Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επικοινωνιες-δικτυα-διαδικτυο-ιστοσελιδεσ
Advertisements

Ψυχοκοινωνικά ζητήματα στην αγωγή στα μέσα επικοινωνίας Νικόλας Χρηστάκης Τμ. Ψυχολογίας, Πάντειο Παν/μιο.
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ (δορυφορικό τηλέφωνο-τηλεόραση-ραδιόφωνο)
Εισαγωγή στην Τεχνολογία Επικοινωνιών
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ι ΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Π ΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ / Ε. Κ. «Αθηνά» Τσιμισκή 58, Ξάνθη, τηλ: , fax: ,
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Γιατί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης να έχουμε μαθητές απομονωμένους σε τάξεις με 4 τοίχους ; Γιατί να μην προσομοιώσουμε τη χρήση παλιών τεχνικών.
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
Φωτεινή Σοφία Κατερίνα Γιώργος
Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης
Ποδόσφαιρο: Από το άθλημα στο πρωτάθλημα
10ο δημοτικό σχολείο Κατερίνης
Πολίτες και ΜΜΕ: Ποιος κατευθύνει ποιον; Ο ρόλος της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου στην προώθηση της Παιδείας στα Μέσα Αντιγόνη Θεμιστοκλέους Λειτουργός.
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
O έλεγχος της διαφήμισης
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ  Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου,
Τα πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου, γραφικών εικόνας,
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ MULTI-MEDIA ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΑΣ. Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών.
To Ε.Σ.Ρ. στο ελληνικό θεσμικό πλαίσιο για τη ψηφιακή τηλεόραση Κων/νος Αποστολάς
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο – ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Η επιστήμη του Web.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
SAFE SEARCH Αμπαμπέι Κριστίνα, Αραπάι Ερίσα, Βίλα Ντενάντα, Γεροντίδη Φωτεινή Νεφέλη Α’
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Αναστάσιος Μιχαηλίδης Λέκτορας Α.Π.Θ. Γεωργικές Εφαρμογές.
2ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ ΤΑΞΗ Β5 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΑΡΑΚΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΝΓΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Βιβλιογραφία: σχολικό.
3.4.2 Επικοινωνίες Οι άνθρωποι επικοινωνούν με τις κινήσεις, τον λόγο, την εικόνα και τη γραφή.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Προώθηση / Επικοινωνία
Ραδιόφωνο και Αισθητική1 Ραδιόφωνο και αισθητική.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Παράθυρο στα γεγονότα και τον κόσμο Ψυχαγωγία, ευκολία επαφής με την τέχνη Παιδαγωγικός χαρακτήρας Διευκόλυνση συναλλαγών, επικοινωνίας Έλεγχος τρόπου.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 η - ΜΕΡΟΣ 1 ο ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Η πληροφορία στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
Πληροφορίες στον Παγκόσμιος Ιστός
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Η έννοια της επιχείρησης
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας Επιδράσεις, κατασκευή και αναπαράσταση της πραγματικότητας

Μ.Μ.Ε., η έννοια και οι λειτουργίες τους Επικοινωνία : γίνομαι κοινωνός, μέτοχος, μεταδίδω και δέχομαι μηνύματα, μοιράζομαι βιώματα Έκφραση κοινωνικότητας Ανθρώπινη ανάγκη Η γλώσσα, η τέχνη, η τεχνολογία, αποδεικνύει τη διαρκή ανάγκη του ανθρώπου για επικοινωνία

Εξέλιξη Επικοινωνίας Από την αρχαιότητα που ήταν διαπροσωπική και προφορική Στο χαρτί, που αντικατέστησε τη περγαμηνή, με την εφεύρεση της τυπογραφίας (15ος αιων.) Στη βιομηχανική επανάσταση και τη καπιταλιστική οικονομία (19ο αιων.), όπου η επικοινωνία γίνεται μαζική. Στη σύγχρονη κοινωνία της ψηφιακής τεχνολογίας (διαδίκτυο, τηλεπικοινωνίες κλπ)

Ενημέρωση – επικοινωνία Προσοχή!!: Η επικοινωνία διαφέρει από την ενημέρωση, όπου υπάρχει μονόδρομη ροή μεταβίβασης πληροφοριών από το πομπό στο δέκτη Στην επικοινωνία, αντίθετα, υπάρχει ανατροφοδότηση, δηλαδή ο δέκτης έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει τη δράση του πομπού, να συμμετάσχει κι αυτός στη διαδικασία της επικοινωνίας Παραδείγματα ανατροφοδότησης: συμμετοχή ακροατών σε ραδιοφωνικές εκπομπές, αποστολή γραπτών μηνυμάτων, συμμετοχή σε διαδικτυακά forum

Λειτουργίες των Μ.Μ.Ε. Πληροφόρηση – ενημέρωση Ψυχαγωγία – διασκέδαση Εκπαίδευση – επιμόρφωση Πολιτική κοινωνικοποίηση Έλεγχος της πολιτικής εξουσίας

Στοιχεία Μαζικής Επικοινωνίας Ο πομπός (ο παρουσιαστής, ο σχολιαστής, ο δημοσιογράφος) Το μέσο (η φωνή, τα δίκτυα) Το μήνυμα (η πληροφορία που μεταβιβάζεται) Ο δέκτης (το κοινό, οι ακροατές, τηλεθεατές) Το αποτέλεσμα (η επίδραση του μηνύματος στο δέκτη και τη συμπεριφορά του)

Μ.Μ.Ε. και επιδράσεις στο κοινό Εξαρτάται από το είδος του μέσου και τη μορφή του (ήχος-εικόνα), την απεύθυνσή του (τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο, εφημερίδες) Από το περιεχόμενο του μηνύματος : σαφήνεια, απλότητα, επανάληψη μηνύματος, ο συνδυασμός εικόνας ήχου, ψυχαγωγικό ύφος Από τα χαρακτηριστικά του κοινού : ηλικία, φύλο, μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο (σχέση αγοραστικής δύναμης με πρόσβαση)

Πεδία επίδρασης των Μ.Μ.Ε. στο κοινό με βάση τις λειτουργίες τους Στην πληροφόρηση – ενημέρωση του κοινού με υπερπληροφόρηση που οδηγεί συχνά στη παραπληροφόρηση, αναξιοπιστία της πληροφορίας Μεγάλη προσοχή στο διαδίκτυο, αδυναμία ελέγχου εγκυρότητας πληροφορίας Στη ψυχαγωγία και διασκέδαση, κοινωνία του θεάματος Στην εκπαίδευση, με χρήση Η/Υ και λογισμικού (μόνο για τον «ανεπτυγμένο κόσμο) Στη πολιτική κοινωνικοποίηση των πολιτών με χρήση τους ως αποτελεσματικού μέσου «διαδικτυακού ακτιβισμού» (παράδειγμα Αιγύπτου) Στην άσκηση της πολιτικής εξουσίας (έλεγχος τρόπου άσκησης εξουσίας από τα Μ.Μ.Ε.) Συχνά όμως αποτελούν τη «φωνή» της εξουσίας και προπαγάνδισης της κυρίαρχης πολιτικής Προσοχή!!: επικίνδυνο φαινόμενο ο έλεγχος των Μ.Μ.Ε. από κράτος, ιδιώτες-μεγαλοεπιχειρηματίες για εξυπηρέτηση ίδιων συμφερόντων Η πολυφωνία στην πληροφόρηση σχετίζεται άμεσα με τη ποιότητα του δημοκρατικού πολιτεύματος

Κατασκευή και αναπαράσταση της πραγματικότητας Τα Μ.Μ.Ε. διαμεσολαβούν ανάμεσα στη πραγματικότητα και το κοινό, «φιλτράρουν» το μήνυμα Δίνουν ερμηνεία της πραγματικότητας, όχι την ίδια τη πραγματικότητα Τα Μ.Μ.Ε. είναι δίαυλος ενημέρωσης και πληροφόρησης, συχνά όμως γίνονται παραμορφωτές της πραγματικότητας, ανάλογα με τις σκοπιμότητες που εξυπηρετούν Συχνά η ενημέρωση είναι επιλεκτική, ενώ αποκρύβονται γεγονότα που είναι αντίθετα με τη «γραμμή» πληροφόρησης του μέσου Ο,τι δεν παρουσιάζεται θεωρείται ως ανύπαρκτο (π.χ. επί 2 μήνες περίπου κανένα τηλεοπτικό κανάλι δεν ασχολήθηκε με την υπόθεση της κατασκευής ΧΥΤΥ στη Κερατέα Αττικής)

Μ.Μ.Ε., οικονομία, πολιτική, πολιτισμός Πολιτική : μέσο για τη διεξαγωγή πολιτικού διαλόγου και για τη διαμόρφωση, πολιτικών στάσεων και συμπεριφορών. Επηρεάζουν τη πολιτική αντίληψη και κρίση των πολιτών, τη στάση, τις αξίες του κοινού. Η εφαρμογή των κανόνων λειτουργίας των ραδιοτηλεοπτικών μέσων εποπτεύεται από το Ε.Σ.Ρ. και ρυθμίζεται από τη σχετική νομοθεσία (πχ ν.3592/2007, κώδικας δημοσιογραφικής δεοντολογίας)

Μ.Μ.Ε. και Οικονομία Τα Μ.Μ.Ε. είναι κυρίως ιδιωτικές εταιρείες-επιχειρήσεις με σκοπό τόσο το κέρδος, όσο και τη προώθηση αντιλήψεων, στάσεων, θέσεων που εκφράζουν τη κυρίαρχη οικονομική τάξη Ιδιαίτερη περίπτωση είναι η διαφήμιση, που καθορίζει καταναλωτικές συνήθειες, δημιουργεί τάσεις, μόδα, αισθητική και κουλτούρα, ανάγκη ικανοποίησης ψεύτικων αναγκών και επίπλαστων επιθυμιών. Στόχος η ολοένα και μεγαλύτερη κατανάλωση (καταναλώνω, άρα υπάρχω) Πλήρη προσαρμογή στις απαιτήσεις των χορηγών και της οικονομίας της αγοράς

Πολιτισμός και Μ.Μ.Ε. : Συνήθως προβάλλεται μια μαζική, καταναλωτική κουλτούρα της διασκέδασης, με κυρίαρχο στοιχείο την ομοιογενοποιημένη κουλτούρα : “καλλιτέχνες-κονσέρβες”, ταινίες με εφέ αλλά δίχως νόημα (χολιγουντιανό πρότυπο), μουσική βιομηχανία, “κινηματογράφοι-εμπορικά κέντρα” (κοινωνία του θεάματος). Απουσία ποιοτικών προγραμμάτων ή εξοβελισμός τους σε ώρες μικρής θέασης

Εκτίμηση του ρόλου των Μ.Μ.Ε. Ρόλος διαμεσολαβητή μεταξύ πραγματικότητας-δέκτη, ανάγκη υιοθέτησης κριτικής στάσης και διαρκούς ελέγχου της πληροφορίας-ενημέρωσης που μας “σερβίρεται” Θετικά στοιχεία των Μ.Μ.Ε. : παράθυρο ενημέρωσης, ψυχαγωγία, εκπαιδευτικός-παιδαγωγικός ρόλος, έλεγχος πολιτικής εξουσίας Αρνητικά στοιχεία : διαστρεβλώνει-παραμορφώνει τη πραγματικότητα, άσκηση προπαγάνδας, εξυπηρέτηση πολιτικών-οικονομικών συμφερόντων, αποχαύνωση-παθητικοποίηση δέκτη, καταναλωτισμός, παραβίαση προσωπικών δεδομένων, προσβολή ανθρώπινης αξιοπρέπειας, διαμόρφωση τρόπου ζωής, συνηθειών, εθισμός, εξάρτηση Η αξιολόγηση της πληροφορίας απαιτεί κριτική διάθεση, συζήτηση και σκέψη και η επιλογή μιας εκπομπής, ταινίας, ιστοσελίδας, χρειάζεται να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή στο πλαίσιο ενός πολίτη που επιθυμεί να συνδιαμορφώνει την πληροφορία, να την επαναξιολογεί, να μετέχει της επικοινωνίας.

Η «κριτική διάθεση» απέναντι στα Μ.Μ.Ε.

Χωρίς σχόλια…

Ασκήσεις-δραστηριότητες Αναζητείστε στο διαδίκτυο περιπτώσεις «κατασκευής γεγονότων-ειδήσεων από τα Μ.Μ.Ε. Αξιολογείστε το περιεχόμενο των «ειδήσεων» από τη πλευρά της επίδρασης τους στη συμπεριφορά του κοινού Στη παρακάτω ιστοσελίδα μπορείτε να μελετήσετε ορισμένες περιπτώσεις από τη πλούσια ιστορία των ΜΜΕ : http://www.all4fun.gr/various/articles/734-2009-05-01-22-20-48.html