«Καλλιτεχνική Δημιουργία»: Η ζωγραφική, το νησί και το σχολείο μας»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Black team B8 Μιχάλης Νατιώτης Ονησίφορος Παφίτης Μίκης Ανδρέου
Advertisements

«Μαθητές σε εθελοντική δράση» 2 ο Γυμνάσιο Καλλιθέας.
Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ)
ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα De Stijl
Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Η εξΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΩΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗ PROJECT Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Α τάξης ΕΠΑ.Λ
, Β’ τετράμηνο Λύκειο Δεμενίκων Τμήμα Ατε2 Ομάδα: Rebels Ελευθερία: Αναζητώντας το πραγματικό νόημα της λέξης.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Έρευνα για την άποψη των νέων πάνω στο graffiti
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Project 4o Το φως και το χρώμα στην τέχνη και την επιστήμη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:ΒΙΝΣΕΝΤ ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ
Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΌΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
+ Τμήμα A’3 Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου «Σύγχρονη συνάντηση με την παράδοση»
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
Η ελευθερία στο σχολείο γίνεται πραγματικότητα
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ (1873 – 1934)
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Τίτλος: Σχολική Ζωή και Τέχνη
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Θε1: Μπορούν οι άνθρωποι να απεικονίζουν το Θεό
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
ΔΑΣΚΑΛΑ : ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η ζωγραφική ως εικονική αναπαράσταση πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή του ανθρώπου στο τροφοσυλλεκτικό στάδιο, στην τελευταία φάση της παγετωνικής εποχής και.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
 Με τον όρο Τέχνες εννοείται η ανθρώπινη δραστηριότητα ή δημιουργία που είναι σημαντική εξαιτίας της έλξης που προκαλεί στις ανθρώπινες αισθήσεις, διεγείροντας.
Graffiti ΕΡΕΥΝΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 2ου ΛΥΚΕΙΟ Α 1 ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠ. Π., Γ. ΟΡ., Ζ. Ν., Ζ. Λ., Κ. Δ.
Παρουσίαση του θέματος : Η τέχνη του δρόμου όπως έχει ήδη αναφερθεί σήμερα έχει εξελιχθεί σε : είδος έκφρασης είδος διαμαρτυρίας για τη λειτουργία του.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΟΥΝΧΕΝΤΖ.
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Ένα ταξίδι στον κόσμο των λαμπτήρων
«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος.
Ερευνητική Εργασία Θέμα: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΟ ΝΗΣΙ
PAUL CEZANNE M O N T S A I N T – V I C T O I R E.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
   Γύρω μας βλέπουμε συνεχώς χρώματα .
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
TI ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ; Το σίδερο είναι μια οικιακή συσκευή που χρησιμοποιείται για να ισιώνει υφάσματα και ιδιαίτερα ρούχα. Για αυτή την διαδικασία του σιδερώματος.
ΠΑΟΥΛ ΚΛΕΕ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Καλλιτεχνική Δημιουργία»: Η ζωγραφική, το νησί και το σχολείο μας» Γενικό Λύκειο Μύρινας Σχ. Έτος: 2012-2013 Τάξη: Β΄ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Καλλιτεχνική Δημιουργία»: Η ζωγραφική, το νησί και το σχολείο μας» La Vita è Bella Nicola Piovani Soundtrack

«Καλλιτεχνική Δημιουργία»: Η ζωγραφική, το νησί και το σχολείο μας»  σημασία της τέχνης στο σχολείο  έρευνα με ερωτηματολόγιο  ιστορία των υλικών της ζωγραφικής  καλλιτεχνικά ρεύματα  καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στη Λήμνο  τοιχογραφίες  τέχνημα: «μεταμόρφωση» μίας αίθουσας του σχολείου μας.

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Η καλλιτεχνική δραστηριότητα στο σχολείο.  Πέρσα  Ειρήνη  Κυριακή  Γωγώ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Τι προσφέρουν τα καλλιτεχνικά στο σχολείο; Ποια μαθήματα μπορούν να εμπνεύσουν; Υπάρχουν μαθήματα για την τέχνη στο σχολείο;

Η Εικαστική Αγωγή προσφέρει ένα νέο τρόπο θέασης και αντίληψης των πραγμάτων. Βοηθάει το μαθητή να συλλάβει τον κόσμο που τον περιβάλλει πολυδιάστατα, μέσα από τη μορφή, το σχήμα, το χώρο, την κίνηση. Αναπτύσσει την φαντασία του, τη γνώση, την κρίση, τον προβληματισμό. Ο μαθητής αναπτύσσει την κοινωνικότητά του, γίνεται ενεργός και δραστήριος Βελτιώνεται η διάθεσή του για αναζήτηση, μάθηση και συνεργασία.

Μοιράσαμε ερωτηματολόγια σε μαθητές Α’ και Β’ λυκείου ζητώντας να μας πουν ποια είναι τα μαθήματα που θα επιθυμούσαν να υπάρχουν στο σχολείο:

Οι προτιμήσεις των συμμαθητών μας: Χορός (44%) Μουσική (32%) Εικαστικά (20%) Θέατρο (8%)

Συμπεράσματα Συνέντευξης: Το σχολείο δεν δίνει αρκετά ερεθίσματα για καλλιτεχνική δημιουργία. Είναι απαραίτητο να γίνονται περισσότερες δημιουργικές δραστηριότητες

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ μέσα και υλικά ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ μέσα και υλικά  ΣΩΤΗΡΙΑ  ΜΑΡΙΑ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ  ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ  ΑΡΕΤΗ

Παλέτα Πινέλα Καβαλέτο Καμβάς Σπάτουλα

Κάρβουνο Στένσιλ Τέμπερα Spray

ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ για το ΤΕΧΝΗΜΑ μας Κάρβουνο Γομολάστιχα για το κάρβουνο Πλαστικό, και ακριλικό , οικολογικό χρώμα Δοχεία για ανακάτεμα των χρωμάτων Πινέλα Ρολά

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ Αναπτύχθηκαν διάφορες θεωρίες για τη φύση του χρώματος. Ο Αριστοτέλης υποστήριζε πως το χρώμα ήταν ακτίνες που έστελναν οι Θεοί στη γη.

ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ Από πολύ παλιά ήδη ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε για βαφές φυσικές πρώτες ύλες. Στη λίθινη εποχή οι άνθρωποι ζωγράφιζαν τους τοίχους των σπηλαίων με γήινα χρώματα. Πριν από τέσσερις χιλιάδες χρόνια χρησιμοποιούσαν το ίντιγκο ως βαφή και πριν τρεις χιλιάδες χρόνια οι Ινδοί γνώριζαν τη γόμα-λάκα.

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΑΣΠΡΟ: Το σημαντικότερο άσπρο χρώμα ήταν το λευκό του μολύβδου. Αν και απαντάται στη φύση με τη μορφή του ορυκτού κερουσίτη, υπήρξε από τις πρώτες χρωστικές που παρασκευάστηκε τεχνητά από μεταλλικό μόλυβδο και ξύδι.

ΜΑΥΡΟ: Το μαύρο χρώμα είναι ο άνθρακας (το κάρβουνο), το σπουδαιότερο χημικό στοιχείο που χρησιμοποιήθηκε ως χρώμα και το έπαιρναν από την καύση οστών ενώ το καλύτερο μαύρο έβγαινε από το καμένο φίλντισι. Μαύρο έπαιρναν επίσης και από καύση ξύλων.

ΜΠΛΕ : Ένα σημαντικό μπλε που χρησιμοποιούταν από την κλασική αρχαιότητα είναι ο λαζουρίτης . Από τον λαζουρίτη προέρχεται το μπλε ουλτραμαρίν που σημαίνει πέρα από τις θάλασσες διότι υπήρχε αποκλειστικά στην Περσία. Μπλε χρώματα έχουμε και προερχόμενα από βιολέτες και κυάνους.

ΚΟΚΚΙΝΟ:Ως κόκκινα χρώματα χρησιμοποιούνταν τα οξείδια του σιδήρου ΚΟΚΚΙΝΟ:Ως κόκκινα χρώματα χρησιμοποιούνταν τα οξείδια του σιδήρου. Σημαντική πηγή για κόκκινο χρώμα θεωρούνταν τα κοιτάσματα του αιματίτη. Κόκκινη ώχρα γνωστή από την αρχαιότητα είναι η «σινώπια».

ΠΡΑΣΙΝΟ:Πράσινα χρώματα παράγονταν από τα ώριμα μούρα του φυτού ράμνου και από τα άνθη της ίριδας. Το πιο συνηθισμένο, γνωστό ως πράσινο της Ελλάδας είναι ένας οξικός χαλκός ο οποίος παρασκευάζεται συνήθως με την επεξεργασία χαλκού με οξύ. Άλλο πράσινο χρώμα είναι ο μαλαχίτης

ΚΙΤΡΙΝΟ:Τα κίτρινα χρώματα που χρησιμοποιούνταν ευρέως ήταν οι ώχρες, κίτρινες γαίες προερχόμενες από τη σκουριά του σιδήρου. Άλλο κίτρινο σκούρο χρώμα είναι η σιέννα ωμή που προέρχεται απ’ τη γη.

Καλλιτεχνικά ρεύματα Γιάννης  Παναγιώτης  Λάμπης  Αρετή  Αριστέα 

Ρεαλισμός Αναπτύχθηκε την περίοδο 1850-1880 ΄΄New Orlean Cotton Exchange΄΄ Courbet(1849) ΄΄ Kαλημέρα κύριε Courbet΄΄Degas (1873) Αναπτύχθηκε την περίοδο 1850-1880 Ήταν αναπαράσταση πραγματικών και συγκεκριμένων πραγμάτων.

Αναπτύχθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, περίπου την περίοδο 1905-1940  Ήταν η τάση να παραμορφώνουν την πραγματικότητα στα έργα τους Εξπρεσιονισμός

Γεννήθηκε γύρω στο 1920 στο Παρίσι ως αντίδραση στην καταστροφικότητα του Ντανταϊσμού. Ήταν καλλιτεχνικό και πολιτικό ρεύμα, σαν επαναστατικό κίνημα,. Από τους κύριους εκφραστές του: Giorgio de Chirico, Salvador Dalí, Joan Miró  Υπερρεαλισμός «Οι προκλήσεις του Αγίου Αντωνίου» Dali (1946)

ΜΕΤΑ-ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ Ρεύμα του 20ου αιώνα Εισήγαγε ένα πνεύμα ελευθερίας του καλλιτέχνη να παίρνει στοιχεία από όποια εποχή και τάση του κόσμου της τέχνης του αρέσει teatro del mondo 1980 ΜΕΤΑ-ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ

Καλλιτέχνες της Λήμνου Ερωτήματα:

Ποιός είναι ο λόγος που ασχοληθήκατε με την ζωγραφική;

ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΗΘΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ;

Πώς μπορεί να εμπνεύσει το περιβάλλον της Λήμνου ένα καλλιτέχνη ;

Επηρεάζει ο χαρακτήρας του καλλιτέχνη το έργο του ή επηρεάζεται απ’ αυτό;

1η Συνέντευξη: Ζηνοβία Κοντογεωργάκη, Αγιογράφος Ζωγραφίζει από μικρή Η Αγιογραφία της άρεσε πολύ περισσότερο. Στην Αγιογραφία ακολουθείς την παράδοση. Στη Ζωγραφική εμπνέεσαι για να ζωγραφίσεις. Το ταλέντο χρειάζεται αλλά με την εμπειρία μπορεί κανείς να εξελιχθεί. Νίκος  Βάσω  Αργυρώ 

Η Λήμνος εμπνέει με την ήρεμη ατμόσφαιρά της, τη φύση, τη θάλασσα. Η δουλειά της επηρέασε τον τρόπο σκέψης της. Της αρέσει να μεταδίδει ό,τι γνωρίζει και παραδίδει μαθήματα. Σήμερα ζει τη δύσκολη οικονομική κατάσταση όπως όλοι, αλλά προσπαθεί να δει τα πράγματα θετικά.

2η συνέντευξη: Βάνα Μεριά, Ζωγράφος, Αγιογράφος Γεννήθηκε στη Λήμνο από γονείς πρόσφυγες. Ζωγραφίζει από μικρή Συνεργάστηκε με γκαλερί στην Αθήνα. Δίδασκε ζωγραφική σε παιδιά, άλλα έχει σταματήσει και μαθαίνει την εγγονή της. Έχει δωρίσει έργα της στην Αγία Τριάδα και στον Άγιο Σώζο. Λάμπης  Νίκος  Βασίλης  Γιάννης 

Λόγω της καταγωγής της από την μικρά Ασία, της αρέσει να ζωγραφίζει τοπία της περιοχής αυτής. Έχει κάνει 3 χρόνια σχέδιο και 4 αγιογραφία. Στις δυσκολίες της ζωής η ζωγραφική τη βοηθά και την ξεκουράζει. Η οικονομική κρίση δεν την επηρέασε ψυχολογικά άλλα οικονομικά, αν και τα έργα της τα πουλούσε ήδη πολύ φθηνά. Ανταμοιβή της είναι οι θετικές κριτικές.

Μας επισκέφθηκαν στο σχολείο μας για να μας μιλήσουν για τα έργα τους. 3η συνέντευξη: Θωμάς Σφούνης, Ζωγράφος Θάλεια Κερούλη, Ζωγράφος Paolo Incarnato, Γλύπτης Μας επισκέφθηκαν στο σχολείο μας για να μας μιλήσουν για τα έργα τους. Στη δουλειά τους χρησιμοποιούν και ανακυκλώσιμα υλικά. Συχνά ξεφεύγουν από το συνηθισμένο τρόπο που δημιουργούν και αλλάζουν υλικά και τρόπο έκφρασης. Άλλοτε παραμένουν σε μία συγκεκριμένη μεθοδολογία, όταν αυτή τους εκφράζει απόλυτα.

Έχοντας ζήσει στη Νάπολη και στη Λήμνο μας λένε: Η Λήμνος σε αντίθεση με την Νάπολη προσφέρει ένα μαγευτικό φως το οποίο αποτυπώνεται στα έργα τους. Υπάρχει διαφορά στις αποχρώσεις του φωτός στο βορά όπου τα χρώματα είναι σκούρα και στη Μεσόγειο όπου είναι πιο ανοιχτά. Τα νησιά της επίσης έχουν φυσικές και φιλικές καμπύλες και απουσιάζουν οι οξείες γραμμές.

Ο καλλιτέχνης στην καθημερινή του ζωή δέχεται αμέτρητα ερεθίσματα, από τα οποία παίρνει ιδέες. Σκοπός του είναι η ολοκλήρωση του έργου του και η τελειοποίηση της ιδέας του. Αμοιβή του είναι η ψυχική ικανοποίηση από την ανταπόκριση του μεγαλύτερου κριτή, του κοινού. Η χρηματική αμοιβή είναι εντελώς υποκειμενική. Τα χρήματα παίζουν βιοποριστικό ρόλο όπως για όλους τους ανθρώπους και δεν πρέπει να γίνονται αυτοσκοπός.

Ευχαριστούμε τους καλλιτέχνες: για τη βοήθειά τους στην ολοκλήρωση της εργασίας μας. Βάνα Μεργιά Ζηνοβία Κοντογεωργάκη Θάλεια Κερούλη Θωμά Σφούνη Paolo Incarnato

ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ Παναγιώτης  Αριστέα  Σωτηρία  Βάσω  Σκοπός της εργασίας μας ήταν να δημιουργήσουμε μια τοιχογραφία σε μια αίθουσα τους σχολείου μας. Αλλά θέλαμε πρώτα να μάθουμε λίγα ιστορικά στοιχεία για τις τοιχογραφίες.

ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Οι τοιχογραφίες υπήρχαν δισεκατομμύρια χρονιά πριν, από τότε που ο άνθρωπος έμενε σε σπηλιές ζωγραφίζοντας στα τοιχώματα με χρώματα που έφτιαχνε είτε από λουλούδια είτε ακόμη και από αίμα ζώων. Πολλά από αυτά υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Στις τοιχογραφίες απεικονίζονταν συνήθως σκηνές ταυρομαχιών και κυνηγιού ζώων.

Ανεξήγητες παρέμεναν για πολλά χρόνια οι κουκίδες και οι γραμμές που υπήρχαν στις πιο παλιές τοιχογραφίες που έχουν βρεθεί σε σπήλαια της Γαλλίας αλλά και στη Νότια Αφρική.

Πρόσφατα μια νέα θεωρία υποστηρίζει ότι οι γραμμές και οι κουκίδες ήταν το αποτέλεσμα της έλλειψης φωτός που υπήρχε στα σπήλαια. Η θεωρία τεκμηριώθηκε με ένα πείραμα που χρησιμοποίησε μία συσκευή με λαμπτήρες LED για να προσομοιάσει τις συνθήκες των σπηλαίων καταγράφοντας πώς αντιδρά ο εγκέφαλος όταν μεταβαίνει ο άνθρωπος από το φως στο απόλυτο σκοτάδι.

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Καθώς οι τοιχογραφίες εξελίσσονται, μια από τις σημαντικές εξελίξεις υπήρχε την Βυζαντινή εποχή με τις αγιογραφίες στους τοίχους των ναών αλλά και τα ψηφιδωτά. Οι τοιχογραφίες έχουν ως σκοπό όχι μονό τον στολισμό των ναών, αλλά και τη διδασκαλία του ποιμνίου με σκηνές από τη ζωή του Χριστού της Παναγίας και των Αγίων.

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ: GRAFFITI Ξεκίνησε το 1971 την ίδια περίοδο και στα ίδια μέρη που αναπτύχθηκε το κίνημα του hip hop, από τον ίδιο καταπιεσμένο κόσμο. Αναγραφή κειμένου και συνθημάτων σε τοίχους.

ΤΕΧΝΗΜΑ: Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΜΙΑΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ

Η ΑΙΘΟΥΣΑ 15 … ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Η ΑΙΘΟΥΣΑ 15 … ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ

ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ

ΓΡΑΣΙΔΙ

ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Τελευταίες λεπτομέρειες

Η ΑΙΘΟΥΣΑ 15 … ΜΕΤΑ

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις καθηγήτριές μας για την πολύτιμη βοήθειά τους. Φωτεινή Κυριλλίδου και Μαρία Δρίμτζια

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! ☺