ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Κοινωνικοποίηση και κοινωνικός έλεγχος ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3.3 Φορείς κοινωνικοποίησης
Ανακεφαλαίωση προηγούμενου μαθήματος Τι είναι κοινωνικοποίηση; Σκοποί κοινωνικοποίησης
Κοινωνικοποίηση Μας αφορά όλους Ξεκινά από τα πρώτα χρόνια της ζωής μας και διαρκεί μέχρι το τέλος της Διαδικασία μάθησης και εσωτερίκευσης στοιχείων της κοινωνίας Διαμόρφωση προσωπικότητας Ένταξη σε ομάδες
Στόχοι σημερινού μαθήματος Να γνωρίσουμε τους φορείς κοινωνικοποίησης και την διαφορετική τους σημασία Να κατανοήσουμε την σημασία και την επίδραση τους στην ανάπτυξη του ατόμου
Φορείς κοινωνικοποίησης
Πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης 1.Οικογενεια Διαμόρφωση κανόνων, συνηθειών, αξιών και αντιλήψεων παιδιών Καθορίζει την επιβίωση και την συναισθηματική ανάπτυξη του ατόμου
Πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης 2.Παρέα συνομηλίκων Διαμόρφωση τρόπων επικοινωνίας, σκέψης και πρότυπων συμπεριφοράς Αποδοχή κανόνων Ανεξαρτητοποίηση παιδιών Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης και κοινωνικών δεξιοτήτων (π.χ. ομαδικότητα, συνεργασία, επικοινωνία)
Δευτερογενείς φορείς κοινωνικοποίησης Σχολείο Μεταβίβαση κοινών παραδόσεων Απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων (κριτική σκέψη, συνεργασία, ομαδικότητα) Επαγγελματική κοινωνικοποίηση
Δευτερογενείς φορείς κοινωνικοποίησης 2. Θρησκεία Διαμόρφωση κοινωνικών κανόνων και συμπεριφορών
Δευτερογενείς φορείς κοινωνικοποίησης 3. Μ.Μ.Ε. Ψυχαγωγούν, ενημερώνουν, μορφώνουν, ασκούν κριτική Επηρεάζουν την κοινή γνώμη Προβάλλουν πρότυπα συμπεριφοράς Επηρεάζουν την σκέψη των ατόμων αλλά και την προσωπικότητα τους
Δευτερογενείς φορείς κοινωνικοποίησης 4. Κράτος Επιβάλλει κανόνες
στο κοινωνικό περιβάλλον ΣΥΖΗΤΗΣΗ Ο άνθρωπος, μόνο όταν μεγαλώνει στο κοινωνικό περιβάλλον μπορεί να ολοκληρώσει την προσωπικότητα του.
Ανακεφαλαίωση μαθήματος Φορείς κοινωνικοποίησης Χρησιμότητα φορέων κοινωνικοποίησης
Επόμενο μάθημα Επανακοινωνικοποίηση Κοινωνικός έλεγχος και μορφές κοινωνικού ελέγχου
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!