Στους Αθώους Νεκρούς, όπου κι αν πίστευαν.... ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ 1923 Αφορά την ανταλλαγή των Ελληνοτουρκικών πληθυσμών. Άρθρο 1 Από την 1 η Μαϊου 1923,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο διωγμός του 1914 (Ο πρώτος διωγμός) Τσίγκα Ζέτα.
Advertisements

Θεματική Ενότητα: Φτώχια Βραζιλία: Παγκόσμιο Κύπελλο και Ολυμπιακοί Αγώνες γκρεμίζουν τις φαβέλας Θεματική Ενότητα: Φτώχια.
Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική
Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ.
3. Η Σύμβαση της Λοζάνης και η ανταλλαγή των πληθυσμών
ΣΥΝΟΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
3. Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Τάξη Έ.
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
Μικρασιατική εκστρατεία
Η Μικρασιατική εκστρατεία και η καταστροφή
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
2. H αγροτική αποκατάσταση. Η αγροτική αποκατάσταση ήταν έργο της ΕΑΠ. Απέβλεπε στη:  Δημιουργία μικρών γεωργικών ιδιοκτησιών Εγκατάσταση σε: 1. εγκαταλελειμμένα.
Επιμέλεια: Μακρής Κώστας1 Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ήταν έργο της ΕΑΠ και απέβλεπε στη δημιουργία μικρών γεωργικών ιδιοκτησιών. Η εγκατάσταση των προσφύγων.
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
Δ. Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΞΙΜΩΝ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 1
H Βαλκανική χερσόνησο, πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ι ΣΤΟΡΊΑ Ο Ι ΑΓΏΝΕΣ ΤΩΝ ΣΟΥΛΙΩΤΏΝ. Οι ανυπότακτοι Σουλιώτες πρωταγωνίστησαν σε πολλές επαναστατικές ενέργειες εναντίον των Τούρκων. Πολλοί γνωστοί είναι.
38ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολικό Έτος
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
Ε. Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1. Η ενσωμάτωση των προσφύγων
2. Η ελληνοτουρκική προσέγγιση
2ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ ΧΤΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΠΕΤΡΑ
Η περίθαλψη (1914 – 1921).
Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο
Γ. Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ 1. Η Επιτροπή Αποκαταστάσεως Προσφύγων
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής Από την Παρασκευή Καραγιώργη - Μάγου.
ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ Γυμνασίου Ενότητα 39 η Ενότητα 39 η Εξελίξεις σε Ελλάδα και Τουρκία μετά τον μικρασιατικό πόλεμο.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
Σχέσεις δικαίου ΕΕ και εθνικών δικαίων. Σχέσεις εξελισσόμενες Η ΕΕ εξελίσσεται διαρκώς. Νέες αρμοδιότητες και νέα όργανα. Παράλληλα, νέα έννοια ήδη υφιστάμενων.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Οι οικονομικές εξελίξεις κατά τον 20 ο αι.
Η εκστρατεία και το έργο του
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Το αγροτικό ζήτημα. Συνέπειες βιομηχανικής επανάστασης Αγροτικός τομέας: κυριαρχία μέχρι το 19 ο αιώνα Οικονομικές εξελίξεις (βιομηχανική επανάσταση)
Η προσφυγική Νέα Πέραμος Γυμνάσιο Νέας Περάμου Σχολ. έτος
Θεσσαλονiκη, η Προσφυγομανα
3. Η αστική αποκατάσταση.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
Η έντονη αθλητική δραστηριότητα που ανέπτυξαν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική Καταστροφή, δεν ήταν απλώς και μόνο η αγάπη τους προς τον.
Καταστροφή της Σμύρνης 1922
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Ελευθεριοσ Βενιζελοσ.
Λέανδρος Αγιοργιωτάκης
ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
H ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΈΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ Η ιστορία του Ελληνισμού στον Πόντο έχει ως επίσημη αφετηρία την ίδρυση της Σινώπης στα βόρεια παράλια της Μ. Ασίας από Ίωνες ναυτικούς.
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
Η οικονομική ζωή
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

στους Αθώους Νεκρούς, όπου κι αν πίστευαν...

ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ 1923 Αφορά την ανταλλαγή των Ελληνοτουρκικών πληθυσμών. Άρθρο 1 Από την 1 η Μαϊου 1923, πρέπει να γίνει η υποχρεωτική ανταλλαγή των Τούρκων υπηκόων Ελληνικού Ορθοδόξου θρησκεύματος, εγκατεστημένων επί των τουρκικών εδαφών, και των Ελλήνων υπηκόων Μουσουλμανικού θρησκεύματος, εγκατεστημένων επί των ελληνικών εδαφών. Τα πρόσωπα αυτά δεν θα μπορούν να έλθουν για να εγκατασταθούν ξανά στην Τουρκία ή αντίστοιχα στην Ελλάδα, χωρίς την άδεια της Τουρκικής Κυβερνήσεως ή αντιστοίχως της Ελληνικής Κυβερνήσεως Και η αντίδραση των προσφύγων «...η Ανταλλαγή...πλήττει καίρια την παγκόσμια συνείδηση και την παγκόσμια ηθική… είναι αντίθετη προς τα ιερότερα δικαιώματα του ανθρώπου, της ελευθερίας και ιδιοκτησίας… το σύστημα της Ανταλλαγής αποτελεί νέα και καλυμμένη μορφή αναγκαστικού εκπατρισμού και αναγκαστικής απαλλοτρίωσης που κανένα κράτος δεν έχει το δικαίωμα να θέσει σε εφαρμογή παρά τη θέληση των πληθυσμών... ( , ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ)

Ντερμεντζίκι(249)

Αχτσά Μπουνάρ

Δερμεντζίκι

Η Εγκατάσταση στη Νέα Ίμερα Από τις 270 προσφυγικές οικογένειες που εγκαταστάθηκαν στη Νεάπολη, με την ανταλλαγή των πληθυσμών, περισσότερες από 100, προερχόμενες κυρίως από τον Πόντο,έμειναν προσωρινά, κάτω από άθλιες συνθήκες, σε σκηνές ή στις εγκαταστάσεις των πρώην τουρκικών στρατώνων ή ανά 2-3 οικογένειες σε ετοιμόρροπα σπίτια που εγκατέλειψαν οι ανταλλάξιμοι Τούρκοι. Η αντιμετώπιση του προβλήματος της προσφυγικής στέγης ήταν αρμοδιότητας της Επιτροπής Αποκαταστάσεως Προσφύγων (ΕΑΠ). Για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των Ποντίων προσφύγων της Νεάπολης η ΕΑΠ προχώρησε στην κατασκευή 100 κατοικιών. Συγκροτήθηκε οργανωτική επιτροπή από σημαίνοντες παράγοντες του ποντιακού κόσμου με πρόεδρο τον Λ. Μαυροματόπουλο και μέλη τους: Αρ. Μολυβδά, Χρ. Χρυσόπουλο, Γ. Φιρτινίδη, Στ. Μπαλτατζή και Γ. Μαυροματόπουλο. Ο τελευταίος πρότεινε και έγινε αποδεκτό από την επιτροπή, ο νέος συνοικισμός να ονομασθεί «Νέα Ίμερα» σε ανάμνηση της κωμόπολης Ίμερας του Πόντου, από την οποία προερχόταν ο κύριος όγκος των Ποντίων προσφύγων της Λειψίστας. Το θεμέλιο λίθο ορίστηκε τιμητικά να καταθέσει ο σεβάσμιος δάσκαλος Ιγνάτιος Ευθυβούλης, ο γηραιότερος όλων των Ποντίων.

Η δημιουργία του συνοικισμού, όπως ήταν φυσικό, λόγω οικονομικής στενότητας, δεν συνδυάσθηκε με έργα υποδομής. Το νερό έλειπε παντελώς και το μαρτυρικό πρόβλημα της λειψυδρίας ταλαιπωρούσε αφάνταστα τους κατοίκους του. Η πρώτη βρύση κατασκευάσθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα (1928), όταν έγινε το μεγάλο έργο για την αντιμετώπιση του προβλήματος της υδροδότησης της Νεάπολης. Οι δρόμοι δεν είχαν σκυροστρωθεί με αποτέλεσμα ο συνοικισμός να μεταβάλλεται συχνά, ιδίως κατά τη χειμερινή περίοδο, σε έναν απέραντο λασπότοπο. Τα σπίτια ήταν μικρόχωρα κατασκευασμένα με πρόχειρα και φτηνά υλικά, προορισμένα να εξυπηρετήσουν τις πιο στοιχειώδεις στεγαστικές ανάγκες των προσφύγων. Ο Εποικισμός κατασκεύαζε τους εξωτερικούς τοίχους και τη στέγη, αποτέλειωνε ένα δωμάτιο και παρέδιδε το σπίτι στο δικαιούχο, ο οποίος ήταν υποχρεωμένος με δικές του δυνάμεις να το συνεχίσει, εφόσον είχε τις δυνατότητες, και να το ολοκληρώσει. Μάλιστα κατά το στάδιο ανεγέρσεως των οικιών από τον εργολάβο κατέπεσε μία από αυτές λόγω υπoχωρήσεως του εδάφους. Το γεγονός αυτό κατατρόμαξε τους δικαιούχους για την τύχη και των υπολοίπων οικίσκων. Εργολάβος ο Στέλιος Λαμπριανίδης. Πέτρες,τούβλα και άλλα υλικά κουβαλούσαν όλοι με τα κάρα και τα ζώα από το παλιό Νοσοκομείο (σημερινό πολύκεντρο) και από τους παλιούς στρατώνες και τούρκικα στρατιωτικά κτίρια ( στη θέση που είναι τώρα το Γυμνάσιο –Λύκειο).