Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Advertisements

Δ’ Τάξη Ενότητα 13: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Μοντελοποίηση Έργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Eργαστήριο.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Ενότητα 15: Αλληλογραφώ Διάφοροι τρόποι αλληλογραφίας
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Μια διδακτική παρέμβαση για τις Α΄ και Β΄ Τάξεις ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013.
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
Η ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (COVER LETTER)
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
περιεχόμενο της γλωσικής διδασκαλίας
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
 Η γλώσσα του κειμένου είναι ποιητική, με αποτέλεσμα τη συναισθηματική φόρτιση του αναγνώστη. Π.χ. «Κρατώ αυτά τα τσαλακωμένα από τους κρυψώνες χαρτιά.
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Ανάδυση της γραφής και διδακτικές προεκτάσεις
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών 2006-2007

Επιστολή Η επιστολή ανήκει στα κειμενικά είδη ιδιωτικής επικοινωνίας ή αλλιώς στα κοινωνικά κείμενα και θεωρείται ως έγγραφη διαπροσωπική επικοινωνία. Το περιεχόμενο, η δομή και κυρίως το ύφος της επιστολής εξαρτώνται από τη σχέση του αποστολέα με τον παραλήπτη, αλλά και από το σκοπό της επικοινωνίας. Η επιστολή δεν μπορεί να θεωρηθεί ως διακριτό είδος κειμένου με συγκεκριμένη δομή, διότι ανάλογα με το συγκείμενο και κυρίως το σκοπό της μπορεί να μετατραπεί εκτός από το επιστολικό της μέρος: Τόπος Ημερομηνία Προσφώνηση Χαιρετισμός Υπογραφή σε αφηγηματικό κείμενο ή σε επιχειρηματολογικό κτλ

Τα μέρη της επιστολής Με εκτίμηση Μαρία Γεωργίου Αρχιεπισκόπου ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ Το όνομα και η διεύθυνση του αποστολέα. Αν το γράμμα είναι για κάποιο φίλο ή γνωστό, δε χρειάζεται να γράψεις τη διεύθυνσή σου. ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ Η ημερομηνία που γράφεις το γράμμα. ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΗ Ο τρόπος που χαιρετάς τον παραλήπτη ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Για ποιο λόγο γράφεις την επιστολή. Σε ένα γράμμα γράφεις τα νέα σου, δίνεις πληροφορίες, ζητάς κάτι, δίνεις εξηγήσεις, εκφράζεις ευχαριστίες ή κάνεις παράπονα ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ Ένας αποχαιρετισμός για να τελειώσει το γράμμα. ΥΠΟΓΡΑΦΗ Το ονοματεπώνυμό σου. Αν είναι επίσημο γράμμα, βάζεις και την υπογραφή σου Μαρία Γεωργίου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ 26 2340 Λάρνακα Τρίτη 10 Ιανουαρίου Έντιμε κύριε δήμαρχε, Είμαι ένα παιδί που ζει σε μια γειτονιά που δεν έχει ένα χώρο για να παίζω με τους φίλους μου στον ελεύθερο μας χρόνο. Αυτό που ζητώ από εσάς είναι να μεριμνήσετε ώστε στο άδειο οικόπεδο της γειτονιάς μας να μην κτιστεί πολυκατοικία, αλλά να γίνει ένας παιδότοπος, μια χαρούμενη γωνιά για να παίζουμε ανενόχλητα και άφοβα τα παιδιά της γειτονιάς μου. Με εκτίμηση

Επιστολή Σε μια φιλική επιστολή το κείμενο πιθανόν να αναφέρει τους λόγους επικοινωνίας, να παραθέτει πληροφορίες, να υποβάλλει ερωτήματα προς απάντηση κτλ. Σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά του κειμένου πρέπει να έχει σαφήνεια, πληρότητα και συνοχή, η οποία επιτυγχάνεται όταν οι πληροφορίες δίνονται με λογική σειρά. Η επιστολή είναι το κατεξοχήν επικοινωνιακό είδος κειμένου και γι΄ αυτό διδάσκεται ιδιαίτερα στα προγράμματα επικοινωνιακής κατεύθυνσης. Συνήθως για να βοηθηθούν οι μαθητές ο εκπαιδευτικός προσδιορίζει: Την επικοινωνιακή κατάσταση Το σκοπό της επικοινωνίας και Προτείνει σχετικό λεξιλόγιο

Επιστολή Η επιστολή ανήκει στα εξωλογοτεχνικά κείμενα που είναι μονοσημικά και αποτελούν τα «ισχυρά» κείμενα της εποχής μας. Στην κατηγορία των μη λογοτεχνικών κειμένων ανήκουν: Τα πραγματολογικά, επιχειρηματολογικά και χρηστικά κείμενα. Τα κείμενα αυτά με τις δικές τους δομές, συμβάσεις, ύφος και λεξιλόγιο διευρύνουν τη γλωσσική εμπειρία του παιδιού, η οποία θα μπορέσει να στηρίξει τις διαφορετικές λειτουργίες της γλώσσας όπως είναι: η πληροφοριακή η κατευθυντική η μεταγλωσσική η αισθητική η επιχειρηματολογική κτλ.

Επιστολή Οι επιστολές ανήκουν σε μια μεγάλη κατηγορία κειμένων, που αποσκοπούν στην ανταλλαγή πληροφοριών και στην προώθηση της γνώσης, χωρίς να στηρίζονται στην αφήγηση και στην περιγραφή. Άλλοι τα ονομάζουν μ΄ έναν αρνητικό τρόπο, μη-αφηγηματικά, εξω-πραγματικά και εξω-λογοτεχνικά και άλλοι τα ορίζουν με θετικό τρόπο ως πραγματολογικά, χρηστικά. Μια εναλλακτική λύση προσφέρει ο όρος μονοσημικά, ο οποίος συλλαμβάνει και αναδεικνύει την επιδιωκόμενη μονοσημία των μη λογοτεχνικών κειμένων. Αντίθετα τα λογοτεχνικά βασίζουν τη λειτουργία τους στις πολυσημίες και στις συνυποδηλώσεις. Από διδακτικής πλευρά και για σχολική χρήση στην κατηγορία των εξω-λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να συμπεριλάβουμε τα πραγματολογικά, τα επιχειρηματολογικά και τα ιδιωτικής επικοινωνίας. Τα πραγματολογικά και τα επιχειρηματολογικά κείμενα είναι μεγάλης σημασίας για τη σχολική εκπαίδευση, αλλά και αυξημένης δυσκολίας. Τα ιδιωτικής επικοινωνίας είναι μεγάλης σπουδαιότητας και χαμηλότερης δυσκολίας. [ Ματσαγγούρας, 2004]

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ματσαγγούρας, Η. Γ. 2004. Κειμενοκεντρική Προσέγγιση του γραπτού λόγου. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.