Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η [ύστερη αναγέννηση] Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η [ύστερη αναγέννηση]
ΡΑΦΑΗΛ Ραφαέλο Σάντσιο Raffaello Sanzio
αυτοπροσωπογραφια
Έζησε: 1483 – 1520 Ιταλός ζωγράφος αρχιτέκτονας
Γεννήθηκε στο Ουρμπίνο Μαθήτευσε στο πλευρό του πατέρα του, Τζιοβάνι Σάντι Εκπαιδεύτηκε στο εργαστήριο του Περουτζίνο
Ο πατέρας του, Τζοβάνι Σάντι, ήταν διακεκριμένος ζωγράφος που συχνά πρόσφερε τις υπηρεσίες του στην Αυλή του δούκα και έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης ως ποιητής και χρονικογράφος
Χωρίς γονείς Σε ηλικία έντεκα ετών χάνει τον πατέρα- δάσκαλο του Σε ηλικία έντεκα ετών χάνει τον πατέρα- δάσκαλο του ενώ τρία χρόνια νωρίτερα είχε ήδη σημειωθεί ο θάνατος της μητέρας του
ήρθε σε επαφή με κύκλους μορφωμένων Oυμανιστών Ουμανισμός: πνευματική κίνηση που εκδηλώθηκε στη δυτική Ευρώπη, κατά το τέλος του Ύστερου Μεσαίωνα (1400 έως και το 1650) στόχευε στην μεταρρύθμιση του Θεοφοβικού μοντέλου που επικρατούσε χαρακτηρίζεται από επιστροφή στα αρχαία κείμενα, ως ένα μοντέλο ζωής, γραφής και σκέψης
Ο Ραφαήλ υπήρξε ένας από τους επιφανέστερους καλλιτέχνες της εποχής του η φήμη και η αξία υπήρξαν είναι ανάλογες με εκείνες του Μιχαήλ Άγγελου και του Λεονάρντο ντα Βίντσι
Ξεκίνησε από την Περούτζια Συνέχισε στην Φλωρεντία Και αργότερα στην Ρώμη
Ζωγραφική - Αρχιτεκτονική Ασχολήθηκε επιτυχώς και με τα δύο Εργάστηκε στο Βατικανό (τοιχογραφίες) Ανέλαβε τη διεύθυνση των έργων στην εκκλησία του Αγ. Πέτρου.
Η πρώτη επίσημη καταγραφή της δραστηριότητας του 1.500 μ.Χ έγγραφο πιστοποιεί πως ανέλαβε να φιλοτεχνήσει ένα ιερό 1.502 μ.Χ. οι πρώτες παραγγελίες έργων του για εκκλησίες στη Τσιτά ντι Καστέλο και στην Περούτζια
Πέθανε απρόσμενα σε ηλικία 37 ετών στη Ρώμη. Χαρακτηρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους της Ευρώπης το έργο θαυμάζεται για την καθαρότητα της φόρμας του και τη δεξιοτεχνία του.
Τα έργα του
Madonna di Casa Santi, c. 1498 San Sebastiano, 1501-2 Pala degli Oddi, 1502-1503 Το όνειρο του ιππότη, 1503-4 Οι γάμοι της Παρθένου Madonna del Granduca, 1504 San Giorgio e il drago, 1505
Η έρις της Θείας Ευχαριστίας, 1508-11 Η σχολή των Αθηνών, 1508-11 Ο Παρνασσός, 1508-11 Madonna Sistina, 1513-1514 H πυρκαγιά του Μπόργκο, 1514 La Fornarina, 1518-1519
Madonna di casa Santi / Urbino
Οι γάμοι της παρθένου / Μιλάνο , Πινακοθήκη Μπρερα
Madonna Sistina / Δρέσδη
Η πυρκαγιά του Μπόργκο , Μουσείο Βατικανού
Η σχολή των Αθηνών 1509 μ.Χ Ένα άμωμο αριστούργημα Η σχολή των Αθηνών 1509 μ.Χ Ένα άμωμο αριστούργημα Αποτελεί αναμφισβήτητα την φιλοσοφία της ζωγραφικής
Που βρίσκεται
δωμάτιο που προοριζόταν για βιβλιοθήκη του Πάπα Ιουλίου Β’, έγινε η αίθουσα υπογραφής συνθηκών, οι τοιχογραφίες που στολίζουν την αίθουσα είναι σχεδιασμένες από το Ραφαήλ, μια από αυτές είναι και «Η Σχολή των Αθηνών» που συμβολίζει επιτυχώς ένα από τα τέσσερα ιδανικά της αίθουσας, τη Φιλοσοφία
θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα του Μουσείου του Βατικανού χάρη στη σημασία της το τέλειο καλλιτεχνικό ύφος τις αλληγορίες την ιστορία της
Διάγραμμα του έργου Η σκηνή που απεικονίζεται στην τοιχογραφία λαμβάνει χώρα σε ένα μεγάλο κτίριο με τρεις καμάρες
απεικονίζει δύο εποχές και αναδεικνύει την ανάπτυξη της φιλοσοφίας Απεικονίζονται πρόσωπα της Αρχαιότητας και της Αναγέννησης
Η ευδιάκριτη ταυτότητα πολλών από αυτούς ‘‘ξεχωρίζει’’ τους δύο κόσμους Ο τρόπος που αλληλεπιδρούν είναι τέλειος και συμβολικός
Δύο κεντρικές φιγούρες, ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης
Οι χειρονομίες Ο Πλάτων δείχνει τον ουρανό, χώρο των απόλυτων ιδεών της φιλοσοφίας του Ο Αριστοτέλης δείχνει κάτω, τον κόσμο της γήινης πραγματικότητας και της λογικής θεμελίωσης της σκέψης του).
Ο Πλάτωνας δείχνει τη σημασία των ιδεών και του πνεύματος Ο Αριστοτέλης υποδεικνύει τη σύνδεση της γης με την επιστημονική, φυσική και πολιτική γνώση
Πυθαγόρας στην αριστερή πλευρά Πυθαγόρας στην αριστερή πλευρά
Ευκλείδης Στο χαμηλότερο επίπεδο της δεξιάς πλευράς του πίνακα σκύβει ο Ευκλείδης, σε πρώτο πλάνο, όπως και ο Πυθαγόρας αριστερά και εξηγεί σε ακροατές τα θεωρήματά του.
Οι κεφαλές του Πυθαγόρα, του Ευκλείδη του Πλάτωνα σχηματίζουν ένα ισοσκελές τρίγωνο
Στο αριστερό τμήμα μια ομάδα συνομιλητών, ο Σωκράτης, ο βιογράφος του Ξενοφών και ο γνωστός πολιτικο- στρατιωτικός ταραξίας Αλκιβιάδης (με στολή)
Ο Ηράκλειτος σε περίσκεψη Ο Ηράκλειτος σε περίσκεψη
Yπατία και Παρμενίδης
Αυτοπροσωπογραφία αυτός με το μαύρο καπέλο Αυτοπροσωπογραφία αυτός με το μαύρο καπέλο
Το μήνυμα που προωθεί ο Ραφαήλ κάνοντας αυτήν την τοιχογραφία στο Βατικανό είναι: η πίστη δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να περιορίσει τη γνώση και την έρευνα που προκύπτουν από τη φιλοσοφία και τα μαθηματικά μα και από την τέχνη.
Ένα μνημείο σπάνιας ομορφιάς Madonna Sistine
βρίσκεται στη Δρέσδη Αποτελεί την θρησκευτικότητα της ζωγραφικής κατά την Ακμή της Αναγέννησης !!! 1513/14 μ.χ
ξεπροβάλει μια διστακτική Παναγιά, που ήδη -από βρέφος- ετοιμάζεται να παραδώσει στη θυσία το νεογέννητο θεάνθρωπο ετοιμάζεται, τείνοντας σχεδόν τα χέρια
επιτηδευμένη θεατρικότητα ή αληθινή θρησκευτικότητα ;;; επιτηδευμένη θεατρικότητα ή αληθινή θρησκευτικότητα ;;;
θεατρικότητα : τα πρόσωπα παρουσιάζονται με το άνοιγμα των παραπετασμάτων ως αυλαίας
Αληθινή θρησκευτικότητα Η Παναγία αιθέρια προβάλει μέσα από ασπρογάλαζα νέφη σε ένα φόντο αμυδρά χρωματισμένων χερουβείμ και πλαισιώνεται από το γονατιστό Πάπα Σίξτο και την Αγία Βαρβάρα που συνδέει τον ουράνιο με το γήινο κόσμο.
δύο (πολύ διάσημοι) άγγελοι, ακουμπούν στο κατώτερο περβάζι δύο (πολύ διάσημοι) άγγελοι, ακουμπούν στο κατώτερο περβάζι
Η παπική τιάρα (κάτω αριστερά): γεφυρώνει τον αληθινό με το ζωγραφικό κόσμο Η οργάνωση είναι σε μια ευκίνητη πυραμίδα
Madona Sistina συνδυάζει την στατικότητα με την κίνηση την ισορροπία με την αντίθεση τα πλαστικά στοιχεία με το ανοιχτό θέμα την ασφάλεια με την ελευθερία την μνημειακότητα με την ελαφρότητα
Η ιστορική διαδρομή του πίνακα παραγγελία του Πάπα Ιουλίου ΙΙ πουλήθηκε στον Αύγουστο ΙΙΙ, εκλέκτορα της Σαξονίας, ο οποίος τον έφερε στη Δρέσδη το 1943, μεταφέρθηκε για λόγους ασφαλείας σε μια υπόγεια σιδηροδρομική σήραγγα, 20 χλμ. από τη Δρέσδη 1945 ανακαλύφθηκε από τα σοβιετικά στρατεύματα και μεταφέρθηκε στη Μόσχα ύστερα από διαμονή έντεκα ετών στη Ρωσία, επέστρεψε στην Gemaldegalerie- Δρέσδη
Ένας πίνακας συγκλονιστικός που αποπνέει: στοργή τρυφερότητα ταπεινοφροσύνη πραότητα
Μια Παρθένος ασύγκριτη, νεανική, αιθέρια, που μένει αξέχαστη !! από τις δεκάδες που μας παρέδωσε ο χαρισματικός Ραφαήλ του Ουρμπίνο
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας Αφροδίτη Λεούση Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας