ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων
Ο προφορικός λόγος Η ομιλία αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου να χειρίζεται με άνεση τον προφορικό λόγο σε ποικίλες επικοινωνιακές καταστάσεις και με ποικιλία γλωσσικών παραλλαγών μέσο διαμόρφωσης των ανθρώπινων σχέσεων και της διαπροσωπικής επικοινωνίας ο κατεξοχήν λόγος της διατύπωσης και διαπραγμάτευσης γνωμών της έκφρασης και ανταλλαγής συναισθημάτων, που αποτελούν το θεμέλιο κάθε επικοινωνιακής πράξης. Όσες περισσότερες ευκαιρίες έχει το παιδί για επικοινωνία με άλλους, τόσες περισσότερες ικανότητες και δεξιότητες αναπτύσσει στη χρήση της γλώσσας.
Ολιστική προσέγγιση της γλώσσας η γλώσσα αντιμετωπίζεται ως ενιαίο όλο: ομιλία, ακρόαση, γραφή και ανάγνωση. υπάρχει συνέχεια μεταξύ προφορικών και γραπτών τρόπων επικοινωνίας η γλώσσα κατακτιέται με τη συμμετοχή σε αυθόρμητες ή οργανωμένες γλωσσικές δραστηριότητες μέσα σε αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας. χρησιμοποιείται με τον κατάλληλο, για κάθε περίσταση, τρόπο αναπτύσσει κριτική συνείδηση των χρήσεων και λειτουργιών της.
Γλώσσα: μέσο επικοινωνίας. Η ικανότητα για προφορική έκφραση σε συνδυασμό με την ενεργητική ακρόαση αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες για αποτελεσματική επικοινωνία. Όσες περισσότερες ευκαιρίες έχει το παιδί για επικοινωνία με άλλους, τόσες περισσότερες ικανότητες και δεξιότητες αναπτύσσει στη χρήση της γλώσσας. Η συνεργατική ομιλία απαιτεί μεθοδολογικές προσεγγίσεις και πρακτικές, μέσα από τις οποίες τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται, να εμβαθύνουν, να ακούν προσεκτικά, να βρίσκουν εναλλακτικές λύσεις και να αναπτύσσουν κριτικό γραμματισμό.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ρητορικά αγωνίσματα 1.Εκφραστική ανάγνωση 2.Παιχνίδι ρόλων 3.Αυθόρμητος λόγος 4.Προτρεπτικός λόγος 5.Διττοί λόγοι-debate