Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Ευχούλα-Ελπίδα-Αγάπη-Αυγούλα
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΝΗΣΤΕΙΑ.
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπισης του Θεού
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 20…. ΜΕΡΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Η Γέννηση του Χριστού στη Βυζαντινή Τέχνη.
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Μετάνοια - Εξομολόγηση
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Μονή Κύκκου.
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
Τα παιδικά χρόνια του Ιησού
21. Ησαΐας: ο προφήτης του Εμμανουήλ Τι σημαίνει η λέξη Εμμανουήλ; Διαβάστε το παράθεμα της σ. 108.
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Η γέννηση του Ιησού Χριστού: Γενέθλια της νέας ανθρωπότητας
Πάσχα μέγα, Πάσχα των πιστών
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Η γέννηση του Χριστού Ιστορία με εικόνες.
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Ακούω Αγγέλους να ψέλνουν! Κάτι πρόκειται να συμβεί! ( Τζέσικα )
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Περιγραφή της βυζαντινής εικόνας της Γέννησης του Χριστού Κατηχητικά Σχολεία Αραδίππου Δεκέμβριος 2007.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ : ΖΩΤΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΤΜΗΜΑ : Α ’1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : Π. Π. Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΔΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΣΚΟΥΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΑΦΕΡΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΥΩΤΗ ΒΕΡΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: 21/12/15 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα Ε: Μεταβυζαντινή Τέχνη (1453 – αρχές 19ου αι.) –
Το νόημα των Χριστουγέννων.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Ε τάξη Ηλιάννα Γεωργιάδου Γιώργος Ελευθεριάδης.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΒΑΘΜΟΙ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΚΕΥΗ
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Κεφ. 5 Ο πνευματικός κόσμος στη Λατρεία.
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Η ιστορία των Χριστουγέννων
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Εκκλησίες στη Λακατάμεια
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Εικονογραφικοί κύκλοι
Πώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα;
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΑΛΑΝΟΣ Β1 Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης.
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Περιγραφή της βυζαντινής εικόνας της Γέννησης του Χριστού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες τα Χριστούγεννα και η Βάφτιση του Χριστού γιορτάζονταν μαζί. Η σάρκωση του Χριστού είναι ένα αναμφισβήτητο ιστορικό γεγονός. Σκοπός της ενανθρώπισης είναι η ανύψωση του ανθρώπου και η επανόρθωση του σφάλματος του Αδάμ. Ο Θεός έγινε άνθρωπος για να γίνει ο άνθρωπος θεός. Ανδρέας Φούλιας

Μέχρι και τον 4ο αι. μ.Χ. Τα Χριστούγεννα γιορτάζονταν μαζί με τη Βάπτιση του Χριστού στις 6 Ιανουαρίου και ονομάζονταν μαζί ως Θεοφάνια, αφού φανερώθηκε ο Θεός. Ο ορισμός της γιορτής στις 25 Δεκεμβρίου έγινε για να συμπίπτει με την ειδωλολατρική γιορτή του Θεού Ήλιου/Απόλλωνα. Ρώμη, Κοιμητήριο κάτω από το ναό του Αγίου Πέτρου. Ψηφιδωτό με τον Χριστό ως Θεό Ήλιο (4ος αι.) Ανδρέας Φούλιας

Σε κάθε γιορτή υπάρχουν τα προεόρτια, η γιορτή και τα μεθεόρτια Σε κάθε γιορτή υπάρχουν τα προεόρτια, η γιορτή και τα μεθεόρτια. Των Χριστουγέννων προηγείται το Σαρανταήμερο που είναι αφιερωμένο στους προγόνους του Χριστού και στους προφήτες. Ακολουθεί η γιορτή και μετά το Δωδεκαήμερο, με την Περιτομή και τα Θεοφάνια, ενώ 40 μέρες μετά έχουμε την Υπαπαντή. Κατακόμβη Πρισκίλας, Ρώμη, 2ος-3ος αι. Η αρχαιότερη παράσταση της Παναγίας με το Χριστό και το άστρο της Βηθλεέμ. Αριστερά ο προφήτης Ησαΐας (;). Ανδρέας Φούλιας

Ο ρωμαίος αυτοκράτορας Οκταβιανός Αύγουστος Η Σάρκωση του Χριστού στα χρόνια του Οκταβιανού Αυγούστου (27 π.Χ.- 14 μ.Χ.) είναι ένα ιστορικό γεγονός, που σήμερα πλέον δεν αμφισβητείται από την ιστορική έρευνα. Αρκετές εξωχριστιανικές μαρτυρίες μιλούν για τον Χριστό, όπως ο Ιώσηππος, ο Πλίνιος κ.ά. Ο ρωμαίος αυτοκράτορας Οκταβιανός Αύγουστος Ανδρέας Φούλιας

«Ο Θεός έγινε άνθρωπος για να γίνει ο άνθρωπος Θεός». Ο σκοπός της ενανθρώπισης του Χριστού ήταν και είναι η δική μας σωτηρία. Ο Χριστός επανόρθωσε το προπατορικό αμάρτημα. Μέσα από τη ζωή του, την ταπεινοφροσύνη του και το παράδειγμά του, μας έδειξε τον δρόμο για τη σωτηρία και την αιώνια ζωή, αλλά και πώς στην παρούσα ζωή να ζούμε με αγάπη και ειρήνη. «Ο Θεός έγινε άνθρωπος για να γίνει ο άνθρωπος Θεός». Ρώμη, Κατακόμβη της Κομοδίλλας,4ος αι. Προτομή του Χριστού. Ανδρέας Φούλιας

Η ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ Καλοπαναγιώτης, Μονή Ιωάννη του Λαμπαδιστή, Λατινικό παρεκκλήσι, γύρω στο 1500. Ανδρέας Φούλιας

Αριστερά: Πάφος, το πρώτο λουτρό του Αχιλλέα και κάτω το λουτρό του θεού Διονύσου που κάθεται πάνω στα γόνατα του Ερμή. Δεξιά: Κερύνεια, Αντιφωνητής, Το λουτρό του Χριστού, 12ος αι. Ανδρέας Φούλιας

Το μαύρο χρώμα του σπηλαίου συμβολίζει το σκότος που υπήρχε στον κόσμο πριν τη Γέννηση. Το αστέρι κατευθύνει τις ακτίνες του ακριβώς στο κέντρο του σπηλαίου. Καλοπαναγιώτης, Μονή Αγ. Ιωάννη Λαμπαδιστή, Λατινικό παρεκκλήσι, τοιχογραφία της Γέννησης, περ. 1500 Ανδρέας Φούλιας

Φλωρεντία, Uffici, Filippo Lippi, Adoration with St. John. Μονή Σταυρονικήτα, φορητή εικόνα, 16ος αι. Ανδρέας Φούλιας

Τα ζώα συμβολίζουν τη συμμετοχή της άλογης φύσης στο Θείο γεγονός. Ο Ιωσήφ πειράζεται από τον κακό λόγισμό, που απεικονίζεται συνήθως ως άσχημος γέροντας. Το πρώτο λουτρό του Χριστού είναι μια προχριστιανική παράσταση που «εκχριστιανίστηκε». Η αναφορά υπάρχει μόνο στα «απόκρυφα» ευαγγέλια. Ο Χριστός βρίσκεται μέσα σε σαρκοφάγο και όχι σε κούνια, είναι δε τυλιγμένος με σάβανα νεκρού, προεικονίζοντας το θείο δράμα. Η Παναγία ποτέ δεν είναι χαμογελαστή αλλά πάντα συγκρατημένη αφού γνωρίζει το μέλλον του Γιου της. Η παρουσία των Αγγέλων, των βοσκών, αλλά και των τριών Μάγων συμβολίζει τη συμμετοχή του πνευματικού αλλά και όλων των ανθρώπων, πλούσιων και φτωχών. Ανδρέας Φούλιας

Αμμόχωστος, Άγιος Νικόλαος, φορητή εικόνα, 16ος αι. Φλωρεντία, Μουσείο Uffizi, «Η προσκύνηση των Μάγων», του Andrea Mantegna (1431-1506) Αμμόχωστος, Άγιος Νικόλαος, φορητή εικόνα, 16ος αι. Ανδρέας Φούλιας

Κακοπετριά, Άγιος Νικόλαος της Στέγης, Η Γέννηση, τοιχογραφία, 14ος αι Κακοπετριά, Άγιος Νικόλαος της Στέγης, Η Γέννηση, τοιχογραφία, 14ος αι. Η Παναγία θηλάζουσα τον Χριστό (Γαλακτοτροφούσα). Ανδρέας Φούλιας

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, El Greco, Η Αγία Οικογένεια Λευκωσία, εικόνα Παναγίας Γαλακτοτροφούσας, Ίδρυμα Αρχ. Μακαρίου, 15ος αι. Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, El Greco, Η Αγία Οικογένεια Ανδρέας Φούλιας

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΑΡΑΚΑ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Ανδρέας Φούλιας