Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

Η ιστορία του Πέπε.
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
H ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΣΤΙΕΡΗ
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Το στυλ ζωής μας και πώς το υιοθετούν τα παιδιά μας
Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Οδηγίες Εισαγωγής Ανακοινώσεων στο site του ΤΜΕΥ Με το F5 αρχίζει το animation.
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
project: οψεις της ψυχολογιας
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΩΜΑ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Θε1: Μπορούν οι άνθρωποι να απεικονίζουν το Θεό
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Κατά τη διάρκεια των χιλιάδων ετών της ιστορίας της κινεζικής γλώσσας, μπορούμε να δούμε καθαρά πώς τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Συνέντευξη με νήπια.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
«Εισαγωγή στις τεχνικές παρουσίασης και προβολής Προγραμμάτων Πολιτιστικών Θεμάτων» Φώτης Θυμωδέας ΠΕ-19.
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Ανάδυση της γραφής και διδακτικές προεκτάσεις
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΖΕΣΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ Μερικοί απόφοιτοι, με καλές δουλειές πλέον, συζητούσαν για τις ζωές τους σε μία «γιορτή σχολικής επανένωσης». Αποφάσισαν.
Λογος της γυναίκας 9/11/2018 γεωργία κ..
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση. Μουσικό Σχολείο Παλλήνης 17/03/10 Χρ. Αλεξοπούλου

Το τρίδυμο Ποίηση ποιητής (ο διαμεσολαβητής) ποίημα

Ποίηση Τι είναι; α) αυθόρμητες απαντήσεις:έκφραση; διαδικασία; πράξη; ενόρμηση; ανάγκη; «δώρο»- χάρις(από τη Μούσα του ποιητή); Ποίηση «απροσδιόριστη»; Φανερώνεται τη στιγμή που εκφραζόμαστε, όταν κάτι μας προκαλεί, μας ταράζει, μας κινεί; «εκφραζόμαστε»: πώς; με ένα ιδιαίτερο τρόπο. Τι τρόπο; αναρίθμητοι τρόποι όσοι και οι ποιητές του χτες, του σήμερα, του αύριο(σχολές, ΄γενιές, τάσεις, ρεύματα).

Ποίηση β) ορισμός: τέχνη που κατορθώνει, όπως όλες οι τέχνες, να επιλύει την αντίθεση ανάμεσα στο προσωπικό, το μοναδικό και το οικουμενικό. μορφές της: υπαρξιακή κοινωνική πολιτική

ποιητής Πώς είναι ο ποιητής; άνθρωπος της εποχής του ζει την καθημερινότητά του δεν είναι «νεφελοβάμων» Έχει άλλη ψυχοσύνθεση; είναι όπως όλοι οι άλλοι με μια διαφορά: θέλει να πει με τον δικό του τρόπο αυτό που νιώθει, που βλέπει, που ζει, που, που …

ποιητής «θέλει»: έχει ανάγκη να το κάνει δεν μπορεί να μη το κάνει «θέλει» και «μπορεί» να αντικειμενοποιεί το ατομικό βίωμα όλοι βλέπουν την ίδια (;) πραγματικότητα, αλλά όλοι δεν γίνονται ποιητές.

ποιητής «μπορεί»: δημιουργεί «δημιουργεί» με τι; και πώς; Με τι; «εργαλεία» «εργαλεία»:νόηση, γλώσσα «νόηση»: σύλληψη, έμπνευση (με αυτήν σχετίζεται και η ερμηνεία΄ μία ή πολλές;)

ποιητής «γλώσσα» (κάτι σαν τις νότες του μουσικού, σαν τα χρώματα του ζωγράφου): γνώση>μελέτη από τη λεξιγνωσία διαμορφώνουμε την προσωπική γλώσσα η γλώσσα μας πλούσια με άπειρες διακλαδώσεις σημαινομένων (λέξεις λόγιες, δημώδεις, καθημερινές΄ δεν πετάμε τίποτα, απλώς επιλέγουμε, χωρίς να «θησαυρίζουμε» λέξεις τυχαία. Οι λέξεις πρέπει να έχουν παλμό.

ποιητής Και πώς; «τεχνική» και δουλειά Η «τεχνική» αξιοποιεί τον μύθο/ εικόνα/ θέμα:-απλότητα με βάθος -ελευθερία όχι αυθαιρεσία -τα θέματα σε κάθε εποχή είναι τα ίδια, ο τρόπος, η τεχνική αλλάζει.

ποιητής «δουλειά»:-πάλη μέχρι να πάρει σάρκα και οστά η αρχική σύλληψη -συμπυκνώνει -αναζητά την περιεκτική έκφραση -γράφει, σβήνει, γράφει, πετάει, γράφει, σκίζει, γράφει, κρατάει…

ποιητής «δουλειά»:-υπομονή + επιμονή -άσκηση για να βρεθεί η φόρμα και η λέξη, η μία κατάλληλη λέξη στη μία κατάλληλη θέση (κατάλληλη τουλάχιστον για εκείνη τη στιγμή). Δεν υπάρχει ποιητής χωρίς έγνοια για τη γλώσσα και τις λέξεις. Σιγά-σιγά ο ποιητής οδηγείται από το ίδιο το ποίημα, δηλ. το ποίημα αυτονομείται και εξωθεί τον ποιητή σε μια περιπέτεια διαφορετική από αυτή που είχε εκείνος χαράξει αρχικά.

ποιητής «αυτονομείται»: -γίνεται κτήμα καθενός -ερμηνεύεται από κάθε αναγνώστη του -μιλάει διαφορετικά σε κάθε αναγνώστη - «φεύγει» από τον ποιητή.

ποίημα ποίημα: το αποτέλεσμα, το δημιούργημα, το «παιδί» το ποίημα και οι «φλέβες» του, τι το τροφοδοτεί:- η ευαισθησία (που δεν φωνάζει, γιατί τότε αποδυναμώνεται) -η εμπειρία + βίωμα (=εμπειρική μνήμη, βιωμένη εμπειρία) - η πραγματικότητα -ο πόνος (προσωπικός, καθολικός) -η παράδοση

Τα «αξιώματα» της ποίησης διάλεγε εντελώς ελεύθερος τα θέματά σου διάλεγε πάντα τη λέξη και τη θέση της (την ακριβή λέξη, όχι την περίπου ακριβή΄ ποτέ τη διακοσμητική/ μέριμνα για τη χρήση επιθέτων , ρημάτων) φτιάχνε τους δικούς σου ρυθμούς μέσα στον ελεύθερο στίχο αρνήσου την ευκολία, τη ρητορεία και τη ρηχότητα(=«παγίδες»).

Η «ποιητική τιμιότητα» μη βιάζεις ποτέ την έμπνευση (θα υπάρχουν διαστήματα σιωπής, απραξίας΄ ξαναδιάβαζε τότε τα γραπτά σου) μη γράφεις ποτέ κινούμενος /η από ευτελή κίνητρα φιλοδοξίας ή διάκρισης μη στοχεύεις να καταπλήξεις, δηλ. να παρουσιάσεις κάτι ανώτερο από ό,τι είναι μη συμβιβάζεσαι με την πνευματική οκνηρία να μελετάς πολύ και να γνωρίζεις τον εαυτό σου. «Δεν υπάρχει μεγάλη ποίηση χωρίς μεγάλες ψυχές» (Eugenio Montale).

Ερωτήματα Γιατί γράφω; -για μένα, από ανάγκη -για να ψυχογραφηθώ και να ψυχογραφήσω -για το ατομικό βίωμα της έκφρασης και της γραφής -για την ποίηση (αυτοσκοπός) -για την ιδιότυπη επικοινωνία

Ερωτήματα Πώς γράφω; η γραφή είναι μια κίνηση εμπρός-πίσω, πίσω-εμπρός κλπ. Για ποιόν γράφω; -για εκείνον τον οποίο θα αγγίξει το ποίημά μου -για τον ένα ή τους πολλούς αναγνώστες -για…

Άλλα θέματα ΠΟΙΗΣΗ και ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΠΟΙΗΣΗ και ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ και ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ Η ΠΟΙΗΣΗ και το ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟ

Ποιητικά σχεδιάσματα λίμερικ (ααββα) Χαϊκού ή χάικου (5+7+5) εικονιστική ποίηση γραφή χωρίς επίθετα ή σχεδιάσματα με περιορισμένη χρήση ρήματος άλλες επιλογές, όπως προσωπική επιλογή ρίμας ή αριθμού συλλαβών. κ.ά.