1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ 2007-2008 ΜΑΘΗΜΑ : ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
21/11/2001 Καταστάσεις και Στατιστικές Αναφορές Κώστας Βίγλας Υπολογιστικό Κέντρο Βιβλιοθηκών.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΤΜΗΜΗ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: iVia ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΗΓΗΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΜΩΡΑΪΤΗ.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων1/18 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος Λαγός, Αναστάσιος.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ iBYZANTINE: Χρήση Προηγμένων Εφαρμογών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: MULTI-DOCUMENT SUMMARIZATIONS.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
Μάθημα: «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες» Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κωνσταντόπουλος Παναγιώτης
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ INFORMEDIA INFORMEDIA Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ «Υποέργο 1 - ΕΠΑΕ ΑΙΓΑΙΟ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ& ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ» της Πράξης «CESSDA ΕΠΑΕ - Υποστήριξη.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Δομή ερευνητικής εργασίας
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ Του ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΘΕΜΑ : ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ : ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ : ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΑΘΗΝΑ 2008

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1/1) Ψηφιακή βιβλιοθήκη που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη πηγών ανθρωπιστικών επιστημών για επιστημονικά και μη επιστημονικά ακροατήρια. Συνδυασμός ψηφιακών πηγών από μελετητές που ανήκουν σε διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους με σκοπό να τις ολοκληρώσουν και να τις παρουσιάσουν. Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες μεγαλώνουν (μέγεθος, οργανωτική πολυπλοκότητα) κάνοντας ανέφικτη την παραδοσιακή μέθοδο εκτεταμένων σημειώσεων με το χέρι.

3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (2/2) Περιγράφεται η προσέγγιση στην πρόσθεση της μουσικής συλλογής στο Πρόγραμμα Θερβάντες. Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες αναπτύσσονται καθιστώντας την περιήγηση στις συλλογές της βιβλιοθήκης δύσκολη. Καθιστούν τις πολύτιμες πληροφορίες διαθέσιμες στους αναγνώστες μέσω μιας πλούσιας ποικιλίας πηγών πολυμέσων και εγγραφών που διαθέτουν.

4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (3/3) Είναι επιβεβλημένος ο συνδυασμός αυτών των συλλογών με εργαλεία και στρατηγικές οργάνωσης πληροφοριών. Αυτόματη ενσωμάτωση πολλών τύπων εγγραφών που προέρχονται από πολλές πηγές, τα οποία έχουν συνταχθεί από ανεξάρτητους μελετητές και απευθύνονται σε διαφορετικά είδη αναγνωστών.

5 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ Ανάπτυξη πηγών σε απ’ ευθείας σύνδεση (on- line) με θέμα τη ζωή και τα έργα του Miguel de Cervantes Saavedra ( ) του συγγραφέα του Δον Κιχώτη. Ανεξάρτητοι ερευνητές έχουν συνεισφέρει ποικιλοτρόπως με τον καθένα να επικεντρώνεται σε ερευνητικά ερωτήματα στενού πεδίου δράσης.

6 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ Το έργο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να χωριστεί σε έξι κατηγορίες:  Βιβλιογραφικές πληροφορίες  Μελέτες κειμένων  Ιστορική έρευνα  Μουσική  Θέματα και βιβλιοθήκες  Εικονογραφία κειμένων

7 Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ Περιγράφεται η προσέγγιση που έχει υιοθετηθεί σε σχέση με την παρουσία και την επιρροή της μουσικής στα έργα του Θερβάντες. Τα στοιχεία γι’ αυτό το πρόγραμμα συλλέχθηκαν από τον Δρ. Juan Jose Pastor ως μέρος της Διατριβής του πάνω στην αλληλεπίδραση του Θερβάντες με την μουσική κουλτούρα της εποχής του και τις μετέπειτα μουσικές ερμηνείες των έργων του.

8 Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ Η συλλογή οργανώνεται σε πέντε κύριες κατηγορίες: όργανα, τραγούδια, χοροί, συνθέτες και βιβλιογραφικές εγγραφές. Περιέχει αποσπάσματα από τα γραπτά έργα του Θερβάντες, ιστορικές και βιογραφικές πληροφορίες, τεχνικές περιγραφές, εικόνες, αρχεία ήχου και παρτιτούρες από τραγούδια. Επέκταση της συλλογής με νέες παρτιτούρες, εικόνες και έγγραφα που εντοπίζονται συνεχώς από τους ερευνητές.

9 Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ Είναι αναγκαίο να σχεδιαστεί μια σύνδεση (διεπαφή) έτσι ώστε νέες πηγές να μπορούν εύκολα να προστεθούν και να δημιουργηθούν αυτόματα οι συνδέσεις μεταξύ νέων και παλαιών πηγών. Έχει αναπτυχθεί ένα αυτόματο σύστημα σύνδεσης που καθορίζει τη σχέση μεταξύ πηγών που βασίζονται στην δομική οργάνωση της συλλογής και σε διάφορα πεδία μεταδεδομένων που σχετίζονται με μεμονωμένες εγγραφές. Μια σύνδεση ενός εκδότη επιτρέπει στους χρήστες να προσθέσουν εύκολα νέες πηγές στη συλλογή και να καθορίσουν το ελάχιστο σύνολο μεταδεδομένων που απαιτείται για την υποστήριξη παραγωγής συνδέσμων. Παρέχεται ένας σύνδεσμος αναγνώστη ο οποίος αναγνωρίζει τις αναφορές μέσα σε κείμενα και σε άλλα στοιχεία της συλλογής και δυναμικά δημιουργεί συνδέσμους πλοήγησης.

10 ΙΣΤΟΡΙΚΟ Η ανάπτυξη ενός συστήματος για την ενσωμάτωση πηγών στη συλλογή απαιτεί προσοχή σε τρία βασικά ερωτήματα:  Τι είδους αλληλεπίδραση αναγνωστών (και συγγραφέα/συντάκτη) πρέπει να υποστηριχθεί;  Τι είδους πληροφορίες και συνδέσεις πρέπει να προσδιοριστούν;  Πως αυτές οι πληροφορίες θα προσδιοριστούν και θα παρουσιαστούν στους αναγνώστες; Μια έρευνα σχετικών προγραμμάτων θα βοηθήσει να τεθεί το πλαίσιο για τις αποφάσεις σχεδίασης.

11 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΣΕΥΣ Ανάπτυξη ενός αριθμού πολύπλοκων στρατηγικών για την αυτόματη δημιουργία συνδέσμων. Χρήση πυκνών συνδέσμων πλοήγησης. Ανάπτυξη γλωσσολογικών εργαλείων που συνδέουν λέξεις με γραμματικές αναλύσεις, λεξικά και με άλλα εργαλεία γλωσσικής υποστήριξης βοηθώντας τους αναγνώστες να τα κατανοήσουν.

12 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ SCALE (Services for a Customizable Authority Linking Environment Αναπτύσσει υπηρεσίες αυτόματης σύνδεσης οι οποίες συνδέουν λέξεις-κλειδιά και φράσεις με συμπληρωματικές πληροφορίες. Αναπτύσσει υποδομές για την υποστήριξη αυτόματης σύνδεσης για συλλογές μέσα στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Εθνικών Επιστημών.

13 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ DLSI (Digital Library Service Integration) Χρήση λεξικολογικής ανάλυσης και δομής του τεκμηρίου για τη διάκριση δεσμών για τους όρους κλειδιά μέσα σε μια εγγραφή. Μόλις διακριθούν οι δεσμοί παράγονται αυτόματα σύνδεσμοι προς τις διαθέσιμες υπηρεσίες.

14 ΣΕΝΑΡΙΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ Μέσα στο πλαίσιο της μουσικής συλλογής Θερβάντες, έχει επιλεγεί η εστίαση στην αναγνώριση της αλληλεξάρτησης μεταξύ των δομημένων στοιχείων της συλλογής με σκοπό την παροχή αυτόματης υποστήριξης της συντακτικής διαδικασίας.

15 ΣΕΝΑΡΙΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ Οι πηγές της συλλογής έχουν χωριστεί σε κατηγορίες δομημένων πληροφοριών (π.χ. όργανα, τραγούδια, συνθέτες). Κάθε κατηγορία περιέχει ένα σύνολο στοιχείων (π.χ. ένα συγκεκριμένο τραγούδι ή συνθέτη). Κάθε στοιχείο αναπαριστάνεται από ένα δομημένο σύνολο εγγραφών. Κάθε στοιχείο αναγνωρίζεται από το όνομά του και από μια λίστα ψευδονύμων.

16 ΣΕΝΑΡΙΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ Το σύστημα αναγνωρίζει τις αναφορές αυτών των στοιχείων σε όλες τις πηγές που εντοπίζονται στη συλλογή. Η παρουσίαση πληροφοριών στον αναγνώστη χρησιμοποιεί μια αναπαράσταση προσαρμογής συνδέσμων. Λόγω της πολυπλοκότητας του αντικειμένου που συνδέεται, μια πολυπλοκότητα που αντανακλά τα πολλαπλά είδη χρηστών που αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τη συλλογή. Πρόσβαση στη συλλογή από εξοικειωμένους και μη εξοικειωμένους χρήστες.

17 Καθώς αναπτύσσεται η μουσική συλλογή Θερβάντες βασικός στόχος είναι να ικανοποιηθούν οι ανάγκες δυο κύριων ομάδων αναγνωστών: Επιστήμονες και ιστορικοί μουσικής που ενδιαφέρονται για την έρευνα των έργων της μουσικής του Θερβάντες Μη ειδικοί που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν πρόσβαση σε πληροφορίες που δεν είναι εξοικειωμένοι. Πρόσβαση σε ένα πλούσιο και διαφορετικό σύνολο πηγών.

18 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Μελετώντας ο αναγνώστης ένα κείμενο του Θερβάντες συναντά μια αναφορά σε ένα όργανο με το οποίο δεν είναι εξοικειωμένος Κάνει κλικ στο σύνδεσμο και εμφανίζεται ένα μενού που δείχνει συνδέσμους προς τα διάφορα είδη εγγραφών που βρίσκονται στη συλλογή και αφορούν το συγκεκριμένο όργανο. Οι εγγραφές έχουν τη μορφή «δείγμα εικόνας», «δείγμα ήχου», «δείγμα εισαγωγικού κειμένου».

19 Εικόνα 1. Σχετικοί σύνδεσμοι και δείγμα εικόνας για το όργανο sonaja

20 Εικόνα 2. Μαθαίνοντας περισσότερα για την άρπα

21 Εικόνα 3. Φυλλομετρώντας ένα τραγούδι στον προσαρμογέα (Interface) του συντάκτη.

22 Εικόνα 4. Προσθέτοντας τον συνθέτη Francisco Fernandez Palero.

23 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Οι πληροφορίες στη συλλογή οργανώνονται σε ιεραρχικές ομάδες. Στο υψηλότερο επίπεδο, το υλικό της συλλογής χωρίζεται σε οκτώ κατηγορίες. 1.Όργανα : Πληροφορίες που αφορούν τα διάφορα μουσικά όργανα που έχουν αναφερθεί από τον Θερβάντες στα έργα του. 2.Τραγούδια : Πληροφορίες που αφορούν τα διάφορα τραγούδια που έχουν επηρεάσει τον Θερβάντες. 3.Χοροί : Πηγές που αναφέρονται στους χορούς που έχουν αναφερθεί στα έργα του Θερβάντες.

24 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 4.Συνθέτες : Οι συνθέτες που έχουν επηρεάσει τον Θερβάντες και το έργο του. 5.Βιβλιογραφία : Βιβλιογραφικά λήμματα που σχετίζονται με όργανα, τραγούδια και χορούς που έχουν αναφερθεί στα κείμενα του Θερβάντες. 6.Μουσική υποδοχή : Βιβλιογραφικά λήμματα για μουσικές συνθέσεις που έχουν επηρεαστεί από τον Θερβάντες ή αναφέρονται στα έργα του.

25 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 7.Κείμενo Θερβάντες : Πλήρη κείμενα των έργων του Θερβάντες. 8.Γύρος εικονικής πραγματικότητας : Σύνδεσμοι σε εικονικά μονοπάτια, που δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας τα “Walden’s Paths”. Αυτό επιτρέπει στις πληροφορίες να κατηγοριοποιούνται και να παρουσιάζονται με διαφορετικούς τρόπους, λαμβάνοντας υπόψη τα ενδιαφέροντα διαφορετικών μελετητών και συνεπώς ανοίγοντας μοναδικές ερμηνευτικές προοπτικές για την ψηφιακή βιβλιοθήκη.

26 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Οι περισσότερες κατηγορίες υποδιαιρούνται περαιτέρω σε στοιχεία.  Ένα στοιχείο καθορίζει μια μοναδική λογική οντότητα ως κατάλληλη για το είδος της κατηγορίας.  Τα τεχνουργήματα που σχετίζονται με κάθε στοιχείο διαιρούνται σε διαφορετικά θέματα όπως εικόνες, ήχοι και κείμενα.  Τα τεχνουργήματα ομαδοποιούνται σε θέματα τα οποία με τη σειρά τους ομαδοποιούνται σε στοιχεία και αυτά σε κατηγορίες.

27 ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ Η διαδικασία δημιουργίας διασυνδέσμων και παρουσίασης των σχετικών συνδέσμων διαιρείται σε τέσσερα βασικά βήματα:  Διατήρηση του καταλόγου ονομάτων στοιχείων για τα οποία υπάρχουν πληροφορίες στην ψηφιακή βιβιοθήκη.  Εργασία κατά δέσμες (batch job) που βρίσκει την αναφορά αυτών των όρων σε όλα τα κείμενα που βρίσκονται στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη και αφορά τη χαρτογράφηση όλων των κειμένων μέσω ευρετηρίασης.

28 ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ Διαδικασία εκτέλεσης προγράμματος (run- time) για την παρουσίαση των όρων που υπάρχουν σ’ ένα κείμενο και τη δημιουργία συνδέσμων μ’ ένα placeholder υπερκειμένου (υπερσυνδέσμου) Εμφάνιση των σχετικών συνδέσμων με την ενεργοποίησή τους.

29 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Βελτίωση της ικανότητας του αναγνώστη να έχει πρόσβαση και να αλληλεπιδρά στη συλλογή ως σύνολο μέσω των αρχείων υπερμέσων. Σχεδιασμός πολύπλοκων ψηφιακών συλλογών ανθρωπιστικών σπουδών με αποτέλεσμα μια μοναδική πολυδιάστατη συλλογή. Ένταξη νέων πηγών στην ψηφιακή συλλογή. Αλλαγή του τρόπου με τον οποίο καταλαβαίνουμε την εκδοτική διαδικασία. Η παραδοσιακή εκδοτική εργασία εστιάζει στην ανάπτυξη μιας μοναδικής, επικεντρωμένης, συμπληρωμένης εργασίας που είναι σχετικά σταθερή ανά τον χρόνο.

30 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Μετατόπιση από το βιβλίο προς τα ηλεκτρονικά μέσα. Οι εκδόσεις που παράγονται έχουν πολλές ομοιότητες με τις προγενέστερές τους Διατηρούν την έννοια ενός ολοκληρωμένου έργου που αναπτύσσεται για να ικανοποιήσει στενά καθορισμένους στόχους έρευνας. Δημιουργούνται από ένα μοναδικό εκδότη ή από τις συνδυασμένες προσπάθειες μιας ομάδας συγγραφέων που εργάζονται υπό την καθοδήγηση ενός εκδοτικού συμβουλίου.

31 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Τέτοιες εκδόσεις δεν επιτρέπονται για πιο πολύπλοκα είδη πληροφοριακών αναγκών. Το πρόγραμμα Θερβάντες ανήκει στα ανοιχτά προγράμματα και είναι δύσκολο να περιοριστεί σ’ ένα κλειστό σύνολο επιστημονικών απόψεων. Νέες κατευθύνσεις έρευνας συνεχώς εμφανίζονται, συχνά από άτομα που δεν έχουν άμεση σχέση με το πρόγραμμα. Τα άτομα αυτά δεν αποτελούν μια συγκροτημένη ομάδα συγγραφέων αλλά είναι ανεξάρτητοι ερευνητές που επιδιώκουν τις δικές τους μοναδικές ερευνητικές ιδέες και κάνουν τις δικές τους μοναδικές συνεισφορές.

32 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οι ερευνητές είναι συχνά μη συνεργάσιμοι εξαιτίας των διαφορετικών τους ενδιαφερόντων, ωστόσο η ερευνά τους μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στους ευρύτερους στόχους της συγκεκριμένης ψηφιακής βιβλιοθήκης. Όλα αυτά δε σημαίνουν ότι οι παραδοσιακές προσεγγίσεις πρέπει να εγκαταλειφθούν, αλλά μάλλον χρειάζεται να εξερευνηθεί δημιουργικά το πώς θα χρησιμοποιηθεί η ψηφιακή τεχνολογία καλύτερα για την έρευνα των ανθρωπιστικών επιστημών.