Δημιουργώντας ίσες ευκαιρίες:Η κοινωνική αξιοπιστία της ιατρικής εκπαίδευσης. Trevor Gibbs & Michelle Mclean Μετάφραση και περίληψη: Κεραμιδάς ’Ιωάννης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Advertisements

20 Ερωτήσεις ΦΤΩΧΙΑ.
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Η ΠΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Ανοικτή εξ απόστασεως μάθηση και Διαδίκτυο
LOGO ΠΟΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δανάη Φωτίου γ5 ΨΑΛΛΙΔΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Η Αξία της Πρόληψης και Προαγωγής
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γεωργικές Εφαρμογές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Αγροτικής Οικονομίας» Γεωπονική Σχολή Α.Π.Θ.
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ E-LEARNING ΠΕΤΣΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Πολιτική Διεθνούς Ανάπτυξης και Βοήθειας της Ε. Ε Γκότση Παναγιώτα Παπαλεξίου Βασιλική.
Event management Event management ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ (DISTANCE LEARNING). Μέσα στα πλαίσια των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, το εκπαιδευτικό σύστημα σε παγκόσμια κλίμακα βρίσκεται.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα Οκτωβρίου
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη Δικτύων ΠΦΥ στην Τοπική Κοινωνία Επίπεδο ωρίμανσης του πληθυσμού: α) προ σχέδιο, β) σχέδιο, γ) προετοιμασία, δ)
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Βασικές αρχές για την εκπόνηση Α.Π.
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
H ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Γιαννάκης Κουμίδης.
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργώντας ίσες ευκαιρίες:Η κοινωνική αξιοπιστία της ιατρικής εκπαίδευσης. Trevor Gibbs & Michelle Mclean Μετάφραση και περίληψη: Κεραμιδάς ’Ιωάννης (29883) Φέστας Γεώργιος (29933) Μιχαλάκης Βύρων (29902)

Οι ιατρικές σχολές σε όλο τον κόσμο επανεξετάζουν τα προγράμματα σπουδών τους ώστε αυτά να συνάδουν με τη ραγδαία πρόοδο της ιατρικής επιστήμης. Η Εκπαιδευτική Επιτροπή για Αλλοδαπούς Φοιτητές Ιατρικής (ECFMG) προσπαθεί να εξισσοροπήσει τα δεδομένα της ιατρικής εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο, ώστε να γίνεται ομαλά η μετάβαση φοιτητών ή πτυχιούχων ιατρών από χώρα σε χώρα. Γενικότερα, γίνεται μία συντεταγμένη προσπάθεια παγκοσμιοποίησης της ιατρικής κοινότητας παρόλο που οικονομικές και κοινωνικές καταστροφές επηρεάζουν τον τρόπο διδασκαλίας. Εισαγωγικά

Η ιατρική εκπαίδευση διαφέρει στον ανεπτυγμένο κόσμο, όπου χρηματοδοτείται επαρκώς, σε σχέση με τις αναπτυσσόμενες χώρες (Αφρική, Ασία) όπου υπάρχει έλλειψη πόρων. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ιατρικής Εκπαίδευσης (WFME) θέτει τις βάσεις για διεύρυνση των οριζόντων της ιατρικής εκπαίδευσης παγκοσμίως με καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας π.χ. Η ζωντανή διαδραστική μάθηση μέσω Διαδικτύου σε πολλές χώρες αδυνατεί να εφαρμοστεί λόγω έλλειψης κονδυλίων ενώ στην Αφρική φαντάζει προς το παρόν αδύνατη. Επίσης πρέπει να καθοριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο η χρυσή τομή μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης των ιατρικών σχολών.Ωστόσο σε Αφρική και Ασία λίγες ιατρικές σχολές διαθέτουν την υλικοτεχνική υποδομή και το ανθρώπινο δυναμικό για να συμβαδίσουν με τα standard αυτής της χρυσής τομής.

Προκειμένου να εκσυγχρονιστεί η ιατρική εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο απαιτούνται : Εμπειρογνώμονες για το πρόγραμμα σπουδών. Νέα αναπτυξιακά προγράμματα των ιατρικών σχολών. Διαδικασία επιλογής σπουδαστών. Μαθήματα προσομοίωσης σε ασθενείς.  Όλα τα παραπάνω έχουν ιδιαίτερα αυξημένο κόστος και επομένως οι καινοτομίες αυτές διευρύνουν το χάσμα μεταξύ ιατρικών σχολών ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών.

Ένας άνισος κόσμος Άστοχες στατιστικές από την Παγκόσμια Τράπεζα κατατάσσουν τις χώρες σε λίστα οικονομικής ισχύος χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν κοινωνικά κριτήρια όπως η φτώχεια των κατοίκων (πλούσιες χώρες-φτωχοί πολίτες). Έτσι, αυτή η ουτοπική ταξινόμηση οδηγεί σε επίσης άνιση κατανομή των κονδυλίων που αφορούν την υγειονομική περίθαλψη κάθε χώρας. Επαγγελματίες υγείας και κυρίως ιατροί μεταναστεύουν από τις αναπτυσσόμενες στισ ανεπτυγμένες γειτονιές του πλανήτη γεγονός που εντείνει την ανισότητα στο χώρο της υγείας.

Δίκοπο μαχαίρι:Ποιοτική ιατρική εκπαίδευση, ιατρική μετανάστευση και ανθρώπινα δικαιώματα. Παραδόξως, η ιατρική μετανάστευση συμβαίνει και αντιστρόφως:Ιατροί από τις εκσυγχρονισμένες χώρες μεταναστεύουν στις υπανάπτυκτες για εργασία και μετεκπαίδευση Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ιατρικής Εκπαίδευσης(WFME) επιχειρεί τον επαναπατρισμό των ιατρών-μεταναστών. Αυτό δεν είναι λύση γιατί αντιτίθεται στα ανθρώπινα δικαιώματα.Κάθε επαγγελματίας υγείας μπορεί να επιλέξει ο ίδιος τον τόπο εργασίας του.

Παγκοσμιοποίηση της ιατρικής εκπαίδευσης Στη σύνοδο για την παγκοσμιοποίηση της ιατρικής εκπαίδευσης κατέστη σαφής η ανάγκη για περεταίρω διεύρυνση της συνεργασίας μεταξύ των ιατρικών ακαδημιών με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας. Έτσι θα ξεφύγουμε από τα στενά όρια των μεμονωμένων ιατρικών ιδρυμάτων. Προς αυτή τη κατεύθυνση ο συγγραφέας προτείνει την προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ανταλλαγής φοιτητών όπως το Erasmus χάρη στα οποία θα διευρύνεται το ιατρικό εκπαιδευτικό περιβάλλον ανεβάζοντας την ποιότητα της ιατρικής εκπαίδευσης Σημαντική είναι και η συμβολή μεγάλων δωρητών (πχ ίδρυμα Bill & Melissa Gates) που χρηματοδοτούν τη βελτίωση των υποδομών ιατρικής εκπαίδευσης στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Συμπεράσματα  Όπως στον κόσμο υπάρχουν τεράστιες ανισότητες στην κατανομή του πλούτου, έτσι και στην ιατρική εκπαίδευση υπάρχουν δυσανάλογα χάσματα μεταξύ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών. Η διεθνής κοινότητα, όπως συναποφασίζει για παγκόσμια προβλήματα (κλιματική αλλαγή, διεθνής οικονομική ύφεση), καλείται να αποφασίσει για την παγκόσμια ιατρική εκπαίδευση προωθώντας ίσες ευκαιρίες ιατρικής εκπαίδευσης και εφαρμόζοντας σύγχρονα εκπαιδευτικά πρότυπα υψηλής ποιότητας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον οφείλει να επιδείξει στη θωράκιση των επαγγελματιών υγείας με τεχνογνωσία, δεξιότητες και κίνητρα για να παραμείνουν στον τόπο τους.  Εν κατακλείδει, ο συγγραφέας τονίζει τον καθοριστικότερο παράγοντα της ιατρικής εκπαίδευσης, τον άνθρωπο, τον εκπαιδευτή, τον επαγγελματία υγείας, ο οποίος σ’ένα πολύπλοκο και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον καλείται να βελτιώσει την ποιότητα της ιατρικής εκπαίδευσης των μελλοντικών πτυχιούχων ιατρικής

Τι μάθαμε από αυτό το άρθρο Μελετώντας αυτό το άρθρο συμπεράναμε οτι υπάρχει μεγάλη ανισότητα μεταξύ των ιατρικών σχολών ανά τον κόσμο. Η ανισότητα αυτή αντανκλά και στο επίπεδο της ιατρικής εκπαίδευσης των χωρών αυτών πράγμα που οδηγεί στην αποδήμηση μεγάλου μέρους του ιατρικού δυναμικού προς χώρες με περισσότερες δυνατότητες στν τομέα αυτό.

Τι προσκομίσαμε εμείς ως φοιτητές Το κυριότερο όφελος από το μέρος μας ήταν η δυνατότητα να συνεργαστούμε με συμφοιτητές μας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο ήταν η επαφή μας με ένα επιστημονικό άρθρο και με αυτό τον τρόπο μάθαμε τη δομή και το σκεπτικό που θα πρέπει να ακολουθείται κατά την εκπόνηση παρόμοιων εργασιών από εμάς στο μέλλον.