Διαμόρφωση Διαφημιστικών Στόχων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Advertisements

Δασική Διαχειριστική Ι
Στρατηγική Προώθησης.
Προσωπικές Πωλήσεις.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Διαφημιστικός Προϋπολογισμός
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ IV: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Δημόσιες Σχέσεις :Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις .
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
2.4.Λήψη αποφάσεων. Οι αποφάσεις χωρίζονται: Απλές ή σύνθετες -ανάλογα το μέγεθός τους Ατομικές ή ομαδικές -ανάλογα το πόσους αφορούν.
Διαφημιστικό Κείμενο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Προώθηση / Επικοινωνία
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 6η Η Αποτελεσματικότητα της Διαφήμισης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 17 : ΠΡΟΒΟΛΗ II Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 16 : ΠΡΟΒΟΛΗ I Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Στρατηγική Προώθησης.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ NESTLΕ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 3η- Μέρος Α
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαμόρφωση Διαφημιστικών Στόχων

Διαμόρφωση Διαφημιστικών Στόχων Ύπαρξη στόχων καθορισμένων με σαφήνεια (μετρήσιμοι και λειτουργικοί) Συντελεί στην καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία ενδιαφερόμενων μερών Βοηθά στην διαμόρφωση κριτηρίων για την αξιολόγηση όσων έχουν επιτευχθεί Αποτελεί αντικειμενικό κριτήριο για τη λήψη αποφάσεων ανάμεσα σε δύο ή περισσότερες εναλλακτικές λύσεις

Στόχοι ‘επικοινωνίας’ Δημιουργία εικόνας Αναγνώριση της ύπαρξης του προϊόντος Υπενθύμιση καταναλωτών να προβούν στην αγορά Διοχέτευση πληροφορίας σχετικά με τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση του προϊόντος Επανόρθωση λαθεμένων εντυπώσεων, κακής πληροφόρησης Διοχέτευση πληροφορίας σχετικά με τα πλεονεκτήματα του προϊόντος Δημιουργία ευνοϊκού κλίματος για καινούρια προϊόντα της επιχείρησης

Προσέγγιση DAGMAR Για τον καθορισμό των στόχων λαμβάνεται υπόψη ότι η διαφήμιση είναι μια διαδικασία επικοινωνίας που ξεκινά από την αναγνώριση, το σχηματισμό εικόνας, τη διαμόρφωση προτιμήσεων και στάσεων και καταλήγει σε συγκεκριμένη συμπεριφορά

Προσέγγιση DAGMAR Διατύπωση του στόχου εξειδικευμένα, αναφέρεται σε συγκεκριμένο κοινό και συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Μετρήσιμα μεγέθη Ο καθορισμός των στόχων είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας των ενδιαφερόμενων μερών . Προϋποθέτει ολοκληρωμένη γνώση της αγοραστικής συμπεριφοράς και των κινήτρων του καταναλωτή

Προσέγγιση DAGMAR Μέθοδοι αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της διαφήμισης θα πρέπει χρονικά να καθορίζονται την ίδια περίοδο με τους αντικειμενικούς στόχους.

Ιεραρχική Κλιμάκωση Αποτελεσμάτων της Διαφήμισης Δεν γνωρίζει το προϊόν (unaware) Ενημέρωση για το επώνυμο προϊόν (awareness) Κατανόηση και Διαμόρφωση εικόνας (comprehension and image) Διαμόρφωση Στάσης (attitude) Δράση (action)

Υποδείγματα ‘Ιεραρχικής Κλιμάκωσης’ AIDA DAGMAR ROSSITER & PERCY Γνωστικό Στάδιο Προσοχή Ενημέρωση Αφομοίωση Ανάγκη για γενική κατηγορία Συγκινησιακό Στάδιο Ενδιαφέρον Επιθυμία Πειθώ Στάση απέναντι στο προϊόν Συμπεριφοράς Δράση Πρόθεση αγοράς Διευκόλυνση αγοράς

Ανταπόκριση στοχούμενου ακροατηρίου στα στάδια της Ιεραρχικής Κλιμάκωσης 25% Επαναλαμβανόμενη αγορά Καταναλωτές υψηλού βαθμού εμπιστοσύνης 30% Δοκιμαστική αγορά 35% Προτίμηση 50% Ενδιαφέρον για το προϊόν 75% Ενημέρωση για το προϊόν 100% Στοχούμενο ακροατήριο

‘Υψηλή ανάμιξη’ καταναλωτή ‘Σκεφτομαι /μαθαίνω – αισθάνομαι – ενεργώ’ Σημαντικές αγορές, μεγάλη δαπάνη, προϊόντα με μικρή συχνότητα αγοράς, μεγάλη διάρκεια ζωής Διαφήμιση με πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, αναφέρεται στις ιδιότητες του προϊόντος, ‘πληροφοριακή’ Στο στάδιο της δράσης όπου το προϊόν θα αγοραστεί δοκιμαστικά ή και σε επαναλαμβανόμενη βάση η διαφήμιση είναι προτρεπτική

‘Χαμηλή ανάμιξη’ καταναλωτή ‘Σκέφτομαι/ μαθαίνω – ενεργώ – αισθάνομαι’ Καθημερινές αγορές, μικρή ανάγκη για αναζήτηση πληροφορίας, μεγάλη συχνότητα αγοράς, μικρή διάρκεια ζωής του προϊόντος ‘Ενεργώ – αισθάνομαι – σκέφτομαι / μαθαίνω’ Διαμόρφωση θετικής στάσης αφού πρώτα αγοράσει το προϊόν

Αντικειμενικοί στόχοι: διαμόρφωση προϋποθέσεων επικοινωνίας πρώτου βαθμού Στόχος ΜΚΤ: εταιρία καλλυντικών Χ έχει στόχο να αυξήσει μερίδιο αγοράς για το προϊόν Α την επόμενη τριετία από 11 σε 13% Στόχος διαφήμισης: Το προϊόν Α είναι πιο αποτελεσματικό από τα ανταγωνιστικά. Δεδομένα από έρευνα ΜΚΤ (10% δυνητικών καταναλωτών αναγνωρίζουν την αποτελεσματικότητα του) Επικοινωνιακός στόχος: Αύξηση του αριθμού των καταναλωτών 25-45 χρόνων που αναγνωρίζουν την αποτελεσματικότητα του προϊόντος από 10 σε 22%.

Λεπτομερής διατύπωση διαφημιστικών στόχων Αύξηση προτίμησης για το προϊόν Χ σε ποσοστό 30% από ένα αριθμό Ψ νοικοκυριών για την επόμενη διαχειριστική περίοδο. Καλύτερα Αναγνώριση προϊόντος από καταναλωτές αγοράς στόχου κατά 80% Ανάκληση στην μνήμη το καταναλωτικού κοινού στόχου των κύριων σημείων της διαφήμισης κατά 50% Αύξηση θετικής στάσης απέναντι στο προϊόν κατά 30% από ένα αριθμό Ψ νοικοκυριών για την επόμενη διαχειριστική περίοδο

Πλέγμα των Rossiter & Percy Άξονες Επίπεδο ανάμιξης του καταναλωτή στην διαδικασία λήψης απόφασης Παρακίνηση του καταναλωτή με τα αντίστοιχα ‘πληροφοριακά’ και ‘μεταλλακτικά’ κίνητρα Περιλαμβάνει Την ενημέρωση του επώνυμου προϊόντος (προαπαιτούμενος στόχος για να διαμορφωθεί η στάση του καταναλωτή απέναντι στο προϊόν) Την στάση απέναντι στο προϊόν Την διαφημιστική τακτική που ακολουθείται ανάλογα με τον επικοινωνιακό στόχο του διαφημιστικού σχεδιασμού.

Πλέγμα των Rossiter & Percy Ενημέρωση επώνυμου προϊόντος Αναγνώριση επώνυμου προϊόντος Ανάκληση στην μνήμη του καταναλωτή Στάση του καταναλωτή απέναντι στο επώνυμο προϊόν Πληροφοριακή Αρνητική παρακίνηση Μεταλλακτική Θετική παρακίνηση Τύπος απόφασης

Κίνητρα για την αγορά του προϊόντος Πληροφοριακά κίνητρα Απομάκρυνση του προβλήματος Επιθυμεί προϊόν που θα του λύσει το πρόβλημα Πλημμελής ικανοποίηση Δεν είναι ικανοποιημένος με το προϊόν που χρησιμοποιεί Εν μέρει αρνητικό (συνηθισμένη έλλειψη) Διαπιστώνει ότι τελείωσε ή τελειώνει το προϊόν Μεταλλακτικά Απόλαυση αισθήσεων Επιθυμεί διέγερση των αισθήσεων απόλαυση του προϊόντος Κοινωνική αναγνώριση Προσωπική αναγνώριση μέσα από τη χρήση του προϊόντος

Υποστήριξη απόψεων για τα ευεργετήματα του προϊόντος Διαμόρφωση στρατηγικής που αναφέρεται στη στάση: Χαμηλή ανάμιξη καταναλωτή και πληροφοριακά κίνητρα Συναισθηματική απεικόνιση –παρουσίαση κινήτρων Χρησιμοποίηση απλού πλαισίου: ύπαρξη προβλήματος-επίλυση προβλήματος Δεν είναι απαραίτητο η διαφήμιση να αρέσει Υποστήριξη απόψεων για τα ευεργετήματα του προϊόντος Να εμπεριέχει το διαφημιστικό μήνυμα ένα ή δύο ευεργετήματα Διακηρύξεις ευεργετημάτων να παρουσιάζονται με ένταση στο διαφημιστικό μήνυμα Ο καταναλωτής θα πρέπει να μαθαίνει εύκολα τα ευεργετήματα από το διαφημιστικό μήνυμα (υπενθύμιση)

Υποστήριξη απόψεων για τα ευεργετήματα του προϊόντος Διαμόρφωση στρατηγικής που αναφέρεται στη στάση: Χαμηλή ανάμιξη καταναλωτή και μεταλλακτικά κίνητρα Συναισθηματική απεικόνιση –παρουσίαση κινήτρων Αυθεντικότητα στην παρουσίαση των συναισθημάτων Η παρουσίαση των συναισθημάτων θα πρέπει να είναι μοναδική και ξεχωριστή Πρέπει να αρέσει η διαφήμιση Υποστήριξη απόψεων για τα ευεργετήματα του προϊόντος Υπόσχεση ότι το προϊόν είναι σε θέση να προσφέρει ευεργετήματα έμμεση και υπαινικτική Η επανάληψη εξυπηρετεί τις λειτουργίες της αποδοχής και ενίσχυσης του διαφημιστικού προγράμματος

Υποστήριξη απόψεων για τα ευεργετήματα του προϊόντος Διαμόρφωση στρατηγικής που αναφέρεται στη στάση: Υψηλή ανάμιξη καταναλωτή και πληροφοριακά κίνητρα Συναισθηματική απεικόνιση –παρουσίαση κινήτρων Η πετυχημένη συναισθηματική παρουσίαση των κινήτρων είναι σημαντική για τα εισαγωγικά στάδια του κύκλου ζωής. Ελαττώνεται καθώς προσεγγίζει ωριμότητα. Ακροατήριο να αποδεχθεί τα κύρια σημεία της διαφήμισης. Δεν είναι απαραίτητο να αρέσει Υποστήριξη απόψεων για τα ευεργετήματα του προϊόντος Τα ευεργετήματα να διατυπώνονται με ένταση και πειστικά στο διαφημιστικό μήνυμα. Αν υπάρχει ισχυρός ανταγωνιστής και το επώνυμο προϊόν είναι εξίσου καλό, μπορεί να υιοθετηθεί η προσέγγιση της σύγκρισης στην ανάπτυξη του μηνύματος

Υποστήριξη απόψεων για τα ευεργετήματα του προϊόντος Διαμόρφωση στρατηγικής που αναφέρεται στη στάση: Υψηλή ανάμιξη καταναλωτή και μεταλλακτικά κίνητρα Συναισθηματική απεικόνιση –παρουσίαση κινήτρων Αυθεντικότητα στην παρουσίαση των συναισθημάτων είναι κυρίαρχης σημασίας. Το μήνυμα να εναρμονίζεται με τα χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής των ομάδων στόχων. Πρέπει να αναγνωρίζουν στην διαφήμιση στοιχεία προσωπικά και όχι απλά να τους αρέσει. Υποστήριξη απόψεων για τα ευεργετήματα του προϊόντος Θα πρέπει να περιλαμβάνονται στοιχεία πληροφόρησης Τα ευεργετήματα να διατυπώνονται ακόμη και με υπερβολή στο διαφημιστικό μήνυμα Η επανάληψη εξυπηρετεί τις λειτουργίες της αποδοχής και ενίσχυσης του διαφημιστικού μηνύματος

Διαμόρφωση διαφημιστικών στόχων με βάση την διατύπωση ρόλων για τη διαφήμιση και τους αντικειμενικούς στόχους του προγράμματος Αντικειμενικοί στόχοι Διαφημ. προγράμματος Ρόλος/οι της διαφημιστικής εκστρ. Συγκεκριμενοποίηση διαφημιστικών στόχων Διαμόρφωση άποψης του καταναλωτή Αλλαγή άποψης Διαφοροποίηση άποψης για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες του προϊόντος Διαμόρφωση στάσης Αλλαγή στάσης από αρνητική σε ουδέτερη, από ουδέτερη σε θετική Σε πρώτη φάση δοκιμαστική αγορά του προϊόντος Δημιουργία θετικής στάσης Αύξηση θετικής στάσης Αλλαγή στάσης Διατήρηση θετικής στάσης Έμφαση στην εικόνα