Τέχνη ισπανική, ψυχή τσιγγάνικη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Advertisements

ΑΒΟΡΙΓΙΝΕΣ.
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ … ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Η ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Ο λόγος που επέλεξα να ασχοληθώ με αυτό το είδος μουσικής είναι γιατί μετά από πολλά χρόνια αναζήτησης κατάφερα επιτέλους να βρω τη.
E M I N E M. EMINEM Το πραγματικό του όνομα είναι Marshall Bruce Mathers γεννήθηκε στις 17 Οκτωβρίου του Ασχολείται κυρίως με την rap μουσική. Μερικά.
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΗ της ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑΣ
ΕΙΔΗ ΧΟΡΩΝ.
ΘΕ.3: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Amelie Amelie.
Τζαζ μουσικη project 1. Τζαζ μουσικη project 1.
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Κιθάρα Μαριέττα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΚΑΡΒΟΥΝΗ
5 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
… από την αρχή της μέχρι σήμερα ...
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
Από την Στ‘2 την Μαρία τον Μηνά και τον Γιώργο
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ “ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ’’ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ : ΡΗΓΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ : ΣΑΜΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ – ΡΗΓΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΤΑΞΗ ΤΑΞΗ : ΑΥ1456 ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ.
Το Χιπ- Χοπ δεν είναι ένας είδος μουσικής ή ένα είδος χορού, αλλά μία κουλτούρα που αποτελείται από 4 στοιχεία: 1) Ο στίχος 2)O χορός - γνωστός ως Μπρέικ.
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
ΒΡΑΖΙΛΙΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ Ναταλία Εύζωνα ΝΑ ΘΗΜΗΘΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ CD.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 4/3/15 Θρησκευτικά ΘΕ4: «Πού είναι ο Θεός;» Η οδύνη του σύγχρονου.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Θρησκευτικά Θ.Ε2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη Ευρώπη Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 ΑΝΤΙΣΗΜΗΤΙΣΜΟΣ.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
Ο αγαπημένος μας τραγουδιστής
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
ΠΑμπλο Πικασο.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Νέστορας Κωνσταντέλιας Δημήτρης Μόσχος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Ισπανική Μουσική & Χορός
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Ρυθμός και κίνηση στις χώρες της Μεσογείου
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τέχνη ισπανική, ψυχή τσιγγάνικη FLAMENCO Τέχνη ισπανική, ψυχή τσιγγάνικη

Προέλευση Κατά τη διάρκεια της κατοχής της Ισπανίας από τους μωαμεθανούς έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτες νομαδικές  τσιγγάνικες φυλές της Ισπανίας, οι οποίες πιθανότατα προήλθαν από την περιοχή Παντζάμπ της Ινδίας. Μετά την  Επανάκτηση  των ισπανικών εδαφών από τους Χριστιανούς έγινε συγχώνευση των Τσιγγάνων με τους Εβραίους, τους Μουσουλμάνους και τους Ανδαλουσιανούς της Νότιας Ισπανίας, η οποία οδήγησε στη "γέννηση" του φλαμένκο.

Αρχικά, το Flamenco αναδείχθηκε από κατώτερα κοινωνικά στρώματα της Ανδαλουσίας, όπου αναπτύχθηκε σαν ξεχωριστή υποκουλτούρα Δεν ήταν αποδεκτό από τη συντηρητική άρχουσα τάξη εξαιτίας κυρίως των στίχων, οι οποίοι είχαν ως θέμα κυρίως την βία ,την φυλακή, το μεθύσι ,τον εκτός κοινωνικών συμβάσεων έρωτα και την καταφυγή σε απαγορευμένες ουσίες. ),

Φλαμένκο ήταν η Σεβίλλη,το Καδίξ και η Μάλαγα Τα τραγούδια και οι χορευτικές τους κινήσεις ήταν κυρίως αυτοσχεδιασμοί που αποτύπωναν τις διάφορες δυσκολίες που πέρασε ο λαός τους κατά τη διάρκεια των αιώνων. Η παράδοση ήταν προφορική, συνεπώς τα παραδοσιακά τους τραγούδια περνούσαν από γενιά σε γενιά μέσω των μουσικών τους ερμηνειών στην τοπική κοινότητα. Κέντρα όπου αναπτύχθηκε το Φλαμένκο ήταν η Σεβίλλη,το Καδίξ και η Μάλαγα Αυτό που σήμερα θεωρείται γνήσιο φλαμένκο είναι το τραγούδι των Τσιγγάνων της Ανδαλουσίας, που καθιερώθηκε στα τέλη του 17ου αιώνα…

Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ(1850-1910) Γύρω στο 1850 το φλαμένκο είχε μπει σε πολλές νέες ταβέρνες-καφέ (cafe cantante). Περισσότερος κόσμος το γνώριζε και είχε χάσει την κακή του φήμη. Οι καλλιτέχνες συνέχισαν να είναι χαμηλής κοινωνικής τάξης, αλλά το φλαμένκο άρχισε να βρίσκει απήχηση σε θαυμαστές από τις πιο πλούσιες και μορφωμένες κοινωνικές τάξεις. Το φλαμένκο με τη συνοδεία κιθάρας και χορού ήταν πλέον αποδεκτό και πιο προσιτό.

Οι συμμετέχοντες ήταν πλέον επαγγελματίες, ενώ άρχιζαν να επηρεάζονται από ακούσματα κλασσικών κομματιών  υιοθετώντας τεχνικές που ενσωμάτωσαν στην παραδοσιακή μουσική. Θεωρείται πως οι χορευτές και οι τραγουδιστές του Φλαμένκο άσκησαν μεγάλη επίδραση σε καλλιτέχνες του 19ου αιώνα, αλλά και στους πρωτοπόρους των καλλιτεχνικών κινημάτων στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα (κυβισμός, σουρεαλισμός κλπ)

Κατά την δικτατορία του Φράνκο (1936-1973) και κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το 85 % του τσιγγάνικου πληθυσμού εξοντώθηκε στα ναζιστικά στρατόπεδα. Οι τσιγγάνοι ερμηνευτές του φλαμένκο που είχαν απομείνει προτίμησαν να υπηρετούν τη τέχνη τους στο εξωτερικό και αυτό συνέβαλε στο να γίνει το φλαμένκο γνωστό σε πλατιά κοινωνικά στρώματα σε ολόκληρο τον κόσμο. Μετά το τέλος της δικτατορίας, το Φλαμένκο βγήκε εκτός των συνόρων της Ισπανίας κι έγινε γνωστό σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, άρχισαν να αναπτύσσονται επιμέρους είδη φλαμένκο, με επιρροές, για παράδειγμα, από τη Λατινική Αμερική και κυρίως την Κούβα.

ΡΥΘΜΟΙ (PALOS) Τα τραγούδια του φλαμένκο κατηγοριοποιούνται στα "πάλος" με βάση : Το ρυθμικό μέτρο τους Την αλληλουχία των συγχορδιών Το ύφος τους Τη γεωγραφική περιοχή από την οποία προέρχονται

ΕΙΔΗ solea = μελαγχολικός ρυθμός (αργός και βαρύς) solea por buleria = ενδιάμεσος buleria = χαρούμενος (γρήγορος και κεφάτος) Η πλειονότητα των "πάλος" χορεύεται σήμερα σε μορφή σόλο .Ενώ πολλοί καλλιτέχνες του φλαμένκο συνήθως εξειδικεύονταν σε έναν μόνο τύπο φλαμένκο..

Το Κάντε Φλαμένκο χωρίζεται ανάλογα με το ύφος των τραγουδιών: Κάντε χόντο (cante jonto): θεωρείται η πιο αρχαία μορφή Φλαμένκο: μια ανδρική φωνή, χωρίς συνοδεία οργάνων, διηγείται ιστορίες λυπητερές, ιστορίες καταπίεσης. Ο χορός και η κιθάρα προστέθηκαν αργότερα  Πρόκειται για έντονα μελαγχολικά τραγούδια με θέμα το θάνατο , τα ανθρώπινα βάσανα, την απόγνωση, τη λύπη και το θρησκευτικό αίσθημα. Περισσότερο από κάθε άλλο είδος, θεωρείται ότι σε αυτή τη μορφή τραγουδιού, ο καλλιτέχνης αυτοσχεδιάζοντας ουσιαστικά τραγουδάει από την ψυχή του. Είδη :σερίγια ,σολεάρες , τονά και καρθελέρα Το Κάντε Φλαμένκο χωρίζεται ανάλογα με το ύφος των τραγουδιών:

Πέθανε και μ’ άφησε… Ο άντρας μου Πέθανε και μ’ άφησε… Ο άντρας μου! Νεκρός στα χέρια τους,  Τόσο νέος έφυγε – Ποτέ δεν θα ξαναβγάλει Το ρούχο του τη νύχτα,  Ο άντρας μου! Τώρα νύχτα γυρνά με τα τσακάλια,  Στον κήπο τριγυρίζει το κοράκι,  Το σφύριγμα τ’ ανέμου μόνο,  Το τραγούδι του Σκορπίζει – του άντρα μου…

Κάντε Τσικο(cante chico): σημαίνει μικρό τραγούδι και ασχολείται με θέματα όπως ο έρωτας η φύση, η χαρά, η ευτυχία, κλπ. Υπάρχει συνοδεία του τραγουδιού από κιθάρα φλαμένκο. Είδη:  αλεγρία, η μπουλερία και το τάνγκο

ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Soniquete: βασικό συστατικό του φλαμένκο, ο ήχος από τα πόδια των χορευτών. Ζapateados: ο κοφτός βηματισμός Muñecas : γύρισμα των χεριών Μarcajes : βήματα που σηματοδοτούν τον ρυθμό Convulsion: Χαρακτηριστική κίνηση του χορού φλαμένκο, που τονίζει κυρίως τον θώρακα του χορευτή, αλλά μπορεί να επηρεάσει και ολόκληρο το σώμα . Συμβολίζει την άγρια και πρωτόγονη όψη του φλαμένκο.

Ο όρος ντουέντε παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο φλαμένκο, όπως και σε άλλες μορφές της ισπανικής τέχνης. Συνοπτικά υπονοεί ένα είδος "μαγείας", μυστηριακής δύναμης και ιδιαίτερης ανύψωσης της ψυχής του καλλιτέχνη που ερμηνεύει τον χορό ή το τραγούδι.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ Η σύγχρονη ισπανική κοινωνία έχει ‘αγκαλιάσει’’ το φλαμένκο και το υποστηρίζει ως έναν από τους κύριους μοχλούς της τουριστικής ανάπτυξης. Το γεγονός αυτό έχει τόσο υποστηρικτές όσο και επικριτές, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι το παραδοσιακό φλαμένκο σαν καλλιτεχνική έκφραση πρέπει να αναπτύσσεται και να εντοπίζεται στους αρχικούς θύλακές του, την ισπανική επαρχία, και όχι να καταλήξει "μουσειακό είδος". Οι υπερασπιστές του "γνήσιου φλαμένκο" θεωρούν ότι δεν έχουν όλοι επαρκή γνώση και τεχνική, με αποτέλεσμα να έχουν οδηγήσει στη θεώρηση που πολλοί έχουν για το φλαμένκο ως "φολκλορικό θέαμα".

ΠΗΓΕΣ http://www.ispania.gr/arthra/musica-baile/203-istoria-tou-flamenco http://www.windmillstravel.com/gr/article.php?id=422&rel=outgoing&r=66 http://www.sevillanes.net/ http://el.wikipedia.org/wiki/Φλαμένκο

Παρουσίασαν οι μαθήτριες: Ζερβάκη Ζαχαρένια Κοκκίνου Ειρήνη Μουλά Κωνσταντίνα