Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στέλιος Αδάμου Β. Δ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Διδακτικοί στόχοι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΕπιμΟρφωση ΕκπαιδευτιΚΩν ΔημοτιΚΗΣ, ΠροδημοτικΗΣ και ΕιδικΗΣ ΕκπαΙδευσηΣ για τα νΕα ΑναλυτικΑ ΠρογρΑμματα (21-22 ΔεκεμβρΙου 2010 και 7 ΙανουαρΙου 2011)
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής Νίκη Τσαγγαρίδου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο Κύπρου

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής Το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων και η αποτελεσματική προσέγγιση εφαρμογής τους στα σχολεία είναι σημαντικά θέματα που προβληματίζουν την παγκόσμια εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα.

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής Μέσα στο πλαίσιο της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού της Κυπριακής εκπαίδευσης, προτάθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού η αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων για όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης.

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής Στα νέα αναλυτικά προγράμματα η Φυσική Αγωγή αντιμετωπίζεται ως ένα πολυδιάστατο γνωστικό αντικείμενο, πολύ σημαντικό για τη μαθητική ζωή των νέων αλλά και τη μετέπειτα λειτουργία τους στην κοινωνία, πέραν του σχολικού περιβάλλοντος.

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής Το Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής στοχεύει στην ανάπτυξη Κινητικών δεξιοτήτων Γνωστικών ικανοτήτων Φυσικής κατάστασης Δημιουργικής σκέψης Σωστής κοινωνικής συμπεριφοράς

Σκοποί Προγράμματος Το Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής είναι οργανωμένο στη βάση έξι (6) σκοπών, που θα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές/μαθήτριες στο πλαίσιο του μαθήματος. Ο κάθε σκοπός αναφέρεται σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης (εκτός από τους σκοπούς 2 και 3 της Προσχολικής Εκπαίδευσης, που διαφοροποιούνται).

Σκοποί Προγράμματος Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και ικανοποιητική εκτέλεση ορισμένων από αυτές. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να αναπτύξουν κινητικές έννοιες και βασικές και σύνθετες κινητικές δεξιότητες για τη ενεργητική συμμετοχή τους σε Φυσικές Δραστηριότητες αναψυχής.

Σκοποί Προγράμματος Απόκτηση γνώσεων από την αθλητική επιστήμη (πώς και γιατί) και παράλληλη εφαρμογή τους για την αποτελεσματική συμμετοχή σε παρούσες και μελλοντικές συνθήκες φυσικής δραστηριότητας. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να γνωρίζουν βασικές αρχές της αθλητικής επιστήμης (αρχές, κανόνες, στρατηγικές) για την αποτελεσματική συμμετοχή σε εκπαιδευτικά και αθλητικά παιχνίδια στο παρόν και το μέλλον. Σκοπός 2: Ενεργοποίηση δημιουργικής και κριτικής σκέψης κατά τη Διεξαγωγή φυσικών δραστηριοτήτων (Προσχολική Εκπαίδευση) Τα παιδιά θα πρέπει να εμπλακούν σε διαδικασίες εξερεύνησης που δίνουν έμφαση στη δημιουργική λύση προβλημάτων και στον πειραματισμό για να αναπτυχθεί η δημιουργική και κριτική τους σκέψη.

Σκοποί Προγράμματος Γνώση και ανάπτυξη ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης για την υγεία. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να αναπτύξουν αλλά και να γνωρίζουν πώς θα πετύχουν και θα διατηρήσουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο φυσικής κατάστασης, που προάγει την υγεία στο παρόν και το μέλλον. Σκοπός 3: Ανάπτυξη και διατήρηση κατάλληλου επιπέδου φυσικής κατάστασης για προαγωγή της υγείας (Προσχολική Εκπαίδευση) Τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες είναι πολύ δραστήρια. Η καθημερινή εμπλοκή τους σε φυσικές δραστηριότητες βοηθά στην ανάπτυξη και διατήρηση της φυσικής κατάστασης. Η προσχολική ηλικία είναι η καταλληλότερη ηλικία, για να υιοθετήσουν τα παιδιά συνήθειες καλής υγείας.

Σκοποί Προγράμματος 4. Απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη φυσική δραστηριότητα και ανάπτυξη της αυτο-έκφρασης και της κοινωνικότητας. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να έχουν θετικές εμπειρίες. Θα πρέπει να δημιουργούν πρωτότυπους τρόπους κίνησης, να εκφράζουν μέσω αυτών συναισθήματα και σκέψεις και παράλληλα να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και κοινωνικής συναναστροφής με άλλους.

Σκοποί Προγράμματος 5. Κατανόηση και σεβασμός της διαφορετικότητας των ατόμων και συνεργασία με όλους. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να κατανοούν, να σέβονται τις όποιες διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και να επιθυμούν να συμμετέχουν με όλους και όλες σε κάθε είδους δραστηριότητες.

Σκοποί Προγράμματος 6. Επίδειξη υπεύθυνης αθλητικής και κοινωνικής συμπεριφοράς, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής στη φυσική δραστηριότητα. Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να μάθουν να συμπεριφέρονται κατάλληλα καθώς συμμετέχουν σε φυσικές δραστηριότητες εντός αλλά και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Αυτό θα τους βοηθήσει να είναι ολοκληρωμένοι πολίτες στο πλαίσιο λειτουργίας τους στο κοινωνικό σύνολο.

Θεματικές Ενότητες Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών στοχεύει πέραν της κινητικής και στην αντιληπτική, γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Στις επιμέρους αναπτυξιακές ηλικίες παρουσιάζονται μόνο οι κινητικές δεξιότητες που θα χρησιμοποιηθούν από τον/την εκπαιδευτικό ως μέσο για να πετύχει και τους υπόλοιπους σκοπούς. Οι δείκτες επιτυχίας αναφέρονται σε όλους σκοπούς. Ταυτόχρονα, προνοείται η διάθεση 25% του ετήσιου διδακτικού χρόνου κάθε τάξης σε λιγότερο γνωστές δραστηριότητες/αθλήματα.

Έμφαση του Προγράμματος Προσχολικών Τάξεων Η έμφαση του προγράμματος Σπουδών στις προσχολικές τάξεις είναι στην ανάπτυξη της βασικής κίνησης. Το πρόγραμμα της φυσικής αγωγής στοχεύει στην ανάπτυξη και εκλέπτυνση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων.

Θεματικές Περιοχές Προσχολικών Τάξεων Δεξιότητες σταθεροποίησης (κάθετες στηρίξεις σώματος, κ.λπ..) Δεξιότητες μετακίνησης (περπάτημα, άλματα, κ.λπ..) Δεξιότητες χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, αναπήδηση μπάλας, κ.λπ..) Κινητικές έννοιες (αντίληψη του χώρου, αντίληψη του σώματος, κτλ.) Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών στη γυμναστική, στο χορό και σε τροποποιημένα παιχνίδια

Έμφαση του Προγράμματος Α’-Β’-Γ’ Τάξεων Δημοτικού Έμφαση του Προγράμματος Α’-Β’-Γ’ Τάξεων Δημοτικού Η έμφαση του προγράμματος Σπουδών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού συνεχίζει να είναι στην ανάπτυξη και εκλέπτυνση βασικών κινητικών δεξιοτήτων. Αυτές οι δεξιότητες αποτελούν την θεματολογία του προγραμματισμού και την βάση για τον σχεδιασμό των ενοτήτων της διδασκαλίας.

Θεματικές Περιοχές Α’-Β’-Γ’ Τάξεων Δημοτικού Θεματικές Περιοχές Α’-Β’-Γ’ Τάξεων Δημοτικού Δεξιότητες σταθεροποίησης (σωστή εκτέλεση και με ποσοτικές παραμέτρους – π.χ. ακρίβεια, κτλ.) Δεξιότητες μετακίνησης (σωστή εκτέλεση και με ποσοτικές παραμέτρους – π.χ. ακρίβεια, ταχύτητα, απόσταση κ.λπ..) Δεξιότητες χειρισμού (σωστή εκτέλεση και με ποσοτικές παραμέτρους – π.χ. ακρίβεια, ταχύτητα, απόσταση κ.λπ..) Συνδυασμοί δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών στη γυμναστική, στο χορό και σε τροποποιημένα παιχνίδια

Έμφαση του Προγράμματος Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄ Τάξεων Δημοτικού Σε αυτές τις ηλικίες, Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄ Τάξεων Δημοτικού, η έμφαση του Προγράμματος Σπουδών αλλάζει από την ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων στην ανάπτυξη της ειδικευμένης και ποιοτικής κίνησης. Γίνεται συνδυασμός και εφαρμογή δεξιοτήτων μετακίνησης, σταθεροποίησης και χειρισμού σε ποικίλες ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες στους διαφορετικούς τομείς περιεχομένου και εννοιών γνώσης (κανόνες, στρατηγικές, κατανόηση και εκτίμηση) της Φυσικής Αγωγής.

Θεματικές Περιοχές Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄ Τάξεων Δημοτικού Δεξιότητες ομαδικών αθλημάτων Δεξιότητες στίβου Δεξιότητες φυσικής κατάστασης (δύναμη, αντοχή κ.λπ..) Δεξιότητες σε ρόδες (ποδηλασία, ρόλερ, σκέιτ, πατίνι κ.λπ..) Δεξιότητες ρακέτας (τένις, επιτραπέζια αντισφαίριση, αντιπτέριση (badminton), ρακέτες θαλάσσης, σκουός/ράκετμπωλ κ.λπ..) Δεξιότητες ρυθμικής-γυμναστικής -χορού (παραδοσιακοί, μοντέρνοι, hip-hop, break-dance, Latin, aerobic dance κ.λπ..) Φυσικές δραστηριότητες αναψυχής (προσανατολισμό, κυνήγι θησαυρού, τοξοβολία κ.λπ..) Δεξιότητες πολεμικών τεχνών (ασιατικές, πάλη κ.λπ..) Δεξιότητες βουνού (ορειβασία, χιονοδρομία, αναρρίχηση κ.λπ..) Δεξιότητες σε νερό (κολύμβηση, υδατοσφαίριση, aqua aerobic, κωπηλασία, ιστιοπλοΐα κ.λπ..)

Δείκτες Επιτυχίας: Προσχολική Εκπαίδευση Τα παιδιά με την ολοκλήρωση του προγράμματος πρέπει : Να εκτελούν βασικές κινητικές δεξιότητες μετακίνησης Να εκτελούν βασικές κινητικές δεξιότητες σταθεροποίησης Να εκτελούν βασικές κινητικές δεξιότητες χειρισμού Να αναγνωρίζουν και να εκτελούν διαφορετικές κινητικές λύσεις Να αναγνωρίζουν ότι η φυσική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για την υγεία τους Να συμμετέχουν σε φυσικές δραστηριότητες και να αναγνωρίζουν τη σχέση μεταξύ άσκησης και ξεκούρασης Να συνεργάζονται και να παίζουν με όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως ατομικών διαφορών (π.χ. φύλο, εθνικότητα κ.λπ..). Να τηρούν και να εφαρμόζουν απλούς κανόνες παιχνιδιών

Δείκτες Επιτυχίας: Α’- Β΄- Γ΄ Τάξη Δημοτικού Τα παιδιά με την ολοκλήρωση του προγράμματος πρέπει : Να εκτελούν σε ικανοποιητικό βαθμό βασικές κινητικές δεξιότητες μετακίνησης, σταθεροποίησης και χειρισμού Να εκτελούν σε ικανοποιητικό βαθμό συνδυασμούς δεξιοτήτων μετακίνησης και ισορροπίας, μετακίνησης και χειρισμού και ισορροπίας και χειρισμού. Να γνωρίζουν πως εκτελούνται οι δεξιότητες μετακίνησης, χειρισμού, χορού κτλ Να αναγνωρίζουν τη θετική επίδραση της φυσικής δραστηριότητας στην υγεία Να εκτελούν καθημερινά φυσικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολικού χώρου και με τους γονείς και με την οικογένειά τους Να αναγνωρίζουν, να σέβονται και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα των ατόμων

Δείκτες Επιτυχίας: Δ΄ - Ε΄- ΣΤ΄ Τάξη Δημοτικού Τα παιδιά με την ολοκλήρωση του προγράμματος πρέπει : Να γνωρίζουν και να εκτελούν βασικές δεξιότητες αθλοπαιδιών Να γνωρίζουν και να εκτελούν βασικές δεξιότητες των αγωνισμάτων στίβου Να παρουσιάζουν επαρκή δεξιότητα εκτέλεσης στον τομέα του χορού Να εκτελούν απλούς κινητικούς επιθετικούς και αμυντικούς συνδυασμούς σε ομαδικά αθλήματα Να συνεργάζονται με όλα τα παιδιά. Να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα Να καλλιεργούν μηχανισμούς αυτοκαθορισμού στόχων και να προσπαθούν για την εκπλήρωσή τους Να καλλιεργούν μηχανισμούς αποφυγής συγκρούσεων για την επίλυση διαφορών Να αυτό-αξιολογούν την πρόοδό τους

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Έρευνες αποδεικνύουν ότι η μάθηση των παιδιών είναι καλύτερη όταν δίνονται πολλές ευκαιρίες ενεργητικής συμμετοχής. Επίσης έχει αποδειχθεί ότι τα αποτελεσματικά προγράμματα φυσικής αγωγής περιέχουν λιγότερη ύλη, η οποία καλλιεργείται σε μεγαλύτερο βάθος. Οι θεματικές ενότητες των λίγων μαθημάτων θα πρέπει να αποφεύγονται, γιατί δεν οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Η ιεραρχία των θεματικών ενοτήτων δεν είναι πάντα σημαντική όμως είναι σημαντική η ιεραρχία των δραστηριοτήτων που διδάσκονται σε κάθε ενότητα και σε κάθε μάθημα.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν διδακτικές προσεγγίσεις που βοηθούν στην αύξηση της ακαδημαϊκής επίδοσης των παιδιών καθώς και στην ανάπτυξη θετικών στάσεων για μάθηση. Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας όπως η ενεργητική διδασκαλία, διδασκαλία μέσω ερωτήσεων (επίλυση προβλημάτων) , διδασκαλία με σειρά έργων (σταθμοί), συνεργατική μάθηση κ.λπ.., καθώς και εναλλακτικά διδακτικά μοντέλα όπως το μοντέλο της Αθλητικής Αγωγής, το μοντέλο Παιχνίδια για Κατανόηση, το μοντέλο της Προσωπικής και Κοινωνικής Υπευθυνότητας κ.λπ.., θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στα μαθήματα φυσικής αγωγής.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Κατά την διάρκεια της διδασκαλίας, ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δίνεται στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της κάθε ηλικίας και να υπάρχει το στοιχείο της προοδευτικότητας και της διαφοροποίησης ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών. Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας είναι μια παιδαγωγική φιλοσοφική προσέγγιση σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί αποδέχονται την διαφορετικότητα των μαθητών/μαθητριών τους και οικοδομούν τη γνώση πάνω σε αυτές. Ο στόχος σε ένα μάθημα στο οποίο γίνεται διαφοροποίηση της διδασκαλίας είναι η μέγιστη ανάπτυξη κάθε παιδιού κι η ατομική επιτυχία. Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας προϋποθέτει συνεχή διαμορφωτική αξιολόγηση και τήρηση αρχείων της προόδου του κάθε παιδιού, ούτως ώστε να προετοιμάζεται ατομική και ομαδική εργασία με τρόπο που να ικανοποιούνται οι διαφορετικές ανάγκες των παιδιών.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Όσον αφορά την αξιολόγηση της προόδου των παιδιών προτείνονται ενδεικτικά οι ακόλουθες μέθοδοι αξιολόγησης από τις οποίες θα μπορούν να επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί ανάλογα με την αναπτυξιακή ηλικία στην οποία αναφέρονται.

Μέθοδοι Αξιολόγησης Μαθητικό Πλάνο (τα παιδιά καθορίζουν στόχους) Μαθητικό αρχείο (τα παιδιά δημιουργούν ένα αρχείο καταγράφοντας συμπεριφορές, χρόνους άσκησης, κτλ.) Μαθητικό ημερολόγιο (τακτική καταγραφή σε ημερολόγιο της συμμετοχής, των συναισθημάτων, κτλ.) Γραπτές δοκιμασίες (tests) Ατομικές εργασίες Ομαδικές εργασίες Παρατήρηση συμμαθητών/συμμαθητριών: Αυτό-αξιολόγηση Φάκελος Δραστηριοτήτων (Portfolio) Παρατήρηση του παιδιού από το/τη διδάσκοντα/ουσα

Συμπεράσματα Η σχολική φυσική αγωγή είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και θετικών στάσεων των παιδιών προς την φυσική δραστηριότητα. Έχει αποδειχθεί ότι η ποιότητα των μαθησιακών εμπειριών των παιδιών είναι εξαιρετικής σημασίας για τη συνέχιση της συμμετοχής τους σε φυσικές και αθλητικές δραστηριότητες. Στόχος των σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων της φυσικής αγωγής είναι να βοηθήσουν στη ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, την ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων μεταξύ τους και στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Μέσα από την εμπειρία της σχολικής Φυσικής Αγωγής τα παιδιά πρέπει να επωφεληθούν διαχρονικά σε όλους τους τομείς των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων.