Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ- Εκπαίδευση και Πολιτισμός»  Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε θέματα αισθητικής αγωγής.  1995.
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Εαρινό εξάμηνο 2014 Εισηγητής: Χρήστος Μπαντάνης Δάσκαλος
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Μια αφορμή για προβληματισμό
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Η Γραφή.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Το Aναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
Οι γνώσεις των μικρών παιδιών για την ανάγνωση
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Hospitality Skills for Tourism Hospitality and Entertainment Management Lecture 3 Christos Dimas Lecturer.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών).
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (Ι) Να διηγούνται εμπειρίες σχετικές με τη θάλασσα (καλοκαιρινό κολύμπι, παιχνίδι στην παραλία, ταξίδι με πλοίο/βάρκα, ψάρεμα κ.ά.).
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Τπε και γλώσσα.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Διαμόρφωση περιβάλλοντος αναδυόμενου γραμματισμού στο νηπιαγωγείο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση Δρ.Κατερίνα Σαραφίδου Σχολ. Σύμβουλος 39ης Π.Α. Ν. Δράμας 1

Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση Παλιότερα υπήρχε η αντίληψη ότι τα παιδιά πρέπει να κατακτήσουν ένα συγκεκριμένο επίπεδο νοητικής ωριμότητας για να είναι έτοιμα για τη γραφή και την ανάγνωση. Σήμερα, επικρατεί η αντίληψη ότι η μάθηση της ανάγνωσης και της γραφής είναι μια εξελικτική διαδικασία, η οποία πηγάζει από το ίδιο το παιδί, ξεκινά από το πρώτο έτος της ζωής του και «αναδύεται» ανεμπόδιστα, εφόσον οι συνθήκες είναι κατάλληλες. 1

Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση Αναδυόμενη Ανάγνωση και Γραφή (emergent literacy). Στην ελληνική βιβλιογραφία ο όρος αυτός πολλές φορές μεταφράζεται και ως «γραμματισμός» ή «αλφαβητισμός». Πολυ-εγγραμματισμός ( Kress1998, 2000) 1

Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση Το πρόγραμμα σπουδών για τη νεοελληνική γλώσσα στο Ν/γείο, (ΦΕΚ Αρ.φ. 93, 10/2/99) ΔΕΠΠΣ για το Νηπ/γείο ΦΕΚ 1376/18-10-2001. 1

Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή ΔΕΠΠΣ Γλώσσα Πληροφορική Έκφραση & Δημιουργία Μαθηματικά Θεατρικό Παιγνίδι Εικαστικά Μελέτη Περιβάλλοντος Μουσική Αγωγή Φυσική Αγωγή Ιστορία Γεωγραφία Βιολογία Φυσικές Επιστήμες Θρησκευτικά Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή 1

Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση Ο Γραμματισμός στην Προσχ. Εκπ/ση στηρίζεται στη δομητική προσέγγιση, σύμφωνα με την οποία, η γνώση και η γλώσσα οικοδομούνται εξελικτικά μέσα από επικοινωνιακές σχέσεις υποστηρικτικού χαρακτήρα. στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης τα παιδιά κάνουν αναπόφευκτα λάθη τα οποία πρέπει να τα ερμηνεύσουμε θετικά ως ενδείξεις της δημιουργικής προσπάθειας τους. 1

Στην προσχολική εκπαίδευση δε διδάσκουμε ανάγνωση και γραφή!!! Η συστηματική διδ/λία της ανάγνωσης και γραφής είναι και πρέπει να παραμένει κύριο έργο των δασκάλων του δημοτικού σχολείου. Πρόκειται για μάθηση και όχι διδασκαλία. Η ανάγνωση και η γραφή εμφαίνονται μόνο όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες, μόνο όταν προσφέρονται πλούσια ερεθίσματα στο περιβάλλον και όταν δρουν οι ενήλικες με διάφορες δραστηριότητες. 1

Ως προς τον προφορικό λόγο δραστηριότητες που συνδέονται με διαφορετικές επικοινωνιακές μορφές του προφορικού λόγου. η διαμόρφωση το πλαισίου, όπου τα παιδιά, βιώνοντας ποικίλες καταστάσεις επικοινωνίας, καλούνται να αφηγηθούν, να περιγράψουν, να εξηγήσουν, να επιχειρηματολογήσουν, να διατυπώσουν αιτήματα, να ανταποκριθούν σε οδηγίες. 1

Ως προς το γραπτό λόγο να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τις διαφορετικές εκδοχές του γραπτού λόγου και να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε εκδοχή μεταφέρει μηνύματα με διαφορετικό τρόπο. Ο/η εκπαιδευτικός διαβάζει μαζί με τα παιδιά εικονογραφημένα βιβλία, περιοδικά, λεξικά, εφημερίδες, αφίσες, χάρτες, συσκευασίες προϊόντων που γνωρίζουν τα παιδιά, στα οποία εικόνες και κείμενο συμπλέκονται για να μεταφέρουν κάποιο μήνυμα. Σ’ αυτό το πλαίσιο προκαλεί συζήτηση, ενεργοποιεί τα παιδιά στο να κάνουν υποθέσεις γύρω από το τι είναι γραμμένο σε καθένα από αυτά. 1

Είδη Γραφής Σκαριφήματα: αδέξια πρωτόγονα γραφήματα Γράμματα και ψευδογράμματα: ανακάτεμα γραμμάτων, αριθμών, σκαριφημάτων (προσχ. ηλικίας, στις πρώτες τους προσπάθειες) Αλυσίδες γραμμάτων: μη φωνητικές αλυσίδες γραμμάτων( 3,4 χρον) Επινοημένη γραφή: αρχίζουν και γράφουν ότι ακούν( 5χρον). Συλλαβική γραφή: ένα γράμμα αντιπροσωπεύει μια συλλαβή. 1. συλλαβική επινοημένη, ένα γράμμα για κάθε συλλαβή, 2. πλήρως επινοημένη, ένα γράμμα για κάθε φώνημα ( Τάφα, 2006) 1

Σκαρίφημα 1

Ψευδής γραφή ( 4χρ και 8μην) 1

Αλυσίδες γραμμάτων 1

Έντυπα νηπίων 1

Πίνακες αναφοράς 1

Βασικό βήμα η εκμάθηση των ονομάτων τους Πίνακες αναφοράς Βασικό βήμα η εκμάθηση των ονομάτων τους Τα παιδιά μαθαίνουν πρώτα τα γράμματα του ονόματός τους 1

1

Βασικό ρόλο παίζει η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης 1

1

Τα παιδιά σχεδιάζουν δράσεις και γράφουν με όποιο τρόπο μπορούν ανάλογα με το γνωστικό τους επίπεδο 1 Σχέδιο εργασίας

Η νηπιαγωγός αφήνει τα παιδιά να γράψουν όπως μπορούν και σημειώνει με μικρά γράμματα το μήνυμα του παιδιού 1

Γράφουν γράμματα 1

Κάνουν λεξικά, φυτολόγια 1

Γράφουν παραμύθια Η Βάσω γράφει έτσι το Φθινόπωρο Η Βάσω γράφει έτσι το Φθινόπωρο Η Βάσω σπάει τον κώδικα την Άνοιξη Γράφουν παραμύθια 1

1

Σημειώνουν τους υπολογισμούς τους 1