ΩΔΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΚΑΔΕΣ ΩΔΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΚΑΔΕΣ
Στην ευρύτερη σκηνή του ελληνικού ροκ, χρωστάμε και τη μελοποίηση κάποιων αξιόλογων ποιημάτων. Μελοποίηση του ποιήματος ''Πρέβεζα'' του Κώστα Καρυωτάκη από τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. σε ένα ποίημα που ο Καρυωτάκης έγραψε κατά την παραμονή του στην Πρέβεζα, λίγο πριν αυτοκτονήσει(στην ίδια πόλη). Μουσική: Γιάννης Γλέζος. «Περπατώντας αργά στην προκυμαία "Υπάρχω" λες κι ύστερα "Δεν υπάρχεις". Φτάνει το πλοίο υψωμένη σημαία. Ίσως έρχεται ο κύριος νομάρχης.»
Τα Μωρά στη Φωτιά, με τον -κατά κόσμο- Στέλιο Σαλβαδόρ στα φωνητικά και στο τιμόνι, μελοποίησαν Καρυωτάκη το "Εμβατήριο Πένθιμο και Κατακόρυφο" είναι ένα ακόμα πολύ καλό και αντιπροσωπευτικό δείγμα του πεσιμιστικού αλλά και σαρκαστικού ύφους. «Α! πρέπει τώρα να φορέσω τ' ωραίο εκείνο γύψινο στεφάνι. Έτσι, με πλαίσιο γύρω το ταβάνι, πολύ θ' αρέσω»
Από το ίδιο συγκρότημα και πάλι, αυτή τη φορά μελοποίηση σε ένα ποίημα του Γιώργου Σεφέρη «Θεατρίνοι» Γυμνά κι ανάερα, στεγνά στην κάψα πότε μας γέννησαν; πότε μας θάψαν! Και τεντωμένα σαν τις χορδές κάποιας κιθάρας. Ξύπνα και δες Τα Μωρά στη Φωτιά στο album με τίτλο επίσης Θεατρίνοι, εκτός από τα δύο παραπάνω ποιήματα, μελοποίησαν και το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Ο Χαμαιλέων» «Το επάγγελμά μου το εξασκώ στο Κάιρο και στη Δαμασκό. Χρόνους εννιά και πλέον σαν ένας χαμαιλέων.»
Ο Γιάννης Σκαρίμπας ήταν εκτός από ποιητής και πεζογράφος Ο Γιάννης Σκαρίμπας ήταν εκτός από ποιητής και πεζογράφος. Στο γενικότερο έργο του υπάρχει ένας ιδιόμορφος γλωσσολογικός χαρακτήρας. Ήταν επίσης και ένας από τους πρώτους που χρησιμοποίησε υπερρεαλιστικά στοιχεία στην ελληνική λογοτεχνία. Ως άνθρωπος, λέγεται ότι ήταν αρκετά αντισυμβατικός, με το έργο του αλλά και τη στάση του κόντραρε αρκετά την αστική τάξη και τις καθιερωμένες κοινωνικές αξίες.
Ένας άλλος αντισυμβατικός καλλιτέχνης σαν το Νικόλα τον Άσιμο ήταν ο πλέον κατάλληλος για να μελοποιήσει και να ερμηνεύσει το ποίημα "Ουλαλούμ", στο οποίο είναι εμφανής και ο ιδιαίτερος τρόπος που ο Σκαρίμπας χρησιμοποιούσε τη γλώσσα «Ήταν σαν να σε πρόσμενα κυρά, απόψε που δεν έπνεε όξω ανάσα, κι έλεγα: Θα `ρθει απόψε απ’ τα νερά, κι από τα δάσα!»
Ο Νίκος Καββαδίας έγραφε ένα πολύ ιδιαίτερο είδος ποίησης, ταξιδιωτικούς στίχους με αρκετή ναυτική ορολογία. Ο Θάνος Μικρούτσικος μελοποίησε πάρα πολλά ποιήματά του κυρίως με το «Σταυρό του Νότου» και τις «Γραμμές των οριζόντων» ΛΥΧΝΟΣ ΤΟΥ ΑΛΛΑΔΙΝΟΥ Την ανεξήγητη γραφή να λύσω πολεμώ που σου χαράξαν πειρατές Κινέζοι στις λαγόνες. Γυμνοί με ξύλινους φαλλούς τριγύρω απ’ το λαιμό μας σπρώχναν προς την θάλασσα με τόξα οι Παταγόνες.
Ο Νίκος Εγγονόπουλος θεωρείται ένας από τους μείζονες εκπροσώπους της γενιάς του '30, ενώ αποτέλεσε και έναν από τους κύριους εκφραστές του υπερρεαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα. Ο Socos επενδύει μουσικά την ποίηση του Νίκου Εγγονόπουλου και ερμηνεύει ο Δημήτρης Πουλικάκος «Μακρινές συναυλίες, οπάλινες σπίθες του πρώτου σπιτιού μας μες στη λαύρα του θέρους, στης Γης του Πυρός την αέναη θήρα, στους κάμπους, στα δάση, στα ουράνια»
Ο Κωστής Παλαμάς ήταν ποιητής, πεζογράφος, θεατρικός συγγραφέας, ιστορικός και κριτικός της λογοτεχνίας. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, με σημαντική συνεισφορά στην εξέλιξη και ανανέωση της νεοελληνικής ποίησης. Τα Υπόγεια Ρεύματα μελοποιούν το ποίημά του «Κακή φωτιά» «Εγώ είμ' εδώ ανυπόταχτος και παραστρατισμένος, εγώ δαγκώνω με θυμό της φτώχειας το ψωμί, νόθος της τέχνης είμ' εγώ και της ιδέας διωγμένος από μιαν έγνοια ο νους θολός, δαρμένο το κορμί.»
Και μια γυναικεία παρουσία στο χώρο της ελληνικής ποίησης Και μια γυναικεία παρουσία στο χώρο της ελληνικής ποίησης. Η ποιήτρια του περιθωρίου, δεν ήταν άλλη από την Κατερίνα Γώγου. Το ύφος της είναι αρκετά μελαγχολικό, κοφτό και σκληρό, σαν τη ζωή της ίσως... Το ποίημα που διάλεξαν οι Magic de Spell είναι μια καλή προσπάθεια, ένα κομμάτι που ακούστηκε αρκετά και ίσως να έκανε γνωστή τη Γώγου και σε κοινό που δεν την ήξερε. «Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά που κάνουν τραμπάλα στις ταράτσες ετοιμόρροπων σπιτιών Εξάρχεια, Πατήσια, Μεταξουργείο, Μετς Κάνουν ό,τι λάχει Πλασιέ τσελεμεντέδων κι εγκυκλοπαιδειών Φτιάχνουν δρόμους κι ενώνουν ερήμους»