUM = CLEF )

ΙΕΡΑΡΧΙΑ – ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: οι συλλογές δοκιμής και τα πειράματα αντιστοιχούν στο «επίπεδο στοιχείων» στην ιεραρχία, δεδομένου ότι είναι ακατέργαστα, βασικά στοιχεία που απαιτούνται για οποιαδήποτε περαιτέρω έρευνα και λίγα σημαίνουν από μόνα τους. Τα στοιχεία αποτελούν τη βάση για οποιοδήποτε επόμενο βήμα. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: οι μετρήσεις απόδοσης αντιστοιχούν στο «επίπεδο πληροφοριών» στην ιεραρχία, είναι το αποτέλεσμα των υπολογισμών και επεξεργασία στα στοιχεία και μπορούμε να δώσουμε νόημα στα στοιχεία μέσω ορισμένων σχέσεων. ΓΝΩΣΗ: οι περιγραφικές στατιστικές και οι δοκιμές υπόθεσης αντιστοιχούν στο «επίπεδο γνώσης» στην ιεραρχία, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύουν την περαιτέρω επεξεργασία των πληροφοριών που παρέχονται από τις μετρήσεις απόδοσης και παρέχετε σε εμάς μερικές ιδέες για τα πειράματα. ΣΟΦΙΑ: οι θεωρίες, πρότυπα, οι αλγόριθμοι, οι τεχνικές και οι παρατηρήσεις που επικοινωνούν συνήθως με τη βοήθεια των εγγράφων, συζητήσεις και σεμινάρια αντιστοιχούν στο «επίπεδο φρόνησης» στην ιεραρχία δεδομένου ότι παρέχουν την ερμηνεία, την εξήγηση και τη διαμόρφωση του περιεχομένου των προηγούμενων επιπέδων.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΓΝΩΣΗ - ΣΟΦΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑΝΕΡΟ-ΑΜΥΛΟΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙΠΟΤΑΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΚΑΘ’ΕΑΥΤΑ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΣΥΣΤΑΤΙΚΑ: ΑΛΕΥΡΙ-ΖΑΧΑΡΗ- ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ ΞΕΡΩ ΤΟ ΠΩΣ-//- ΓΝΩΣΗΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΩ ΨΩΜΙ ΞΕΡΩ ΤΟ ΤΙΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΒΑΘΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ IR. ΣΟΦΙΑΓΙΑΤΙ ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΡΟΥΑΣΑΝ ΞΕΡΩ ΤΟ ΓΙΑΤΙ-//-

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σημαντικό αποτέλεσμα της κοινωνίας των πληροφοριών είναι ότι το Διαδίκτυο έχει γίνει πρωταρχική πηγή των πληροφοριών. Υπάρχει αισθητή ανάγκη να αναπτυχθούν αποδοτικά συστήματα πρόσβασης πολύγλωσσων πληροφοριών που να επιτρέπουν στους χρήστες να ανακτήσουν πληροφορίες στις πολλαπλάσιες γλώσσες, αλλά ταυτόχρονα να παρουσιάζονται με τρόπο εύκολο, κατανοητό και επαναχρησιμοποιήσιμο. Κάθε έτος το ποσοστό του αγγλικού περιεχομένου μειώνεται δεδομένου ότι οι πληροφορίες παρέχονται ολοένα και περισσότερο σε περισσότερες γλώσσες. Δυστυχώς λίγα ψηφιακά συστήματα οδεύουν προς αυτή την κατεύθυνση.

CROSS-LANGUAGE EVALUATION FORUM CLEF (ΔΙΑΓΛΩΣΣΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ) Το CLEF οδεύει προς την κατεύθυνση αυτή, δηλ. στην ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων ανάκτησης πολύγλωσσων πληροφοριών. ΤΙ ΕΙΝΑΙ: Μια δραστηριότητα DELOS τα τελευταία 12 έτη. Είναι ένα φόρουμ όπου οι ερευνητές μπορούν μέσω κάποιων διεργασιών να συζητούν αποτελέσματα και να ανταλλάσσουν γνώμες με σκοπό να εξετάσουν τις διαφορετικές πτυχές τις μόνο και διαγλωσσικής ανάκτησης πληροφοριών. Διεξάγεται μία φορά το χρόνο. Το 2009 θα γίνει στην Κέρκυρα 27 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου το ECDL με θέμα «Ψηφιακές Κοινωνίες», όπου ένα από τα 10 εργαστήρια θα είναι και το CLEF.

CROSS-LANGUAGE EVALUATION FORUM (CLEF) ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Επίτευξη ανάπτυξης μονογλωσσικών και πολυγλωσσικών συστημάτων ανάκτησης πληροφοριών για τις ευρωπαϊκές γλώσσες. Οι στόχοι πραγματοποιούνται μέσω οργάνωσης ετησίων εκστρατειών αξιολόγησης και εργαστηρίων, όπου κατά τη διάρκεια των ετών επεκτείνονται. Δηλ. στους πρώτους χρόνους το κύριο ενδιαφέρον =>κειμενικό έγγραφο τώρα περιλαμβάνει όχι μόνο ανάκτηση εγγράφων αλλά απάντηση ερώτησης και όχι μόνο σαφές κείμενο αλλά και συλλογές που περιέχουν εικόνες και λόγο.

CLEF ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ : Κάθε έτος κατά τη διάρκεια μιας εκστρατείας αξιολόγησης παράγεται τεράστιο ποσό επιστημονικών στοιχείων που είναι αναπόσπαστο τμήμα επιστημονικής έρευνας στον τομέα ανάκτησης πληροφοριών μέσω : 1.ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ 2.ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ 3.ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ 4. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

CLEF 1.ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Τα αρχικά επιστημονικά στοιχεία που παράγονται από τους συμμετέχοντες μιας εκστρατείας αξιολόγησης αντιπροσωπεύουν την αφετηρία για περαιτέρω ανάλυση. 2.ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ Οι μετρικές, όπως η ακρίβεια και η ανάκληση, προέρχονται από τα πειράματα και χρησιμοποιούνται για να αξιολογήσουν τις αποδόσεις ενός συστήματος ανάκτησης πληροφοριών. 3.ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ Οι στατιστικές, όπως μέσος ή μεσαίος, υπολογίζονται από τις μετρήσεις απόδοσης και συνοψίζουν τις γενικές αποδόσεις ενός συστήματος ανάκτησης πληροφοριών. 4.ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ Οι διαφορετικές στατιστικές τεχνικές χρησιμοποιούν τις μετρήσεις απόδοσης και τις περιγραφικές στατιστικές προκειμένου να εκτελεσθεί μια σε βάθος ανάλυση πειραμάτων αξιολογώντας τις διαφορές τους.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ CLEF => DIRECT DISTRIBUTED INFORMATION RETRIEVAL EVALUATION CAMPAIGN TOOL Το CLEF το 2005 εφάρμοσε ένα διανεμημένο εργαλείο ανάκτησης πληροφοριών κατά τη διάρκεια εκστρατειών αξιολόγησης, το DIRECT. Είναι ένα σύστημα ψηφιακών βιβλιοθηκών για τη διαχείριση των επιστημονικών στοιχείων που παράγονται κατά τη διάρκεια μιας εκστρατείας αξιολόγησης. ΚΥΡΙΟΣ ΣΚΟΠΟΣ Να διευκολύνει τους στόχους διαχείρισης δεδομένων αλλά και να υποστηρίξει την παραγωγή, συντήρηση, εμπλουτισμό και ερμηνεία των επιστημονικών στοιχείων για τις επόμενες σε βάθος μελέτες αξιολόγησης.

DIRECT Η καταγωγή(προέλευση) των επιστημονικών στοιχείων είναι σημαντική. Ο επιστήμονας πρέπει να γνωρίζει από πού προήλθαν τα στοιχεία, ποιος ο καθαρισμός ή η διαμόρφωση που έγινε για να φτάσουν στα στοιχεία που ερμηνεύονται. Επιπλέον, η προέλευση είναι σημαντική για την κρίση της ποιότητας και της δυνατότητας εφαρμογής των πληροφοριών για μια δεδομένη χρήση και για όταν απαιτούν οι αλλαγές στις πηγές της παραγόμενης πληροφορίας.

DIRECT To DIRECT είναι αρμόδιο για : 1.Οργάνωση διαδρομής, συγκομιδή των εγγράφων, διαχείριση της εγγραφής των συμμετεχόντων στις διαδρομές 2.Υποβολή των πειραμάτων, συλλογή των μεταδεδομένων για τα πειράματα και η επικύρωσή τους 3.Παροχή κοινών στατιστικών εργαλείων ανάλυσης και για τους διοργανωτές και για τους συμμετέχοντες προκειμένου να επιτραπεί η σύγκριση των πειραμάτων 4. Παροχή κοινών εργαλείων για, συντάσσοντας τις εκθέσεις και τις γραφικές παραστάσεις επάνω στις μετρημένες αποδόσεις και τις διευθετημένες αναλύσεις

DIRECT-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Η αρχιτεκτονική του DIRECT αποτελείται από τρία στρώματα : 1.Στρώμα λογικής στοιχείων Αποθηκευμένα σύνολα στοιχείων, που μετα- φράζουν τα αιτήματα από τα ανώτερα στρώματα σε γλώσσα SQL. Η καρδιά της λογικής στοιχείων είναι το Σχήμα οντότητα-σχέση (ER) 2.Στρώμα λογικής εφαρμογής Εξετάζει τη ροή των διαδικασιών μέσα στο DIRECT 3.Στρώμα διεπαφών Το πιο υψηλό επίπεδο της αρχιτεκτονικής και είναι το σημείο πρόσβασης για το χρήστη για ν’ αλληλεπιδράσει με το σύστημα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ DIRECT Το DIRECT υιοθετήθηκε επιτυχώς κατά τη διάρκεια εκστρατείας CLEF το : 30 συμμετέχοντες που ήταν εξαπλωμένοι σε 15 διαφορετικά έθνη, τα οποία υπέβαλαν περισσότερα από 530 πειράματα,15 αξιολογητές αξιολόγησαν περισσότερα από έγγραφα σε 7 διαφορετικές γλώσσες 2006 : 75 συμμετέχοντες εξαπλωμένοι σε 25 διαφορετικά έθνη, 570 πειράματα 40 αξιολογητές αξιολόγησαν έγγραφα σε 9 διαφορετικές γλώσσες

ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΤΕΥΜΑΤΑ CLEF 1. Προώθηση της έρευνας στις προηγουμένως ανεξερεύνητες περιοχές όπως η διαγλωσσική απάντηση ερώτησης, η εικόνα και η γεωγραφική ανάκτηση πληροφοριών 2. Βελτίωση στην απόδοση για τα διαγλωσσικά συστήματα ανάκτησης κειμένων (από τη μονόγλωσση ανάκτηση 50% το2000 σε τουλάχιστον 85% το 2006) 3. Ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία όσον αφορά την αλληλεπίδραση χρηστών και καλύτερη πρακτική στη διαγλωσσική ανάπτυξη συστημάτων 4. Δημιουργία σημαντικών επαναχρησιμοποιήσιμων συλλογών δοκιμής για την αξιολόγηση συστημάτων, καλύπτοντας 12 γλώσσες και τρία μέσα (κείμενο, λόγος, εικόνα ) 5. Οικοδόμηση μιας ισχυρής, διεπιστημονικής ερευνητικής κοινότητας

ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΤΕΥΜΑΤΑ CLEF Επιπλέον, οι αξιολογήσεις CLEF έχουν παράσχει τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία κατά μήκος των ετών ως προς τα οποία οι μέθοδοι δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα σε περιοχές κλειδί όπως : Πολύγλωσση ευρετηρίαση Μετάφραση ερώτησης Ανάλυση της ασάφειας μεταφράσεων Συγχώνευση αποτελεσμάτων

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ CLEF Δίνει σημασία στις πτυχές της απόδοσης συστημάτων δηλ. ακρίβεια και ανάκληση αλλά ΑΓΝΟΕΙ ταχύτητα, σταθερότητα (κριτήρια αποδοτικότητας)

ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Οι προσπάθειες στο κοντινό μέλλον πρέπει να συγκεντρωθούν : 1.Στη διαμόρφωση χρηστών Ποιές είναι οι απαιτήσεις των διαφορετικών κατηγοριών χρηστών 2. Γλωσσικός συγκεκριμένος πειραματισμός Εξετάζοντας τις διαφορές στις γλώσσες προκειμένου να παραχθούν οι καλύτερες πρακτικές για κάθε γλώσσα, οι καλύτερες πρακτικές για τη συστατική ανάπτυξη και οι καλύτερες πρακτικές για τα συστήματα συνολικά 3.Παρουσίαση αποτελεσμάτων Πώς μπορούν να παρουσιαστούν τ’ αποτελέσματα με τον πιο χρήσιμο και κατανοητό τρόπο στον χρήστη

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Το γεγονός ότι είναι πολυγλωσσικό βοηθάει το χρήστη ή του προκαλεί εκνευρισμό? Όταν τελειώσει το πρόγραμμα, το οποίο χρηματοδοτείται, θα μπορούν να διατηρηθούν όλα τα τεκμήρια και σε όλες τις γλώσσες ή σε μερικές?

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ !!!!!!!!!!!!