Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ενδοσχολική βία -Εκφοβισμός»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ Δ2΄ ΤΑΞΗ
ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με εμένα & με τους άλλους» Σχολικό έτος /Θ Δημ. Σχολ. Ροδοδάφνης.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Ερευνα για την σχολικη βια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ενδοσχολική βία -Εκφοβισμός» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ενδοσχολική βία -Εκφοβισμός» Σχολικό έτος 2012-2013 25οΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός :Μικέ Χαρίκλεια Συνεργαζόμενοι: Γιαγιά Αναστασία, Νικολάου Ζαχαρούλα Τάξη: ΣΤ ΄ Τμήμα:2ο

Οι ομάδες διαφοροποιούνταν ανάλογα με τη δραστηριότητα κάθε φορά ελεύθερα. Αρχικά δούλευαν το θέμα που είχαν στα χέρια τους κι έπειτα κοινοποιούσαν τα συμπεράσματά τους. Πριν απ’όλα έγινε το συμβόλαιο της ομάδας ώστε να δεσμευτεί ο καθένας προσωπικά για το ρόλο που θα παίξει στη διάρκεια του προγράμματος. Μέσα από καταιγισμό ιδεών συζητήθηκαν οι αρχές που διέπουν τη λειτουργία μιας ομάδας. Καθορίστηκαν οι κανόνες λειτουργίας της και υπέγραψαν ο καθένας ξεχωριστά.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφού επιλέχθηκε το θέμα ως επίκαιρο, πολλοί μαθητές διηγούμενοι προσωπικές εμπειρίες αποφάσισαν ότι θα έπρεπε ν’ ασχοληθούμε μ’ αυτό ώστε να βοηθήσουμε πρώτα τον εαυτό μας και μετά όποιον γινόταν θύμα σχολικού εκφοβισμού. Μέσα από τις εμπειρίες των παιδιών φάνηκε ότι οι περισσότεροι είχαν να θυμηθούν ένα άσχημο περιστατικό ,λεκτικού ,ψυχολογικού εκφοβισμού ή σωματικής βίας. Στόχος του προγράμματος να κατανοήσουμε όχι μόνο το θύμα- που με πρώτη ματιά είναι αυτό που πλήττεται -αλλά να βρούμε από πού πηγάζει η επιθετικότητα του θύτη.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Χωρίσαμε το πρόγραμμα σε έντεκα συνεδρίες, σύμφωνα με ένα εκπαιδευτικό υπόδειγμα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. Οι δύο πρώτες είχαν εισαγωγικό χαρακτήρα με ασκήσεις ενδυνάμωσης της ομάδας ώστε ν’ αναδειχτούν οι θετικές πλευρές του κάθε μαθητή και να αποκτήσουν εμπιστοσύνη ο ένας στον άλλο ώστε να δουλέψουν αποτελεσματικά σαν ομάδα. Από την 3η ως την 10η ασχοληθήκαμε εκτενώς με την ανάλυση του φαινομένου με δραστηριότητες όπως:

ΔΡΑΣΕΙΣ Είδαμε ταινίες μικρού μήκους που είχαν γυριστεί σε σχολεία με πρωτοβουλία των ίδιων των μαθητών, που παρουσίαζαν διάφορα σενάρια σχολικού εκφοβισμού: http://www.youtube.com/watch?v=5J9SZAyxZ4A http://www.youtube.com/watch?v=xgGG2j54oNE

Μετά την προβολή των ταινιών ,συζητούσαμε για το θύμα το θύτη τους παρατηρητές. Έτσι άρχισαν να κατανοούν τα συναισθήματα του καθενός αλλά και τις αιτίες που ωθούν κάποιον να γίνει θύτης. Διαβάσαμε σενάρια εκφοβισμού κι έπειτα με δραματοποίηση οι μαθητές ενάλλασσαν τους ρόλους ώστε να νιώσουν τη διαφορετική συναισθηματική κατάσταση στην οποία

βρίσκεται ο καθένας από τους πρωταγωνιστές βρίσκεται ο καθένας από τους πρωταγωνιστές. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύσαμε την ενσυναίσθηση αλλά και την αλληλεγγύη της ομάδας. Προβλήθηκε απόσπασμα από την ταινία «Τα Παιδιά Του Παραδείσου» προκειμένου να φανεί η σημασία του σεβασμού της διαφορετικότητας ώστε να αποφεύγεται η εύκολη κριτική σε πρόσωπα που διαφέρουν

πολιτιστικά από τον ντόπιο πληθυσμό, ή άτομα που παρουσιάζουν σωματικές ή ψυχολογικές δυσκολίες. Μετά το τέλος της ταινίας παίξαμε ένα παιχνίδι που ο ένας συμπληρώνει τον άλλο, ξεκινώντας από μια φράση ώσπου στο τέλος φτιάχνεται μια ολόκληρη αστεία ιστορία όπου το κάθε παιδί ήταν ελεύθερο ν’αλλάξει,

να συνεχίσει ή να τροποποιήσει τη ροή των γεγονότων να συνεχίσει ή να τροποποιήσει τη ροή των γεγονότων. Έτσι όλοι συνέβαλαν με φαντασία και αυτενέργεια χωρίς να ασκείται κριτική για τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας άλλαζε τα γεγονότα. Φτιάξαμε ακροστιχίδα από τα αρχικά του σχολικού εκφοβισμού με συναφείς λέξεις.

Διαβάσαμε διάφορα σενάρια ενδοσχολικής βίας, ηθελημένα ή μη, ώστε να γίνει διαχωρισμός από τους μαθητές και να μπορούν να ξεχωρίζουν το σχολικό εκφοβισμό απ’ αυτόν που προκαλείται τυχαία χωρίς δόλο. Έτσι έγινε κατανοητό ότι εκφοβισμός υφίσταται όταν έχει σκοπό κάποιος να σε προσβάλλει, να σε τρομοκρατήσει, να σε μειώσει, να σε περιθωριοποιήσει.

Μας επισκέφθηκαν… Το πρόγραμμα του σχολικού εκφοβισμού εντάχθηκε στο ευρύτερο πρόγραμμα του Δημοτικού Συμβουλίου Παίδων .Έτσι είχαμε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης του Δήμου Πάτρας και συγκεκριμένα με τις κυρίες Ελένη Κουρλέση και Γιάννα Ζορμπά

Η κα Κουρλέση ήρθε στην τάξη και έπαιξε με τους μαθητές ένα βιωματικό σενάριο στο οποίο ή ίδια ήταν θύμα και τα παιδιά θύτες. Έπαιξαν τη σκηνή του εκφοβισμού δυο φορές αλλά τη δεύτερη άλλαξε τη στάση της ώστε να δει την αντίδραση των θυτών. Με αυτόν τον τρόπο έδειξε πώς θα μπορούσε κάποιος σε μειονεκτική θέση να βρει τρόπο άμυνας.

Συνεργαστήκαμε με το γραφείο του Αντιδημάρχου κου Αντρέα Φίλια ώστε να προμηθευτούμε χρώματα για ζωγραφική στους τοίχους του σχολείου. Επίσης μας βοήθησαν καθοριστικά για να διοργανώσουμε μια ημερίδα για το Σχολικό Εκφοβισμό στην «Αγορά Αργύρη» σε συνεργασία με το 49ο και το 1ο , Δημοτικά Σχολεία Πατρών που διαπραγματεύονταν το

ίδιο θέμα. Συνεργαστήκαμε με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που μας έφερε σε επαφή με την κα Μαρία Καβούνη η οποία εθελοντικά μας σχεδίασε όλα τα θέματα στους τοίχους του σχολείου ώστε να τα χρωματίσουν οι μαθητές.

Η παρουσίασή μας… Τα συμπεράσματά μας παρουσιάστηκαν σε γονείς και μαθητές στην ημερίδα που προαναφέρθηκε στην «Αγορά Αργύρη» με προσκεκλημένη την κα Βιολέτα Σιγάλα και συνεργάτες, για την ομαδοποίηση των μαθητών, τις κυρίες Ε.Κουρλέση και Γ. Ζορμπά καθώς και τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων σχολείων που πραγματοποίησαν την ημερίδα.

Τα μηνύματα που θέλαμε να περάσουμε στην ευρύτερη κοινότητα του σχολείου αλλά και στους γονείς των παιδιών αποφασίσαμε να τα ζωγραφίσουμε στους τοίχους του σχολείου σε σχέδια που μας πρότεινε η κα Καβούνη η οποία μαζί με την κα Κουνινιώτη σχεδίασαν αλλά και οργάνωσαν τους μαθητές της ΣΤ τάξης ώστε να ζωγραφίσουν.

Τέλος μετά από επιθυμία των μαθητών του τμήματος ,αποφασίσαμε να «γυρίσουμε» ένα βίντεο με σενάριο σχολικού εκφοβισμού στο οποίο πήραν μέρος οι περισσότεροι μαθητές. Οι διάλογοι αλλά και η υπόθεση είναι έμπνευση των ίδιων των παιδιών. Σκοπός μας να κλείσει με θετικό μήνυμα για θύμα αλλά και θύτες.

Ας αξιολογηθούμε… Η εντύπωσή μου για την επεξεργασία του θέματος είναι θετική. Ξεκινήσαμε βασισμένοι στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε αλλά στην πορεία εμπλουτίσαμε τις δράσεις μας στον καλλιτεχνικό τομέα καθώς και επιστημονικά. Ανοίξαμε το θέμα στην ευρύτερη σχολική κοινότητα και συνεργαστήκαμε δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο

έμπρακτα πώς μια μεγαλύτερη ομάδα μπορεί να συνεργαστεί και να καταφέρει να κάνει, πράξη, όσα επεξεργαζόμαστε θεωρητικά, με θαυμαστά αποτελέσματα. Στην ημερίδα, συμμετείχαν στις ομάδες διάδρασης και γονείς. Έπαιξαν παιχνίδι ρόλων προσπαθώντας να μπουν στη θέση πότε του θύτη, του θύματος ή των γονιών τους.

Κλεινοντασ… Αυτό που αξίζει ν αναφερθεί είναι η φράση ενός μαθητή στην ημερίδα. «Αυτό που κατάλαβα είναι πως δεν πρέπει να κρίνουμε κανέναν από την εμφάνισή του αλλά από αυτό που έχει μέσα στη καρδιά του.» Αν λοιπόν κατορθώσαμε να «σπείρουμε» αυτή τη φράση στην καρδιά μαθητών από τρία σχολεία το μέλλον μπορεί να έχει τα χρώματα του ουράνιου τόξου.