Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος 2012-2013 44 ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ/ΕΚΠ Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ «ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Βιολογία Γυμνασίου.
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Δημιουργία σεναρίου.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
15 ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου Κόκκινο, πράσινο, … STOP! ο κύριος ΚΟΚ είναι εδώ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ. Έτος
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σκόνδρα Αγγελική Τάξη: Β Δημοτικού Τμήμα: 1

Η τάξη καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους ήταν χωρισμένη σε 4 ομάδες (λιοντάρια, τίγρεις, ελάφια & άλογα). Ωστόσο, κατά τη διάρκεια εκπόνησης του προγρ/τος Αγωγής Υγείας οι μαθητές χωρίζονταν κάθε φορά σε νέες ομάδες, οι οποίες προέκυπταν από διαφορετικές δραστηριότητες. Έτσι τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να συνεργάζονται κάθε φορά και με άλλους συμμαθητές τους, να τους γνωρίζουν καλύτερα και να βελτιώνουν τις ικανότητές τους για επικοινωνία και λήψη αποφάσεων…

Τι προσφέρει το πρόγραμμα: - Ασφάλεια - Πρόληψη ατυχημάτων - Προαγωγή εθελοντισμού - Γνώσεις και δεξιότητες βασικών πρώτων βοηθειών Σκοπός του προγράμματος είναι να διδάξει στους μαθητές τις δεξιότητες των Βασικών Πρώτων Βοηθειών, προάγοντας ταυτόχρονα τον Εθελοντισμό και την Πρόληψη των Ατυχημάτων. Οι μαθητές μέσα από την όλη οπτική, γραπτή και πρακτική εκπαιδευτική διεργασία, θα μάθουν να αποφεύγουν επικίνδυνες καταστάσεις, αλλά και εάν χρειαστεί, πώς να αντιμετωπίζουν και να βοηθούν κάποιον. Παράλληλα θα αναπτύξουν την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση, θα βελτιώσουν τις ικανότητές τους για επικοινωνία και λήψη αποφάσεων, θα αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους και θα αισθάνονται ικανοί να ανταποκριθούν σε μια επείγουσα κατάσταση.

1.Γνωριμία – Διατύπωση Κανόνων – Συμβόλαιο ομάδας (για δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας). 2.Πως παίρνουμε αποφάσεις (μελέτη αποφάσεων/ διερεύνηση διαδικασίας λήψης αυτών). 3.Είδη αποφάσεων (επισήμανση των διαφόρων τρόπων λήψης). 4.Εθελοντισμός ↘ Γνωρίζουν κι εξοικειώνονται με την αξία του εθελοντισμού ↘ Προσωπική ανάπτυξη παιδιών & συμμετοχή στο κοινωνικό σύνολο ↘ Ανάπτυξη εθελοντικής συνείδησης

5.Ασφάλεια & Πρώτες Βοήθειες Αναγνωρίζουν: ότι κάποια ατυχήματα είναι αποτρέψιμα ότι η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία ατυχήματα στο σπίτι, δρόμο, πλατεία, σχολείο 6. Κουτί Πρώτων Βοηθειών -αναγνώριση -τι περιλαμβάνει ένα Κουτί Πρώτων Βοηθειών -χρήση αυτού 7.Επείγουσα Τηλεφωνική Κλήση - 166, Πότε καλούμε - Τι πρέπει να πούμε στο ΕΚΑΒ

8.Αιμορραγία - αντιμετώπιση γρατζουνιάς/ σοβαρής αιμορραγίας - σπουδαιότητα υγιεινής όταν έχουν να κάνουν με αίμα - αναγνώριση και θεραπεία της καταπληξίας- shock

1.Δημιουργία Αφίσας (θέμα: Το σχολείο Πριν…) 2.Δημιουργία Αφίσας (θέμα: Το σχολείο Μετά…) 3.Δημιουργία «Οδηγού Οδικής Ασφάλειας» (έντυπο με εικόνες και λεζάντες τήρησης κανόνων) 4.Ευαισθητοποίηση σχολείου για το θέμα της ανακύκλωσης – δημιουργία πρωτότυπου κάδου & ανακοίνωση με το δεκάλογο του εθελοντή!!! 5.ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ εν ώρα δράσης στο σχολείο και στο σπίτι!!!

Φύλλα αξιολόγησης βρίσκονται στο τέλος κάθε ενότητας που διδάσκεται οι οποίες δείχνουν, (προφορικά ή πρακτικά) αν ο κάθε μαθητής γνωρίζει επαρκώς το κάθε αντικείμενο. Στην αξιολόγηση των μαθητών στις πρώτες βοήθειες προέχει η Ασφάλεια, η Αμεσότητα και η Αποτελεσματικότητα των ενεργειών τους. Η αξιολόγηση είναι άτυπη και έχει στόχο κυρίως να διερευνηθεί ποιοι από τους στόχους της κάθε ενότητας έχουν επιτευχθεί και ποιοι απαιτούν περισσότερο χρόνο. Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι όσο περισσότερη πρακτική εξάσκηση κάνουν οι μαθητές, τόσο πιθανότερο είναι να θυμούνται τις δεξιότητες αργότερα και σε μία πραγματική επείγουσα κατάσταση. Γι’ αυτό λοιπόν, αν οι μαθητές δεν είναι βέβαιοι για κάποια σημεία, πρέπει να τους δώσουμε περισσότερο χρόνο εξάσκησης και κατόπιν μπορούμε να τους επαναξιολογήσουμε.

Η συμμετοχή των μαθητών πρέπει να είναι εθελοντική και να εφαρμόζονται καινοτόμες εκπαιδευτικές μέθοδοι μεταξύ των οποίων κυρίαρχη θέση πρέπει να κατέχει η βιωματική μάθηση, αφού, σύμφωνα με το τρίπτυχο της πρόληψης:  Ό,τι ακούμε το ξεχνάμε  Ό,τι βλέπουμε το μαθαίνουμε  Ό,τι βιώνουμε το κατανοούμε