ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμελήτρια: Μαρία Γαϊτανίδου
Advertisements

Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων.
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
ΕΛ - ΓΚΡΕΚΟ ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
Mανιερισμός ( ).
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Ελ Γκρέκο.
Μετάνοια - Εξομολόγηση
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Τα σημαντικότερα έργα του Που βρίσκονται σήμερα.
Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
Αναγέννηση Η Αναγέννηση είναι ένα κίνημα κατά το οποίο αναβίωσε μέσα από την μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού. Ενισχύθηκε η πίστη στη.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
El Greco
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Από τον μαθητή της Α’τάξης του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Αλέξανδρο Τρόντζο. Επιβλέπων καθηγητής: Γιαννίκης Γεώργιος, Θεολόγος 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Η τέχνη της Αγιογραφίας
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ Μέσα από τη ζωγραφική του ήθελε να διδάξει, να εξηγήσει τα πράγματα όπως τα έβλεπε ο ίδιος, να διαπαιδαγωγήσει τους ανθρώπους της εποχής του, και όχι μόνο.Ήταν ένας γνήσιος «άνθρωπος της Αναγέννησης».  Θέματα που τον απασχόλησαν είναι: Η σχέση μητέρας-παιδιού Η γυναίκα Η Θρησκεία

ΣΧΕΣΗ ΓΥΝΑΙΚΑΣ - ΠΑΙΔΙΟΥ  Κατά τον 16ο αι. η παιδική θνησιμότητα είναι ένα γεγονός που χαρακτηρίζει την εποχή και οφείλεται είτε στις επιδημίες είτε στη χρόνια κακή διατροφή και την έλλειψη καθαριότητας, συνέπεια της έλλειψης παιδείας που χαρακτήριζε τις περισσότερες γυναίκες της εποχής.

ΣΧΕΣΗ ΓΥΝΑΙΚΑΣ - ΠΑΙΔΙΟΥ Μερίδιο ευθύνης έχει και η συνήθεια πολλών γυναικών της ανώτερης και μεσαίας τάξης να παραδίδουν τα νεογέννητα σε τροφούς, που ζουν συνήθως σε χωριά. Έτσι ο Δομίνικος προσπαθεί μέσα από τους πίνακε΄ς του να επηρεάσει θετικά τις γυναίκες της εποχής.

Βλέπουμε λοιπόν στον πίνακα την γυναίκα σύμβολο καλής ανατροφής των βρεφών της εποχής την Παναγία να κρατά τον μικρό Χριστό κοντά στο στήθος της και να τον θυλάζει. Με αυτό τον τρόπο τονίζει την ανάγκη επικοινωνίας μητέρας και παιδιού κάποιες φορές εκείνη παίζει μαζί του  Με τον τρόπο αυτό, προβάλλοντας τη μητρική πλευρά της Θεοτόκου: συνεισφέρει στην παιδαγωγία των μητέρων της εποχής του μέσα από τα έργα του τονίζει την υψηλή ποιότητα των αισθημάτων, την άμεση επικοινωνία, την αγάπη και αφοσίωση της Παναγίας στο Βρέφος της Γαλακτοτροφούσα Θεοτόκος(16ος αιώνας)

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ Έτρεφε σεβασμό για το γυναικείο φύλλο  Αντίθεση με την απαξιωτική αντιμετώπιση της γυναίκας τότε  Πραγματικός ουμανιστής και φιλόσοφος Ήταν απαλλαγμένος από τα στερεότυπα της εποχής του. Ήθελε τις γυναίκες ισάξιες με τους άντρες.  

Προβάλλει εξαιρετικά τη μορφή της Παναγίας και γυναίκες που αποτελούν διαχρονικά γυναικεία πρότυπα (Παναγία με τις άγιες Μαρτίνα και Αγνή και την αγία Βερονίκη με το άγιο Μανδήλιο)

Ο πολιτισμός της εποχής κατηγορεί τη γυναίκα, την οποία ως «γνήσια θυγατέρα της Εύας» και προσπαθεί να ενδυναμώσει τον έλεγχο πάνω σε αυτό το πλάσμα. Επομένως είναι πολύ διαδεδομένη την εποχή αυτή μια δυϊστική αντίληψη για τη γυναίκα: η άσπιλη αγιότητα η υψηλότατη αρετή από τη μια, η ορμή και το αχαλίνωτο πάθος από την άλλη, και εκφράζεται μέσα από το αντιθετικό ζεύγος «Μαρία - Εύα».  

Χαρακτηριστικά Στις γυναικείες προσωπογραφίες του Θεοτοκόπουλου, τα περιγράμματα είναι σαφή, οι γραμμές δυνατές, οι σκιές ενώνουν, παρά χωρίζουν τις χρωματικές μάζες, το σχήμα απλοποιείται και το εικονιζόμενο πρόσωπο αποδίδεται με καθαρότητα και δύναμη. Επικρατεί η δύναμη της φόρμας και η συνένωση των επιμέρους στοιχείων σε σύνολο  ̇ όλα αυτά συντελούν ώστε να επιτευχθεί ο πρωταρχικός στόχος του καλλιτέχνη, η προβολή δηλαδή της αντίληψης για την αξία του εικονιζόμενου προσώπου και τη σημασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Μετανοούσα Μαρία Μαγδαληνή Επικρατεί ένα σκοτεινό τοπίο και με έναν ταραγμένο συννεφιασμένο ουρανό. Έντονη εκφραστικότητα και πνευματικότητα. Θλιμμένο βλέμμα και στάση του σώματος.

Η μορφή της Γαλακτοτροφούσας Παναγίας αποτελεί για εκείνον ένα από τους τύπους της Ιδανικής Γυναίκας, τον οποίο επεξεργάστηκε και τελειοποίησε στην προσπάθειά του για αναζήτηση της τέλειας ομορφιάς Εξάλλου χαρακτηριστικό της τέχνης του Γκρέκο είναι η κατά κάποιο τρόπο, «αγίωση» των χαρακτήρων που ζωγράφιζε. Σε όλες εκτός του πορτρέτου του Μέγα Ιεροεξεταστή Nino de Guevarass.

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Μετά από συνεχείς μετακινήσεις (Κρήτη ,Ιταλία ,Ισπανία) ο Γκρέκο εγκαταστάθηκε στο Τολέδο, πόλη που αποτελούσε τότε θρησκευτικό και πολιτικό κέντρο της Ισπανίας. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν ήταν Καθολικός ή Ορθόδοξος. Όσο ήταν στην Ελλάδα η τέχνη του είχε βυζαντινά στοιχεία, στην Ιταλία καθολικά ενώ στην Ισπανία όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα ξέφυγε από τα συνηθισμένα πρότυπα με πίνακες με μεγαλόμορφους χαρακτήρες.

Ήρθε πολλές φορές αντιμέτωπος με την θρησκεία. Στο Τολέδο: O λαός μαζί με τον Πάπα Πίο Ε’ εναντιώθηκαν στην πρόταση του Γκρέκο να καλύψει κάποιες μορφές από το έργο του Μιχαήλ Αγγέλου τη <<Δευτέρα Παρουσία>> με άλλο σεμνό, κατάλληλο και όχι κατώτερο.

Ανακρίθηκε από την Ιερά Εξέταση από όπου μαθαίνουμε και τις περισσότερες προσωπικές πληροφορίες για τον ζωγράφο. Αθωώθηκε μετά από πολύωρη ανάκριση και πολλαπλές κατηγορίες.

Ο μέγας Ιεροεξεταστής, Nino de Guevarass τον καταδίωξε σε πολλές πτυχές της ζωής του και ήταν αυτός που τον οδήγησε στην Ιερά Εξέταση. Το πορτρέτο του είναι το μόνο έργο του Δομίνικου που δείχνει τον πρόσωπο του εικονιζόμενου θυμωμένο και σκυθρωπό. Κύριο χαρακτηριστικό των έργων του Θεοτοκόπουλου είναι η απόδοση των μορφών με μια πνευματικότητα και θρησκευτικότητα πράγμα που δεν υπάρχει στο πορτρέτο του Guevarass.

Ο χαρακτήρας των έργων του Όσο ήταν στην Ελλάδα η τέχνη του είχε βυζαντινά στοιχεία, στην Ιταλία καθολικά ενώ στην Ισπανία όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα ξέφυγε από τα συνηθισμένα πρότυπα με πίνακες με μεγαλόμορφους χαρακτήρες. Για τον μυημένο άνθρωπο στους πίνακές του οι μορφές φαίνονται ως οπτασίες, ως οράματα της στιγμής, καλείται ο θεατής να τις απομαντεύσει συλλαμβάνοντας τον υπερβατικό τους χαρακτήρα.Οι άγοί του, καθώς και προσωπογραφίες του έχουν βλέμμα πέρα του γίηνων.Στην μυστική σύλληψη εντάσσονται οι θρησκευτικές και κοσμικές μορφές και τα διάφορα γεγονότα. Επιπρόσθετα, ο Γκρέκο αδιαφορεί τελείως για την πραγματικότητα και συγκεντρώνει την προσοχή του αποκλειστικά σε ό,τι είναι απαραίτητο για να μεταδώσει το πνευματικό του μήνυμα.

Ομάδα Σκάλκου Μίνα Σπατούλα Αριάδνη Σταύρου Βούλα Τσαμαδού Έφη Τσαρδάκα Μαρία