Ομάδα σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου: ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΚΟΥΛΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ Φοιτητές του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Το επιχειρηματικό μας σχέδιο αφορά τη δημιουργία μιας επιχείρησης παροχής υπηρεσιών catering σε σκάφη αναψυχής στην περιοχή της Λευκάδας και του Μεγανησίου. Η εμπορική έδρα της επιχείρησης θα βρίσκεται στο Μεγανήσι. Η επιχείρηση προσανατολίζεται στην εμπορία τροφίμων και ποτών με έμφαση στην ελληνική κουζίνα. Επομένως, το target group είναι οι τουρίστες που θα ταξιδεύουν με τα σκάφη τους και θα βρίσκονται στην περιοχή. Μέσω μιας εφαρμογής για smartphones και iphones θα μπορούν να κάνουν την παραγγελία τους, με ένα ελάχιστο κόστος παραγγελίας 100 ευρώ. Στην υποβολή της παραγγελίας θα δίνουν το στίγμα τους με συντεταγμένες και εμείς θα φτάνουμε σε αυτούς με ένα ταχύπλοο, με μέγιστη αναμονή 45 λεπτά.
Η υπηρεσία που θα προσφέρουμε φιλοδοξεί να εφοδιάζει με τρόφιμα και ποτά τους πελάτες στο σκάφος τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Τα τρόφιμα είναι αγαθά απαραίτητα για τον άνθρωπο. Σε συνδυασμό με τα ποτά και με τον τρόπο που θα τα παρέχει η εταιρία, θα είναι ελκυστικότερο για τους τουρίστες να προτιμήσουν να παραγγείλουν από εμάς, παρά να βγουν στη στεριά. Όσον αφορά την ποιότητα των προϊόντων, η εταιρία μας θα τη διατηρεί στο υψηλότερο επίπεδο. Αυτό γιατί και ο καταναλωτής θα απαιτεί η τροφοδοσία του να είναι καλής ποιότητας ώστε να του εξασφαλίζει ένα ευχάριστο ταξίδι. Βέβαια η εταιρία μας θα προσπαθεί πάντα να συνδυάζει την καλή ποιότητα με την καλύτερη δυνατή τιμή.
Η επιχείρηση σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί σε έναν κλάδο στον οποίον δεν υπάρχουν ανταγωνιστές. Η υπηρεσία catering εν μέσω θαλάσσης που θα προσφέρεται είναι μοναδική και πρωτότυπη. Επίσης, θα είναι εύκολη και άμεση μέσω κινητών τηλεφώνων η πρόσβαση των πελατών στην ιστοσελίδα και την εφαρμογή μας.
Στην πραγματικότητα, η αγορά στην οποία θα δραστηριοποιηθεί η επιχείρηση είναι μια καινούργια και ταυτόχρονα μια δύσκολη αγορά, από την άποψη ότι είναι σχεδόν αδύνατος ο αποκλεισμός εισόδου νέων επιχειρήσεων. Όμως η εταιρεία μας, θα ακολουθήσει εκτός από μια επεκτατική τιμολογιακή πολιτική και ένα διαφημιστικό πρόγραμμα ώστε να καθιερωθεί στον κλάδο. Η διαφημιστική καμπάνια θα έχει σαν στόχο να χαρακτηριστούν τα προϊόντα μας ως «προϊόντα συνυφασμένα με την ποιότητα και την προσιτή τιμή».
ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ (STRENGTHS) Έλλειψη ανταγωνισμού. Αγορά προϊόντων μέσω διαδικτύου και από το Μεγανήσι χωρίς μεταφορικά κόστη. Επεκτατική πολιτική προώθησης των προϊόντων μέσω του δυναμικού μάρκεντινγκ. ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ (WEAKNESSES) Περιορισμένο καταναλωτικό κοινό που αφορά σκάφη αναψυχής. Αδυναμία μεγέθυνσης του target group μέχρι τη δημιουργία του υποκαταστήματος στην Κεφαλονιά. ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ (OPPORTUNITIES) Προσπάθεια αύξησης του αγοραστικού κοινού μέσω της δημιουργίας του νέου καταστήματος σε άλλο νησί. Διαφήμιση των προϊόντων μας μέσω ιστοσελίδων που ασχολούνται με τον τουρισμό. Αναμένεται αύξηση της προσέλευσης τουριστών στην περιοχή. ΑΠΕΙΛΕΣ (THREATS) Δύσκολος αποκλεισμός εισόδου ανταγωνιστών.