ΘΕΜΑ: «Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ» 13 Ο Κ Τ Ω Β Ρ Ι Ο Υ 2010

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Α΄ Βαλκανικός πόλεμος( )
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ Ο Μακεδονικός Αγώνας έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση της Μακεδονίας. Θεωρείται από τα πιο αξιοσημείωτα γεγονότα της νεότερης.
Οι μεγάλες Δυνάμεις απέναντι στον Ελληνικό Αγώνα - Φιλελληνισμός
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Μακεδονικός αγώνας
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
3 Μαρτίου 2008 : 3 Μαρτίου 2008 : Η γνωριμία με τους FRIENDS OF NATURE Ημερίδα "Το υδάτινο τοπίο της περιοχής του Αξιού" Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
17 Ν ΟΕΜΒΡΗ χρόνια μετά Τα πέτρινα χρόνια ( )
1922.
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Η κατάσταση πριν από τους βαλκανικούς πολέμους
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Η σκηνοθετημένη φωτογραφία 1 ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης Με αφορμή το φωτογραφικό έργο του Bernard Faucon, εξετάσαμε τη φωτογραφία σαν αφήγηση.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
Τα οδωνύμια της Κρύας Βρύσης
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Ο Αγώνας για την Μακεδονία
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Μουσεία της Λευκωσίας Σκοπός του μαθήματος
Μακεδονικός Αγώνας.
Ο Μακεδονικός Αγώνας διήρκεσε, στην ένοπλη φάση του, από το 1904 έως το 1908.
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Γ. Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 1. Η Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων
Από τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 στον Μακεδονικό Αγώνα
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Άλλα προσφυγικά ρεύματα
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ
Δημιουργία παρουσίασης :Βάσω Ραμπαούνη
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Οι οικονομικές εξελίξεις κατά τον 20 ο αι.
Από τον Ελληνο- τουρκικό Πόλεμο του 1897 στον Μακεδονικό Αγώνα 1897 Ελληνοτουρκικός πόλεμος 1904 – 1908 Μακεδονικός Αγώνας 1905 Επανάσταση Θερίσου 1908.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Το Μακεδονικό ζήτημα.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Παύλος Μελάς.
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Ε Κ Δ Η Λ Ω Σ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Το Πανεπιστήμιο των Ορέων σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Ιατρική σχολή, το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, το Δήμο Αλεξανδρούπολης και.
MAΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ. ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΚΑΡΑΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ.
Του μαθητή Γιώργου Μπουτσιούκη Τμήμα Γ2 ημερομηνία 7/12/2013
Ο Αγώνας για την Μακεδονία
ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Ο Νομός Σερρών κατά την Εποχή του Βυζαντίου και της Τουρκοκρατίας
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Η Μακεδονία είναι γνωστή από τα αρχαία χρόνια.
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
Το κίνημα στο Γουδί (1909) Μπιλίτος Θωμάς.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ: «Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ» 13 Ο Κ Τ Ω Β Ρ Ι Ο Υ 2010 ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Ε Κ Δ Η Λ Ω Σ Η ΘΕΜΑ: «Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ» 13 Ο Κ Τ Ω Β Ρ Ι Ο Υ 2010 ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι Παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι Η συνειδητοποίηση της έννοιας «Ελληνική ταυτότητα» Εξοικείωση των μαθητών με το Μακεδονικό Αγώνα ως μέρους της τοπικής ιστορικής ταυτότητας Προβολή των δομικών αξόνων της παρουσίασης Καλλιέργεια προβληματισμού για τις αιτίες Ανάδειξη συσχετισμών του Μ.Α με μορφές τέχνης και με το παρόν Αυτενέργεια μαθητών σε βιωματική άσκηση

Ψ Η Φ Ι Δ Ω Τ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Μακεδονικός Αγώνας

Ερωτήματα Πότε έγινε ο Μακεδονικός Αγώνας; Ποιες ήταν οι αντίπαλες δυνάμεις; Γιατί έγινε; Πού ήταν τα κέντρα οργάνωσης και δράσης; Ποιοι πρωταγωνίστησαν και πώς έδρασαν; Ποια είναι η σημασία του; Ποια η σχέση του με τη λογοτεχνία; Ποια η σχέση του με τη ζωγραφική-γλυπτική; Ποια η σχέση του με το παρόν μας;

Ένοπλος αγώνας 1904 - 1908

Οθωμανική Αυτοκρατορία Έλληνες-Βλάχοι-Γραικομάνοι(σλαβόφωνοι) Αντίπαλες δυνάμεις Οθωμανική Αυτοκρατορία Βούλγαροι Έλληνες-Βλάχοι-Γραικομάνοι(σλαβόφωνοι)

Αιτίες 1)Η προσπάθεια εκβουλγαρισμού με: προπαγάνδα για προσχώρηση στην Εξαρχία( αυτοκέφαλη βουλγαρική εκκλησία) ίδρυση σχολείων για αλλαγή φρονήματος 2)Η επιθετικότητα των Βούλγαρων κομιτατζήδων με: Τρομοκρατία Δολοφονίες ιερέων, δασκάλων, προκρίτων Εμπρησμούς Εκβιασμούς Βιαιοπραγίες

Αρχικό έμβλημα: «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες» Αρχικό έμβλημα: «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες» Τελική επιδίωξη: Προσάρτηση της Μακεδονίας στη Βουλγαρία

Ο Ελληνισμός πριν το 1904 αντιστέκεται με: Ίδρυση σχολείων Επίκληση βοήθειας από το Ελληνικό κράτος Επιτροπές ντόπιων για αυτοάμυνα Τοποθέτηση δραστήριων μητροπολιτών π. χ Γερμανός Καραβαγγέλης (Καστοριά) Χρυσόστομος Καλαφάτης (Δράμα) κ.α Αποστολή Ίωνα Δραγούμη ως υποπρόξενου στο Μοναστήρι για οργάνωση αγώνα και αφύπνιση κοινής γνώμης

Προσωπικότητες που εργάστηκαν

1904 Αλλαγή επιφυλακτικής στάσης της Ελληνικής κυβέρνησης για τη Μακεδονία Γιατί άλλαξε; Πώς δρα μετά την αλλαγή;

Κινητικότητα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία για μεταρρυθμίσεις (Βούλγαροι, Έλληνες και Σέρβοι ερμηνεύουν ως απόπειρα διαχωρισμού εθνικοτήτων και προσπαθούν για ισχυροποίηση θέσεως) Πεποίθηση πως οι Ευρωπαϊκές δυνάμεις εργάζονται για κάποια αυτονομία στη Μακεδονία

Δράσεις της Ελληνικής κυβέρνησης Αλλαγή προξένων στη Μακεδονία για μυστική και συστηματική οργάνωση του αγώνα Τοποθέτηση του Λ. Κορομηλά στο προξενείο Θεσσαλονίκης Αποστολή αξιωματικών για επιτόπια μελέτη και διαπίστωση στρατιωτικών αναγκών Ενίσχυση με ποσά και όπλα οργανώσεων όπως το «Μακεδονικό κομιτάτο» για οργάνωση άμυνας της Μακεδονίας με το σκεπτικό να αποφύγει ρήξη με τις Ευρωπαϊκές δυνάμεις και την Τουρκία μετά την αποτυχία του 1897.

Ο Πρόξενος Λάμπρος Κορομηλάς

Πρωταγωνιστές Παύλος Μελάς (Μίκης Ζέζας) ανθυπολοχαγός Καπετάν Κώτας σλαβόφωνος οπλαρχηγός Δημ. Καλαποθάκης δημοσιογράφος, πρόεδρος του «Μακεδονικού Κομιτάτου» Γιώργος Κατεχάκης (καπετάν Ρούβας) Τέλος Αγαπηνός (καπετάν Άγρας)

Ο καπετάν Άγρας Ο καπετάν Κώτας

Δράση των Ελληνικών σωμάτων Ο Π. Μελάς φτάνει στη Μακεδονία στις 28/8/1904 Στρατιωτικά σώματα εμφανίζονται συχνά στα χωριά για τόνωση ηθικού Ενισχύουν ομάδες ντόπιων που αυτοαμύνονται Ζώντας στα βουνά ωθούν κομιτατζήδες προς τούρκικες περιοχές για να τους καταστρέψουν 13 Οκτωβρίου σκοτώνεται ο Π. Μελάς από Τούρκους στη Στάτιστα προδομένος από το Βούλγαρο κομιτατζή Μήτρο Βλάχο

Αντίκτυπος του θανάτου του Γενικό πένθος και οδύνη Παρακινεί αξιωματικούς να βγουν με σώματα στη Μακεδονία για εκδίκηση Γενικεύεται το ενδιαφέρον των Ελλήνων για τη Μακεδονία

Σημαντικός αγώνας Λίμνη των Γενιτσών (Βάλτος) Σημαντικός αγώνας Λίμνη των Γενιτσών (Βάλτος) Στόχος : η επικράτηση στη λίμνη Αιτία: ορμητήριο για δυνάστευση χωριών και έλεγχο δρόμων Τόπος: καλύβες σε ρηχά νερά μέσα στις καλαμιές Μέσα συγκοινωνίας: πλάβες, ξύλινες βάρκες Αποτέλεσμα: οι κομιτατζήδες αναγκάστηκαν σε άμυνα Πολλά χωριά από εξαρχικά ξανάγιναν πατριαρχικά

Σημασία του Μακεδονικού αγώνα Σημασία του Μακεδονικού αγώνα Διαφυλάχτηκε ο Ελληνισμός από τον κίνδυνο του εκβουλγαρισμού Οι Βούλγαροι εξασθένησαν Έδειξε την αποτελεσματικότητα των : ικανών αρχηγών ντόπιων για αυτοάμυνα δικτύων πληροφοριών εθελοντών π.χ Κρητικών

Σχέση με τη λογοτεχνία Ο Κ. Παλαμάς γράφει ένα ποίημα για τον Π. Μελά Ο Γ. Σουρής στίχους για Μακεδονομάχους Η Π. Δέλτα τα μυθιστορήματα: «Στα μυστικά του Βάλτου» «Ο Μάγκας» Η Γαλ. Σουρέλη τη μυθιστορική βιογραφία «Ο Καπετάν Κώτας» Ο Ν. Μπακόλας το πεζογράφημα «Η Κεφαλή»

Σε κλαίει λαός. Πάντα χλωρό να σειέται το χορτάρι Παύλος Μελάς Σε κλαίει λαός. Πάντα χλωρό να σειέται το χορτάρι στον τόπο που σε πλάγιασε το βόλι, ω παλληκάρι! Πανάλαφρος ο ύπνος σου.του Απρίλη τα πουλιά σαν του σπιτιού σου να τ` ακούς λογάκια και φιλιά, και να σου φτάνουν του χειμώνα οι καταρράχτες σαν τουφεκιού αστραπόβροντα και σαν πολέμου κράχτες. Πλατιά του ονείρου μας η γη και απόμακρη. Και γέρνεις εκεί και σβεις γοργά. Ιερή στιγμή. Σαν πιο πλατιά τη δείχνεις, και τη φέρνεις σαν πιο κοντά! Κωστής Παλαμάς από τη συλλογή «Η Πολιτεία και η Μοναξιά»

Σχέση με τη ζωγραφική Γιώργου Ιακωβίδη Νίκου Εγγονόπουλου

Σχέση με τη γλυπτική Λάζαρου Ν. Σώχου

Σχέση με το παρόν Μνήμη του Μακεδονικού Αγώνα Αγάλματα Οδοί Πλατείες Στρατόπεδα Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

Βιβλιογραφία 1)Ιστορία του Ελληνικού Έθνους τόμος ΙΔ Εκδόσεις Εκδοτική Αθηνών 2)Επίτομος Ιστορία του Ελληνικού Έθνους Κων. Παπαρρηγόπουλου Εκδ. Δημ. Δημητράκου 3)Απομνημονεύματα Γερμανού Καραβαγγέλη Μητροπολίτου Καστοριάς Ο Μακεδονικός Αγώνας Εκδ. Μπαρμπουνάκη 4) ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 4000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔ.ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ 5)Η Νεότερη και σύγχρονη Μακεδονία ιστορία-οικονομία-κοινωνία-πολιτισμός Εκδ. Παπαζήση και Παρατηρητής 6)Το Μακεδονικό ζήτημα Κων. Βακαλόπουλου Εκδ. Παρατηρητής 7) Ιστορικός Άτλας Εκδόσεις Λουκόπουλος 8) Μηχανή αναζήτησης www.google.gr για φωτογραφικό υλικό. 9) www. Kathimerini.gr

Δραστηριότητα μαθητών Σκοπός Η εμπέδωση του γνωστικού υλικού Μέθοδος «Παιχνίδι ρόλων»: άσκηση βιωματικού χαρακτήρα Στόχος Η συνειδητοποίηση των πληροφοριών σχετικά με τις εμπλεκόμενες δυνάμεις και τη δράση τους

Ρόλοι Βούλγαροι Ελληνισμός της Μακεδονίας Ελληνική κυβέρνηση Πρωταγωνιστές Τούρκοι

Δράση μαθητών Χωρισμός σε 5 ομάδες- ρόλους Διανομή του περιεχομένου του ρόλου Συνεργασία μελών της ομάδας για ενσάρκωση του ρόλου τους Τρόποι: 1) με κίνηση 2) με σύντομο διάλογο Προσδιορισμός χρόνου προετοιμασίας Προσδιορισμός χρόνου παρουσίασης

Δράση Βουλγάρων 2)Η επιθετικότητα των Βούλγαρων κομιτατζήδων με: Τρομοκρατία Δολοφονίες ιερέων, δασκάλων, προκρίτων Εμπρησμούς Εκβιασμούς Βιαιοπραγίες 1)Η προσπάθεια εκβουλγαρισμού με: προπαγάνδα για προσχώρηση στην Εξαρχία( αυτοκέφαλη βουλγαρική εκκλησία) ίδρυση σχολείων για αλλαγή φρονήματος

Αρχικό έμβλημα: «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες» Αρχικό έμβλημα: «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες» Τελική επιδίωξη: Προσάρτηση της Μακεδονίας στη Βουλγαρία

Δράσεις της Ελληνικής κυβέρνησης Αλλαγή προξένων στη Μακεδονία για μυστική και συστηματική οργάνωση του αγώνα Τοποθέτηση του Λ. Κορομηλά στο προξενείο Θεσσαλονίκης Αποστολή αξιωματικών για επιτόπια μελέτη και διαπίστωση στρατιωτικών αναγκών Ενίσχυση με ποσά και όπλα οργανώσεων όπως το «Μακεδονικό κομιτάτο» για οργάνωση άμυνας της Μακεδονίας με το σκεπτικό να αποφύγει ρήξη με τις Ευρωπαϊκές δυνάμεις και την Τουρκία μετά την αποτυχία του 1897.

Πρωταγωνιστές Ίωνας Δραγούμης υποπρόξενος στο Μοναστήρι Λάμπρος Κορομηλάς πρόξενος στη Θεσσαλονίκη Παύλος Μελάς (Μίκης Ζέζας) ανθυπολοχαγός Καπετάν Κώτας σλαβόφωνος οπλαρχηγός Δημ. Καλαποθάκης δημοσιογράφος, πρόεδρος του «Μακεδονικού Κομιτάτου» Γιώργος Κατεχάκης (καπετάν Ρούβας) ανθυπολοχαγός Τέλος Αγαπηνός (καπετάν Άγρας)

Δράση των Ελληνικών σωμάτων Ο Π. Μελάς φτάνει στη Μακεδονία στις 28/8/1904 Στρατιωτικά σώματα εμφανίζονται συχνά στα χωριά για τόνωση ηθικού Ενισχύουν ομάδες ντόπιων που αυτοαμύνονται Ζώντας στα βουνά ωθούν κομιτατζήδες προς τούρκικες περιοχές για να τους καταστρέψουν 13 Οκτωβρίου σκοτώνεται ο Π. Μελάς από Τούρκους στη Στάτιστα προδομένος από το Βούλγαρο κομιτατζή Μήτρο Βλάχο

Ο Ελληνισμός της Μακεδονίας πριν το 1904 αντιστέκεται με: Ίδρυση σχολείων Επίκληση βοήθειας από το Ελληνικό κράτος Επιτροπές ντόπιων για αυτοάμυνα Τοποθέτηση δραστήριων μητροπολιτών π. χ Γερμανός Καραβαγγέλης (Καστοριά) Χρυσόστομος Καλαφάτης (Δράμα) κ.α Αποστολή Ίωνα Δραγούμη ως υποπρόξενου στο Μοναστήρι για οργάνωση αγώνα και αφύπνιση κοινής γνώμης

Βούλγαροι Έλληνες- Βλάχοι- Γραικομάνοι(σλαβόφωνοι) Τ ο ύ ρ κ ο ι Οθωμανική Αυτοκρατορία Βούλγαροι Έλληνες- Βλάχοι- Γραικομάνοι(σλαβόφωνοι) 13 Οκτωβρίου σκοτώνεται ο Π. Μελάς από Τούρκους στη Στάτιστα προδομένος από το Βούλγαρο κομιτατζή Μήτρο Βλάχο