Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΝΟΥΒΕΛΑ o Πρώτη έκδοση 1975 o Αναδιατύπωση (τρεις φορές) o Τελευταίες εκδόσεις o Έγιναν επανεκδόσεις μετά από τριανταπέντε.
ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Η τιμή και το χρήμα Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή
Οι διαφορές ανάμεσα στον άντρα και στη γυναίκα
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
William Shakespeare The merchant of Venice Ο Ε ΜΠΟΡΟΣ Τ ΗΣ Β ΕΝΕΤΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΑ Θ ΕΜΑΤΑ Ε ΡΓΟΥ.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ευγνωσία Ραφτοπούλου-Χατζηπρίμου
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Τα επαγγέλματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας;
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαιότητα, στο Βυζάντιο, στους νεότερους χρόνους έως την σύγχρονη εποχή Μιχάλης Γρινιεζάκης.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ Σε πολλά κείμενα της ελληνικής αλλά και της ξένης λογοτεχνίας συναντάμε την υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας μέσα στην κοινωνία εκείνης της εποχής (πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους). Δύο πολύ σημαντικά παραδείγματα μέσα από την ελληνική λογοτεχνία είναι η «Φόνισσα» η οποία συγγράφτηκε το 1903 από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και η «Τιμή και το χρήμα» το οποίο συγγράφτηκε το 1912 από τον Κωνσταντίνο Θεοτόκη. Κεντρικό θέμα και τον δυο έργων είναι η υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας μέσα στην ελληνική κοινωνία της εποχής .

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΄΄Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ΄΄ Η Θέση της γυναίκας εκείνη την εποχή βλέπουμε πως έχει αρχίσει να αλλάζει λίγο και να μοιάζει με τα σημερινά δεδομένα σε ορισμένες πτυχές της. Αυτό το βλέπουμε από την κυρά Επιστήμη που αντιμιλούσε στον άντρα της αλλά και στον Ανδρέα. Όμως, εκείνη την εποχή ακόμη ζητούσε ο άντρας προίκα από την γυναίκα που θα πάρει αλλά η γυναίκα είχε την δυνατότητα να παντρευτεί όποιον ήθελε. Αυτό το συμπεραίνουμε από το ότι ο Ανδρέας ζητούσε χρήματα από την κυρά Επιστήμη για να παντρευτεί την κόρη της την Ρήνη όμως και η ίδια την Ρήνη παρακαλούσε την μανά της να δώσει τα χρήματα που ζητούσε ο Ανδρέας. Τέλος, βλέπουμε πως η Ρήνη αποφασίζει να μην τον παντρευτεί τον Ανδρέα φανερώνοντας την ελευθερία που είχε ως προς τις επιλογές που θα κάνει.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Σε ό,τι αφορά στην γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα η πρώτη κύρια δυσκολία που αντιμετώπιζε ένα νεογέννητο κορίτσι ήταν να του επιτραπεί να ζήσει. Ακόμη όταν θα παντρευόταν δεν θα είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει το οικογενειακό της όνομα και συνεπώς τα οικογενειακά περιουσιακά στοιχεία της. Επίσης θα έπρεπε να ετοιμάζουν το φαγητό για όλη την οικογένεια, να κατασκευάζουν ρούχα για την οικογένεια. Ακόμη φρόντιζαν για την ανατροφή των παιδιών. Στην περίπτωση που υπήρχαν δούλοι έπρεπε να τους επιβλέπουν. Επιπρόσθετα οι γυναίκες είχαν και υποχρέωσης όπως να βοηθούν στις αγροτικές εργασίες.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ   Η γυναίκα της βυζαντινής περιόδου ζούσε το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής της στο σπίτι.  Οι έξοδοι, πάντα με συνοδεία, για την εκκλησία, τα πανηγύρια και το λουτρό, καθώς και οι επισκέψεις σε συγγενικά πρόσωπα, ήταν οι μόνες κοινωνικά αποδεκτές δραστηριότητες της γυναίκας έξω από το σπίτι. Επίσης, δεν ήταν ευπρεπές να κάθεται στο ίδιο τραπέζι με τους άνδρες, παρά μόνο αν ήταν πολύ στενά συγγενικά της πρόσωπα, όπως για παράδειγμα ο πατέρας, ο σύζυγος και οι αδελφοί. Συχνά έτρωγε σε χωριστή αίθουσα, όπως σε χωριστά δωμάτια από τους άντρες περνούσε την ημέρα της. Στον επαγγελματικό τομέα ο ρόλος της γυναίκας ήταν μικρός. Οι γυναίκες των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων δούλευαν στα χωράφια και στα εργαστήρια της οικογένειάς τους. Λίγες γυναίκες, μορφωμένες, ήταν ιατροί που θεράπευαν το γυναικείο πληθυσμό.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ Την εποχή της Τουρκοκρατίας στην χειρότερη θέση από όλους τους υπόδουλους βρισκόταν η γυναίκα . Την εποχή εκείνη οι πασάδες απολάμβαναν τις γυναίκες της υπόδουλης φυλής χωρίς να δίνουν λόγο σε κανέναν .Από αυτό μόνο μπορούμε να καταλάβουμε το επίπεδο της εκμετάλλευσης της γυναίκας εκείνη την εποχή. Αντίθετα σε κάποιες ελληνικές περιοχές η θέση της γυναίκας είναι διαφορετική. Βρίσκεται εκτός σπιτιού βοηθώντας σε γεωργικές δουλείες, αλλά κι σε άλλες πιο βαριές, ιδιαίτερα στην Πελοπόννησο. Αυτό δεν την εμπόδισε να παρατήσει την υπηρεσία του νοικοκυριού.Συνεχίζει να ασχολείται με την οικογένεια της και να επιτελεί τις οικιακές εργασίες.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ Με την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους η γυναίκα βρέθηκε πιο ώριμη, αλλά καθόλου ισότιμη με τον άνδρα. Στην Ελλάδα ως το 1917 η γυναίκα δεν μπορούσε να αναλάβει άλλο δημόσιο λειτούργημα εκτός της δασκάλας. Το 1920 ιδρύθηκε ο Σύνδεσμος για τα Δικαιώματα της Γυναίκας. Οι πρώτες φεμινίστριες μαχητικές αγωνίζονταν και κατακτούσαν ένα-ένα τα δικαιώματα που ήταν μέχρι πριν από λίγο απόρθητα για τις γυναίκες. Η γυναίκα πάλεψε για την κατάκτηση συγκεκριμένων ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, ξεκινώντας από αυτό της εκπαίδευσης, αφού η έλλειψη παιδείας για τις γυναίκες μέχρι εκείνη την εποχή θεωρούνταν αυτονόητη.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ Το 1930, μετά από σκληρούς αγώνες των γυναικών και ύστερα από πολλές συζητήσεις, δίνεται στην Ελληνίδα το δικαίωμα ψήφου υπό όρους. α) Μόνο για τις δημοτικές εκλογές. β) Μόνο για να εκλέγει, όχι να εκλέγεται. γ) Μόνο οι εγγράμματες είχαν δικαίωμα να ψηφίσουν. δ) Μόνο όσες ήταν άνω των 30 χρονών. Αλλά το 1930 το 70% των γυναικών στην Ελλάδα, άνω των 30 χρονών, ήταν αγράμματες.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΣΥΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ Τα τελευταία χρόνια η εικόνα της γυναίκας έχει αλλάξει ουσιαστικά. Παλαιότερα η γυναίκα ένιωθε αδύναμη, περιορισμένη και λιγότερο αυτόνομη καθώς ήταν υποχρεωμένη να μην εργάζεται (και κατά συνέπεια να μην νιώθει ανεξάρτητη) και να ασχολείται αποκλειστικά με την ανατροφή των παιδιών και με τις εργασίες του σπιτιού Ακόμη, δεν μπορούσε να ασχοληθεί με τις προσωπικές τις ανάγκες και είχε πολύ μικρή οικονομική ισχύ σε αντίθεση με τον άντρα ο οποίος ήταν ο κύριος του σπιτιού.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ Ζήκος Νίκος Αλέξανδρος Καραβασιλείου Κωνσταντίνος Γκογκαλάτζε Δημοσθένης Κρανής Αρσένης Δημαράς Υπεύθυνη καθηγήτρια Κ.Φάκα

Βιβλιογραφία και πήγες ! ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟΝ 20 ΑΙΩΝΑ)