ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΥΛΑ ΚΟΥΡΣΑΡΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2005.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η «έξυπνη» χρηματοδότηση της νεανικής επιχειρηματικότητας Χρηματοδοτώντας εκπαίδευση, κίνητρα και εργαλεία Η «έξυπνη» χρηματοδότηση της νεανικής επιχειρηματικότητας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Η Επιχειρηματικότητα στο Γραφείο Διασύνδεσης ΕΚΠΑ Α. Κακούρης, Συντονιστής Έργου.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Μετασχηματική ηγεσία Σεπτέμβριος 2011 Σεμινάριο Διευθυντών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Edward de Bono’s Six Thinking Hats
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
Η έννοια της επιχείρησης
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΥΛΑ ΚΟΥΡΣΑΡΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2005

Η παρουσίαση θα επικεντρωθεί στα πιο κάτω σημεία:  Παιδαγωγική αξία V ανταγωνιστική μορφή  Ερμηνεία και παιδαγωγική ανάλυση  Ανάγκη εισαγωγής της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση  Διαθεματικές πρακτικές εφαρμογές στην τάξη και στη σχολική μονάδα

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΑ V ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ;  Στηρίζεται σε θεμελιώδεις μαθησιακές διαδικασίες : 1.Αυτογνωσία 2.Κριτική σκέψη 3.Δυνατότητα της επιλογής 4.Ανάληψη πρωτοβουλιών 5.Λήψη αποφάσεων 6.Διαχείριση χρόνου 7.Διαχείριση επιλογών 8.Συνεργασία  Αναπτύσσεται σε όλες τις κοινωνικές ομάδες ( διαφορετικών ή ταυτόσημων προσδοκιών, ενδιαφερόντων ικανοτήτων, κοινωνικής ή άλλης διαφορετικότητας κλπ)  Εκδηλώνεται με ποικίλους τρόπους και ανάλογα με το ηθικό, κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο του ατόμου ή της ομάδας.  Στόχος μετατροπής του ανταγωνιστικού κλίματος, σε κλίμα συνεργασίας, εποικοδομητικού διαλόγου, αλληλοσεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας, ανεκτικότητας με την έννοια της ευρύτητας πνεύματος κλπ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ  Οι ρίζες και ο πολιτισμός μας  Ευρηματικότητα  Συνεργασία  Συναλλαγή  Διαπραγμάτευση  Χρήση του ρίσκου και αποδοχή της αποτυχίας  Ανάληψη πρωτοβουλιών  Ας βγάλουμε την επιχειρηματικότητα από το λήθαργο

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΤΟΜΩΝ Ή ΟΜΑΔΩΝ  Ανάληψη πρωτοβουλιών  Μετατροπή οποιωνδήποτε πόρων έχουν σε πρακτικές εφαρμογές  Κατανομή χρόνου  Ανάληψη ρίσκου  Συνεχής αξιολόγηση της πορείας και των μέσων  Αποδοχή της αποτυχίας  Επαναπροσδιορισμό της πορείας

ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ; (Βρέστε τρόπο να ενώσετε τις 9 κουκκίδες χρησιμοποιώντας μόνο 4 ευθείες. Καμιά από τις 4 ευθείες δεν πρέπει να περνά από την ίδια κουκκίδα)

ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ »  Η δραστηριοποίηση στη διεύθυνση επιχειρήσεων  Η ικανότητα του ατόμου να αναλαμβάνει, να επιχειρεί, να τολμά, να οργανώνει, να αποφασίζει…

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ «ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ»  Η επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση δεν συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με την ίδρυση και ανάπτυξη μιας επιχείρησης.  Το επιχειρηματικό πνεύμα δεν είναι απαραίτητο μόνο στους επιχειρηματίες  Είναι η ανίχνευση και η κινητοποίηση των ταλέντων και των δυνατοτήτων για έκφραση και δημιουργία.  Είναι η υπέρβαση των αναστολών μπροστά στο ενδεχόμενο της αποτυχίας  Είναι οι επιστημονικές γνώσεις και οι έξυπνες ιδέες μεταμορφωμένες σε καινοτόμες εφαρμογές.  Είναι η τόλμη για συμμετοχή στο κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό γίγνεσθαι  Είναι αλλαγή στάσης ζωής και αξιοποίηση της γνώσης και της τεχνολογίας προς όφελος των ανθρώπων

ΣΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ…  Να δημιουργεί κάτι από το τίποτα  Να βλέπει τις ευκαιρίες όταν οι άλλοι βλέπουν το ακατόρθωτο και το χάος  Να κοινωνικοποιείται σε ομάδες ικανοποιώντας τις δικές του ικανότητες και αναγνωρίζοντας τα ταλέντα των άλλων  Να γνωρίσει και να εκφράσει τον τρόπο που θα ενεργήσει ιδιαίτερα στις δύσκολες περιπτώσεις  Να μάθει να εξοικονομά τα λεφτά του ιδιαίτερα όταν τα χρειάζεται πιο πολύ από κάθε άλλη φορά  Να εργάζεται έξυπνα

ΑΝΑΓΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΩΣ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΑΤΟΜΑ; Από Συμβατικά άτομα ……..  Έμφαση στο περιεχόμενο…  Παθητικοί δέκτες….  Επιβολή από τους διδάσκοντες…..  Έμφαση στο «τι γνωρίζω»…  Προγράμματα άκαμπτα και βαρυφορτωμένα…..  Τιμωρία λαθών…..  Έμφαση στη θεωρία και παπαγαλία…..  Μονοδιάστατη προσέγγιση… Σε επιχειρηματικά άτομα……..  Έμφαση στη διαδικασία…..  Ενεργοί συμμετέχοντες……  Συνεργασία και συνεταιρισμός για την ανακάλυψη της γνώσης…….  ΄Έμφαση στο «πώς γνωρίζω»……  Προγράμματα ευέλικτα και βασισμένα σε ανάγκες…..  Ενθάρρυνση προς μάθηση..  Έμφαση σε πρακτική εφαρμογή και αιτιολόγηση..  Πολυδιάστατη προσέγγιση..

ΣΥΝΕΧΕΙΑ………………. Δεξιότητες και στάσεις :  Επικοινωνίας  Προσαρμοστικότητας  ανεκτικότητας /ευρύτητας πνεύματος  αποδοχής της διαφορετικότητας  συνεργασίας  γρήγορης αντίδραση σε προκλήσεις  Ευρηματικότητας  Ανάληψης πρωτοβουλιών και  διαχείρισης επιλογών

Η γνώση είναι το βασικό στοιχείο της προσωπικής εξέλιξης και της κοινωνικής ανάπτυξης  Ισόπλευρη ανάπτυξη του μυαλού και της καρδιάς  Υιοθέτηση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ  Ανάπτυξη της λογικής και κριτικής σκέψης μέσα από λογοτεχνικά κείμενα ή κοινωνικά- ηθικά θέματα για συζήτηση  6 ΚΑΠΕΛΑ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ Ε. DE BΟΝΟ  Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης  Αυτεπίγνωση  Αυτοδιαχείριση  Κοινωνική Επίγνωση  Διαχείριση σχέσεων  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

ΤΑ 6 ΚΑΠΕΛΑ ΣΚΕΨΗΣ  Τα 6 καπέλα έχουν διαφορετικό χρώμα  Στο κάθε χρώμα αντιστοιχεί ένα διαφορετικό είδος σκέψης και αντίδρασης  Για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και των μικρότερων τάξεων χρησιμοποιούνται μόνο τα τρία πρώτα καπέλα  H κάθε ομάδα έχει στη μέση ένα καπέλο με διαφορετικό χρώμα και αλλάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα  Πριν τα χρησιμοποιήσετε στην τάξη δοκιμάστε τη χρήση τους στο διδασκαλικό σύλλογο, παίζοντας….

ΣΥΝΕΧΕΙΑ….  Τα 6 καπέλα σκέψης είναι μια σημαντική τεχνική που βοηθά τα παιδιά : 1.στην απόκτηση σφαιρικής και όχι μονοδιάστατης αντίληψη των πραγμάτων 2.στην επιτυχή επίλυση προβλημάτων 3.στην κοινωνικοποίηση και στην απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας 4. στην ενεργό συμμετοχή για απόκτηση της γνώσης ….με το παιγνίδι τη χαρά της μάθησης και της δημιουργίας

Άσπρο καπέλο (δεδομένα και πληροφορίες) Πχ.  Περίγραψε τι πληροφορίες έχουμε…  Ποιές πληροφορίες λείπουν…  Τι πληροφορίες θα θέλαμε να είχαμε…  Πώς θα πάρουμε αυτές τις πληροφορίες…..

Μαύρο καπέλο (Αρνητικά στοιχεία και αντιρρήσεις- πραγματικότητες και πικρές αλήθειες)  Άσκηση κριτικής και επισήμανση στοιχείων που δεν μπορούν να υλοποιηθούν  Πχ Είναι αλήθεια…  Ταιριάζει να γίνει….  Θα έχει επιτυχία….  Ποιά προβλήματα ή κινδύνους θα δημιουργήσει….

Κόκκινο καπέλο (όχι για γεγονότα αλλά ανθρώπινα συναισθήματα)  εκφράζει συναισθήματα, διαίσθηση.  Πχ Τι σου άρεσε από αυτή την ιδέα…  Πώς νοιώθεις γι΄αυτό….  Τι δεν σου αρέσει και θα ήθελες να αλλάξει…….

Κίτρινο καπέλο (αισιοδοξία, ενθουσιασμό, ελπίδα για καλύτερο αύριο. Λογικά επιχειρήματα)  εκπροσωπεί τις θετικές σκέψεις  Πχ. Ποιά είναι τα θετικά στοιχεία….  Ποιές οι πιθανότητες να πετύχει ….

Πράσινο καπέλο ( εφαρμογής, ανάπτυξης, διαφοροποίησης, απόδειξη με επιχειρήματα της επιτυχίας)  Χαρακτηρίζεται από νέες ιδέες και δημιουργικό τρόπο έκφρασης  Πχ. Διερευνάτε αν οι ιδέες που εκφράστηκαν μπορούν να εφαρμοστούν και πως….  Γράψετε τις δικές σας εισηγήσεις για την επίτευξη του στόχου…  Υπάρχουν υπαλλακτικές λύσεις…..  Έχει κανένας άλλος διαφορετικές ιδέες…….  Βρέστε τρόπο να μας πείσετε….

Γαλάζιο καπέλο (αξιολόγηση της πορείας, οργάνωση των διαδικασιών, υιοθέτηση μεθόδων για επίτευξη του στόχου)  συνοψίζει και, επιλέγει τις ορθές αποφάσεις  Πχ. Πού βρισκόμαστε τώρα……  Ποιό είναι το επόμενο μας βήμα…….  Πού έχουμε ψάξει…….  Τι άλλο θα πρέπει να σκεφτούμε…..

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Διοικώντας με την καρδιά  Αυτεπίγνωση  Αυτοδιαχείριση  Κοινωνική Επίγνωση  Διαχείριση σχέσεων

ΑΥΤΟΕΠΙΓΝΩΣΗ  Ειλικρίνεια και πειστικότητα  Αναγνώριση των δυνατοτήτων και αδυναμιών  Ανάληψη δύσκολων καθηκόντων

ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ  Διαχείριση ευχάριστων αλλά και ενοχλητικών συναισθημάτων  Παραδοχή λαθών  Ενασχόληση με διαφορετικές δραστηριότητες αλλά προσήλωση στο στόχο  Νέοι τρόποι βελτίωσης και διδασκαλία σε άλλους  Αξοποίηση ευκαιριών, ανάληψη πρωτοβουλιών  Θετική σκέψη μέσα από αρνητικές εικόνες

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ  Ενσυναίσθηση  Κατανόηση αρχών και εφαρμογή κανονισμών που διευκολύνουν  Εξυπηρετεί με φιλότιμο και ενθουσιασμό

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΕΣΕΩΝ  Έμπνευση, όραμα, πρότυπο,μέντορα ς  Πειθώ  Λογικά επιχειρήματα  Συνδιαλλαγή και χρυσή τομή  Ομαδικός «παίκτης»

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ     eurship/green_paper  Kirby, D.A. (2003). Entrepreneurship. London, McGraw Hill Education.   www,entre-ed.org/_entre/criteria.htm 

Ευχαριστώ για την προσοχή σας και ιδιαίτερα την κ. Ελένη Κωστέα Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Κύπρου