ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ Μετατροπή ρημάτων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
Ελληνικά στο ΤΕΠΑΚ1 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΚΕΝΤΡΟ ΓΛΩΣΣΩΝ • ΣΗΜΕΡΑ • ΑΥΡΙΟ • ΧΤΕΣ.
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
Μωρό -μαθαίνει να μπουσουλάει -μαθαίνει να κάθεται -μαθαίνει να μιλάει -μαθαίνει να τρώει -το φροντίζουν η μαμά και ο μπαμπάς.
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
ΠΟΙΗΜΑ Ένα όμορφο πρωινό αποφάσισα και εγώ τα παπούτσια μου να βγάλω για να μοιάσω σε κάποιον άλλο, ένα παιδί πολύ μικρό που δεν έχει παπούτσια να βάλει,
FUTURE SIMPLE Μέλλοντας Απλός
ΤΑΞΗ Γ-2 17ου ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Β΄ ενικό ΠΡΤΒ΄ ενικό ΑΟΡA΄ πληθ. ΠΡΤA΄ πληθ. ΑΟΡ Πηγαίνω Κατεβαίνω Καίω Μένω Γέρνω 1.1. Να συμπληρώσετε τον πίνακα:
Ιστορίες σ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ.
Ένα χελιδόνι σ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ.
Ξημερώνει μια νέα μέρα. Ώρα για σχολείο…
Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Ε.Π.Λ.ΗΕ.Π.Λ.Η Πάσχω από… …εσείς; Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο!
ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΑ 10 ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ο λύκος η αλεπού κι ο γάιδαρος
SIMPLE PAST Αόριστος Απλός
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
PAST CONTINUOUS Αόριστος Διαρκείας
δε μας αρέσει η προστακτική
Ενότητα 8 Υποενότητες 1,2 Γλωσσοδέτες
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
• Greetings • Personal Pronouns • The irregular verb «Είμαι» • The Verb in the present tense.
εγώ, εσύ, αυτός-η-ο, στον Ενικό αριθμό,
Ενεργητική και Παθητική φωνή
«Πρόσβαση στο παρελθόν»
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ο πατέρας Ακουάχε Κάποτε ήταν ένα δέντρο που το λέγανε «πατέρα Ακουάχε» και ζούσε σε ένα μικρό χωριό με μία παράξενη φυλή. Μία μέρα η φυλή αυτή αποφάσισε.
Καθαριότητα «Φροντίζω τον εαυτό μου!»
Α ΠΟΚΡΙΈΣ Μαριλένα Χειρδάρη. Κάθε χρόνο, κάθε Φεβρουάριο γίνεται μια μεγάλη γιορτή ……… το καρναβάλι.
E-Portfolio Ελένη Πατσά Α.Μ:
PROJECT με θέμα ¨χριστούγεννα¨
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Στην παραμυθοχώρα της Χαριλάου Από την Χριστίνα Τράπτσιου και την Δώρα Κουρκούτα Βέροια 22 Οκτωβρίου 2012 Σεμινάριο Δικτύου Παιδικών Υπηρεσιών.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
Lesson 2 ΜΑΘΗΜΑ 2 GRE 101. Verbs in active and passive voice.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
Lesson 10 GRE 101- GREEK ΜΑΘΗΜΑ 10. The future tense (type A) γυρίζω Θα γυρίσω Θα μαγειρέψω Θα κοιτάξω Θα γυρίσεις Θα μαγειρέψεις Θα κοιτάξεις Θα γυρίσει.
Η έννοια του κλάσματος ΠΩΣ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙΣ ΜΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΑ; ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΤΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ;
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
Ο Dalai Lama είπε «Διαβάστε το για να δείτε αν όντως ισχύει για εσάς!»
Άσκηση 1: Μετατροπή Θερμοκρασίας
Χρόνοι Κοντίδου Θέμις – Ε΄2.
Talking about future plans
Future events (revision) Health and body
At a restaurant Talking about future plans
Πάτα το κουμπί για τη συνέχεια
Βδομάδα 10_14/3/16 Στόχοι Revision.
Η Κοκκινοσκουφίτσα.
Τα εργοστάσια ______________προϊόντα τοποθετώ
Παίζουμε παντομίμα; Χατσίκου Ιωάννα
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Ρήματα Ουσιαστικά Επίθετα Και πώς να τα ξεχωρίζουμε.
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Τι έκανες εσύ χτες/ προχτές/ την περασμένη Παρασκευή;
δε μας αρέσει η προστακτική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ Μετατροπή ρημάτων

Υπερσυντέλικος Τα ρήματα που βρίσκονται σε χρόνο υπερσυντέλικο αναφέρονται σε κάτι που άρχισε στο παρελθόν (χτες) και είχε τελειώσει πριν συμβεί κάτι άλλο. Π.χ. Είχα μαγειρέψει πριν γυρίσεις. Είχα τρέξει, είχες διαβάσει, είχε κόψει, είχαμε μυριστεί, είχατε χτενιστεί, είχαν αποφασίσει

Υπερσυντέλικος

Ενεστώτας Υπερσυντέλικος εγώ δένω εγώ είχα δέσει εσύ πλένεις Μετατρέπουμε τον χρόνο των ρημάτων από τον Ενεστώτα στον Υπερσυντέλικο ενεργητικής φωνής: Ενεστώτας Υπερσυντέλικος Υπερσυντέλικος εγώ δένω εγώ είχα δέσει εσύ πλένεις εσύ είχες πλύνει αυτός ακούει αυτός είχε ακούσει εμείς ράβουμε εμείς είχαμε ράψει εσείς κόβετε εσείς είχατε κόψει αυτοί ζηλεύουν αυτοί είχαν ζηλέψει

Ενεστώτας Υπερσυντέλικος εγώ δένομαι εγώ είχα δεθεί εσύ πλένεσαι Μετατρέπουμε τον χρόνο των ρημάτων από τον Ενεστώτα στον Υπερσυντέλικο παθητικής φωνής: Ενεστώτας Ενεστώτας Υπερσυντέλικος Υπερσυντέλικος εγώ δένομαι εγώ είχα δεθεί εσύ πλένεσαι εσύ είχες πλυθεί αυτός ακούγεται αυτός είχε ακουστεί εμείς βαφόμαστε εμείς είχαμε βαφτεί εσείς κόβεστε εσείς είχατε κοπεί αυτοί μυρίζονται αυτοί είχαν μυριστεί

ΑΣΚΗΣΗ: Να συμπληρώσεις τα παρακάτω κενά βάζοντας το ρήμα των παρενθέσεων στον Υπερσυντέλικο, προσέχοντας τη φωνή. Δε μας πήραν αυτό που μας ..................................................... (υπόσχομαι). Δε μας πήραν αυτό που μας είχαν υποσχεθεί. Οι Φοίνικες με το αλφάβητo που ....................................... (αναπτύσσω), συνέβαλαν στη δημιουργία του Ελληνικού. Οι Φοίνικες με το αλφάβητo που είχαν αναπτύξει συνέβαλαν στη δημιουργία του Ελληνικού.

Πάνω στο ντουλάπι της κουζίνας ................................ (βάζω) ένα κουτί με σοκολάτες. Πάνω στο ντουλάπι της κουζίνας είχα βάλει ένα κουτί με σοκολάτες. Εσείς .....................................................(ντύνομαι) στο Καρναβάλι, όταν .......................................(πηγαίνω) στην Ξάνθη; Εσείς είχατε ντυθεί στο Καρναβάλι, όταν είχατε πάει στην Ξάνθη; .......................(ξημερώνω), όταν έφτασα στο Πήλιο. Είχε ξημερώσει, όταν έφτασα στο Πήλιο.

Το βλέμμα του ...............................................(καρφώνομαι) στο υπέροχο ηλιοβασίλεμα του Φλεβάρη! Το βλέμμα του είχε καρφωθεί στο υπέροχο ηλιοβασίλεμα του Φλεβάρη! Θα γράφαμε καλά στο τεστ αν ............................(διαβάζω) περισσότερο. Θα γράφαμε καλά στο τεστ αν είχαμε διαβάσει περισσότερο. Η Ζωή ..............................(γράφομαι) σε σύλλογο για να πάρει μέρος στο Καρναβάλι. Η Ζωή είχε γραφτεί σε σύλλογο για να πάρει μέρος στο Καρναβάλι.