Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Ενότητα 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Ποιο δελτίο καιρού ταιριάζει
Ενότητα 20 Παραδοσιακά Επαγγέλματα
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Ο ΔΟΥΛΕΥΤΑΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Ιλιάδα Στέπκου Όλγα-Μαρία.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Το μεγάλο μυστικό Η δική μου περιπέτεια.
Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
ΟΙ 4 ΕΠΟΧΕΣ.
(Παλιά εποχή της πέτρας)
Έντυπη ειδησεογραφία.
Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ Το κειμενικό είδος της περιγραφής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση Σύμβουλος Ελληνικών
εγώ, εσύ, αυτός-η-ο, στον Ενικό αριθμό,
Τάξη Δ’ Ενότητα 4 Στάση Βροχοσταλίδων Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ενότητα 7 Οι μύθοι και η ελιά.  Με βάση τον τίτλο, τι αναμένετε να μάθετε από το σημερινό μάθημα;  Γνωρίζετε κάποιους μύθους που συνδέονται με την ελιά;
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Τα ψάθινα καπέλα.
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Δημοτικό σχολείο Βαμβακοφύτου Στ΄τάξη. Το άγαλμά του βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της πόλης μας (Πλατεία Ελευθερίας) το οποίο ανεγέρθη κατά το έτος.
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Στο νησί του Αιόλου Γλώσσα Γ΄ δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια»
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
1η Δράση Ατομική δημιουργία
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
Ζώα που ζουν κοντά μας ΠΡΟΟΡΓΑΝΩΤΗΣ.
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Σαν παραμύθι Νίκη Π. Ποιος είναι ο τίτλος του παραμυθιού; Νίκη Π.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Αφήγηση αφήγηση.
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
Αγγελική Θεοδωροπούλου (Οκτώβριος 2014-Ιανουάριος 2015) Ελένη Καμάρη
Η σύνδεση των παραγράφων (6ο μάθημα)
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
Χρόνοι Κοντίδου Θέμις – Ε΄2.
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα Ο χρόνος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα Οι ήρωες της ιστορίας (πρωταγωνιστές και άλλα πρόσωπα) Η εξέλιξη της ιστορίας (πώς ξεκινάει, προχωράει και τελειώνει) Οι σκέψεις και τα συναισθήματα των ηρώων ή του αφηγητή της ιστορίας

Για να δείξουμε τον ΤΟΠΟ Τοπικά επιρρήματα: μακριά, ανατολικά, αντίκρυ Επίθετα: ορεινός,-ή,-ό, διπλανός,-ή,-ό, γειτονικός,-ή,-ό Φράσεις με προθέσεις: από τον κήπο, μέχρι το ποτάμι, στο δάσος

Για να δείξουμε το ΧΡΟΝΟ Τους χρόνους των ρημάτων: συνήθως σε παρελθοντικούς χρόνους (παρατατικός, αόριστος, υπερσυντέλικος)/ κάποτε σε ενεστώτα για πιο ζωντανό λόγο Χρονικά επιρρήματα: πέρυσι, ύστερα, νωρίτερα Φράσεις με προθέσεις: κατά το απόγευμα, από νωρίς, για λίγο Χρονικές προτάσεις: Όταν φύγαμε…, Μόλις ξεκίνησε…

Για να παρουσιάσουμε τους ΗΡΩΕΣ Όνομα Επάγγελμα - Ιδιότητα Φύλο Ηλικία Καταγωγή Σχέση – Συγγένεια Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό Χαρακτηρισμό Οικογενειακή – Κοινωνική κατάσταση

ΕΞΕΛΙΞΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΚΕΨΕΙΣ - ΣΥΝΑΙΘΗΜΑΤΑ Πολλές φορές ξεκινάει από ένα γεγονός ( αιτία ή αφορμή) Κάποια γεγονότα που συμβαίνουν επηρεάζουν τους ήρωες ή τα προκαλούν οι ίδιοι Συνήθως ολοκληρώνεται με αποτελέσματα ή συνέπειες ΣΚΕΨΕΙΣ - ΣΥΝΑΙΘΗΜΑΤΑ Όταν ο αφηγητής έχει ζήσει ο ίδιος τα γεγονότα: α΄ πρόσωπο Όταν ο αφηγητής δεν έχει πάρει μέρος : γ΄ πρόσωπο

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ο χώρος είναι φανταστικός (π.χ. Λιλιπούπολη) ή αναφέρεται αόριστα (π.χ. Σε μια μακρινή χώρα) Ο χρόνος πολλές φορές είναι απροσδιόριστος (π.χ. τα παλιά χρόνια, κάποτε) Οι ήρωες είναι φανταστικά πρόσωπα ή ζώα, φυτά, αντικείμενα που προσωποποιούνται