Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

συζητήστε: Α) πότε ανατέλλει το πρώτο δόντι;
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Στόχοι Δημιουργία power point Ροή & εικόνα στο κείμενο
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
4.2 Στοματική υγεία Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές: Να ενημερωθούν για τη στοματική τους υγεία και τα προβλήματα της στοματικής τους κοιλότητας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
2η ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ 11/3/2011 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Εναλλακτική λύση Εάν ο χρόνος μας δεν είναι αρκετός για να καλυφθούν όλες οι συνεδρίες τότε αρκετές από αυτές αναθέτονται σε διαφορετικές ομάδες οι οποίες.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Η παρέα και το άγνωστο παιδάκι Ένα μικρό παραμυθάκι που έφτιαξαν τα πρωτάκια με αφορμή την 21 η Μαρτίου: ημέρα αφιερωμένη στην εξάλειψη των φυλετικών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ένα δοντάκι πονεμένο πάει στη Δευτέρα…»
Δρ. Ιπποκράτης Δημόθυρας, Χειρουργός Οδοντίατρος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Α ΤΑΞΗ 8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ Δασκάλα: Μαρία Παράφορου
Τίτλος Δράσης: “Zούμε Αειφορικά στην Ε.Ε.”
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Δαρμένη Νομού Ροδόπης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Ενότητα 4.2 { Στοματική υγεία }.
Στοματική Υγεία Στέφανος Βογιατζής Μελίνα Ιωαννίδη Ιουλία Γκόγκα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή» Σχολικό έτος 2012-2013 42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Πετροπούλου Σοφία Συνεργαζόμενοι:----------- Τάξη:Β Τμήμα:Β2

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες των τεσσάρων ατόμων και εργάζονταν με αυτό τον τρόπο κατά την διάρκεια του προγράμματος.Σε κάθε ομάδα είχε οριστεί ένας εκπρόσωπος , ο οποίος παρουσίαζε κάθε φορά τα αποτελέσματα –συμπεράσματα της ομάδας. Μετά από λίγο καιρό και ενώ οι ομάδες εργάζονταν αρμονικά,αναδείχτηκαν κάποια ιδιαίτερα ταλέντα μέσα σε κάθε ομάδα(όπως ζωγραφικής, παραγωγής ιστορίας-ποιήματος,δραματοποίησης).Έτσι κάθε φορά οι ομάδες παρουσίαζαν με το δικό τους τρόπο το προϊόν της εργασίας τους.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Επιλέξαμε το θέμα αυτό γιατί θεωρούμε σημαντική την ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της ιατρικής πρόληψης,ιδιαίτερα στο τομέα της στοματικής υγιεινής,ο οποίος συνδέεται με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Το θέμα αυτό εξάλλου είναι κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών ,καθώς σε αυτή την ηλικία αντικαθιστούν τα νεογιλά δόντια με τα μόνιμα.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Διαβάσαμε αρκετά βιβλία σχετικά με τα δόντια.Συζητήσαμε πάνω σε αυτά και ζωγραφίσαμε εικόνες ακούγοντας την αφήγηση. Μάθαμε τις ονομασίες των δοντιών,τη θέση τους και τη χρησιμότητά τους. Γνωρίσαμε τα μέρη του δοντιού. Εστιάσαμε την προσοχή μας στις ασθένειες των δοντιών και τις αιτίες που τις προκαλούν. Φέραμε τις οδοντόβουρτσες στο σχολείο και μάθαμε πως βουρτσίζουμε(με την βοήθεια του οδοντίατρου) σωστά τα δόντια μας.

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Γνωρίσαμε τις <καλές> και τις <κακές> τροφές για τα δόντια μας.Τα παιδιά έφτιαξαν κολάζ το όποιο κολλήσαμε στην αίθουσα. Κατασκευάσαμε με πλαστελίνη την στοματική κοιλότητα και βραβεύσαμε την καλύτερη. Κάναμε πoίημα την ιστορία του δοντιού πίκι –πίκι. Παρουσιάσαμε θεατρική παράσταση με τίτλο:<Τα δόντια ταξιδεύουν στη χώρα των τροφών>

Φύλλο εργασίας Γράψε προτάσεις με τις οποίες θα συμβούλευες τους φίλους σου για την υγιεινή της στοματικής τους κοιλότητας.    Ρήμα ουσιαστικό Να βουρτσίζεις τα δόντια σου. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Φύλλο εργασίας Ερωτηματολόγιο παιδιών Βουρτσίζεις τα δόντια σου; Ναι Όχι Πόσο συχνά γίνεται το βούρτσισμα; Κάθε μέρα Μια φορά την εβδομάδα Μια φορά το μήνα  Με ποιον τρόπο βουρτσίζεις τα δόντια σου; Κυκλικά Πάνω-κάτω Όπως τύχει   Ποιος σου έδειξε πώς να βουρτσίζεις τα δόντια σου; Γονείς Οδοντογιατρός Σχολείο Τηλεόραση Κανείς

Καθαρίζεις το στόμα σου από τις τροφές και τα μικρόβια με: Βούρτσισμα Νερό Ματώνουν τα ούλα σου όταν βουρτσίζεις τα δόντια σου; Ναι Όχι Έχεις πάει στον οδοντίατρο; Στον οδοντίατρο έχεις πάει για: Σφράγισμα Καθαρισμό δοντιών Σιδεράκια Φθορίωση δοντιών Πόσο συχνά πηγαίνεις στον οδοντίατρο; Κάθε χρόνο Κάθε 6 μήνες Όταν πονάς Σε ενδιαφέρει η υγεία του στόματός σου; Πολύ Λίγο Καθόλου

Το παραμύθι « Η ιστορία του δοντιού Πίκι πίκι» έγινε από τους μαθητές της τάξης μας ποίημα Ήταν κάποτε ο Πίκι- πίκι το δοντάκι από την Κρήτη, που ταξίδεψε πολύ μες στη χώρα της τροφής. Ζούσε όμορφα πολύ σε ένα μακρινό νησί με την οδοντόκρεμά του και την οδοντόβουρτσά του την καλή. Αποφάσισε λοιπόν να αφήσει πίσω το παρελθόν. Να βρει φίλους άλλους, πιο γλυκούς και πιο μεγάλους. Όταν βγήκε από το σπίτι βρήκε αμέσως μία φίλη. Ζαχαρίτσα την φωνάζαν και όλοι οι φίλοι την θαυμάζαν. Ο Πίκι- πίκι και η Ζαχαρίτσα κολλητοί όλη τη μέρα κάνανε μαζί καλή παρέα. Μαζί με την Ζαχαρίτσα γνώρισε κι άλλα κορίτσια.

Ξέχασε τις δυο του φιλενάδες που τον βοηθούσαν να’χει φρεσκάδες Ξέχασε τις δυο του φιλενάδες που τον βοηθούσαν να’χει φρεσκάδες. Τώρα ένιωθε χαμένος και πολύ πολύ κουρασμένος. Άρχισε να κιτρινίζει και λίγο λίγο να μαυρίζει. Έφυγε όλη η ασπράδα κι ήρθε η κιτρινάδα. Θυμήθηκε στα ξαφνικά τις δυο φίλες από τα παλιά. Τις ρωτούσε τι να κάνει. Με ποιο τρόπο για να γιάνει. Η οδοντόβουρτσα αποφάσισε να του μιλήσει παρόλο που την είχε παραμελήσει. « Άμα θέλεις για να γειάνεις μακριά από τη Ζαχαρίτσα πρέπει να κάνεις». Αποφάσισε λοιπόν να προσέχει πιο πολύ την ομορφιά του, την υγεία, τη χαρά του. Όταν γύρισε κοντά τους βρήκε πάλι την υγειά του. Βρήκε όμως και άλλες φίλες κόκκινες, πράσινες και στρογγυλούλες.

Πίκι πίκι και φρουτάκια έγιναν τα πρώτα φιλαράκια Πίκι πίκι και φρουτάκια έγιναν τα πρώτα φιλαράκια. Παίζουνε μαζί γελάνε και την Ζαχαρίτσα την ξεχνάνε. Όταν όμως τη θυμάται μακριά της δεν κοιμάται. Παίζει, γράφει και διαβάζει και αυτή τον ξεκουράζει. Όταν φεύγει όμως από αυτή τρέχει στις φίλες του σαν αστραπή. Οδοντόβουρτσα και κρέμα στα μικρόβια βάζουν τέρμα. Απέκτησε και άλλο φιλαράκι το ολόπαχο το γαλατάκι. Όταν πίνει δυναμώνει και με δύναμη δαγκώνει. Δεν φοβάται μήπως σπάσει Γιατί τρώει γιαουρτάκι. Το τυράκι τον βοηθάει και πολύ το αγαπάει. Τώρα πια περνάει καλά με τους φίλους παρέα. Όμορφος και υγιής χαίρεται όλη του τη ζωή.

Μας επισκέφθηκαν… Μας επισκέφθηκαν οδοντίατροι ,οι οποίοι μίλησαν στα παιδιά για την στοματική υγιεινή ,τους έδειξαν πώς να βουρτσίζουν σωστά τα δόντια τους και έγινε φθορίωση με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων. Επισκεφθήκαμε εργοστάσιο ζαχαρωτών και γάλακτος της περιοχής μας.

Η παρουσίασή μας… Παρουσιάσαμε στο χώρο του σχολείου θεατρική παράσταση.

Ας αξιολογηθούμε… Τα παιδιά χάρηκαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή τους στο θεατρικό και μας ευχαριστούσαν για αυτό. Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως μέσα από το τραγούδι <τα δοντάκια με ονοματεπώνυμο> τα παιδιά έμαθαν γρήγορα και ευχάριστα τα ονόματα των δοντιών.Ακόμα χάρηκαν το τραγούδι <Η τερηδόνα η φοβερή>. Τελικά είδαμε στην πράξη πως τα παιδιά μαθαίνουν εύκολα ,ευχάριστα και διασκεδαστικά μέσα από διάφορες μορφές τέχνης και όχι από το στείρο μονόλογο του δασκάλου.

Κλεινοντασ… Δημιουργήσαμε ποίημα βασισμένοι στην ιστορία του δοντιού Πίκι πίκι (διαφάνειες 10 -12)