ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ 2ου Γ/σίου Καλυβίων ΘΕΜΑ :ΕΦΗΒΟΙ και ΓΟΝΕΙΣ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής Σ υμβουλευτικός Σ ταθμός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
Advertisements

ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Εξάρτηση  Η κατάσταση εκείνη κατά την οποία το άτομο δε μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της καθημερινότητας χωρίς τη βοήθεια κάποιου μέσου.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Εισηγήτρια: Τσεμπέρη Καλλιόπη
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
1.4 Η κοινωνικότητα των νέων
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Προβλήματα εφηβείας και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
Πειθαρχία.
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Σχεσιοδυναμική και προσωποκεντρική συμβουλευτική Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Εφηβεία: Περίοδος κρίσης και εμπειριών..
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Βενιέρη Αθηνά Μπουζέλου Σταυρούλα
Εφηβική ηλικία Ποιος είμαι Με ποιους είμαι
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ 2ου Γ/σίου Καλυβίων ΘΕΜΑ :ΕΦΗΒΟΙ και ΓΟΝΕΙΣ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής Σ υμβουλευτικός Σ ταθμός Ν έων Ανατολικής Αττικής, Ηρώων Πολυτεχνείου 9-11, 15344, Γέρακας, Αττικής Tηλ , fax , Περάκη Μαίρη, Υπεύθυνη Κουρτίδου Μαρίνα, Στέλεχος Παγκοπούλου Άσπα, Στέλεχος Σταθάκη Βασιλική, Στέλεχος Σφέτκου Μαρία, Στέλεχος

περιεχόμενα Α) Η Εφηβική ταυτότητα Β) Γονείς και Εφηβική ηλικία Γ) Με σκοπό την αυτονόμηση των Εφήβων και την ειρηνική συμβίωση μέσα στην οικογένεια 1. Ο Έφηβος απέναντι στους γονείς και απέναντι στον κόσμο 2. Προκαταλήψεις & Συμπεριφορές Γονέων 1. Ιεράρχηση των ανθρωπίνων αναγκών 2. Αναγκαίες δεξιότητες για την αυτοπραγμάτωση 3. Ο νέος ρόλος των γονέων

Η Εφηβική Ταυτότητα Περίοδος πρώιμης εφηβείας 11 έως 14 ετών Περίοδος μέσης εφηβείας 14 έως 17 ετών Περίοδος τελικής εφηβείας 17 έως 20 ετών

ΑΛΛΑΓΕΣ Σε Σωματικό επίπεδο Σε Ψυχολογικό επίπεδο Σε Πνευματικό επίπεδο Ορμονικές αλλαγές Αφύπνιση σεξουαλικότητας Αμφιθυμία Υπερευαισθησία Άγχος Ανασφάλεια Απομόνωση Εσωστρέφεια Αφηρημένη σκέψη Αμφισβήτηση Υπαρξιακές αναζητήσεις Μεταφυσικές αγωνίες

Συνήθεις συμπεριφορές εφήβων Αρνείται το οικογενειακό πρόγραμμα Παραβιάζει τους οικογενειακούς κανόνες Θυμώνει αδικαιολόγητα Τσακώνεται με τους γονείς και τα αδέλφια του Αδιαφορεί για το σχολείο, δε φέρνει καλούς βαθμούς

Τηλεφωνεί με τις ώρες Επικοινωνεί μέσω κινητών Επικοινωνεί μέσω Διαδικτύου Μιμείται ινδάλματα του θεάματος, της μουσικής, του ποδοσφαίρου Θεοποιεί την παρέα, την ομάδα των συνομηλίκων

Ονειροπολεί, αφαιρείται, απομονώνεται

Επιλέγει ασυνήθιστη ενδυμασία Ενδιαφέρεται για την εξωτερική του εμφάνιση Προκαλεί συχνά με τις επιλογές του.

Πειραματίζεται με αλκοόλ, κάπνισμα και παράνομες ουσίες

ΓΟΝΕΙΣ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ 1. Ο Έφηβος απέναντι στους Γονείς και τον Κόσμο Στάση, φόβοι και προκαταλήψεις των γονέωνΣτάση, φόβοι και προκαταλήψεις των γονέων Προβαλλόμενα γονεϊκά πρότυπα – Διαδικασίες μύησης των νέωνΠροβαλλόμενα γονεϊκά πρότυπα – Διαδικασίες μύησης των νέων Ανακολουθία των Φορέων ΚοινωνικοποίησηςΑνακολουθία των Φορέων Κοινωνικοποίησης

2. Η εφηβεία είναι….θύελλα. Μακάρι να περάσει γρήγορα. 3. Οι κακές παρέες και οι σημερινοί τρόποι διασκέδασης φταίνε για την αποκλίνουσα συμπεριφορά του παιδιού μου. 4. Οι έφηβοι είναι ανήλικοι και άρα ανώριμοι, άπειροι, παιδιά! 5. Δυστυχώς το παιδί μου θα αναγκαστεί να έχει σεξουαλικές σχέσεις, αφού μεγαλώνει! 6. Φοβάμαι μην πέσει στα ναρκωτικά! 1. Οι σημερινοί νέοι είναι χειρότεροι από παλιά. Απαιτούν και δε σέβονται. ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Υπερπροσδοκίες από τα παιδιά μας Ελάχιστος χρόνος για έκφραση συναισθημάτων και ουσιαστική επικοινωνία. Χαρακτηριστική η απουσία του πατέρα μέσα στην οικογένεια. Ερεθίσματα βίας από ενδοοικογενειακές συγκρούσεις. Έλλειψη σταθερών ορίων και κοινώς αποδεκτών κανόνων. Μη ανεκτικότητα στο διαφορετικό. Διαρκής κριτική, Υποδείξεις. Σχόλια. Χαρακτηρισμοί. Πρόκληση ενοχών. Απειλές Προβολή προσωπικών επιδιώξεων και απωθημένων επιθυμιών. Δεσποτικοί, Αυταρχικοί, Υπερπροστατευτικοί γονείς. Ασυνέπεια λόγων και έργων Μεταβίβαση προσωπικών ανησυχιών και αγχωδών καταστάσεων στα παιδιά. Επιδίωξη συμμαχιών με τα παιδιά σε βάρος ενός από τους δύο γονείς.

Για Εκτίμηση Για Αγάπη και Ανήκειν Για Ασφάλεια Βασικές Φυσιολογικές ανάγκες Ιεράρχηση των ανθρωπίνων αναγκών του Maslow Βασικές ανάγκες Εξελικτικές ανάγκες Αυτοπραγμάτωση Αισθητικές Για Γνώση,Κατανόηση

Αναγκαίες Δεξιότητες 1. Συναισθηματικές δεξιότητες 2. Γνωστικές δεξιότητες 3. Κοινωνικές δεξιότητες

Εμπόδια επικοινωνίας Διαταγές Απειλές Κήρυγμα Διάλεξη Δίνοντας συμβουλές Κ ριτική Γελοιοποίηση Θεωρίες

Ο νέος ρόλος των γονέων Να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση Να αναπτύξουμε την ικανότητα της ενεργητικής ακρόασης Να περιορίσουμε την ανάγκη μας για έλεγχο και εξουσία Να απαλλαγούμε από τις υπερπροσδοκίες μας Να συνειδητοποιήσουμε πως όλοι, μικροί και μεγάλοι, έχουμε ανάγκη από όρια Να εκπαιδευτούμε στην επίλυση προβλήματος και στη διαχείριση κρίσεων

Όταν εγώ σου ζητάω να μ’ακούσεις και συ αρχίζεις να μου δίνεις συμβουλές δεν κάνεις αυτό που σου ζήτησα. Όταν εγώ σου ζητάω να μ’ακούσεις και εσύ αρχίζεις να μου λες πως δεν πρέπει να αισθάνομαι έτσι, ποδοπατείς τα συναισθήματά μου. Όταν εγώ σου ζητάω να μ’ακούσεις και συ νομίζεις πως πρέπει να κάνεις κάτι για να λύσεις το πρόβλημά μου όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο, μ’απογοητεύεις! Μπορώ να τα καταφέρω και μόνος μου. Δεν είμαι ανήμπορος. Ίσως αποθαρρυμένος και διστακτικός, αλλά όχι ανήμπορος! Άκουσέ με! Μη μου μιλήσεις, μην κάνεις πράγματα για μένα... Δεν είναι αυτό που θέλω. Απλώς, άκουσέ με!