29 March 20151 Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου Δημήτρης Μιχαήλ Φίλιππος Φιλίππου Ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 Επιβλέποντες Καθηγητές: Δρ. Κυριάκος Καλλή Δρ. Παύλος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οπτικές ίνες-Καλώδια οπτικών ινών
Advertisements

Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για σκοπούς.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Εισαγωγή στην Τεχνολογία Επικοινωνιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η κατανόηση των συστηµάτων επικοινωνιών.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.5 Οι προπαρασκευαστικές επισκέψεις.
Εποικοδομικά Περιβάλλοντα Μάθησης με χρήση ΤΠΕ Αναστασία Παπαβασιλείου ΑΕΜ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Τεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΚΑΒΑΛΑΣ. ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 579 ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 659.
ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ.
Οπτικές Ίνες Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm όπου από μέσα τους, μεταδίδονται ψηφιακά δεδομένα,
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: κ.Μαυρομματάκη Σχολικό έτος:
Οπτικές Ίνες.
Επιμέλεια Κωστούλας Γεώργιος Κανδρέλης Σταύρος Νάστος Αλέξανδρος.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών Προσαρμοστικό σχήμα συμπίεσης δεδομένων.
Κατεύθυνση «Προηγμένες Τεχνολογίες Ανάπτυξης Λογισμικού»
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού Κωνσταντίνος Ανδρέου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ :
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Οπτικές Ίνες Οι οπτικές ίνες είναι λεπτά νήματα τα οποία κατασκευάζονται από γυαλί ή από πλαστικό .Το σχήμα τους είναι κυλινδρικό και η διάμετρος τους.
Οπτικές Επικοινωνίες Μαρινάκης Ιωάννης (2009)
12 / 02 / Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου Δημήτρης Μιχαήλ Φίλιππος Φιλίππου Χάρης Μακρουλής Ακαδημαϊκό έτος Επιβλέποντες Καθηγητές: Δρ. Κυριάκος.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημητρης Γεωργαλίδης.
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Σχεδιομελέτη προϊόντων με τη χρήση Η/Υ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Τεχνολογίας Νοέμβριος 2007 Δρ. Φώτης Χ. Κίτσιος.
Εισαγωγή στις Αρχές της επιστήμης των Η/Υ
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
E-Business Forum - Ομάδα Εργασίας Ιδ3 Fiber to the Home - Fiber to the Building «Ευρυζωνικότητα: Προώθηση, Επίδειξη, Στρατηγική, Βέλτιστες Πρακτικές» Δευτέρα,
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ
1 Η έννοια της διανομής υλικών. 2 Επιχειρησιακή Εφοδιαστική (Business Logistics) Απόθεμα (Inventory) Μέσα μεταφοράς (transportation) Διεξαγωγή παραγγελιών.
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Εργασία στη Χημεία για την Γ' Γυμνασίου
ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ-ΣΙΛΙΚΟΝΕΣ Παπαδημητρίου Παναγιώτης Σαραντόπουλος Γιώργος
Εργαστήριο Οδοντικής και Ανωτέρας Προσθετικής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΥΛΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ Ο.Τ.Ε. Έχετε αναλογιστεί ποτέ τον ρόλο του Ο.Τ.Ε στην ζωή μας; Πόσο εξαρτιόμαστε από αυτόν; Σκεφτείτε αν κάποια μέρα ξυπνούσαμε.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΔΥΚΤΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ Ανέστης Κυβράνογλου(1281) Επιβλέπων : Κ. Πεταλίδης Νικόλαος.
Ηλεκτρονική μάθηση Σύμφωνα με έγκυρες ερευνητικές μελέτες, η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτρονικής μάθησης προβλέπεται παγκοσμίως να φθάσει στο επίπεδο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Καρρά Αναστασία Σέρρες ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ‘’ Διαχείριση και παραγωγή προϊόντων από φυσικούς πόρους. Το παράδειγμα της σπιρουλίνας’’ Φοιτήτρια: ΚΑΡΡΑ.
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Προηγμένα Συστήματα Παραγωγής, Αυτοματισμού και Ρομποτικής» ( Φασουλάς Γιάννης Επίκουρος.
Πτυχιακή εργασία Σπουδαστής: ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗ ΕΛΕΝΗ (1771) Επιβλέπων: Δρ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΙΧΑΗΛ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΣΕΥΠ ΤΜΗΜΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ιωάννα Λεονταρίδου Επίκουρη Καθηγήτρια Υπεύθυνη Τομέα Αισθητικής-Κοσμητολογίας.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΙΣΘΗΤΗΡΩΝ & ΜΗΧΑΤΡΟΝΙΚΗ ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΡ. ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΟΥΤΣΙΔΑΚΗΣ  ΨΗΦΙΑΚΆ ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ ΜΕΤΡΉΣΕΩΝ  ΑΙΣΘΗΤΉΡΕΣ ΜΕΤΡΉΣΕΩΝ  ΥΛΙΚΌ ΜΕΤΡΉΣΕΩΝ.
Μαγνητικός δίσκος (magnetic disk) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Ο μαγνητικός δίσκος χρησιμοποιείται για μόνιμη αποθήκευση δεδομένων, παρέχοντας σχετικά μικρό.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ο ψηφιακός κόσμος της προσχολικής ηλικίας» Γ.Πολυζώης-Φυσικός υποψ.διδάκτορας.
Τρισδιαστατοσ σαρωτησ
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ fdtugy
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε.
ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΒΛΑΣΤΟΚΥΤΤΑΡΑ;
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 1)ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;
Το φως Περιεχόμενα Ενότητας Ιδιότητες του φωτός Ανάκλαση 3) Διάθλαση.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κεντρικής Μακεδονίας
Κοινωνική Οικονομία Υπάρχον θεσμικό πλαίσιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

29 March Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου Δημήτρης Μιχαήλ Φίλιππος Φιλίππου Ακαδημαϊκό έτος Επιβλέποντες Καθηγητές: Δρ. Κυριάκος Καλλή Δρ. Παύλος Χριστοδουλίδης Δισδιάστατη πολυμερής τεχνητή επιδερμίδα με ενσωματωμένους οπτικούς αισθητήρες τύπου φραγμάτων Bragg (FBG) με τη χρήση λείζερ φεμτοδευτερολέπτου

29 March ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ  Στόχος της εργασίας αυτής, είναι η ανάπτυξη ενός πλαισίου οπτικών αισθητήρων, που θα αποτελείται από μια ελαστομερή μεμβράνη στην οποία θα τοποθετηθούν οι οπτικές ίνες που αποτελούν τους αισθητήρες του συστήματος.  Σκοπός της δημιουργίας του πλαισίου είναι η μέτρηση της τάσης σε οποιαδήποτε σημεία πάνω σε αυτή, όποιο σχήμα και να πάρει.  Η τελική κατασκευή θα μπορεί να βρίσκει εφαρμογές σε αρκετές περιπτώσεις όπου απαιτείται η λήψη μετρήσεων τάσης και πίεσης.  Εκμάθηση γλώσσας προγραμματισμού LabView ώστε να μπορέσουμε να εξάγουμε τις πληροφορίες που θέλουμε από τη μεμβράνη στον Η/Υ.

29 March ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εξοικείωση με καινοτομίες της τεχνολογίας όπως φράγματα Bragg, οπτικές ίνες, Class 4 femtosecond Laser.  Η ίνα τοποθετείται πάνω σε μια πλατφόρμα η οποία, μέσω ενός μεταφορικού σταδίου, μετατοπίζει την ίνα κάθετα προς τη δέσμη του λείζερ – το οποίο είναι το εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή των αισθητήρων.  Πρέπει να γίνει σωστός προγραμματισμός στο μεταφορικό στάδιο για την εγγραφή.  Εγγραφή των αισθητήρων στις οπτικές ίνες με την σωστή μεθοδολογία. Κατά την εγγραφή απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ευθυγράμμιση του λείζερ για να γράψουμε τα FBG στο κέντρο του πυρήνα (<1μm από τον άξονα του πυρήνα).  Αφού έχουν εγγραφεί τα FBG, οι οπτικές ίνες θα τοποθετηθούν στο καλούπι και θα ενσωματωθούν μαζί με την ελαστική μεμβράνη.  Μαθηματική ανάλυση του αντανακλώμενου φάσματος και μοντελοποίηση του σε γλώσσα προγραμματισμού LabView.  Διεξαγωγή πειραματικών μετρήσεων, καταγραφή και αναθεώρηση αποτελεσμάτων.

29 March ΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

29 March ΠΡΟΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΥ ΟΠΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΛΟΥΠΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΕΞΑΓΩΓΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ LABVIEW ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΩΝ

ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ – LABVIEW Τι είναι το Labview; Είναι γλώσσα εικονικού προγραμματισμού. Παρέχει τεράστιες δυνατότητες καθώς επιτρέπει στον χρήστη να επικοινωνεί με τις συσκευές που έχει συνδεδεμένες στον υπολογιστή, συνήθως μέσω καλωδίου USB. Πλήρης συγχρονισμός συσκευών με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Χρησιμοποιείται κυρίως για παρακολούθηση μετρήσεων και για άσκηση ελέγχου στις συνδεδεμένες συσκευές μέσω του προγράμματος. Εμείς θα το χρησιμοποιήσουμε για να επικοινωνούμε με τον οπτικό αναλυτή φάσματος και να παίρνουμε μετρήσεις πάνω στο φάσμα ανάκλασης του φωτός. Θα μπορούμε επίσης να ασκούμε έλεγχο στον OSA μέσω του κώδικα ο οποίος βρίσκεται υπο ανάπτυξη. 29 March 20156

ΑΡΧΙΚΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΓΛΩΣΣΑ LABVIEW Αρχικά ο επιβλέπων καθηγητής μας, εισηγήθηκε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα το οποίο θα εμφανίζει σε μια γραφική παράσταση, μια συνάρτηση που να έχει περίπου την μορφή του φάσματος ανάκλασης, πριν υλοποιήσουμε το πρόγραμμα μεταφοράς δεδομένων. Με αυτό τον τρόπο κατανοήσαμε καλύτερα πως θα εργαστούμε ώστε να επεξεργαστούμε το φάσμα ανάκλασης όταν θα παίρναμε τα δεδομένα μέσω του προγράμματος ανάκτησης από τον OSA. Επειδή η κάθε κορυφή στο φάσμα ανάκλασης του φωτός, έχει την μορφή μιας γκαουσιανής συνάρτησης, αρχικά δημιουργήσαμε ένα πρόγραμμα το οποίο εμφανίζει σε μια γραφική παράσταση τρείς γκαουσιανές συναρτήσεις. Αυτές οι γκαουσιανές συναρτήσεις έχουν η κάθε μια ξεχωριστά τις δικές τους παραμέτρους, που ελέγχονται από κουμπιά ελέγχου στον πίνακα παραμέτρων του κώδικα. Αλλάζοντας τις παραμέτρους της κάθε γκαουσιανής συνάρτησης τότε αλλάζει η μορφή της και η ένδειξη στην γραφική παράσταση. 29 March 20157

VIDEO PICS 29 March 20158

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΕΠΑΦΗΣ LABVIEW-ΟΠΤΙΚΟΥ ΑΝΑΛΥΤΗ ΦΑΣΜΑΤΟΣ Για να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα κανάλι επικοινωνίας μεταξύ του Labview και του οπτικού αναλυτή φάσματος αρχικά ήταν απαραίτητο να μελετήσουμε το εγχειρίδιο χρήσης του αναλυτή φάσματος-OSA (Optical Spectrum Analyser) Το μοντέλο του ΟSA που χρησιμοποιούμε στο εργαστήριο είναι το ADVANTEST Q8384. Στο εγχειρίδιο χρήσης περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται κάποιος να ξέρει ώστε να χειριστεί τη συσκευή. Μέσα στο εγχειρίδιο, υπάρχουν επίσης περισσότερες απο 100 εντολές προγραμματισμού, με τις οποίες κάποιος μπορεί να πάρει δεδομένα απο τον αναλυτή φάσματος, αφού υλοποιήσει το κατάλληλο πρόγραμμα στο Labview. Εμείς μέχρι τώρα χρησιμοποιήσαμε μόνο τρείς από αυτές, σαν πρωταρχικός στόχος να μεταφέρουμε το φάσμα ανάκλασης από την οθόνη του OSA, στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή, ώστε να το επεξεργαζόμαστε και να μπορούμε να παίρνουμε τις μετρήσεις που θέλουμε. Οι εντολές αυτές και τα δεδομένα από τον OSA, μεταφέρονται μέσω καλωδίου GPIB το οποίο συνδέεται με θύρα USB στον υπολογιστή. 29 March 20159

Καλώδιο GPIB, υψηλής ταχύτητας και ευκρίνειας, για την μεταφορά δεδομένων από τον OSA στον υπολογιστή. Το μοντέλο του OSA που χρησιμοποιούμε στο εργαστήριο, ADVANTEST Q8384. Στην εικόνα παρατηρούμε το φάσμα του θορύβου όταν δεν υπάρχει οπτική ίνα συνδεδεμένη στο φασματογράφο. 29 March

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜEΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΚΛΑΣΗΣ ΣΤΟΝ Η/Υ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ FMT 2 – Εισάγει την εντολή στον οπτικό αναλυτή φάσματος να επιστρέψει τα δεδομένα σε δεκαδική μορφή. ODN? – Επιστρέφει τον αριθμό των δεδομένων που υπάρχουν στην οθόνη του ΟSA. OSD 0 – Επιστρέφει όλα τα στοιχεία του άξονα Υ σε πίνακα. OSD 1 – Επιστρέφει όλα τα στοιχεία του άξονα Χ σε πίνακα. Στην συνέχεια θα υλοποιήσουμε και άλλες διεργασίες εξαγωγής μετρήσεων στο Labview, οι οποίες θα κάνουν χρήση των εντολών που περιέχονται στο εγχειρίδιο χρήσης του OSA. 29 March

29 March ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΩΝ (FIBER BRAGG GRATINGS)  Η εγγραφή έγινε με την βοήθεια και καθοδήγηση του κ. Καλλή  Ευθυγραμμίσαμε το laser με τη βοήθεια προγράμματος που γράφτηκε σε Gcode, για να πετύχουμε με ακρίβεια το κέντρο του πυρήνα της ίνας.  Με κάθε παλμό του laser γράφαμε στην οπτική ίνα ένα τμήμα του φράγματος Bragg.  Στη συνέχεια αφού γράψαμε τους αισθητήρες έπρεπε να πάρουμε μετρήσεις πριν από την τοποθέτηση τους στην μεμβράνη για να έχουμε σημεία αναφοράς Femtosecond lasers in developing vectorial and unconventional fibre sensors

MO (eff. y10%) Fibre clamps Manual 3D stages XY air bearing stage Fibre High Q Femtoregen IC 355 Femtosecond laser inscription set-up for fibre Pulse picker system  Virtual laser repetition rate: 100kHz/n  Output power: 0…900mW  0…9mW 29 March

29 March Laser pulse focused into fibre core Each pulse generates one grating period Fibre core Fibre cladding 

S.F.G περίοδοςΜπροστά διάδοσηΠίσω διάδοσηΑπόκλιση θέσης Sample nm 0 nm Sample nm nm0.04 nm Θέση των θεμελιωδών κορυφών στην μπροστά και στην πίσω διάδοση του φωτός. Θέση των δεξιών κορυφών στην μπροστά και στην πίσω διάδοση του φωτός. S.F.G περίοδοςΜπροστά διάδοσηΠίσω διάδοσηΑπόκλιση θέσης Sample nm 0 nm Sample nm1564 nm0.04 nm Θέση των αριστερών κορυφών στην μπροστά και στην πίσω διάδοση του φωτός. S.F.G sample’s period Μπροστά διάδοσηΠίσω διάδοσηΑπόκλιση θέσης Sample nm 0 nm Sample nm nm0.04 nm Αποτελέσματα 29 March

Spectrum taken from sample1 29 March

Spectrum taken from sample2 29 March

29 March ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΕΜΒΡΑΝΗΣ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΜΒΡΑΝΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ MATLAB ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΞΑΓΩΓΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ

Η καινοτομία της κατασκευής μας είναι ότι θα γίνει με ενσωμάτωση υπερδομιμένων φραγμάτων Bragg και η εγγραφή τους θα γίνει με femtosecond laser. Τα αποτελέσματα θα εμφανίζονται στην οθόνη σε ζωντανό χρόνο. θα μπορούμε να παρατηρούμε τις αλλαγές στη μεμβράνη άμεσα, μέσα από τη γραφική τους αναπαράσταση στο Labview και να εξάγουμε μετρήσεις. Η μελέτη του εγχειριδίου του OSA χρειάστηκε αρκετή ώρα αφού είναι ένα πολύ απαιτητικό όργανο που αποτελείται από πολλές λειτουργίες τις οποίες έπρεπε να κατανοήσουμε ώστε να μπορέσουμε να τις εφαρμόσουμε στο πρόγραμμα μας. (φωτο osa) 29 March