Η Ελένη Π. σκέφτηκε και κατέγραψε μια νέα πρόσθεση: 2 λύκοι κι άλλοι 2, μας κάνουν 4 λύκ. Η η Ν έδωσε το λόγο στην Ελεάννα για να πει αυτό που ήθελε πριν,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΤΟ MOVIE MAKER
το αμπέλι 1ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Σουφλίου Δ΄ Τάξη
Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
ΕΝΤΟΛΕΣ.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Ομάδα Β: Επεξεργασία πειραματικών δεδομένων
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Το απίστευτο ταξίδι μιας σταγόνας νερού!
Διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού με το Scratch για τις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού Η παρούσα σειρά μαθημάτων ΤΠΕ υλοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Δ.Ε.. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ & Η ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
12 μήνες αθλητές, Μ. Κριεζή (συλ. Λιλιπούπολη)
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Μπορείς να πεις ποιος είναι ο διάσημος πίνακας ζωγραφικής ?
Κακοποίηση των ζώων Γιώργος Καρανάσιος Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
Γεωργία Τσαπάλου & Στέλλα Κούρτη Μια μικρή εισαγωγή : Η σημασία της ερώτησης στην διδακτική διαδικασία  Η ερώτηση αποτελεί συστατικό μέρος του λόγου.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Αριθμητικές πράξεις με φυσικούς αριθμούς
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
ΕΝΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΟ ΤΕΣΤ ΓΙΑ ΣΕΝΑ!
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Κατανοώντας τα μαθηματικά
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
ΕΔΡΑΝΑ Διαμόρφωση – Στερέωση εδράνου
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ « ΤΟ ‘’ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΟΥ PASCAL‘’ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ»
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΤΟ ΦΩΝΗΕΝ Ο ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ :
Προβλήματα Ικανοποίησης Περιορισμών
Αριθμητικές πράξεις με χαρτί και μολύβι
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Τοπογραφία Τοπογραφία είναι η επιστήμη η οποία ασχολείται με τις μεθόδους με την βοήθεια των οποίων απεικονίζεται υπό κλίμακα η επιφάνεια του εδάφους επάνω.
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
ΕΝΟΤΗΤΑ : 6   ΘΕΜΑ: Διαίρεση –επιμεριστική ιδιότητα  ΤΑΞΗ: Δ’
Φόρμες Φόρμες χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον για την διαχείριση των δεδομένων της βάσης. Επίσης δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας.
ΑΝΟΧΕΣ ΤΙ ΕΝΑΙ ΑΝΟΧΗ ΑΝΟΧΕΣ ΜΗΚΟΥΣ ΑΝΟΧΕΣ ΓΩΝΙΩΝ.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
Σ Τ Α Τ Ι Σ Τ Ι Κ Η Πίνακας Συχνοτήτων Αθροιστική Συχνότητα Σχετική Συχνότητα Αθροιστική Σχετική Συχνότητα Διαγράμματα Επιμέλεια Κόλλας Γ. Αντώνιος [Μαθηματικός]
Μεταγράφημα παρουσίασης:

η Ελένη Π. σκέφτηκε και κατέγραψε μια νέα πρόσθεση: 2 λύκοι κι άλλοι 2, μας κάνουν 4 λύκ. Η η Ν έδωσε το λόγο στην Ελεάννα για να πει αυτό που ήθελε πριν, έτσι έγραψε την πράξη 3x4=12 ! Η Ελεάννα είχε θυμηθεί την πράξη του πολλα- πλασιασμού (αναδρομικός συλλογισμός) από προηγούμενη μαθηματική δραστηριότητα

 Νοερή σύνοψη των αριθμητ. προβλημάτων πρόσθεσης,  Στρατηγική με δάχτυλα,  Ανάδειξη της έννοιας του «αριθμητικού προβλήματος»

Β. Αυθεντικές καταγραφές των νηπίων σε φύλλα εργασίας Τα αριθμητικά προβλήματα με προσθέσεις αναρτώνται, η Ν προτείνει στα παιδιά να επιλέξουν να καταγράψουν με ζωγραφική και αριθμητικό συμβολισμό όποιο θέλουν

Από τα 5 παιδιά που πριν είχαν εμπλακεί και σχεδιάσει προ- βλήματα πρόσθεσης, τα 4 επέλεξαν να καταγράψουν στο φύλλο το ίδιο το δικό τους, αποδεικνύοντας πόσο σημαντική είναι η διάσταση της βιωματικής μάθησης, δηλ. η ενασχό- ληση βιωματικά με εμπράγματους χειρισμούς στη διάρκεια της μαθηματικής διαπραγμάτευσης.

 Η Ελένη Π., είχε ρωτήσει πριν ξεκινήσει αν μπορούσε να σχεδιάσει μόνο κεφάλια και της είχαμε απαντήσει καταφατικά. Η ερώτηση της εκείνη μας υπέδειξε πως μπορούσε να αντιληφθεί και να εργαστεί με ταχύτητα σε ένα αφαιρετικό επίπεδο πάνω από το επίπεδο της εικόνας

 Η Ίνβα σχεδιάζει πρώτα από αριστερά τις 4 γάτες και μετά την τετράδα των λύκων, ενώ στον πίνακα είναι αντίστροφα στη σειρά. Η Χριστιάνα επίσης σχεδιάζει πρώτα τα 3 πρόβα-τα και μετά τους 4 λύκους, ενώ στον πίνακα είχαμε 4 λύκους και 3 πρόβατα. Φαίνεται ότι ανταλλάσσουν θέσεις στους όρους της πρόσθεσης, δείχνοντας διαισθητικά χρήση αντιμεταθετικής ιδιότητας στην πράξη, ενώ ανιχνεύεται η κατανόηση με διερευ- νητικές ερωτήσεις

 Ο Γιώργος Κ. χρησιμοποιεί δυο εκπληκτικές γνωστικές στρατηγικές: α) διαχείρισης των δεδομένων στο χώρο του φύλλου, τοποθετεί στο κάτω μέρος τα 3 πρόβατα, που δεν χωρούσαν στην επάνω σειρά με τους 4 λύκους, όπως στον πίνακα και β) διάκρισης σε 2 κατηγορίες, με την πρόσθεση άλλου χρώματος για να διακρίνεται η κατηγορία των λύκων (ροζ) και η κατηγορία των προβάτων (γκρι)

 Ο Γιώργος Δ. αλλάζει χρώμα στις κατηγορίες για να διακρίνονται οι λύκοι από τις γάτες.  Η Κατερίνα αντέγραψε το καθρεπτικό 3 του Εμμανουήλ, όπως ήταν στον πίνακα, χωρίς δική της τροποποίηση