Έννοια του Κόστους & οι Διακρίσεις του

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Advertisements

Polyxeni Παρασκευή και πώληση φυσικών καλλυντικών
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
I.I.E.K DATA Τμήμα: Μαγειρικής Τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Κοστολόγησης
Κοστολόγηση Μάθημα 16.
Γραμμικός Προγραμματισμός
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Κοστολόγηση Μάθημα 14.
Κοστολόγηση Μάθημα 19.
Κοστολόγηση Μάθημα 15.
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
Κοστολόγηση Μάθημα 15.
Κοστολόγηση Μάθημα 16.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
 Πλεονεκτήματα των φαγητών εύκολης χρήσης  Μειονεκτήματα των φαγητών εύκολης χρήσης  Οδηγίες για τη σωστή χρήση φαγητών εύκολης χρήσης  Θρεπτική.
Κοστολόγηση Μάθημα 10.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κοστολόγηση Μάθημα 17.
Κοστολόγηση Μάθημα 1ον.
Κοστολόγηση Μάθημα 19.
Κοστολόγηση Παρασκευασμάτων
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Λογιστική παρακολούθηση και αποτίμηση αποθεμάτων
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( 1 ) Σκοπός της οργάνωσης της εργασίας είναι η αποδοτική χρησιμοποίηση των μέσων παραγωγής (δηλαδή των κεφαλαίων και των υλικών,
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 9: Πρότυπη Κοστολόγηση Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
Food cost Σημαίνει την ποσοστιαία αξία που καθορίζει την σχέση ανάμεσα στο κόστος των πρώτων υλών που χρησιμοποιούμε για την προετοιμασία ενός πιάτου και.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ. Να καθορίσει ένα αγοραστικό πρότυπο για το είδος του προϊόντος που χρειάζεται Να πληροφορήσει τον προμηθευτή για το ποιες είναι.
Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ – ΟΓΚΟΥ – ΚΕΡΔΟΥΣ (ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ)
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
6 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Εισήγηση 4 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 7: Οριακή Κοστολόγηση
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 3: Κατά Παραγγελία Κοστολόγηση
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Κοστολόγηση Αθλητικών Υπηρεσιών
Παράδειγμα 1 Το εργοστάσιο μιας επιχείρησης έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 7000 μονάδων. Η συνήθης παραγωγική δραστηριότητα.
Λογιστική για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Ι 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Σημείο εξίσωσης (Break Even Point)
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Η έννοια της επιχείρησης
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Ασκήσεις στην οριακή κοστολόγηση
Ασκήσεις στην Πρότυπη κοστολόγηση
Μεταβλητή – Άμεση - Οριακή κοστολόγηση
Εργαστήριο στην πρότυπη κοστολόγηση
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Έννοιες που διέπουν το κόστος
Τσιμεράκη Βαρβάρα ACCT, MSc
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έννοια του Κόστους & οι Διακρίσεις του Μάθημα: Κοστολόγηση για Αρτοποιείο-Ζαχαροπλαστείο (2013-2014) Διδάσκων: Φιλιππίδη Ελένη

Τι είναι το Κόστος… Κόστος είναι η εκφρασμένη σε χρήμα «θυσία» που κάνει μια επισιτιστική επιχείρηση οικειοθελώς έτσι ώστε να παράγει αγαθά ή να προσφέρει υπηρεσίες . Ενώ η δαπάνη είναι η διαδικασία πραγματοποίησης του κόστους (δαπάνες για αγορά εξοπλισμού, πρώτων υλών κοκ).

ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Κέντρο Κόστους για μια Επισιτιστική Επιχείρηση Κέντρο Κόστους: θεωρείται το τμήμα μίας επιχείρησης όπου γίνεται συγκέντρωση κόστους-εκεί όπου πραγματοποιούνται τα έξοδα.

Διακρίσεις του Κόστους Πάγιο Ημιμεταβλητό Μεταβλητό Άμεσο Ελεγχόμενο Μη Ελεγχόμενο Πρότυπο

Στοιχεία Συνολικού Κόστους Παραγωγής Κόστος Πρώτων Υλών + Κόστος Άμεσης Εργασίας Λειτουργικό Κόστος =ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Είδαμε λοιπόν… Τι είναι κόστος Τι είναι κέντρο κόστους για μία επισιτιστική επιχείρηση Πόσα διαφορετικά είδη κόστους έχουμε & Τι είναι το συνολικό κόστος

ΕΞ-ΑΣΚΗΣΗ! ΣΤΑΘΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΗΜΙΜΕΤΑΒΛΗΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΝΟΙΚΙΟ ΔΕΥ, ΕΥΔΑΠ … ΖΑΧΑΡΗ, ΒΟΥΤΥΡΟ,ΑΛΕΥΡΙ, ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΆΛΛΕΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑ & ΑΛΛΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,ΠΡΟΩΘΗΣΗ & ΆΛΛΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Το Κόστος Τροφίμων & Ποτών (F&B COST) Αφορά όλες τις δαπάνες που πραγματοποιούνται σε τρόφιμα ή ποτά και αποτελεί την κύρια δραστηριότητα μίας επισιτιστικής επιχείρησης Κόστος F&B = αρχικό στοκ + αγορές - γεύματα προσωπικού – ιδιοκατανάλωση – τελική απογραφή Τελική /Φυσική Απογραφή: στο τέλος της περιόδου που μας ενδιαφέρει ή για χάριν ελέγχου και περιοδικά

Μέθοδος του «Ασανσέρ» Κόστος Τροφίμων & Ποτών Κόστος Τροφίμων & Ποτών 35% Εργατικό Κόστος Γενικά Λειτουργικά Έξοδα 15% Κέρδος Κόστος Τροφίμων & Ποτών 30% Εργατικό Κόστος 25% Γενικά Λειτουργικά Έξοδα 12% Κέρδος 33%

Κόστος Προγραμματισμός Παραγωγής Προμηθευτές Το ίδιο το προϊόν Κλοπές Εκπαίδευση Προσωπικού Αποθήκευση Μεριδοποίηση

Μικτό κέρδος και Κόστος Πωλήσεων Μικτό κέρδος: είναι η διαφορά πωλήσεων & κόστους πωλήσεων Σκεφτείτε: Ποιο το μικτό κέρδος με αυτά τα δεδομένα; Στοκ 1/4/Χ1 : 900 Στοκ 30/4/Χ1: 850 Αγορές Απριλίου: 2,400 Πωλήσεις Απρίλιου:7,500 Αρχικό Στοκ 1,000 +Αγορές 5,000 =Σύνολο Διαθεσίμων 6,000 -Τελικό Στοκ 1,500 =Κόστος Πωλήσεων 4,500 Πωλήσεις 15,000 -Κόστος Πωλήσεων =Μικτό Κέρδος 10,500

Προτυποποίηση Μερίδας & Συνταγής Πρότυπη Συνταγή (ΠΣ): όπως αναφέρει και το όνομά της προκύπτει από την μέθοδο προτυποποίησης συνταγών έτσι ώστε να υπάρχει αυστηρότερος έλεγχος στο κόστος και στην ποσότητα ΠΣ Σταθερή Ποιότητα & Ποσότητα (& Εμφάνιση) Σκοπός δεν είναι ο περιορισμός της δημιουργικής έμπνευσης του σεφ-ζαχαροπλάστη αλλά ο ευκολότερος έλεγχος ποσότητας, ποιότητας & κόστους από τον Manager, καθώς και η σταθερότητα των προσφερομένων προιόντων

Προτυποποίηση Μερίδας & Συνταγής Η πρότυπη συνταγή περιγράφει: Όνομα φαγητού/γλυκού Ημερομηνία και όνομα δημιουργού Υλικά & Ποσότητες Τρόπο & Χρόνο παρασκευής Αναμενόμενες Μερίδες Κόστος Συνταγής ανά μερίδα

Προτυποποίηση Μερίδας & Συνταγής Βήματα: Καταγράφω το προϊόν Καταγράφω υλικά & ποσότητες Καταγράφω το χρόνο προετοιμασίας & ολοκλήρωσης της συνταγής Καταγράφω την θερμοκρασία Καταγράφω το βάρος, τις μερίδες Περιγράφω την διαδικασία παρασκευής Αναφέρω τον απαιτούμενο εξοπλισμό & τα σκεύη Φωτογραφίζω !!! Τελικά τι γεύση είχε; Πέτυχε;

Προτυποποίηση Μερίδας & Συνταγής Πλεονεκτήματα: Ελαχιστοποίηση λαθών Συνέπεια εμφάνισης , κόστους & γεύσης Εξασφάλιση σταθερού βαθμού ικανοποίησης πελατών Περιορισμός σπαταλών & απωλειών Διευκολύνει την τιμολόγηση Καλύτερος έλεγχος ποσότητας, ποιότητας & κόστους

Προτυποποίηση Μερίδας & Συνταγής

Προτυποποίηση Μερίδας & Συνταγής

Προτυποποίηση Μερίδας & Συνταγής