Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Παιχνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Άτομο από τον Δημόκριτο στο Βohr
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Κεφάλαιο 4: Δυναμική της Κίνησης
ΗΗΜΕΙΑ.
Η ελεύθερη πτώση των σωμάτων
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
6.2 ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Ποια είναι η αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της ταχύτητας των σωμάτων;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
(ΤΑΠΕΡ, ΑΛΟΥΜΙΝΟΧΑΡΤΟ,ΧΑΡΤΙ) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΛΕΚΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γνωρίζουμε πώς κινούνται τα σώματα σε μια ευθεία.
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
1.1 ΟΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Το μέγεθος και η απόσταση του Ήλιου
Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.
Σχεδιασμός Μαθήματος ΑΔΜΕ Στόχοι – Δραστηριότητες - Αξιολόγηση.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Θαλής ο Μιλήσιος Ο Θαλής γεννήθηκε στη Μίλητο το 640 ή 624 π.Χ. (οι ακριβείς ημερομηνίες της γέννησης και του θανάτου του Θαλή δεν είναι γνωστές, αλλά.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΜΕΤΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ 1.
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Φυσική: Η Βαρύτητα Πατσαμάνη Αναστασία
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ (ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ – ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ. Παρατηρώντας εικόνες από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα …… Βλέπουμε ότι κάποια ¨πράγματα¨
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Διδακτικές Προτάσεις στη βιολογία
2η Εργαστηριακή Άσκηση Θέμα: Βαρύτητα Μιχαηλίδου Κυριακή Α.Ε.Μ.:4060
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΛΑΒΑΣΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ
Κωνσταντίνος Χάρης Αντώνης
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
<<Η Βαρύτητα>>ΗΕργασία πληροφορικής
Ο Νόμος του Hooke.
2. ΠΩΣ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΥΡΩ ΜΑΣ
Μέση και Στιγμιαία ταχύτητα κινούμενων σωμάτων   Μιλτιάδης Συμεωνίδης Φυσική Β’ Γυμνασίου Μ. Συμεωνίδης.
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
(Προαπαιτούμενες γνώσεις)
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου

Εισαγωγή στη Φυσική

Φαινόμενα Οι μεταβολές που συμβαίνουν στη φύση λέγονται φαινόμενα. π.χ. Εμφάνιση ουράνιου τόξου, πτώση κεραυνού, έκλειψη ηλίου, κ.α.

Φυσικές Επιστήμες Με την μελέτη των μεταβολών αυτών ασχολούνται οι φυσικές επιστήμες: Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία, Μετεωρολογία κ.α.

Η Επιστημονική μέθοδος Για πολλά χρόνια οι άνθρωποι πίστευαν ότι τα φαινόμενα προκαλούνται από κάποιο θεϊκό και ευφυές ον. Σταδιακά όμως η ανάπτυξη της φυσικής μας έδωσε την δυνατότητα να ερμηνεύσουμε τα φαινόμενα με απλούς νόμους. Η μεθοδολογία που ακολουθούμε στην προσπάθειά μας να κατανοήσουμε το φυσικό κόσμο λέγεται επιστημονική μέθοδος. Άρχισε να αναπτύσσεται στις αρχές του 17ου αιώνα (1600 μ.Χ.) στην Ιταλία. Πρωτοπόρος υπήρξε ο Γαλιλαίος.

Στάδια Επιστημονικής μεθόδου Παρατήρηση: τυχαία ή όχι πέφτει στην αντίληψή μας ένα φαινόμενο. π.χ. βλέπουμε να πέφτουν πέτρες, φύλλα δέντρων, χαρτιά κ.α. Υπόθεση: Για να ερμηνεύσουμε την παρατήρησή μας διατυπώνουμε μια λογική σκέψη. π.χ. τα βαρύτερα σώματα φθάνουν γρηγορότερα στη γη από τα ελαφρύτερα. (Αριστοτέλης)

Πείραμα: Για να ελέγξουμε την αλήθεια ή όχι μιας υπόθεσης πρέπει να κάνουμε ένα πείραμα. Πείραμα λέγεται η αναπαραγωγή ενός φαινομένου κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες όπως μέσα σ’ένα εργαστήριο. π.χ. Ο Γαλιλαίος άφησε να πέσουν από τον πύργο της Πίζας ταυτόχρονα δύο μεταλλικές σφαίρες διαφορετικής μάζας και παρατήρησε ότι έφθασαν ταυτόχρονα στο έδαφος.

Η αντίσταση του αέρα είναι σημαντική στα εκτεταμένα σώματα και γι’ αυτό τα εμποδίζει να φτάσουν στο έδαφος. Αν δεν υπήρχε ο αέρας θα έφταναν ταυτόχρονα. Το πείραμα αυτό έγινε στη σελήνη. Έτσι διαψεύστηκε η υπόθεση του Αριστοτέλη. Το πείραμα αποτελεί το κρίσιμο στάδιο της επιστημονικής μεθόδου και διαχωρίζει τις φυσικές επιστήμες από τις άλλες. Το πείραμα της ελεύθερης πτώσης πραγματοποίησε και ο αστροναύτης της αποστολής Apollo 15, Dave Scott στην επιφάνεια της σελήνης με ένα σφυρί και ένα φτερό. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=03SPBXALJZI

Το πείραμα της ελεύθερης πτώσης πραγματοποίησε ο αστροναύτης της αποστολής Apollo 15, Dave Scott στην επιφάνεια της σελήνης με ένα σφυρί και ένα φτερό.

Συμπέρασμα – διατύπωση φυσικού νόμου: Αν το πείραμα επαλήθευση την υπόθεση ή την απορρίψει μπορούμε κάνοντας συμπληρωματικά πειράματα να καταλήξουμε στην διατύπωση ενός φυσικού νόμου. π.χ. Ο Γαλιλαίος κατέληξε στον παρακάτω νόμο: Στο κενό όλα τα σώματα πέφτουν ταυτόχρονα ανεξάρτητα από τη μάζα τους.

Τα φυσικά μεγέθη: Μέγεθος είναι κάθε ποσότητα που μπορεί να μετρηθεί. Τα μεγέθη που χρησιμοποιούμε στην περιγραφή ενός φαινομένου λέγονται φυσικά μεγέθη. π.χ. μήκος, χρόνος, μάζα, θερμοκρασία, ταχύτητα κ.α. Αντιθέτως, ο φόβος, η χαρά, η λύπη δεν μπορούν να μετρηθούν. Για να είναι επιτυχημένο ένα πείραμα πρέπει οι μετρήσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκειά του να είναι όσο γίνεται πιο ακριβείς. Διαφορετικά μπορεί να οδηγηθούμε σε λάθος συμπεράσματα.